Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEven iets over racisme en anti-racisten...

Even iets over racisme en anti-racisten...

155 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#1
KropSla zei:
Een quotum helpt daarbij en zorgt ervoor dat vrouwen op basis van hun kwaliteiten kunnen worden aangenomen in plaats van op basis van hun geslacht afgewezen.
Klik om te vergroten...

Als me nou echt kwaad wil hebben moet je met deze walgelijke marxistische onzin aankomen. Quotums. Hoe snel wil je je economie kapot hebben? Te walgelijk voor woorden. Typische taal van bruikbare idioten die niets anders willen dan verdeeldheid zaaien. Ik kan me kwaad maken over zulke enorme kortzichtigheid. Maar, ik maak me niet kwaad. Ik ben druk bezig mijn huis op te knappen en ik doe vrijwillig klusjes voor mijn buren en medemensen. Daar hou ik me mee bezig. Maar goed, mijn stelling in deze:

Zonder mannen zijn vrouwen binnen een maand dood.

Dat is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen. Have a nice day!
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Oehoeboeroe zei:
Als me nou echt kwaad wil hebben moet je met deze walgelijke marxistische onzin aankomen. Quotums. Hoe snel wil je je economie kapot hebben? Te walgelijk voor woorden. Typische taal van bruikbare idioten die niets anders willen dan verdeeldheid zaaien. Ik kan me kwaad maken over zulke enorme kortzichtigheid. Maar, ik maak me niet kwaad. Ik ben druk bezig mijn huis op te knappen en ik doe vrijwillig klusjes voor mijn buren en medemensen. Daar hou ik me mee bezig. Maar goed, mijn stelling in deze:

Zonder mannen zijn vrouwen binnen een maand dood.

Dat is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen. Have a nice day!
Klik om te vergroten...
Dit klopt. Er zijn nauwelijks vrouwelijke boeren of jagers. Het eten zou binnen een maand op zijn.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Rivalrie zei:
Dit klopt. Er zijn nauwelijks vrouwelijke boeren of jagers. Het eten zou binnen een maand op zijn.
Klik om te vergroten...
Lul niet zo krom, hele boerderijen gerund door vrouwen. De vrouw jaagde net zo veel als de man bij de Vikingen. Ga eens goed terug de tijd in.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Blyatman zei:
Lul niet zo krom, hele boerderijen gerund door vrouwen. De vrouw jaagde net zo veel als de man bij de Vikingen. Ga eens goed terug de tijd in.
Klik om te vergroten...
Maar dan heb je het over niet Hollandse vrouwen.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Oehoeboeroe zei:
Zonder mannen zijn vrouwen binnen een maand dood.
Klik om te vergroten...
Tegenwoordig zie ik mannen die niet eens hun eigen eten kunnen koken, voor zichzelf kunnen zorgen en laat staan overleven zonder vrouw. Hedendaagse man is geen man meer.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Blyatman zei:
Tegenwoordig zie ik mannen die niet eens hun eigen eten kunnen koken, voor zichzelf kunnen zorgen en laat staan overleven zonder vrouw. Hedendaagse man is geen man meer.
Klik om te vergroten...
Ik ken inderdaad mannen die niet eens een ei kunnen bakken
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Rivalrie zei:
Maar dan heb je het over niet Hollandse vrouwen.
Klik om te vergroten...
Een Hollandse vrouw bestaat ook niet. “Holland” is een bij elkaar geraapt zooitje van afkomsten en ariërs van andere landen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rivalrie zei:
Ik vind zelf je auto repareren echt ouderwets. Succes met het lampje van mijn Audi. Gaat je niet lukken :tongueout:
Klik om te vergroten...
Ik heb geen geld voor een Audi… 😜
En als je wil lukt alles!
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9
Oehoeboeroe zei:
Ter overweging het volgende fragment:

Klik om te vergroten...
Inderdaad heel representatief, ziet eruit als serieuze tv!
W
WoezoeLid
01-01-2024, 00:00
#10
שמש zei:
Dat is duidelijk heel erg verkeerd. Wist niet dat het zo speelde.


Lijkt mij dat het juist goed is dat mensen dit wordt bijgeleerd. Helaas is het wel nodig, blijkt steeds maar weer.

Vaak begint het ergens waar het voor de meerderheid nog onzichtbaar is. Dit si dus nieuw voor mij. Maar ik sluit niet uit dat dit in de toekomst een nog groter probleem kan worden. Dan moet er zeker nu al aandacht aan worden gegeven. Ik weet overigens dat in Arabische landen (was recent in Saoudi Arabië) sommige Arabieren westerlingen als vuil zien. Weet niet of het specifiek met ras te maken heeft. Maar is wel net zo fout, dat is duidelijk.

Persoonlijk vind ik het onzin om trots te zijn op je huidskleur. Net als dat ik het onzin vind dat je trots bent op je familie-achtergrond (stamboom). Je kan trots zijn op iets waar je goed in bent, niet op iets wat je toevallig door de natuur gekregen hebt. Vind het ook polariserend. Maar goed, dat is mijn mening.
Klik om te vergroten...

Ik ben het met je eens, er is overal in de wereld racisme. In Saudi Arabië mag je niet eens de bijbel meenemen. Maar als je dan weet in China komt, daar wordt gewoon een hele islamitische bevolkingsgroep weggejaagd.

Wat dat betreft zit het rechtssysteem in het Westen wel goed en is racisme hier strafbaar. Er zijn alleen nog een hoop rotte appels in de samenleving en dat is nog wel het lastigste naar mijn inzien. Ik vind dat vooral de media dat veel te fout aanpakt.

Ik gun gewoon ieder mens het beste. Ik ben gewoon totaal niet politiek correct, maar alsnog ben ik iemand van leven en laten leven. Er heerst in Nederland nog zo'n taboe op bepaalde onderwerpen. Die moeten we zien te doorbreken.

Het probleem is nu dat er teveel gehoor wordt gegeven aan kleine groepjes die zich alleen maar het slachtoffer voelen. Waar de hele politiemacht moet uitstormen om de sinterklaasintocht veilig te laten verlopen, komen er meldingen van discriminatie binnen over laffe Hollandse werkgevers die uit een stapel sollicitatiebrieven alle vreemde en exotische namen eruit halen en gelijk de prullenbak in gooien.

Het probleem in Nederland is dat racisme vooral voortkomt door hoge werkgevertjes en managertjes met genoeg macht om er makkelijk mee weg te komen. Dat doen ze niet voor "eigen volk eerst" of zo iets, maar ze willen zo goedkoop mogelijk, zo makkelijk mogelijk en zo snel mogelijk werknemers.
Die denken alleen aan geld joh.

Maar weet je wat het punt is, racisme wordt gewoon overal en zonder na te denken naar mekaar geroepen. En dan zijn de mensen die echt slachtoffer zijn van racisme ook weer de dupe van.

En het allerergste vind ik wel dat mensen tegenwoordig er een soort hype van maken om zo anti racistisch mogelijk te zijn. Ze hebben totaal geen kennis van zaken en ze doen het gewoon voor de facebook volgertjes. Als het erop aankomt zal je niks aan dat soort lui hebben, een nuchtere vent Nederlands/Turks/Marokkaans maakt niet uit welke afkomst. Zal wel voor je opkomen.

Mensen zijn teveel bezig met het verwijderen van elk mogelijke vorm van racisme. Zoals webshops die geen kerst categorie meer hebben maar een winter categorie. Rot op man, het censureren en taboe maken van bepaalde dingen werkt zo averechts geloof me. Mensen zullen dingen van elkaar moeten accepteren & respecteren. Maakt niet uit welke huidskleur je bent, mensen die continu maar weer naar dat slavenverleden grijpen en ook alle domme media en rest die daar aandacht aan geeft. Prima dat er bepaalde woorden zijn die donkere mensen als aanstootgevend ondervinden, dat moet je respecteren en accepteren. Maar het censureren van straatnamen van zeehelden vind ik erg ver gaan. Dat is gewoon een soort machtsstatement.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#11
Vind jan en alleman voor racist uitmaken anders ook maar een discriminerende bedoeling.

Ja jouw kijk op de wereld komt niet overeen met de mijne dus je bent een racist. Ja deze voor je :flipping1:

En ik ben al die knuppels in de tweede kamer ook wel zat. Komt Jan-Pietje ff de moraalridder uithangen en opkomen voor een minderheid.. Net of die daar op zitten te wachten en het is overigens ook nog racisme van de bovenste plank want zoals jij zegt,
Woezoe zei:
Als je dus de link legt tussen donkere mensen en onderdrukking ben je zelf ook een racist.
Klik om te vergroten...

Alles moet tegenwoordig ook maar geaccepteerd worden alles moet kunnen, je mag nergens meer op tegen zijn.. Als ik bijvoorbeeld zou zeggen dat ik me niet prettig voel met de opkomst van een (voor ons) vreemd geloof ben je meteen een racistische, milieuhatende rechts-extremist of wtf die kneuzen ook allemaal zeggen. Ik dacht ik gooi de milieuhater er ook maar even in, staat wel gelijk aan de rest hier boven.

Hoe dan ook, we gaan nooit allemaal gelijk zijn van de buitenkant, maar zolang jij je niet gedraagt alsof je nog katoen plukt anno 2019 zijn we van binnen allemaal hetzelfde.
W
WoezoeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Voor de mensen die zich ergeren aan kleine fouten en dubbele woordjes; Ik heb deze hele tekst op mijn telefoon getypt. Morgen ga ik het wat prettiger leesbaar maken zonder die kleine foutjes, dubbele spaties enz.
W
WoezoeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Anunnaki zei:
Vind jan en alleman voor racist uitmaken anders ook maar een discriminerende bedoeling.

Ja jouw kijk op de wereld komt niet overeen met de mijne dus je bent een racist. Ja deze voor je :flipping1:

En ik ben al die knuppels in de tweede kamer ook wel zat. Komt Jan-Pietje ff de moraalridder uithangen en opkomen voor een minderheid.. Net of die daar op zitten te wachten en het is overigens ook nog racisme van de bovenste plank want zoals jij zegt,


Alles moet tegenwoordig ook maar geaccepteerd worden alles moet kunnen, je mag nergens meer op tegen zijn.. Als ik bijvoorbeeld zou zeggen dat ik me niet prettig voel met de opkomst van een (voor ons) vreemd geloof ben je meteen een racistische, milieuhatende rechts-extremist of wtf die kneuzen ook allemaal zeggen. Ik dacht ik gooi de milieuhater er ook maar even in, staat wel gelijk aan de rest hier boven.

Hoe dan ook, we gaan nooit allemaal gelijk zijn van de buitenkant, maar zolang jij je niet gedraagt alsof je nog katoen plukt anno 2019 zijn we van binnen allemaal hetzelfde.
Klik om te vergroten...

Hey, ik weet dat het misschien een beetje raar overkomt dat ik veel en grote groepen mensen tot racist uitmaak. Normaal doe ik dit nooit, heb het ook zo goed mogelijk geprobeerd te beargumenteren.

Tegenwoordig wordt je alleen maar in hokjes geplaatst, tegenwoordig kan je politieke voorkeur ook al de stempel "racisme" bevatten. Als we het over de nazi partijen hebben oké, maar er is al heel lang
vijwel geen enkele partij te koppelen aan racisme. Het erge is nog wel dat dit anno 2019 gewoon gebeurd. En het allerergste is nog wel dat veel van die valse en haatdragende demonisering van o.a. Thierry Baudet gewoon uit onze EIGEN MEDIA komt?!

Je zou zeggen dat dit een kleine groep mensen is die zo onwetend zijn en dan alles te koppelen aan racisme en weet ik veel wat, maar het zijn wonderbaarlijk genoeg onze eigen media die hen een podium geeft. En natuurlijk mogen die gekke lui ook een keertje media aandacht krijgen, je zou denken dat iedereen ze gelijk uitkotst. Maar ze krijgen nog zoveel steun van oa BN'ers en zelfs politicussen.

Maar wat je zegt, we moeten anno 2019 alles maar accepteren. En het woordje "we" laat zien dat er alleen maar meer apartheid tussen mensen is ontstaan. Het is precies wat ik omschrijf in mijn topic. Dat kleine groepje mens dat zich anders voelt dan anderen hier in Nederland, is ontstaan uit pure haat en racisme jegens blanke mensen. Dit best wel kleine groepje mensen, voelen zich apart omdat ze een donkere huidskleur hebben. Ze vinden dat WIJ blanken hen dus niet gelijkwaardig vinden aan ONS. (Tegenwoordig is racisme en dat soort dingen een mening) Maar ze baseren dat dus op (bijvoorbeeld) de identiteit van onze tradities. Volgens hen zitten er kenmerken van slavernij tussen onze geliefde Sinterklaas en zijn vrolijke Zwarte Pieten. Ze vinden dus dat wij hun idealen moeten accepteren, zodat ze zich dan weer gelijkwaardig voelen aan Wij blanken. Die splitsing van groepen hebben ze zelf veroorzaakt. Maar wat veel mensen dus niet zien is dat die zich NOOIT gelijkwaardig zullen voelen aan ons blanken. Wat we ook doen. Dat kleine groepje heeft een eigen identiteit ontwikkeld die fel tegen ons Nederlandse identiteit staat. Wat is de Nederlandse identiteit? Het vieren van de Nederlandse tradities en feesten, gelijkheid van man en vrouw, homo acceptatie enz.

Deze groep zal zich ALTIJD anders gaan voelen dan "wij". Het afschaffen van een landelijke traditie is een hele zware klap op onze Nederlandse identiteit.
Maar daar blijft het niet bij, met al die media aandacht en steun van andere mensen (die zichzelf dus ook buitensluiten) deze mensen zullen blijven doorgaan tot wat?

Er kan maar 1 drijfveer zijn voor die achterlijke idioten en dat moet ontstaan zijn uit pure haat jegens de Nederlandse Identiteit. Dus ook de mensen die de Nederlandse identiteit meedragen.
Dat zijn niet alleen blanke mensen. Ook mensen met een Arabische of Oost-Europese komaf die de Nederlandse identiteit meedragen. Wat er ongetwijfeld veel zijn, is ook niet bepaald geliefd bij dat kleine groepje mensen.

Het is gewoon zo jammer, dat de er zoveel verdeeldheid is tussen de Nederlanders. En dat komt omdat de media nogsteeds structureel onrust en niet volledige informatie verspreidt allemaal om mekaar te "accepteren". Nederlanders zijn nu zo erg verdeeld en apart geworden. En dan heb ik het niet over verschillende huidskleuren of andere bevolkingsgroepen maar over hun idealen en aparte identiteit die erg verschild van de Nederlandse identiteit. Niemand zegt dat die verdeeldheid slecht is, maar het probleem is dat die idealen steeds meer haaks tegenover de Nederlandse identiteit gaan staan. Wat veel mensen denken is dat Nederlanders willen dat hun cultuur hetzelfde blijft. Dat zou ALTIJD zo blijven. Ook de mensen die Suikerfeest vieren, in de ramadan vasten maar ook de mensen Nederlandse televisiezenders dragen allemaal dezelfde identiteit. Het hoort allemaal bij de Nederlandse identiteit, ook al vieren veel blanke en autochtone Hollanders die andere islamitische feesten niet, tradities an allerlei andere kenmerken van de Nederlandse identiteit zoals godsdienstvrijheid zorgen ervoor dat mensen ook islamitische feesten maar ook Nederlandse feesten vieren. Het probleem is dat die kleine groep mensen die zich erg afstoten van onze Nederlandse Identiteit zoveel media aandacht krijgt waardoor Mensen met een Arabische achtergrond zich steeds aparter gaat voelen. Ze stoten de Nederlandse tradities af, de Turkse/Marokkaanse televisiezenders gaan weer aan en er ontstaat veel meer segregatie. Door die verdeeldheid in Nederland, is Nederland zijn Identiteit aan het verliezen. Het probleem is niet persé dat die groepen mensen uit Arabische landen hun eigen tradities steeds meer overnemen, maar nu er zoveel Nederlanders zijn die afstand doen van onze Nederlandse identiteit, krijgen we ook geen nieuwe identiteit, maar door al die apartheid hebben we helemaal geen identiteit. Zoveel verschillende mensen zijn het tegenwoordig zo ENORM maar dan ook echt ENORM oneens met elkaar. Zo ontstaat er dus veel meer verdeeldheid. Het gekke is dat als we de Nederlandse identiteit willen we behouden, we juist in moeten gaan op al die gekke veranderingen.

Dat willen de meeste Nederlanders gelukkig nog niet. Maar dat komt nog wel.

Wanneer heb jij voor het laatst kunnen zeggen dat je trots bent op Nederland? Vroeger was dat een typisch ding van de Nederlandse Identiteit. Maar door de jaren heen en door die apartheid zie je dat die mensen zo verschillend zijn tegenover wij Nederlanders. Nationale trots word tegenwoordig verbonden aan racisme. We mogen niet meer trots zijn op Nederland. Dan word je gelijk verbonden aan het slavernijverleden. Moet je nagaan: van vrijwel iedereen nationalistisch, naar nationalisme is RACISME en verheerlijking van de slavernij. Het is zo'n ontzettend groot verschil. En die apartheid neemt alleen maar toe he, dus reken er maar op dat er een HELE hoop drastisch veranderd gaat worden in Nederland. Maar de media zal ons allemaal verdelen en je een Nederlander voelen, zou over een tientallen jaren weleens gelijk staan aan racisme of zoiets mafs.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
Anunnaki zei:
Als ik bijvoorbeeld zou zeggen dat ik me niet prettig voel met de opkomst van een (voor ons) vreemd geloof ben je meteen een racistische, milieuhatende rechts-extremist of wtf die kneuzen ook allemaal zeggen
Klik om te vergroten...

Hier gaat het dus precies om: de aanname dat er een 'ons' is en dat de nieuwkomer daar fundamenteel van verschilt. Terwijl de verschillen tussen 'ons' Nederlanders soms net zo groot kunnen zijn als verschillen met mensen die elders zijn opgegroeid.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Toch wil ik het gevoel van Annunaki niet gelijk wegzetten als racistisch sentiment. In mijn gedachten plaats ik het alleen in een bredere context (correct me if I'm wrong).

We leven in een steeds complexere wereld. Door globalisering is het heel makkelijk geworden om vanuit de hele wereld ergens heen te migreren. Dat merk je aan allerlei zaken: in het centrum van Amsterdam wordt nauwelijks nog Nederlands gesproken vanwege alle toeristen en expats, Aziatische gerechten worden gangbaarder, er komen drugs zoals ayahuasca ons land binnen (die voorheen alleen in het Amazoneregenwoud te vinden was), en zo kan je nog wel 100 voorbeelden noemen.

Die complexe samenleving is voor veel mensen heel lastig. Er wordt verwacht dat je je als individu constant aanpast aan een supersnel veranderende omgeving. Dat veroorzaakt gevoelens van ongemak. Een groep mensen verlangt daarom terug naar een tijd waarin er een duidelijkere dominante cultuur was en waarin conservatief-autoritaire normen bepaalden hoe we ons moesten gedragen. (Zie 'onze cultuur')

Dat kán uitmonden in racisme, als één specifieke etniciteit wordt aangewezen als zwart schaap. Maar rechts-nationalisme is niet per se racisme. Ik zie het dus eerder als een reactionaire beweging op globalisering en individualisering, wat doet verlangen naar een duidelijkere dominante cultuur en eenheidsgevoel (=nationalisme).
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#16
Er ís racisme. Voor blanke NL'ers is het makkelijk om te zeggen dat het wel meevalt, maar voor gekleurde NL'ers is het geregeld terugkerende realiteit dat ze racistisch worden bejegend. Dit heb je in soorten en maten. Grapjes over ras moeten kunnen. Althans, dat vind ik zelf als persoon met een gekleurde huid. Vond dat soort grapjes altijd eerder wat sullig, maar onschuldig. En je kan er gewoon vriendelijk om lachen. Je ziet er anders uit en dat is voor mensen soms een onschuldig onderwerp om vriendelijk contact te leggen. Zo vind ik vanuit persoonlijk oogpunt die hele zwarte piet discussie totaal overbodig. Maar dan ook weer, ik ben zelf niet zwart. Dus voor mensen met een meer donkere huid ligt het soms blijkbaar gevoeliger en voelen ze zich belachelijk gemaakt. Ik kan me daar vanuit mijn positie niet veel bij voorstellen maar vanuit hun positie wel.
Eigenlijk zijn er zo legio voorbeelden, tot zeer agressief racisme aan toe. Wanneer je daar geregeld mee wordt geconfronteerd dan zit je in een andere realiteit dan de blanke NL'er.
Dus probeer je te verplaatsen in anderen. Dat 'jij' iets onbelangrijk vindt, wil nog niet zeggen dat het voor iemand anders dan ook maar onbelangrijk moet zijn.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb een vriend wiens ouders van Libanese komaf zijn. Hij is gewoon in Nederland geboren en opgegroeid, alleen hij ziet er niet zo uit. Wel heeft hij best een goede carrière bij een bedrijf dat iedereen hier wel zou kennen (zeg ik niet vanwege anonimiteit).
Hij wordt bijna elke week wel aangehouden. Soms als hij gewoon in een bushokje zit, dan stopt een politie-auto en moet hij mee naar het bureau. Als hij daar uitlegt wie hij is en waarom hij in dat bushokje zat, dan wordt hij gewoon niet geloofd. Soms zelfs niet als hij bewijs levert van zijn carrière of alibi.

Hoe vaak overkomt jou het, dat je op straat loopt en dat je zomaar random wordt aangehouden door politie?

Hij wil er een boek over schrijven, over alle anekdotes die hem zijn overkomen. Ik juich dat hard toe, want ik sta regelmatig met mijn oren te klapperen als ik hoor wat hem is overkomen en waarom.
W
WoezoeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Neo-Shulginist zei:
Ik heb een vriend wiens ouders van Libanese komaf zijn. Hij is gewoon in Nederland geboren en opgegroeid, alleen hij ziet er niet zo uit. Wel heeft hij best een goede carrière bij een bedrijf dat iedereen hier wel zou kennen (zeg ik niet vanwege anonimiteit).
Hij wordt bijna elke week wel aangehouden. Soms als hij gewoon in een bushokje zit, dan stopt een politie-auto en moet hij mee naar het bureau. Als hij daar uitlegt wie hij is en waarom hij in dat bushokje zat, dan wordt hij gewoon niet geloofd. Soms zelfs niet als hij bewijs levert van zijn carrière of alibi.

Hoe vaak overkomt jou het, dat je op straat loopt en dat je zomaar random wordt aangehouden door politie?

Hij wil er een boek over schrijven, over alle anekdotes die hem zijn overkomen. Ik juich dat hard toe, want ik sta regelmatig met mijn oren te klapperen als ik hoor wat hem is overkomen en waarom.
Klik om te vergroten...

Ik vind het erg heftig wat je verteld, vooral voor je vriend. De politie is tegenwoordig vooral op jacht naar makkelijke en individuele mensen om een boete te kunnen vangen. Soms is het simpelweg verveling. De grote groepen jongeren zie je samenzweren maar worden vaak niet of veel te soft aangepakt.

Tegenwoordig wordt het steeds lastiger voor de politie om zijn werk te doen, met al die camera'tjes die misschien net in de agent zijn nadeel kan werken is natuurlijk wel erg vervelend. Agressie door groepen jongeren tegen politie wordt steeds groter. Daarom pakken ze de normale mensen eruit die zich gewoon keurig gedragen. Waarom? Die groepen jongeren bestaan meestal uit asociale allochtonen(geen vader, al vanaf jongs op straat), maar goed so be it. Wat er gebeurd is dat ze van dat soort tokkies een grote bek krijgen en de allochtoon die zich gewoon keurig gedraagt word hier de dupe van een opgefokte en etnisch profilerende agent.

Ik heb het zelf ook meegemaakt hoe die lui zijn tegen normale jongeren die zich gewoon gedragen. Ik was met een groepje van 3 mensen uit school verderop een jointje gaan roken. Wat gebeurd er? Er duikt ineenkeer een groot politiebusje op en we worden allemaal staande gehouden. Er was melding gedaan van jongeren die softdrugs gebruiken.

Ja echt, een laffe vent heeft eventjes de politie gebeld omdat hij om het hoekje een paar jongens een jointje zag roken. Ik was met 2 vrienden, eentje had toevallig een kleurtje. Wellicht dat die daarom had gebeld, er wonen nog al wat tokkies die hun frustratie ergens kwijt moeten kunnen.

Uiteindelijk hadden we 2 zeer intimiderende politiemannen omdat ze een grote drugsvangst hebben ontdekt. Wat een criminelen waren we zeg.

Maar voor die vriend van jou, als je nergens van verdacht (zonder redelijk vermoeden) wordt oftewel een melding of heterdaadje, mag je niet meegenomen naar het politiebureau. Dat mag absoluut niet. Ze mogen hoogstens om je ID vragen als het nog een stelletje klerelijers. Zo zie je maar dat de mens ontzettend laf kan zijn.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zo was hij een tijdje terug in Griekenland. Daar werd hij aangezien voor vluchteling en 3 dagen (!) vastgezet in een erbarmelijke gevangenis zonder verwarming of stromend water. Toen hij zijn Nederlandse paspoort liet zien geloofden ze gewoon niet dat hij dat was. Ook niet toen hij een pasje liet zien van zijn werk.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#20
Neo-Shulginist zei:
Zo was hij een tijdje terug in Griekenland. Daar werd hij aangezien voor vluchteling en 3 dagen (!) vastgezet in een erbarmelijke gevangenis zonder verwarming of stromend water. Toen hij zijn Nederlandse paspoort liet zien geloofden ze gewoon niet dat hij dat was. Ook niet toen hij een pasje liet zien van zijn werk.
Klik om te vergroten...
Wow. Dat is wel weer zeer extreem. Godzijdank nooit zoiets meegemaakt, maar ik heb dan weer andere onprettige dingen aan de hand gehad. Wanneer het je overkomt vergt het flexibiliteit om dingen in een breder perspectief te blijven zien en je niet als slachtoffer te gaan zien. Ondanks dat dit soort zaken een grotere impact hebben dan buitenstaanders soms denken. Maar je compagnon heeft denk ik genoeg gevoel voor zelfwaarde om er goed mee om te gaan. Uiteindelijk zijn dit soort zaken niet uit te bannen vrees ik. Net zoals er altijd vrouwen (mannen, kinderen...) zullen zijn die verkracht worden en anderen op straat mishandeld. Maar het is wel goed om ons ervan bewust te zijn. Vooral niet bagatelliseren. Wie weet verandert het ooit nog eens. NB: voorbeelden aangaande verkrachting en mishandeling staan misschien niet helemaal in verhouding tot dit specifieke geval, maar you get the point.)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."