Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede kamer verkiezingen 2021

Tweede kamer verkiezingen 2021

595 antwoorden
75 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
EvoAxVLXYA0a2Kq.jpg

Straks krijgen we de klimaat lockdowns. We zijn nu gewend geraakt aan het idee, dus willen ze ons straks opsluiten om de wereld te redden. Allemaal vanuit het hart van (onder andere) de bezorgde mannen op de posters hierboven. En mensen gaan er nog intrappen ook, dat doen ze nu al.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Daar ben ik van overtuigd van niet. We zijn een collectief. Het is niet alleen een mooi gezegde, we zijn echt verbonden met elkaar. Er hoeft maar een relatief kleine groep mensen wereldwijd op een hoger bewustzijn te zitten en dat zal de rest van de mensheid forceren ook die kant op te gaan. De wil van de hoogste energie zal geforceerd worden, of mensen dat willen of niet. Het collectieve bewustzijn is aan het stijgen. Een bijeffect daarvan is dat mensen daardoor ook geforceerd worden hun eigen schaduw (onderbewuste) onder ogen te komen, omdat men er simpelweg bewust van wordt. Dat zien we nu. Daarom is de halve wereld aan de benzo's, opiaten en andere drugs en afleidingen, omdat dat onderbewuste (nog) niet vanuit het juiste perspectief bekeken wordt en daardoor als ondraaglijk beschouwd wordt. Daar herkennen velen zich vast wel in.
Klik om te vergroten...

Hmm, ik ben hier wel een beetje sceptisch over. Gezien de samenleving vooral een hierargie is en mensen vooral naar boven kijken. En ik heb niet het idee dat de ruling class zich nou zo bezig houd met harmonie.

Maar misschien heb ik het mis hoor.
P
PoederpretLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Zandman zei:
Even off topic,
Om het nog even over de natuur te hebben, persoonlijk word ik doodziek over het gedoe betreffende het ((veranderende) klimaat.
Wat ik niet kan vatten is met name de zgn. " opwarming van de aarde ".
Ik hoor nooit iemand eens zeggen, dat het klimaat altijd aan het veranderen is. De processen in het klimaat gaan gewoon door.
Er zal ooit weer een ijstijd komen, nu wordt eea wat warmer...
En wat gebeurt er, wat doen wij?
Wij beginnen met het verkeer af te remmen. Lees: hinderen.
Vervolgens gaan we onze voedselproducten lees: de boeren langzaam verwurgen in een enorme bureaucratie, en doldwaze wetgeving.
Bij de burgers:
Iedereen moet van het gas af, terwijl een alternatief er nog steeds niet is. Kost bakken vol geld, 5000 euro per woning en het is nog eens verplicht ook...
Eigenlijk is dit toch niet te verkopen, nietwaar.
Klik om te vergroten...
Ben ik het volledig mee eens, het klimaat wordt trouwens ook niet volledig bepaald door CO2 concentratie, al heb ik het idee dat veel mensen dat denken tegenwoordig. CO2 is dan ook gewoon nodig voor het leven op aarde. Een hogere CO2 concentratie kan echter wel leiden tot andere plantensoorten maar of het kwaad kan...lijkt me niet. Klimaatverandering is een continu en nooit eindigend proces wat al bestaat sinds het ontstaan van de aarde, het idee dat wij als mens zijnde uberhaupt dit soort processen kunnen beïnvloeden lijkt me vrij absurd en eigenlijk vrij egocentrisch. Het milieu is echter wel iets waar we wat aan kunnen doen, de natuur moet wat mij betreft schoon worden gehouden en zo veel mogelijk met rust gelaten worden dus die windmolens en biomassacentrales mogen ze zo snel mogelijk afbreken als het aan mij ligt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Martinus zei:
Hmm, ik ben hier wel een beetje sceptisch over.
Klik om te vergroten...
Dat is goed. De waarheid hoeft niet verdedigd of geloofd te worden. Als het waar is, zal dat toch wel blijken. Sceptisch zijn is het beste dat je kunt doen.

Martinus zei:
Gezien de samenleving vooral een hierargie is en mensen vooral naar boven kijken. En ik heb niet het idee dat de ruling class zich nou zo bezig houd met harmonie.

Maar misschien heb ik het mis hoor.
Klik om te vergroten...
Mijn kijk hierop is dat alles wat wij mensen doen, ondergeschikt is aan die hogere kracht. De zogenaamde 'elite' dénken de touwtjes in handen te hebben maar ook zij zijn (net als wij allemaal trouwens) marionetten van die hogere kracht. Datgene dat wérkelijk de macht heeft. Dat wat je God zou kunnen noemen, maar de naam maakt niet zoveel uit of is zelfs polariserend als je er een religieuze term voor gebruikt. Wat wij als mensen denken in onze bewuste geest is maar 1 kant van het verhaal. Die hogere kracht werkt op de achtergrond op ons allemaal. De ideale situatie is dat je (als ego eigenlijk) naar die hogere kracht toewerkt terwijl die hogere kracht naar jou toewerkt, maar het werkt sowieso op ons in en forceert bewustzijn te groeien. Dit universum is er niet een van stagnatie, maar van constante groei. Of je wilt of niet, je zult groeien. Mensen kunnen die groei proberen tegen te houden, maar het resultaat zal lijden zijn en hoogstens uitstel van die groei.

Overigens denk ik wel dat we eerst een hele donkere periode tegemoet gaan... Simpelweg omdat mensen niet willen groeien en liever in het oude bewustzijn blijven. Ik merk dat vaak ook sterk in mezelf. Het zal (veel) erger moeten worden voordat het beter wordt. Groeien is zelden een makkelijk en vaak een pijnlijk iets.

O ja dit is het verkiezingen topic. :sweatsmile::sweatsmile:
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Zandman zei:
Het lijstje op volgorde van de grootste boeven in onze maatschappij is als volgt te beschouwen: van grootst naar kleiner:
1. Politici
2. Verzekeraars
3. Banken
4. makelaars.
5. De belastingdienst.
6. De rechtspraak. Staande en
zittende magistratuur.
Klik om te vergroten...
Zou het echt zo simpel zijn? Of is dit gewoon een bron van geruststelling dat je de wereld in behapbare hokjes kan opdelen en je frustraties ergens op kan richten.

Het is de schuld van de Rabobank
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#6
ljuv zei:
Bekijk bijlage 49639
Klik om te vergroten...
De overheid naait ook hun eigen moeders pensioen leeftijd omhoog en de zorg is al een lange tijd een puinhoop! 💔😭
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Harry In De Warrie zei:
De overheid naait ook hun eigen moeders pensioen leeftijd omhoog en de zorg is al een lange tijd een puinhoop! 💔😭
Klik om te vergroten...
Deze partij zou ik wel vertrouwen dat ze hun beloftes nakomen:



Ik bedoel, als je iedereen wilt naaien, oké. Maar wees er dan gewoon eerlijk over.

(En ja ik weet dat dit filmpje al 1000 keer eerder is gepost maar hij blijft leuk :tearsofjoy: )
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Deze partij zou ik wel vertrouwen dat ze hun beloftes nakomen:



Ik bedoel, als je iedereen wilt naaien, oké. Maar wees er dan gewoon eerlijk over.

(En ja ik weet dat dit filmpje al 1000 keer eerder is gepost maar hij blijft leuk :tearsofjoy: )
Klik om te vergroten...

Ahahahahahahahahaha
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
ljuv zei:

Ahahahahahahahahaha
Klik om te vergroten...
Die dode meeuw voor dramatisch effect :tearsofjoy:

Blijf die met Jos wel de leukste vinden. Delivery is spot-on daar.

Trouwens een grappige manier om slechte dingen toch aan het licht te brengen dit.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Die dode meeuw voor dramatisch effect :tearsofjoy:

Blijf die met Jos wel de leukste vinden. Delivery is spot-on daar.

Trouwens een grappige manier om slechte dingen toch aan het licht te brengen dit.
Klik om te vergroten...
Ja ik vind dit ook zo hilaaaaarisch, leuk dat ze eindelijk weer een nieuwe hebben.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nog steeds de SGP mensen. Sorry.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
ljuv zei:
*Ok... Dit jaar niet boos worden over de campagnes, niet boos worden over de campagnes, niet boos worden over de campagnes*

Bekijk bijlage 49556


AAAAAAAAAAHHHHHRHRHRHRHRHEHG

Ik zou het niet zo moeilijk vinden om het gewoon "niet eens" te zijn met de FvD... Ik vind het gewoon heel moeilijk dat er ALTIJD vanuit feitelijke onwaarheden wordt gesproken door de partij. Zo ook in campagnes. Maar goed, populistische retoriek zou niet populistisch zijn zonder op gevoel in te spelen. Daarom hoop ik dat jullie geïnformeerd naar de stembus gaan, gebruik je verstand❤️
Klik om te vergroten...

Bluggh, om te kotsen is het, hun campagnes. Word er letterlijk misselijk van.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Ik houd het wel bij de oud papier bak.
Klik om te vergroten...

Ach ja, beter dan een FvD-stem, dus in die zin ben je er sterk op vooruit gegaan. :blush:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Roze Olifant zei:
Ach ja, beter dan een FvD-stem, dus in die zin ben je er sterk op vooruit gegaan. :blush:
Klik om te vergroten...
Ironisch toch wel dat juist de meer conservatief ingestelde kan veranderen, bijstellen, leren, groeien. En dat de zogenaamde progressievelingen (is dat een woord?) maar stug blijven volhouden met hun waanbeelden en geloof dat ze de wereld zullen redden.

png-clipart-emoji-illustration-smiley-face-animation-happy-laugh-miscellaneous-face.png
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Harry In De Warrie zei:
Nou in staphorst zeer conservatief staan ze daar niet open voor. Vergeleken hun ben jij nog een open minded hippyboy3000
Klik om te vergroten...
Ik ben ook helemaal geen hardcore conservatieve. Ik ben op zoveel vlakken ook progressief.

Maar ik vind ook dat mensen/partijen tegenwoordig vaak heel erg doorschieten met hun progressief willen zijn.

En zo is het voor mij onmogelijk gebleken om een partij te vinden waar ik echt achter sta. Even had ik dat met FvD, maar ten eerste stond het corpsbal gehalte me vanaf het begin al niet aan (met als toppunt gluiperd Baudet), ten tweede het populistische en ten derde ben ik zelf ook gewoon niet zó rechts en conservatief en merk ik ook dat ik iets linkser (iets!! Hold your horses) wordt met de jaren. Al hou ik eigenlijk helemaal niet van dat links/rechts categoriseren.

Maar doorslaggevend voor klaar zijn met de politiek zijn voor mij de afgelopen 3 jaren. Wat daar allemaal gebeurt is en nog steeds vind ik schandalig. En niet alleen heb ik mijn vertrouwen in politici verloren. Ook de overgrote meerderheid van de bevolking, inclusief sommige familie, vrienden, kennissen ben ik diep in teleurgesteld de laatste jaren. Ik had zo'n beter beeld van de gemiddelde Nederlander daarvoor. Ik dacht bijvoorbeeld daadwerkelijk dat Nederlanders over het algemeen een nuchter, down to earth, intuïtief en slim volk waren. Ze zijn er zeker, maar de meerderheid? Nah.

Als je me trouwens echt zou kennen weet je dat ik verre van een hippie ben. :wink:

Edit:

Waarom haal je je post weg? Ik heb je al gequote.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Zandman zei:
Ik ook. De oud papier bak dus.
Ik ben mijn geloof in de politiek volkomen verloren.
Ik snap niet dat men nog voor Rutte kiest by the way....
Klik om te vergroten...
Amen.
Wil me niet mengen in een politieke discussie.
Ben net als jij het vertrouwen volledig kwijt.
Ik lees ook elke dag weer dingen die dat beeld bevestigen. Het ene na het andere schandaal, morele kwesties rondom bewindspersonen. Of weer een vernietigend rapport waarbij beterschap beloofd wordt en de conclusies worden onderschreven en ze er iets mee gaan doen.
Ze doen weer een plasje en gaan gewoon verder.
Ik ben 50 plus en loop een tijdje mee.
Ik koester onze democratie en ben dankbaar om te wonen in dit land.
Ik respecteer zoveel mogelijk de wetten en probeer goed te leven en goed te doen.
Verder leef ik m’n leven volgens mijn eigen regels zonder dat ik egoïstisch ben.
Dat lukt me prima.
Er is geen langetermijnvisie voor ons land. Dat zou er moeten zijn, ongeacht politieke kleur, of links of rechts.

Stemmen doe ik daarom niet meer, bevalt me goed, ik zal dan ook niet klagen.
Links, rechts, groen, geel, paars. Kijk ff wat jaren terug en je weet dat veel hetzelfde blijft.

En er zijn wel degelijk zeer deskundige en integere politici, dat weet ik en daar heb ik bewondering en respect voor.

Dat Rutte er nog zit en hij en zijn partij zoveel stemmen krijgen kan ik niet begrijpen.

Ik heb kinderen en geef ze mee dat ze moeten stemmen, dat het een groot recht is om te mogen doen en dat ze zich goed moeten verdiepen in programma’s van partijen en verder moeten kijken dan hun eigen belang.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zeehond zei:
Amen.
Wil me niet mengen in een politieke discussie.
Ben net als jij het vertrouwen volledig kwijt.
Ik lees ook elke dag weer dingen die dat beeld bevestigen. Het ene na het andere schandaal, morele kwesties rondom bewindspersonen. Of weer een vernietigend rapport waarbij beterschap beloofd wordt en de conclusies worden onderschreven en ze er iets mee gaan doen.
Ze doen weer een plasje en gaan gewoon verder.
Ik ben 50 plus en loop een tijdje mee.
Ik koester onze democratie en ben dankbaar om te wonen in dit land.
Ik respecteer zoveel mogelijk de wetten en probeer goed te leven en goed te doen.
Verder leef ik m’n leven volgens mijn eigen regels zonder dat ik egoïstisch ben.
Dat lukt me prima.
Er is geen langetermijnvisie voor ons land. Dat zou er moeten zijn, ongeacht politieke kleur, of links of rechts.

Stemmen doe ik daarom niet meer, bevalt me goed, ik zal dan ook niet klagen.
Links, rechts, groen, geel, paars. Kijk ff wat jaren terug en je weet dat veel hetzelfde blijft.

En er zijn wel degelijk zeer deskundige en integere politici, dat weet ik en daar heb ik bewondering en respect voor.

Dat Rutte er nog zit en hij en zijn partij zoveel stemmen krijgen kan ik niet begrijpen.

Ik heb kinderen en geef ze mee dat ze moeten stemmen, dat het een groot recht is om te mogen doen en dat ze zich goed moeten verdiepen in programma’s van partijen en verder moeten kijken dan hun eigen belang.
Klik om te vergroten...
Met het meeste eens, al valt het idee dat stemmen een groot recht is voor mij wel wat weg, als ze er toch ongeacht een zooi van maken.

Voor mij ook belachelijk dat Ruttekop daar maar blijft zitten, doordat er zowel velen VVD blijven stemmen (blijkbaar, ik ken ze niet...), maar ook door wat allemaal van hem door de vingers wordt gezien vanuit de overheid zelf. Walgelijk eigenlijk en ook bijdragend aan waarom ik geen vertrouwen over heb.

Maar niet alleen Rutte. Ik heb met afschuw gezien welk beleid tot stand is gekomen door velen van die fuckers. Stelletje mooipraters. En de burger maar lijden.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Met het meeste eens, al valt het idee dat stemmen een groot recht is voor mij wel wat weg, als ze er toch ongeacht een zooi van maken.
Klik om te vergroten...
Ik zeg dat omdat ik graag zie dat mijn kinderen bij aanvang niet door mijn mening gekleurd worden. Ik wil dat ze zelf ontdekken hoe politiek werkt en hun eigen mening hierover ontwikkelen.
Dat hoeft niet gelijk aan mijn mening te zijn.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Maar niet alleen Rutte. Ik heb met afschuw gezien welk beleid tot stand is gekomen door velen van die fuckers. Stelletje mooipraters. En de burger maar lijden.
Klik om te vergroten...
Nu ga ik me toch mengen in de discussie..
Welk beleid is er tot stand gekomen?
Meer afstand tussen burgers en politiek, ja dat klopt.
De burgers die de broekriem aan moeten aanhalen, terwijl grote bedrijven miljarden winsten maken en die bedragen bij een selecte groep terecht komen die het vaak al heel goed hebben.
Ik ben daar niet afgunstig over. Zo werkt het systeem wat we nu hebben.
En zo lang iedereen lekker alleen aan zijn of haar eigen belang denkt (wat alleen maar erger lijkt te worden in mijn ogen), verandert er niets en gaat Rutte vrolijk door op de ingeslagen weg.
Hij is zo narcistisch dat hij ook overtuigd is dat dit de enige juiste manier is.
En als hij twijfelt heeft hij er geen actieve herinnering meer aan.

Het zoeken van verbinding is iets wat we niet in politiek moeten zoeken, want dat is kansloos.
Dat moeten we zelf zoeken met elkaar: in gesprek blijven en verbinding zoeken.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik zou het volgend jaar hier in de Vlaanders ook niet weten (wel voor de gemeenteraadsverkiezingen):

- Nooit Verantwoordelijke Alliantie
- Christen Democratisch & Verlies
- Achteruit
- Die Linke
- Niet zo Vlaams, Democratisch en Liberaal
- Groene Terreur
- Vuil Bruinen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...89101112...30
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."