Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede kamer verkiezingen 2021

Tweede kamer verkiezingen 2021

595 antwoorden
80 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zeehond zei:
Amen.
Wil me niet mengen in een politieke discussie.
Ben net als jij het vertrouwen volledig kwijt.
Ik lees ook elke dag weer dingen die dat beeld bevestigen. Het ene na het andere schandaal, morele kwesties rondom bewindspersonen. Of weer een vernietigend rapport waarbij beterschap beloofd wordt en de conclusies worden onderschreven en ze er iets mee gaan doen.
Ze doen weer een plasje en gaan gewoon verder.
Ik ben 50 plus en loop een tijdje mee.
Ik koester onze democratie en ben dankbaar om te wonen in dit land.
Ik respecteer zoveel mogelijk de wetten en probeer goed te leven en goed te doen.
Verder leef ik m’n leven volgens mijn eigen regels zonder dat ik egoïstisch ben.
Dat lukt me prima.
Er is geen langetermijnvisie voor ons land. Dat zou er moeten zijn, ongeacht politieke kleur, of links of rechts.

Stemmen doe ik daarom niet meer, bevalt me goed, ik zal dan ook niet klagen.
Links, rechts, groen, geel, paars. Kijk ff wat jaren terug en je weet dat veel hetzelfde blijft.

En er zijn wel degelijk zeer deskundige en integere politici, dat weet ik en daar heb ik bewondering en respect voor.

Dat Rutte er nog zit en hij en zijn partij zoveel stemmen krijgen kan ik niet begrijpen.

Ik heb kinderen en geef ze mee dat ze moeten stemmen, dat het een groot recht is om te mogen doen en dat ze zich goed moeten verdiepen in programma’s van partijen en verder moeten kijken dan hun eigen belang.
Klik om te vergroten...
Met het meeste eens, al valt het idee dat stemmen een groot recht is voor mij wel wat weg, als ze er toch ongeacht een zooi van maken.

Voor mij ook belachelijk dat Ruttekop daar maar blijft zitten, doordat er zowel velen VVD blijven stemmen (blijkbaar, ik ken ze niet...), maar ook door wat allemaal van hem door de vingers wordt gezien vanuit de overheid zelf. Walgelijk eigenlijk en ook bijdragend aan waarom ik geen vertrouwen over heb.

Maar niet alleen Rutte. Ik heb met afschuw gezien welk beleid tot stand is gekomen door velen van die fuckers. Stelletje mooipraters. En de burger maar lijden.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Met het meeste eens, al valt het idee dat stemmen een groot recht is voor mij wel wat weg, als ze er toch ongeacht een zooi van maken.
Klik om te vergroten...
Ik zeg dat omdat ik graag zie dat mijn kinderen bij aanvang niet door mijn mening gekleurd worden. Ik wil dat ze zelf ontdekken hoe politiek werkt en hun eigen mening hierover ontwikkelen.
Dat hoeft niet gelijk aan mijn mening te zijn.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Maar niet alleen Rutte. Ik heb met afschuw gezien welk beleid tot stand is gekomen door velen van die fuckers. Stelletje mooipraters. En de burger maar lijden.
Klik om te vergroten...
Nu ga ik me toch mengen in de discussie..
Welk beleid is er tot stand gekomen?
Meer afstand tussen burgers en politiek, ja dat klopt.
De burgers die de broekriem aan moeten aanhalen, terwijl grote bedrijven miljarden winsten maken en die bedragen bij een selecte groep terecht komen die het vaak al heel goed hebben.
Ik ben daar niet afgunstig over. Zo werkt het systeem wat we nu hebben.
En zo lang iedereen lekker alleen aan zijn of haar eigen belang denkt (wat alleen maar erger lijkt te worden in mijn ogen), verandert er niets en gaat Rutte vrolijk door op de ingeslagen weg.
Hij is zo narcistisch dat hij ook overtuigd is dat dit de enige juiste manier is.
En als hij twijfelt heeft hij er geen actieve herinnering meer aan.

Het zoeken van verbinding is iets wat we niet in politiek moeten zoeken, want dat is kansloos.
Dat moeten we zelf zoeken met elkaar: in gesprek blijven en verbinding zoeken.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik zou het volgend jaar hier in de Vlaanders ook niet weten (wel voor de gemeenteraadsverkiezingen):

- Nooit Verantwoordelijke Alliantie
- Christen Democratisch & Verlies
- Achteruit
- Die Linke
- Niet zo Vlaams, Democratisch en Liberaal
- Groene Terreur
- Vuil Bruinen
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Kan aan mij liggen hoor, maar ik krijg een beetje de indruk dat je een hekel aan rechts hebt(?)
Klik om te vergroten...
Wel nee! GroenRechts niet bijvoorbeeld
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Relmuis zei:
Het is hier veel te rechts.


Bekijk bijlage 49915
Klik om te vergroten...
Fascinerend eigenlijk na de totale faal van de "war on drugs" in bepaalde landen, dat sommigen dat maar als de oplossing blijven zien. Een "drugsvrij Nederland". Yeah right, alsof dat er gaat komen als je alles gaat verbieden.

Ik moet wel bekennen dat nu ik zelf geen wiet meer gebruik, een eventueel verbod mij persoonlijk niet raakt en het dus niet hoog zit bij me. Al denk ik nog steeds dat de enige echte oplossing legalisatie en regulatie is. Ondanks dat ik nu denk dat wiet echt een veel minder onschuldige drug is dan ik aanvankelijk dacht, is het denk ik toch aan mensen zelf om de keuze te maken het te gebruiken.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Net in de rij om te stemmen nog even de stemwijzer waterschap ingevuld. Water natuurlijk!
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#8
Elk 4 jaar historische politiek en TV op deze manier.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#9
bbb doet het goed

vvd een flink stuk minder gelukkig
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#10
Lientje cs heeft het fantastisch gedaan, ik gun het 'r van harte.
Ik denk dat zij symbool staat voor heel veel nederlanders, ook diegenen die niet op haar gestemd hebben, die willen dat er een frisse wind gaat waaien in Den Haag.
Geen kapsones (waar is Kaag eigenlijk vanavond?) wordt gewaardeerd, duidelijke taal ook, het 'een van ons'-effect zal ook een rol spelen.
Nu nog een partij in elkaar zien te krijgen, en te houden, dat wordt een opgave.
Triest dat ze beveiliging nodig heeft op een voor haar zo mooie avond.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#11
Don Draper zei:
Elk 4 jaar historische politiek en TV op deze manier.
Klik om te vergroten...
En waarvoor eigenlijk?

Voor zover lijkt het erop dat BBB en PvdA/GL net zo groot worden. Terwijl de focus heel erg op BBB ligt gaan we de komende twee jaar gewoon de PvdA/GL route bewandelen.

Dus we gaan gewoon door met hoe het was.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#12
Relmuis zei:
Nu nog een partij in elkaar zien te krijgen
Klik om te vergroten...
Dit hebben ze, itt forum vier jaar geleden, behoorlijk gedaan!
Relmuis zei:
en te houden, dat wordt een opgave.
Klik om te vergroten...
Hier knijp ik hem inderdaad meer om... Worden spannende weken poah.

Relmuis zei:
Lientje cs heeft het fantastisch gedaan, ik gun het 'r van harte.
Ik denk dat zij symbool staat voor heel veel nederlanders, ook diegenen die niet op haar gestemd hebben, die willen dat er een frisse wind gaat waaien in Den Haag.
Geen kapsones (waar is Kaag eigenlijk vanavond?) wordt gewaardeerd, duidelijke taal ook, het 'een van ons'-effect zal ook een rol spelen.
Klik om te vergroten...
Ik ben ergens ook wel een beetje trots en blij ofzo? Ik ben het niet eens met het boeren-deel van de beweging (niet dat ik "tegen" boeren ben - maar wel heel erg tegen het boeren zoals het nu gaat) maar het burgerdeel dat jij hier omschrijft geeft me heel goeie kriebels. Voor de democratie was deze verkiezing - tevens de uitslag - een feestje en ik ben gewoon heel blij dat zoveel mensen zijn gaan stemmen en zich inderdaad meer gehoord voelen. Tegelijkertijd ook blij dat groenprogressief ook een overwegend positief geluid hebben laten horen. Dat laat wel echt zien dat, in elk geval een vergelijkbaar deel van NL als de boeren(sympatizanten) de natuurkant van het verhaal belangrijkee vindt. En ja, Caroline vind ik ook echt een toppertje. Gewoon jammer wat ze zegt, maar hoe ze dat doet, ljuv it.

Don Draper zei:
En waarvoor eigenlijk?

Voor zover lijkt het erop dat BBB en PvdA/GL net zo groot worden. Terwijl de focus heel erg op BBB ligt gaan we de komende twee jaar gewoon de PvdA/GL route bewandelen.

Dus we gaan gewoon door met hoe het was.
Klik om te vergroten...
Nou, dat zal wel meevallen (of tegen, hangt ervan af). Rutte zal niet zomaar een stap terug doen inderdaad, dus in de Tweede Kamer verandert weinig. En ja, in de eerste kamer hebben ze voor steun via deze weg opties op links en rechts... Maar het betekent hoe dan ook dat ze harder en slimmer moeten werken voor een meerderheid in de Eerste Kamer om hun wetten erdoorheen te krijgen. Als laatste, dit is natuurlijk ook gewoon een belangrijk geluid dat is laten horen. Heel anderes en groter/intenser dan 4 jaar terug nog. Ik denk dat Rutte dat praktisch zal negeren, maar niet de hele coalitie. En als ze dat wel doen, is dat ook heel veel zeggend.
Daarnaast waren dit provinciale staten verkiezingen, geen eerste kamer of landelijke verkiezingen. Ik denk echt dat dat gigantisch wordt onderschat en vond dat ze daar ook te weinig aandachr aan besteedde bij de nos (om over de waterschappen maar te zwijgen...) In 5 provincies krijgt de BBB het initiatief voor een coalitie. Dat gaat echt veel betekenen, zeker gezien Den Haag de afgelopen jaren heel druk bezig is geweest verantwoordelijkheden neer te leggen bij het midden- en lokale bestuur. En toevallig vooral op onderdelen die nu gigantisch spelen in de samenleving, zoals stikstof en immigratie.

Misschien ben ik te optimistisch, maar ik denk dat er zeker een hoop gaat veranderen. Alleen al door het baanbrekende geluid over de tweedeling tussen stad en provincie.
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#13
HAHAHAHAHAHAHA
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#14
FvD - 10 zeg. Maar ja, gekke Thierry ook.
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#15
Onderweg naar de stembus zag ik deze woonkamer. Wat zou deze persoon stemmen

IMG_20230315_193209680.jpg
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik denk dat veel mensen FvD gaan stemmen hier terwijl ze dat anders nooit zouden doen, omdat ze de enige zittende zijn die de lockdown per direct weg willen.
Mindless zei het al, en ik ken nog persoonlijk mensen van de site die me dit al vertelden.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
Syl zei:
Heb je geen leven naast het df dan...
Klik om te vergroten...
Ik heb nog zeker 8 levens!
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dat is tegenwoordig hip toch? Als je verlies er meteen van uit gaan dat het fraude is?
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#19
Screenshot_20210318_090057.jpg
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Je mag het hier vermelden, hoeft niet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...910111213...30
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."