#1
Met het meeste eens, al valt het idee dat stemmen een groot recht is voor mij wel wat weg, als ze er toch ongeacht een zooi van maken.Amen.
Wil me niet mengen in een politieke discussie.
Ben net als jij het vertrouwen volledig kwijt.
Ik lees ook elke dag weer dingen die dat beeld bevestigen. Het ene na het andere schandaal, morele kwesties rondom bewindspersonen. Of weer een vernietigend rapport waarbij beterschap beloofd wordt en de conclusies worden onderschreven en ze er iets mee gaan doen.
Ze doen weer een plasje en gaan gewoon verder.
Ik ben 50 plus en loop een tijdje mee.
Ik koester onze democratie en ben dankbaar om te wonen in dit land.
Ik respecteer zoveel mogelijk de wetten en probeer goed te leven en goed te doen.
Verder leef ik m’n leven volgens mijn eigen regels zonder dat ik egoïstisch ben.
Dat lukt me prima.
Er is geen langetermijnvisie voor ons land. Dat zou er moeten zijn, ongeacht politieke kleur, of links of rechts.
Stemmen doe ik daarom niet meer, bevalt me goed, ik zal dan ook niet klagen.
Links, rechts, groen, geel, paars. Kijk ff wat jaren terug en je weet dat veel hetzelfde blijft.
En er zijn wel degelijk zeer deskundige en integere politici, dat weet ik en daar heb ik bewondering en respect voor.
Dat Rutte er nog zit en hij en zijn partij zoveel stemmen krijgen kan ik niet begrijpen.
Ik heb kinderen en geef ze mee dat ze moeten stemmen, dat het een groot recht is om te mogen doen en dat ze zich goed moeten verdiepen in programma’s van partijen en verder moeten kijken dan hun eigen belang.
Voor mij ook belachelijk dat Ruttekop daar maar blijft zitten, doordat er zowel velen VVD blijven stemmen (blijkbaar, ik ken ze niet...), maar ook door wat allemaal van hem door de vingers wordt gezien vanuit de overheid zelf. Walgelijk eigenlijk en ook bijdragend aan waarom ik geen vertrouwen over heb.
Maar niet alleen Rutte. Ik heb met afschuw gezien welk beleid tot stand is gekomen door velen van die fuckers. Stelletje mooipraters. En de burger maar lijden.

