Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede kamer verkiezingen 2021

Tweede kamer verkiezingen 2021

595 antwoorden
88 weergaven
18-5-2026
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Om maar te zwijgen dat de geschiedenis al veel Christelijke verbonden gehad heeft die ze de dag vandaag zouden klassificeren als terroristen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Rivalrie zei:
Toch typisch dat de DF poll geen afspiegeling is van de maatschappij. Onze uitslag is het tegenovergestelde van de daadwerkelijke uitslag.
Klik om te vergroten...

Mindless zei:
Drugsgebruikers zijn over het algemeen intelligenter:

Slimme mensen & drugs

Dat kan het verschil verklaren. :wink:
Klik om te vergroten...

DF’ers stemmen blijkbaar ofwel heel links ofwel heel rechts. Waarbij ik verwacht had meer links te zien, maar dat is totaal de wereld uit geholpen. :wink:

Dat de gemiddelde drugsgebruiker erg intelligent is durf ik wel enigszins te betwisten. (Heb het nu niet specifiek over het forum, voordat iemand boos wordt.) Grappig om jou met wetenschappelijke bronnen te zien komen @Mindless. :tonguewink:

Maar goed, de uitslagen zijn er en ze zijn wat ze zijn: niet al te best. Denk dat we het daar in ieder geval met velen hier over eens zijn.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik denk dat het verschil eerder te wijten is dat dit een internetforum is en internetfora trekken meestal toch specifieke mensen aan in plaats van de populatie in het algemeen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Roze Olifant zei:
Grappig om jou met wetenschappelijke bronnen te zien komen @Mindless. :tonguewink:
Klik om te vergroten...
Ook grappig om jou tegen wetenschappelijke bronnen in te zien gaan @Roze Olifant. :tonguewink:

We zijn hier op het forum gemiddeld wat slimmer dan daarbuiten en dat toont zich ook in het stemgedrag. :kissingsmiling:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
SkittlesAndMe zei:
Ik heb Piratenpartij gestemd en ben bedroefd dat we in NL geen zetel hebben voor mensen met ICT kennis, maar wel meerdere stoelen vrijmaken voor partijen die alleen maar klagen over immigratie en dat Nederland kapot gaat. Met dat populistische gelul komen we geen stap verder. Een beetje nuance en een beetje intelligentie zou niet misstaan. De komende 4 jaar worden in ieder geval weer 4 jaar waar de privacy langzaam wordt ingeperkt en de ene na de andere ICT faal van de overheid het nieuws haalt. Ik had zo gehoopt dat het nu eindelijk anders zou zijn.

Wat mij verbaast is dat hier zo veel mensen op de PVV stemmen, aangezien PVV tegen drugs is en harder wil straffen. Kan iemand mij uitleggen hoe dat werkt op een Drugsforum? :sweatsmile: Hebben jullie zo veel last van immigratie dat je daarvoor je tripje wilt opgeven?
Klik om te vergroten...
Ook niet PVV gestemd, maar er zijn dan ook grote problemen met immigratie. Een beetje intelligentie bij de partijen die dat probleem niet zien en adresseren, zou ook wel gewenst zijn.

En zo'n onderwerp lijkt mij belangrijker dan drugs, al ben ik ook pro legalisering (van alle drugs). Maar drugs voor mij persoonlijk staan sowieso op een laag pitje voor mij de laatste tijd, maar dat terzijde. Je stemt (hopelijk) niet alleen op de dingen waar je persoonlijk baat bij hebt, maar die je belangrijk vindt voor het gehele land. En daar heeft iedereen zo zijn ideeën, meningen en afwegingen over.

Meer ICT kennis bij de overheid is wel een goede ja.

Welkom terug op het forum trouwens. :wink:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Daar hebben jullie natuurlijk helemaal gelijk in. We kunnen niet doen alsof het er niet is. Ik krijg alleen altijd een beetje de kriebels van partijprogramma's waar dit bovenaan staat. Dat geeft me altijd een beetje het gevoel dat dat gewoon makkelijk scoren is en daarom bovenaan staat.

Wat mij betreft is het vanzelfsprekend dat we daar iets aan moeten doen (wat laat ik hier even in het midden :wink:).

Drugs vind ik persoonlijk wel een belangrijk onderwerp. Niet omdat ik m'n pilletje perse legaal wil kopen maar omdat het een symbool is voor het beperken van de vrije keuze. Partijen die drugs willen bestrijden zijn partijen die strijden voor repressie en ik geloof daar niet in. Ik denk dat je beter kunt zorgen dat mensen gelukkig zijn en daardoor minder vervallen in criminaliteit of verslaving, in plaats van mensen straffen die het toch doen. Niemand gaat in de criminaliteit omdat ze dat een leuke baan vinden en dat van jongs af aan al wilden.

Mindless zei:
Je stemt (hopelijk) niet alleen op de dingen waar je persoonlijk baat bij hebt, maar die je belangrijk vindt voor het gehele land. En daar heeft iedereen zo zijn ideeën, meningen en afwegingen over
Klik om te vergroten...
Dat klopt. Ik stem behoorlijk links :wink:. Ik ben ondernemer en zou er persoonlijk baat bij hebben om rechtser te stemmen, maargoed. We zijn hier tenslotte niet alleen!

Mindless zei:
Welkom terug op het forum trouwens. :wink:
Klik om te vergroten...
Thanks! :sunglasses:
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#7
ljuv zei:
https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/actualiteitenkanaal Nog 40 minuutjes! Parlementaire enquete Gruun! Met een béétje geluk hebben we 15 maart ook Tweede Kamerverkiezingen🤪
Klik om te vergroten...
Oja! Verkiezingen...

Voor wie er nog niet uit zijn, hierbij het kieskompas:

Kieskompas

nlps23.kieskompas.nl nlps23.kieskompas.nl

En voor enkele provincies nog de stemwijzer:
stemwijzer.nl

StemWijzer

Doe de StemWijzer Europees Parlementsverkiezings 2024!
stemwijzer.nl stemwijzer.nl

Vergeet ook de waterschappen niet! Hier ligt het vaker voor de hand niet op een 'bekende' landelijke partij te stemmen (ik noem geen namen maar "ik kies gewoon de leukste naam" kan nadelig uitvallen).
Sowieso is afgaan op enkel twee stemhulpen nooit handig, maar tijd is ook een probleem... Gelukkig hebben enkele provincies ook samenvattingen van de partijprogramma's (gebruik Google...) en anders is het altijd verstandig de uitleg van partijen bij de stemhulpen te bekijken (bij écht tijdgebrek: check alleen de onderwerpen die voor jou belangrijk zijn).

Dan nog mijn betoog waarom te gaan stemmen:
ljuv zei:
FUCK KAPITALISMEEEEEEEEEE


Lieve mensen, we mogen weer bijna stemmen. Neem deze SHIT mee in je stem. Bedenk wie al 12 jaar de regels maakt, en met wie ze dat doen. Als je het radicaal anders wil... KIES dan radicaal anders.
Klik om te vergroten...
De provincies líjken wellicht een ver-van-je-bed show, maar niks is minder waar: wegen, woningen, stikstof en klimaat... Allemaal onderwerpen waar zij kei veel invloed op hebben. Daarnaast mogen zij natuurlijk óók de Eerste Kamerleden kiezen. Dat wordt, met de versplinteringen en de verschuivingen, heel belangrijk. Het hangt erom of de coalitie ook in de EK een meerderheid krijgt (waarom is dit belangrijk? Nou! Nadat wetten door de TK zijn aangenomen, moeten zij ook door de EK worden aangenomen!). Persóónlijk hoop ik dat die meerderheid er niet komt en dat de oppositie sterker wordt dan de peilingen nu voorspellen. MAAR! Ik ben een ideologisch type, en ga dus ook NIET tactisch stemmen.

Daarnaast, de Provinciale Statenverkiezingen hebben vaak een láág opkomst percentage, wat praktisch betekent dat je stem gewoon veel zwaarder telt! Naar die stembus dus! Voor dichtbevolkte provincies (Z-Holland, N-Holland, Brabant en Gelderland) geldt zelfs een nog zwaardere stem in de Eerste Kamer🎉

NOG ACHTTIEN DAGEN SLETSGOOOOOO!
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#8
En voor iedereen die het (niet) wil weten:
IMG-20230223-WA0036.jpgIMG-20230223-WA0037.jpg
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9
Over de waterschapsverkiezingen:

(blijf ik dit nog 18 dagen bumpen? Jaaaaa!)
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#10
@ljuv D66'er!
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#11
@ljuv wat vind je trouwens van de SP? (In het algemeen)
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#12
Don Draper zei:
@ljuv D66'er!
Klik om te vergroten...
😂 Geen haar op mn hoofd. Wittegewel ook.

Don Draper zei:
@ljuv wat vind je trouwens van de SP? (In het algemeen)
Klik om te vergroten...
Over het algemeen een partij die ik hoog heb zitten! Ik vind ze alleen niet progressief genoeg... Vooral in de migratiekwestie en op sociaal cultureel vlak (zoals lbhtq+ acceptatie) zijn ze niet mijn partij. Als ik politica zou zijn zou ik wel graag met ze samenwerken.

Wat jij? En hoe sta jij erin deze verkiezingen?
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#13
BIJ1 natuurlijk.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#14
ljuv zei:
Wat jij? En hoe sta jij erin deze verkiezingen?
Klik om te vergroten...
SP vind ik een klaagpartij waarbij alles wat de regerende macht kut is volgens hen. En daar hebben ze ook gelijk in. Ik geloof alleen niet als de SP de macht krijgt dat dingen ook beter worden. In mijn hart kom ik in de SP en PvdA hoek uit. Maar met mijn verstand kom ik bij rechts uit.

Corona is uit het leven dus ik ben ook bereid om die periode wat mensen in mijn/het leven hebben gedaan uit te wissen in mijn gedrag in de toekomst. Ik kom vaker ook in de bereidheid de PvdA een tweede kans te geven na ze (samen met VVD. Maar in tegenstelling tot links Nederland neem ik het voornamelijk de PvdA kwalijk) alle sociale voorzieningen waar ik op gebouwd heb te laten verdwijnen en zelfs mijn uitkering met 5% te hebben gekort met valse beloftes op een baan in plaats van een uitkering. 100.000 banen zouden erbij komen voor wajong'ers. De helft het bedrijfsleven, de andere helft de overheid. De overheid heeft later trots verkondigd dat ze dit toch niet gaan doen. Het bedrijfsleven (ICT in mijn geval) betaalt liever de boete voor het niet aannemen van mensen in een uitkering dan ze een kans te geven.

Mede door de bovenstaande punten ben ik een teleurgestelde Nederlander. Iemand die erg heeft geloofd in de participatiemaatschappij maar totaal geen voldoening eruit haalt om werk te doen die voor de kabinetten Rutte gewoon gedaan werd in een betaalde baan. Voor de bedrijven en trajecten die wel graag genieten van de vele subsidies die aan mij verdient kan worden ben ik een wandelende geldboom. Maar ik doe wel mee als reguliere medewerker. Terwijl ik zit wel in de Wajong omdat ik niet als reguliere medewerker meekan in Nederland. Ik had een motivatie waar je U tegen zegt maar na 10 jaar wajong in de Rutte tijdperk is het gewoon niet waard. Ik ga van autisme burnout naar de volgende. Met elke klap die ik krijg weer extra psychosegevoeligheid. En dat brengt consequenties in van alles in mijn leven.

Maar terug naar mijn stemgedrag. Hierdoor wil ik al heel mijn leven nauwelijks op traditionele partijen stemmen. Ik neig naar BBB. Bij de tweede kamer verkiezingen was ik een FvD'er maar sinds ik uit het zogeheten fabeltjesfuik zit (voor mijn gezondheid en veiligheid het beste. Hoe verder ik in alternatieve media zit, hoe psychotischer ik word) trekt het me echt niet meer. Als er een goeie politieke campagne komt waarbij ik toch tot een linkse traditionele partij kom, dan graag. Maar met hetzelfde praat als de afgelopen jaren breng je me er niet meer terug. Ik geloof het niet meer. Ik stem dan nog liever D66.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
De hele politieke gang van zaken begrijp ik niet.
Behalve dat het om graaien en snaaien gaat, en hij, die het beste liegen kan, zit op de hoogste positie.
Ik heb mijn geloof en vertrouwen in de politiek inmiddels volledig verloren.
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Zandman zei:
De hele politieke gang van zaken begrijp ik niet.
Behalve dat het om graaien en snaaien gaat, en hij, die het beste liegen kan, zit op de hoogste positie.
Ik heb mijn geloof en vertrouwen in de politiek inmiddels volledig verloren.
Klik om te vergroten...
Het is inderdaad allemaal een samenzwering. Stuk voor stuk tegenstanders van ons, het volk. Ik snap ook niet waarom ze altijd maar politici nemen inplaats van mensen

tenor.png
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#17
*Ok... Dit jaar niet boos worden over de campagnes, niet boos worden over de campagnes, niet boos worden over de campagnes*

IMG-20230227-WA0005.jpg


AAAAAAAAAAHHHHHRHRHRHRHRHEHG

Ik zou het niet zo moeilijk vinden om het gewoon "niet eens" te zijn met de FvD... Ik vind het gewoon heel moeilijk dat er ALTIJD vanuit feitelijke onwaarheden wordt gesproken door de partij. Zo ook in campagnes. Maar goed, populistische retoriek zou niet populistisch zijn zonder op gevoel in te spelen. Daarom hoop ik dat jullie geïnformeerd naar de stembus gaan, gebruik je verstand❤️
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#18
ljuv zei:
Ik zou het niet zo moeilijk vinden om het gewoon "niet eens" te zijn met de FvD... Ik vind het gewoon heel moeilijk dat er ALTIJD vanuit feitelijke onwaarheden wordt gesproken door de partij. Zo ook in campagnes. Maar goed, populistische retoriek zou niet populistisch zijn zonder op gevoel in te spelen. Daarom hoop ik dat jullie geïnformeerd naar de stembus gaan, gebruik je verstand❤️
Klik om te vergroten...
Gekke partij wel
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#19
Don Draper zei:
SP vind ik een klaagpartij waarbij alles wat de regerende macht kut is volgens hen. En daar hebben ze ook gelijk in. Ik geloof alleen niet als de SP de macht krijgt dat dingen ook beter worden. In mijn hart kom ik in de SP en PvdA hoek uit. Maar met mijn verstand kom ik bij rechts uit.
Klik om te vergroten...
Don Draper zei:
Mede door de bovenstaande punten ben ik een teleurgestelde Nederlander. Iemand die erg heeft geloofd in de participatiemaatschappij maar totaal geen voldoening eruit haalt om werk te doen die voor de kabinetten Rutte gewoon gedaan werd in een betaalde baan. Voor de bedrijven en trajecten die wel graag genieten van de vele subsidies die aan mij verdient kan worden ben ik een wandelende geldboom. Maar ik doe wel mee als reguliere medewerker. Terwijl ik zit wel in de Wajong omdat ik niet als reguliere medewerker meekan in Nederland. Ik had een motivatie waar je U tegen zegt maar na 10 jaar wajong in de Rutte tijdperk is het gewoon niet waard. Ik ga van autisme burnout naar de volgende. Met elke klap die ik krijg weer extra psychosegevoeligheid. En dat brengt consequenties in van alles in mijn leven.
Klik om te vergroten...
Ik snap deze gedachtegang gedeeltelijk... En ik snap ook je teleurstelling in de PvdA vanuit Rutte II... Die teleurstelling voel ik ook en ik vind dat ze er nog onvoldoende in slagen dat vertrouwen terug te winnen. MAAR, er is maar 1 partij echt verantwoordelijk te stellen voor het terugdraaien van sociale voorzieningen: de VVD. In the end is het toch echt de rechtse neoliberale ideologie die uitgaat van de eigen verantwoordelijkheid, die de voorkeur geeft aan vrije markt stimuleren, in plaats van zorgen voor een sociaal vangnet voor burgers. Ook partijen als Ja21, van Haga, het CDA en andere economisch rechtse rakkers scharen zich achter deze ideologie. Het feit dat 1 linkse partij hierin is meegegaan door te regeren, doet niet af aan de linkse opositie die lang tevergeefs is gevoerd. Sterker nog, ik denk dat het nog veel slechter eraan toe had kunnen zijn zonder de PvdA in het tweede kabinet Rutte... Maar nogmaals, ik snap je teleurstelling beter. Ik zou willen dat er een beter alternatief voor je was.

Don Draper zei:
Maar terug naar mijn stemgedrag. Hierdoor wil ik al heel mijn leven nauwelijks op traditionele partijen stemmen. Ik neig naar BBB. Bij de tweede kamer verkiezingen was ik een FvD'er maar sinds ik uit het zogeheten fabeltjesfuik zit (voor mijn gezondheid en veiligheid het beste. Hoe verder ik in alternatieve media zit, hoe psychotischer ik word) trekt het me echt niet meer. Als er een goeie politieke campagne komt waarbij ik toch tot een linkse traditionele partij kom, dan graag. Maar met hetzelfde praat als de afgelopen jaren breng je me er niet meer terug. Ik geloof het niet meer. Ik stem dan nog liever D66.
Klik om te vergroten...
Ik ben zeer benieuwd wat het wordt! Spannende aan BBB is vind ik, dat we eigenlijk nog maar erg weinig weten over hun standpunten buiten de stikstof en landbouwonderwerpen om... Caroline vind ik wel een erg sympatieke en verfrissende politica... Helaas hebben we daar voor de provicie weinig aan!

Lemmy zei:
De enige regeringspartij die het straks écht slecht zal doen zal het wel het CDA zijn, al ben ik het ook zeker lang niet altijd eens met VVD & D66 hoor.
Klik om te vergroten...
Hm... D66 staat er relatief ook slecht voor. Niet ivt de vorige Provinciale Statenverkiezingen maar tov de Tweede Kamer verkiezingen hebben ze flink verlies! Reden dat de VVD toch groeit, is omdat ze waarschijnlijk de oude FvD stemmers terug hebben (vvders die in 2019 naar forum zijn gegaan maar nu inzien dat het toch niet zo'n redelijk alternatief is als leek). Dus cummulatief verliest de coalitie zeker. Daarnaast hebben ze op basis van de peilingen nog geen meerderheid in de Eerste Kamer. Dat betekent dat ze altijd steun van andere partijen nodig hebben om een wet aangenomen te laten worden... Ik denk dat je dus wel kunt stellen dan het vooruitzicht voor de coalitie nog niet erg positief is.

Lemmy zei:
Dat de CU zo constant blijft snap ik dan weer helemaal niet.
Klik om te vergroten...
Dit is al sinds jaar en dag zo. CU stemmers zijn blijkbaar weinig beïnvloedbaar en ongevoelig voor de "poppetjes verschuivingen" binnen de partij, zoals het bij vertrek van Segers. Al zijn ze nu volgens de peilingen wel gehalveerd, meestal blijven zij tussen de 2 en de 4 zetels🤷🏻‍♀️ Er wordt wel over gespeculeerd (achterban stemt vooral vanuit waarden, die relatief conservatief zijn en dus niet zo veranderlijk) maar een eenduidig antwoord is niet echt te vinden. Dit is wel een interessante analyse: https://stukroodvlees.nl/plaatjes-van-de-electoraatjes-de-christenunie/
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#20
ljuv zei:
*Ok... Dit jaar niet boos worden over de campagnes, niet boos worden over de campagnes, niet boos worden over de campagnes*

Bekijk bijlage 49556


AAAAAAAAAAHHHHHRHRHRHRHRHEHG

Ik zou het niet zo moeilijk vinden om het gewoon "niet eens" te zijn met de FvD... Ik vind het gewoon heel moeilijk dat er ALTIJD vanuit feitelijke onwaarheden wordt gesproken door de partij. Zo ook in campagnes. Maar goed, populistische retoriek zou niet populistisch zijn zonder op gevoel in te spelen. Daarom hoop ik dat jullie geïnformeerd naar de stembus gaan, gebruik je verstand❤️
Klik om te vergroten...
Weinig mensen waar ik zo'n grenzeloze tyfushekel aan heb in de tweede kamer als Thierry Baudet. Ik kan me niet inbeelden dat zo'n stripfiguur echt bestaat. Dat loopt gewoon rond.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1819202122...30
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."