#1
Om maar te zwijgen dat de geschiedenis al veel Christelijke verbonden gehad heeft die ze de dag vandaag zouden klassificeren als terroristen.
Toch typisch dat de DF poll geen afspiegeling is van de maatschappij. Onze uitslag is het tegenovergestelde van de daadwerkelijke uitslag.
Drugsgebruikers zijn over het algemeen intelligenter:
Slimme mensen & drugs
Dat kan het verschil verklaren.![]()
Ook grappig om jou tegen wetenschappelijke bronnen in te zien gaan @Roze Olifant.Grappig om jou met wetenschappelijke bronnen te zien komen @Mindless.![]()
Ook niet PVV gestemd, maar er zijn dan ook grote problemen met immigratie. Een beetje intelligentie bij de partijen die dat probleem niet zien en adresseren, zou ook wel gewenst zijn.Ik heb Piratenpartij gestemd en ben bedroefd dat we in NL geen zetel hebben voor mensen met ICT kennis, maar wel meerdere stoelen vrijmaken voor partijen die alleen maar klagen over immigratie en dat Nederland kapot gaat. Met dat populistische gelul komen we geen stap verder. Een beetje nuance en een beetje intelligentie zou niet misstaan. De komende 4 jaar worden in ieder geval weer 4 jaar waar de privacy langzaam wordt ingeperkt en de ene na de andere ICT faal van de overheid het nieuws haalt. Ik had zo gehoopt dat het nu eindelijk anders zou zijn.
Wat mij verbaast is dat hier zo veel mensen op de PVV stemmen, aangezien PVV tegen drugs is en harder wil straffen. Kan iemand mij uitleggen hoe dat werkt op een Drugsforum?Hebben jullie zo veel last van immigratie dat je daarvoor je tripje wilt opgeven?
Dat klopt. Ik stem behoorlijk linksJe stemt (hopelijk) niet alleen op de dingen waar je persoonlijk baat bij hebt, maar die je belangrijk vindt voor het gehele land. En daar heeft iedereen zo zijn ideeën, meningen en afwegingen over
Thanks!Welkom terug op het forum trouwens.![]()
Oja! Verkiezingen...https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/actualiteitenkanaal Nog 40 minuutjes! Parlementaire enquete Gruun! Met een béétje geluk hebben we 15 maart ook Tweede Kamerverkiezingen🤪
De provincies líjken wellicht een ver-van-je-bed show, maar niks is minder waar: wegen, woningen, stikstof en klimaat... Allemaal onderwerpen waar zij kei veel invloed op hebben. Daarnaast mogen zij natuurlijk óók de Eerste Kamerleden kiezen. Dat wordt, met de versplinteringen en de verschuivingen, heel belangrijk. Het hangt erom of de coalitie ook in de EK een meerderheid krijgt (waarom is dit belangrijk? Nou! Nadat wetten door de TK zijn aangenomen, moeten zij ook door de EK worden aangenomen!). Persóónlijk hoop ik dat die meerderheid er niet komt en dat de oppositie sterker wordt dan de peilingen nu voorspellen. MAAR! Ik ben een ideologisch type, en ga dus ook NIET tactisch stemmen.FUCK KAPITALISMEEEEEEEEEE
Lieve mensen, we mogen weer bijna stemmen. Neem deze SHIT mee in je stem. Bedenk wie al 12 jaar de regels maakt, en met wie ze dat doen. Als je het radicaal anders wil... KIES dan radicaal anders.
😂 Geen haar op mn hoofd. Wittegewel ook.@ljuv D66'er!
Over het algemeen een partij die ik hoog heb zitten! Ik vind ze alleen niet progressief genoeg... Vooral in de migratiekwestie en op sociaal cultureel vlak (zoals lbhtq+ acceptatie) zijn ze niet mijn partij. Als ik politica zou zijn zou ik wel graag met ze samenwerken.@ljuv wat vind je trouwens van de SP? (In het algemeen)
SP vind ik een klaagpartij waarbij alles wat de regerende macht kut is volgens hen. En daar hebben ze ook gelijk in. Ik geloof alleen niet als de SP de macht krijgt dat dingen ook beter worden. In mijn hart kom ik in de SP en PvdA hoek uit. Maar met mijn verstand kom ik bij rechts uit.Wat jij? En hoe sta jij erin deze verkiezingen?
Het is inderdaad allemaal een samenzwering. Stuk voor stuk tegenstanders van ons, het volk. Ik snap ook niet waarom ze altijd maar politici nemen inplaats van mensenDe hele politieke gang van zaken begrijp ik niet.
Behalve dat het om graaien en snaaien gaat, en hij, die het beste liegen kan, zit op de hoogste positie.
Ik heb mijn geloof en vertrouwen in de politiek inmiddels volledig verloren.


Gekke partij welIk zou het niet zo moeilijk vinden om het gewoon "niet eens" te zijn met de FvD... Ik vind het gewoon heel moeilijk dat er ALTIJD vanuit feitelijke onwaarheden wordt gesproken door de partij. Zo ook in campagnes. Maar goed, populistische retoriek zou niet populistisch zijn zonder op gevoel in te spelen. Daarom hoop ik dat jullie geïnformeerd naar de stembus gaan, gebruik je verstand❤️
SP vind ik een klaagpartij waarbij alles wat de regerende macht kut is volgens hen. En daar hebben ze ook gelijk in. Ik geloof alleen niet als de SP de macht krijgt dat dingen ook beter worden. In mijn hart kom ik in de SP en PvdA hoek uit. Maar met mijn verstand kom ik bij rechts uit.
Ik snap deze gedachtegang gedeeltelijk... En ik snap ook je teleurstelling in de PvdA vanuit Rutte II... Die teleurstelling voel ik ook en ik vind dat ze er nog onvoldoende in slagen dat vertrouwen terug te winnen. MAAR, er is maar 1 partij echt verantwoordelijk te stellen voor het terugdraaien van sociale voorzieningen: de VVD. In the end is het toch echt de rechtse neoliberale ideologie die uitgaat van de eigen verantwoordelijkheid, die de voorkeur geeft aan vrije markt stimuleren, in plaats van zorgen voor een sociaal vangnet voor burgers. Ook partijen als Ja21, van Haga, het CDA en andere economisch rechtse rakkers scharen zich achter deze ideologie. Het feit dat 1 linkse partij hierin is meegegaan door te regeren, doet niet af aan de linkse opositie die lang tevergeefs is gevoerd. Sterker nog, ik denk dat het nog veel slechter eraan toe had kunnen zijn zonder de PvdA in het tweede kabinet Rutte... Maar nogmaals, ik snap je teleurstelling beter. Ik zou willen dat er een beter alternatief voor je was.Mede door de bovenstaande punten ben ik een teleurgestelde Nederlander. Iemand die erg heeft geloofd in de participatiemaatschappij maar totaal geen voldoening eruit haalt om werk te doen die voor de kabinetten Rutte gewoon gedaan werd in een betaalde baan. Voor de bedrijven en trajecten die wel graag genieten van de vele subsidies die aan mij verdient kan worden ben ik een wandelende geldboom. Maar ik doe wel mee als reguliere medewerker. Terwijl ik zit wel in de Wajong omdat ik niet als reguliere medewerker meekan in Nederland. Ik had een motivatie waar je U tegen zegt maar na 10 jaar wajong in de Rutte tijdperk is het gewoon niet waard. Ik ga van autisme burnout naar de volgende. Met elke klap die ik krijg weer extra psychosegevoeligheid. En dat brengt consequenties in van alles in mijn leven.
Ik ben zeer benieuwd wat het wordt! Spannende aan BBB is vind ik, dat we eigenlijk nog maar erg weinig weten over hun standpunten buiten de stikstof en landbouwonderwerpen om... Caroline vind ik wel een erg sympatieke en verfrissende politica... Helaas hebben we daar voor de provicie weinig aan!Maar terug naar mijn stemgedrag. Hierdoor wil ik al heel mijn leven nauwelijks op traditionele partijen stemmen. Ik neig naar BBB. Bij de tweede kamer verkiezingen was ik een FvD'er maar sinds ik uit het zogeheten fabeltjesfuik zit (voor mijn gezondheid en veiligheid het beste. Hoe verder ik in alternatieve media zit, hoe psychotischer ik word) trekt het me echt niet meer. Als er een goeie politieke campagne komt waarbij ik toch tot een linkse traditionele partij kom, dan graag. Maar met hetzelfde praat als de afgelopen jaren breng je me er niet meer terug. Ik geloof het niet meer. Ik stem dan nog liever D66.
Hm... D66 staat er relatief ook slecht voor. Niet ivt de vorige Provinciale Statenverkiezingen maar tov de Tweede Kamer verkiezingen hebben ze flink verlies! Reden dat de VVD toch groeit, is omdat ze waarschijnlijk de oude FvD stemmers terug hebben (vvders die in 2019 naar forum zijn gegaan maar nu inzien dat het toch niet zo'n redelijk alternatief is als leek). Dus cummulatief verliest de coalitie zeker. Daarnaast hebben ze op basis van de peilingen nog geen meerderheid in de Eerste Kamer. Dat betekent dat ze altijd steun van andere partijen nodig hebben om een wet aangenomen te laten worden... Ik denk dat je dus wel kunt stellen dan het vooruitzicht voor de coalitie nog niet erg positief is.De enige regeringspartij die het straks écht slecht zal doen zal het wel het CDA zijn, al ben ik het ook zeker lang niet altijd eens met VVD & D66 hoor.
Dit is al sinds jaar en dag zo. CU stemmers zijn blijkbaar weinig beïnvloedbaar en ongevoelig voor de "poppetjes verschuivingen" binnen de partij, zoals het bij vertrek van Segers. Al zijn ze nu volgens de peilingen wel gehalveerd, meestal blijven zij tussen de 2 en de 4 zetels🤷🏻♀️ Er wordt wel over gespeculeerd (achterban stemt vooral vanuit waarden, die relatief conservatief zijn en dus niet zo veranderlijk) maar een eenduidig antwoord is niet echt te vinden. Dit is wel een interessante analyse: https://stukroodvlees.nl/plaatjes-van-de-electoraatjes-de-christenunie/Dat de CU zo constant blijft snap ik dan weer helemaal niet.
Weinig mensen waar ik zo'n grenzeloze tyfushekel aan heb in de tweede kamer als Thierry Baudet. Ik kan me niet inbeelden dat zo'n stripfiguur echt bestaat. Dat loopt gewoon rond.*Ok... Dit jaar niet boos worden over de campagnes, niet boos worden over de campagnes, niet boos worden over de campagnes*
Bekijk bijlage 49556
AAAAAAAAAAHHHHHRHRHRHRHRHEHG
Ik zou het niet zo moeilijk vinden om het gewoon "niet eens" te zijn met de FvD... Ik vind het gewoon heel moeilijk dat er ALTIJD vanuit feitelijke onwaarheden wordt gesproken door de partij. Zo ook in campagnes. Maar goed, populistische retoriek zou niet populistisch zijn zonder op gevoel in te spelen. Daarom hoop ik dat jullie geïnformeerd naar de stembus gaan, gebruik je verstand❤️
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."