Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede kamer verkiezingen 2021

Tweede kamer verkiezingen 2021

595 antwoorden
93 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Dunne zei:
Meen je dit? Die Sylvana discrimineert zelf heel erg. Wil ons verleden veranderen en ons er nu nog voor laten boeten.
Klik om te vergroten...

Ik ben geen fan van Sylvana Simons zoals ik al min of meer zei, maar de partij heeft wel goede standpunten (ik scoorde er hoog op op stemtesten). Nogal radicaal links, dus het maakt weinig kans, maar ja, FvD bijvoorbeeld is radicaal rechts, een wat extremer tegengeluid is dan m.i. niet zo erg.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
BraboF zei:
Ik vind deze reactie dus best schokkend. Iedereen mag een eigen mening hebben, maar zodra die mening rechts is dan is het ineens fout?
Klik om te vergroten...

Ik doelde hier in deze context vooral op wat @Neo-Shulginist aangeeft. PVV is voor een extreem anti-drugsbeleid, dus verbazingwekkend dat mensen dat hier willen stemmen. Ik zeg ook niet dat een rechtse mening perse fout is, hoewel ik wel wat moeite heb met een fascistische partij als FvD, maar goed, dan mag iemand anders er nog wel op stemmen die dat blijkbaar niet heeft. Ik heb verder ook geen zin om hierover in discussie te gaan.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
BraboF zei:
Werkelijk stuitend inderdaad.
Kan me ook niet voorstellen dat links dat zelf niet ziet. Maar de oogkleppen die de linkse elite dragen zijn aardig groot geworden waardoor je de problemen ook niet zult zien.

Lijkt me wel heerlijk overigens, lekker de linkse oogkleppen opzetten zodat je de problemen gewoon niet kunt zien die zich afspelen in Nederland.
Klik om te vergroten...

De linkse elite? Lol. 😂 Ik denk dat ik dit topic maar vermijd vanaf nu.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Zo gaat dat ook precies in de mainstream media.
Klik om te vergroten...
Als je ziet hoeveel aandacht FvD krijgt voor de twee zetels die ze hebben weet ik niet of dat wel waar is hoor.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Neo-Shulginist zei:
Als je ziet hoeveel aandacht FvD krijgt voor de twee zetels die ze hebben weet ik niet of dat wel waar is hoor.
Klik om te vergroten...
Ik probeer de MSM toch erg uit de weg te gaan de laatste tijd dus ik mis veel. Maar wanneer ik eens kijk en zie dat FvD aandacht krijgt, zit daar toch vaak een negatieve ondertoon aan. Het is niet 1 keer gebeurd dat een hele tafel mensen Baudet constant onderbreekt en vooral wil laten horen hoe fout ze hem eigenlijk vinden.

Maar negatieve aandacht is ook aandacht dus wat dat betreft.
L
Lid 151097Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Mijn kieswijzer kwam uit op 50PLUS...😂😂
Lig qua leeftijd niet in dit gebied haha
En welke partij het word weet ik nog niet precies. Waarschijnlijk Piratenpartij of PVDD.

Nog maar is een keer de kieswijzer doen, als weer 50plus is, heeft het lot bepaald 😂
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Ik probeer de MSM toch erg uit de weg te gaan de laatste tijd dus ik mis veel. Maar wanneer ik eens kijk en zie dat FvD aandacht krijgt, zit daar toch vaak een negatieve ondertoon aan. Het is niet 1 keer gebeurd dat een hele tafel mensen Baudet constant onderbreekt en vooral wil laten horen hoe fout ze hem eigenlijk vinden.

Maar negatieve aandacht is ook aandacht dus wat dat betreft.
Klik om te vergroten...
Media hebben sowieso een negativiteitsbias omdat het bespreken van misstanden centraal staat. Dingen die goed gaan zijn vaak geen nieuws juist omdat het goed gaat.
Strategie van populisten is om een morele tweedeling te bewerkstelligen waarbij de populist een vermeende underdog positie aanneemt en de rest fout zou zitten omdat ze hen steeds aanvallen. De 'negatieve' media-aandacht speelt de populistische agenda dus in de kaart omdat dan de retoriek voortgezet kan worden van 'de elite wil ons kapotmaken' (even voorbijgaand aan het feit dat de populist meestal zelf tot de (economische) elite behoort met bovengemiddelde welvaart, inspraak en macht). Veel erger zou het dus zijn om genegeerd te worden want dan kan die antithese veel minder succesvol uitgemolken worden.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze Olifant zei:
Ik ben geen fan van Sylvana Simons zoals ik al min of meer zei, maar de partij heeft wel goede standpunten (ik scoorde er hoog op op stemtesten). Nogal radicaal links, dus het maakt weinig kans, maar ja, FvD bijvoorbeeld is radicaal rechts, een wat extremer tegengeluid is dan m.i. niet zo erg.
Klik om te vergroten...
Ik begrijp je hoor, ik stem ook links. Alleen die Sylvana staat mij 100% tegen. Ook haar ideeën die ze uit in bv talkshows. Ook is ze dikke mik met BLM.
Groen links is wel een van de opties bij mij.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
Media hebben sowieso een negativiteitsbias omdat het bespreken van misstanden centraal staat. Dingen die goed gaan zijn vaak geen nieuws juist omdat het goed gaat.
Strategie van populisten is om een morele tweedeling te bewerkstelligen waarbij de populist een vermeende underdog positie aanneemt en de rest fout zou zitten omdat ze hen steeds aanvallen. De 'negatieve' media-aandacht speelt de populistische agenda dus in de kaart omdat dan de retoriek voortgezet kan worden van 'de elite wil ons kapotmaken' (even voorbijgaand aan het feit dat de populist meestal zelf tot de (economische) elite behoort met bovengemiddelde welvaart, inspraak en macht). Veel erger zou het dus zijn om genegeerd te worden want dan kan die antithese veel minder succesvol uitgemolken worden.
Klik om te vergroten...
Dat zie ik ook zeker, al vind ik het vaak te ver gaan hoe ze er met zijn allen op duiken en hem letterlijk afkappen.

Ben persoonlijk ook geen fan van Baudet trouwens, maar kan me dan wel weer vinden in veel van de standpunten van FvD.
C
Cruelti.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik stem D66.

go jetten!!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
BraboF zei:
Werkelijk stuitend inderdaad.
Kan me ook niet voorstellen dat links dat zelf niet ziet. Maar de oogkleppen die de linkse elite dragen zijn aardig groot geworden waardoor je de problemen ook niet zult zien.

Lijkt me wel heerlijk overigens, lekker de linkse oogkleppen opzetten zodat je de problemen gewoon niet kunt zien die zich afspelen in Nederland.
Klik om te vergroten...
Mmm, niet om het een of ander maar deze reactie straalt ook geen goede vibe uit. Je kraakt nu juist mensen af die links stemmen. Hetgeen jij zo fout vond toen het over rechts werd gezegd.
Het is gewoon jammer dat vele rechtse en vele linkse stemmers elkaar afkraken en veroordelen. Beide kanten doen dat.
C
Cruelti.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Zulke topics als dit doen het nooit goed op forums vind ik.
Sws politiek bespreken is nooit handig.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik stem niet. Als puntje bij paaltje komt zijn het allemaal een stelletje egotrippers die mij gaan lopen vertellen hoe ik mn leven moet lijden.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Martinus zei:
Ik stem niet. Als puntje bij paaltje komt zijn het allemaal een stelletje egotrippers die mij gaan lopen vertellen hoe ik mn leven moet lijden.
Klik om te vergroten...
Heb je wel een punt
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Martinus zei:
Ik stem niet. Als puntje bij paaltje komt zijn het allemaal een stelletje egotrippers die mij gaan lopen vertellen hoe ik mn leven moet lijden.
Klik om te vergroten...
Snap ik op zich.

Cruelti. zei:
Zulke topics als dit doen het nooit goed op forums vind ik.
Sws politiek bespreken is nooit handig.
Klik om te vergroten...
Was gewoon benieuwd naar hoe het forum er in staat.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#16
Waarschijnlijk groen links voor mij maar ik ben me nog aan het verdiepen.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#17
BraboF zei:
Zwevend tussen PVV en FVD.....maar dat het een van die twee wordt is zeker.
Klik om te vergroten...
Wat vind je zo goed aan deze partijen als ik vragen mag?
C
Cruelti.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Rivalrie zei:
Wat vind je zo goed aan deze partijen als ik vragen mag?
Klik om te vergroten...
FvD’s immigratiebeleid vind ik wel goed.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Ik sta ook achter veel links gedachtegoed hoor. En ik wil mezelf zeker niet in het hokje links of rechts plaatsen. Gezond verstand is waar ik voor sta.

Die punten die je noemt sta ik ook voor. Maar soms laat je iets anders zwaarder wegen. Je moet altijd concessies maken. En het is ook niet zo dat FvD tegen al die dingen is hoor.
Klik om te vergroten...
Geen enkele partij is pro lockdown. Kijk maar in de verkiezing programma's.

Letterlijke tekst van FvD " Misbruik en verstoring van de openbare orde door gebruikers moet zwaarder worden bestraft." Dit gaat ook over wiet.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Gympie zei:
ik ben persoonlijk niet zo'n fan van Lillian Marijnissen.
meestal stem ik op de eerste vrouw van een partij.. in dit geval dan wss de 2e.. al ken ik Renske Leijten bijns niet.

stem je dan ook op Baudet?..
Haga heb ik een beter gevoel bij.
Klik om te vergroten...
Zeker weten Haga.

Baudet vind ik een gladjakker.

Rivalrie zei:
Geen enkele partij is pro lockdown. Kijk maar in de verkiezing programma's.

Letterlijke tekst van FvD " Misbruik en verstoring van de openbare orde door gebruikers moet zwaarder worden bestraft." Dit gaat ook over wiet.
Klik om te vergroten...
Ben ik het ook helemaal mee eens. Misbruik en verstoring van de openbare orde mag van mij harder aangepakt worden.

En ze (de andere partijen) mogen dan niet pro-lockdown zijn maar ze gaan mooi mee in het hele circus. Stel meelopers.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2021222324...30
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."