#1
Als ze nou eens zouden stemmen op decriminalisering en legalisering en regulering van alle hard drugs.
Maar zover is deze maatschappij nog niet, ooit, hopelijk.
Maar zover is deze maatschappij nog niet, ooit, hopelijk.
Omdat anders de producenten van legale benzo's ook wel in kunnen pakken.
Want zonder de centen van die producenten...
De reden is dat het rc benzo-gebruik redelijk beperkt is in Nederland en tot relatief weinig incidenten heeft geleid (die breeduit in de media zijn gepubliceerd). Daarnaast hebben verschillende experts waaronder een adviescommissie van het RIVM gewaarschuwd tegen een sleepnetverbod op alle drugs, en heeft de Raad van State nog eens herhaald dat het verbod niet te algemeen moet zijn.Je hebt gelijk.
Ze zijn (nog) legaal.
(Benzo)diazepines
- Bromazolam
- Bromonordiazepam
- Clonazolam
- Deschloroetizolam
- Desmethylflunitrazepam
- Flualprozolam
- Flubromazepam
- Flubrotizolam
- Fluetizolam
- Flunitrazolam
- Gidazepam
- Metizolam
- Meclonazepam
- Norflurazepam
- Pagoclone
- Pyrazolam
Eerlijk gezegd verbaasd het me wel.
Als je bv ziet wat die bromazolam voor ellende aanricht.
Ik had echt gedacht dat die als eerste eruit zouden gaan.
Waarom zouden deze nog legaal blijven?
Zit daar een speciale rede achter?
Jawel daar geven de ministeries ontheffingen voor af. Dan moet er wel sprake zijn van een goedgekeurd geneesmiddel waarvan medisch-wetenschappelijk is aangetoond dat het voldoende veilig en effectief is. Of van wetenschappelijk onderzoek met de juiste veiligheidsmaatregelen.Begrijpelijk.
Maar neem aan dat ze bedrijven die legaal benzo's produceren toch wel een soort van certicaat kunnen geven, dat hun wel mogen produceren/leveren.
En de RC vendor's niet.
Maar wellicht is dat allemaal niet zo simpel![]()
Ik kreeg vandaag een mailtje van een bekende rc vendor die beweert dat het verbod waarschijnlijk ingaat op 1 juli 2024. Of deze informatie betrouwbaar is weet ik niet. Waarschijnlijk niet.
Edit: Deze vendor maakt specifiek melding van een verbod op drie stofgroepen: fenethylamines (waaronder cathinonen), synthetische cannabinoïden en fentanyl-achtigen. Per 1 juli dus, volgens deze vendor.
Ja dat verbaasde mij ook een beetje. Methallylescaline en 2C-B-FLY gaan er allebei uit.Wat ik niet begrijp is waarom de mescaline analogen eruit moeten.
Ik kreeg vandaag een mailtje van een bekende rc vendor die beweert dat het verbod waarschijnlijk ingaat op 1 juli 2024. Of deze informatie betrouwbaar is weet ik niet. Waarschijnlijk niet.
Edit: Deze vendor maakt specifiek melding van een verbod op drie stofgroepen: fenethylamines (waaronder cathinonen), synthetische cannabinoïden en fentanyl-achtigen. Per 1 juli dus, volgens deze vendor.
4-FA (4-Fluoramfetamine) 4-fmp bestaat alleen als metaboliet genaamd 1-(4-Fluorophenyl)propane-2-amine .4-fmp
Mescaline schijnt, @Neo-Shulginist kijk jou even aan, een hele fijne warme schone en vooral onschadelijk en neurotoxisch verwaarloosbare drug te zijn, amirite? Hoe was trimethoxyescaline, of wat was hetWat ik niet begrijp is waarom de mescaline analogen eruit moeten.
Het stofgroepenverbod heeft echt niet zoveel met schadelijkheid te maken, denk ik. Dat is juist zo jammer.Mescaline schijnt, @Neo-Shulginist kijk jou even aan, een hele fijne warme schone en vooral onschadelijk en neurotoxisch verwaarloosbare drug te zijn, amirite? Hoe was trimethoxyescaline, of wat was het
waarom dat verbieden in godsnaam
De 27e indd, en dan bespreken ze het eerst in de VWS commissie en bepalen vanaf daar hoe en wanneer de plenaire bespreking en dus de stemming is.1 juli lijkt mij erg vroeg.
28 februari wordt alles pas besproken in de eerste kamer. Toch @ljuv ?
Mescaline lijkt op MDMA in de zin dat het ook een sereen en accepterend gevoel geeft. Het is wel een tripmiddel, maar niet een tripmiddel wat je heel erg confronteert met jezelf of met opborrelend gedachtes ofzo. De ervaring draait meer op in het moment zijn en een gevoel van thuisbehoren en connectie met je omgeving te ervaren - zonder ego-dissolutie.Mescaline schijnt, @Neo-Shulginist kijk jou even aan, een hele fijne warme schone en vooral onschadelijk en neurotoxisch verwaarloosbare drug te zijn, amirite? Hoe was trimethoxyescaline, of wat was het
Omdat native Americans mescaline-houdende cacti gebruikten als spiritueel middel. Religie verbieden is een belangrijke manier hoe kolonisten een cultuur kapot maken zodat individuen in de (liberale) orde geassimileerd kunnen worden.waarom dat verbieden in godsnaam
Ja we hebben al eerder besproken dat het niet erg waarschijnlijk is dat het verbod voor 1 januari 2025 ingaat.1 juli lijkt mij erg vroeg.
28 februari wordt alles pas besproken in de eerste kamer. Toch @ljuv ?
Ironisch genoeg is zo'n aankomend verbod dus goed voor hun omzet.
Hoezo denk je dat?Het stofgroepenverbod heeft echt niet zoveel met schadelijkheid te maken, denk ik. Dat is juist zo jammer.
Als er zeer schadelijke effecten voor gebruikers of de maatschappij zijn door een middel/stof, zou ik beter kunnen begrijpen dat iets verboden wordt. Nu wordt gewoon een aantal stoffen die aan bepaalde structurele voorwaarden voldoen verboden.
3,4,5-trimethoxyphenethylamine is mescalineOf het wel/niet neurotoxisch is, dat weet ik niet goed.


Haha @Dirkjan ik heb dit al vaker tegen je gezegd, maar je kan niet op zo'n manier toxicologische of farmacologische eigenschappen toedichten aan stoffen. Daarvoor spelen veel te veel andere factoren in het metabolisme een rol.3,4,5-trimethoxyphenethylamine is mescaline
Bekijk bijlage 57123
en pmma de gevaarlijke stof is paramethoxymethamphetamine
Bekijk bijlage 57122
dus ik denk dat het ligt aan de amphetamine tegen de phenethylamine wat het neurotoxisch maakt in pmma en niet mescaline die namelijk die methoxys heeft
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."