#1
Mee eendsDe meeste wel ja
Mee eendsDe meeste wel ja
Haha, nouja, het moet ook nog door de Eerste Kamer he. Duurt nog wel zeker een jaar hoor, voordat dit verbod is doorgevoerd.Dus nu starten de 🐹 weken!!!!
Inslaan als een malle!!!!
Duurt het echt een jaar?Haha, nouja, het moet ook nog door de Eerste Kamer he. Duurt nog wel zeker een jaar hoor, voordat dit verbod is doorgevoerd.
Beetje rustig aan dus.
Als je zorgt dat je dan alles hebt wat je wil zit je wel goedDuurt het echt een jaar?
Ik las ergens anders: deze zomer.
Maar dat is niet realistisch dus?
Mwah, ik wel hoor 🤣🤣🤣Kzou zelf niet weten wat ik moet kopen
Nee joh, zo snel gaat dat niet. Bij lachgas duurde het ongeveer 1,5 jaar. En dat was een minder omvangrijk verbod.Duurt het echt een jaar?
Ik las ergens anders: deze zomer.
Maar dat is niet realistisch dus?
PlofketaminekipKiloknallers!
Sharing is caring 😇Mwah, ik wel hoor 🤣🤣🤣
Helemaal mee eens. Maar dat is democratie. Ik vind het vooral heel jammer dat mensen in Nederland zo massaal blijven stemmen op politieke partijen die voorstander zijn van dit soort wetgeving.Jammer dat Nederland niet een verstandiger beleid volgt dan een stofgroepenverbod.
Ik vond het juist een teken van beschaving om pas iets te verbieden als duidelijk is dat (legale beschikbaarheid van) een stof een significant gevaar voor de volksgezondheid of individuen vormt.
Het staat nogal bondig in het verkiezingsprogramma vermeld, maar als je een beetje tussen de regels door leest dan zie je wel dat de SP criminalisering (van rc-vendors) ondersteunt:Wat raar dat de SP voor heeft gestemd. In hun verkiezingsprogramma stond nog dat ze hier tegen waren.
Dan nog, waarom lees ik die programma's überhaupt. Niemand houdt zich er aan...
Viel mij ook tegen van de SP. Van de andere partijen die voor stemde had ik het wel verwacht.Wat raar dat de SP voor heeft gestemd. In hun verkiezingsprogramma stond nog dat ze hier tegen waren.
Het spel kan best democratischer. Zo wordt de politie telkens gezien als belanghebbende in de besluitvorming over drugs, maar gebruikers en handelaren niet. Wat nogal gek is als je je bedenkt dat we officieel een trias politica hebben, en Shell bijvoorbeeld wel steevast aan tafel zit als het gaat om de energietransitie.Helemaal mee eens. Maar dat is democratie. Ik vind het vooral heel jammer dat mensen in Nederland zo massaal blijven stemmen op politieke partijen die voorstander zijn van dit soort wetgeving.
Hier heb je een Engelse vertalingMijn Duits is niet zo heel erg sterk maar hieronder de uitleg waarom 1D-LSD op dit moment niet op de lijst staat in Duitsland:
"Der Verordnungsgeber hat dort in 'Alkylcarbonyl (bis C10)-Cycloalkylcarbonyl- (Ringgröße C3 bis C6)' einen Bindestrich statt eines Kommas eingebracht." Es geht um den Bindestrich nach (bis C10).
"Der Bindestrich hätte bereits nach 'Alkylcarbonyl' gesetzt werden müssen", schreibt Sobota weiter. "Diese falsche Interpunktion hat inhaltliche Auswirkungen, weil ein Bindestrich zwischen den beiden Teilen eindeutig eine Gesamtgruppe ausdrückt, während mutmaßlich zwei einzelne Gruppen gemeint waren. In chemischer Hinsicht ist die formulierte Stoffgruppe 'Alkylcarbonylcycloalkylcarbonyl' etwas anderes als: 'Alkylcarbonylgrupppe' oder 'Cycloalkylcarbonylgruppe'. Das hat zur Folge, dass zahlreiche LSD-Derivate, die schon verboten wurden, nicht mehr erfasst sind."
@Neo-Shulginist jij kunt hier vast wel chocolade van maken?
In de Duitse wet staat heel letterlijk welke substituties onder de wet vallen, en welke niet. In het geval van LSD is alleen gezegd dat akyl en akylcarbonil groepen op R1 verboden zijn. Toen dacht de producent van, 'oh, nou, daar kan ik ook wat anders aan plakken', en zo hebben ze 1cP-LSD, 1V-LSD en 1D-LSD gemaakt.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."