Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2023

Tweede Kamerverkiezingen 2023

1807 antwoorden
217 weergaven
18-5-2026
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#1
MR_CHIP zei:
dat is de reden dat ik PVV heb gestemd ja
Klik om te vergroten...
Er baantje als cipier ligt in het vooruitzicht voor je… mits je door de drugstest van je nieuwe werkgever komt :wink:
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#2
VJ_LSD72 zei:
Er baantje als cipier ligt in het vooruitzicht voor je… mits je door de drugstest van je nieuwe werkgever komt :wink:
Klik om te vergroten...
No thank you x)
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#3
MR_CHIP zei:
No thank you x)
Klik om te vergroten...
Ach, gedwongen tewerkstelling ligt op de loer als ze bepaalde vacatures niet gevuld krijgen om hun rechts fascistische plannen uit te voeren, dus je komt vanzelf aan de beurt als je geen baan hebt.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heel veel gedachten en gemixte emoties! Maar ik houd ze lekker bij me voor nu.

Maar wel: lees het ook uit eerste hand!
https://www.kabinetsformatie2023.nl/binaries/kabinetsformatie/documenten/publicaties/2024/05/16/hoofdlijnenakkoord-tussen-de-fracties-van-pvv-vvd-nsc-en-bbb/20240515+Hoofdlijnenakkoord+PVV+VVD+NSC+BBB.pdf
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#5
VJ_LSD72 zei:
Ach, gedwongen tewerkstelling ligt op de loer als ze bepaalde vacatures niet gevuld krijgen om hun rechts fascistische plannen uit te voeren, dus je komt vanzelf aan de beurt als je geen baan hebt.
Klik om te vergroten...
Heh waar lees je dit nou dan schat…?

Ik snap verder je angsten voor fascisme wel. Ik houd vast aan dat we een goede rechtsstaat hebben waar ook nog eens nieuwe afspraken over zijn om die te respecteren. Daarom denk ik ook dat we dit fascisme best eventjes kunnen hebben. En iedereen die populisme niet kon onderscheiden van echte beloftes, gaat merken dat bepaalde maatregelen (zoals de asielcrisis) sneller stranden voor de rechter dan alles. Dus hopelijk zien zij bij nieuwe verkiezingen dat deze partij geen echte oplossingen biedt.
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#6
ljuv zei:
Heel veel gedachten en gemixte emoties! Maar ik houd ze lekker bij me voor nu.

Maar wel: lees het ook uit eerste hand!
https://www.kabinetsformatie2023.nl/binaries/kabinetsformatie/documenten/publicaties/2024/05/16/hoofdlijnenakkoord-tussen-de-fracties-van-pvv-vvd-nsc-en-bbb/20240515+Hoofdlijnenakkoord+PVV+VVD+NSC+BBB.pdf
Klik om te vergroten...
Uit nieuwsgierigheid: Schaam je je of ben je bang voor een aanstaande politiestaat en eventuele vervolging?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#7
“Eigen risico in de zorg wordt gehalveerd, maar wel pas in 2027. Dat is omdat het helaas niet sneller te regelen is.”

Tijdens verkiezingendebat:
Timmermans: Helemaal eens mevrouw, dat eigen risico gaan we in stapjes afbouwen want is onrechtvaardig
Wilders: MEVROUW HEEFT HIER NIETS AAN. MEVROUW KAN NÚ HAAR EIGEN RISICO NIET MEER BETALEN.

Well. Well. Well.
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#8
ljuv zei:
Heh waar lees je dit nou dan schat…?
Klik om te vergroten...
…Arbeitsinzetz 2e WO. Hoef je nergens te lezen in een akkoord.

(entschuldigung mein deutsch ist nicht zo gut. )
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9
VJ_LSD72 zei:
Uit nieuwsgierigheid: Schaam je je of ben je bang voor een aanstaande politiestaat en eventuele vervolging?
Klik om te vergroten...
Beiden, maar ik ben niet bang voor vervolging. Ik ben best braaf.

Ik ben doodsbang voor de (toekomstige) staat van de democratie en rechtsstaat waar we zo hard voor geknokt hebben. Voor de vrije pers, de sociale vangnetten, vrijheid en gelijkwaardigheid tussen mensen, polarisatie, rechten voor vrouwen en andere gemarginaliseerde groepen.
De landen waar extreem-rechtse en fascistische partijen aan de macht zijn gekomen in de afgelopen decennia, zijn er niet best aan toe. Neem het nieuws uit Slowakije van gisteren, maar zo is er heel veel meer te noemen.

Ik schaam me niet echt, want dit is ook democratie en daar ben ik trots op. Maar ik voel wel schuldgevoel naar iedereen die dit gaat raken. En ik schaam me dat “we” (niet fascisten/populisten) het nooit beter hebben kunnen uitleggen dan we doen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#10
Behold
1715844572976.png
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#11
VJ_LSD72 zei:
Ach, gedwongen tewerkstelling ligt op de loer als ze bepaalde vacatures niet gevuld krijgen om hun rechts fascistische plannen uit te voeren, dus je komt vanzelf aan de beurt als je geen baan hebt.
Klik om te vergroten...
geen idee hoe dat werkt met wajong ik ben voor het leven 100% afgekeurd door uwv en heb zelf een wlz woon indicatie voor onbepaalde tijd
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#12
MR_CHIP zei:
geen idee hoe dat werkt met wajong ik ben voor het leven 100% afgekeurd door uwv en heb zelf een wlz woon indicatie voor onbepaalde tijd
Klik om te vergroten...
Aï, dan was rechts stemmen natuurlijk niet zo handig. Het is dat NSC er nu bij aanhangt, dus sociaal gezien zal het voorlopig wel meevallen voor de "loslopende steuntrekkers, sloebers en anders linkstuig" om maar in Geenstijl-termen blijven.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#13
HET IS ZO VER! :screamcat::screamcat::screamcat::screamcat::screamcat:

We zullen zien hoe lang ze het zullen uithouden, ik geef ze maximum 1 jaar. 130 per uur de ganse tijd rijden is natuurlijk iets waar ik ook achter sta. Uiteraard moet er ook aan Israël gedacht worden met het onderzoeken of de ambassade naar Jerusalem kan verhuizen. Geert moet toch iets met z'n likudgeld.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#14
@ljuv

Woensdag volgt er een debat.
Dit zal pittig worden en vaak worden gezegd dat de TK het er niet mee eens zal zijn.

Hoe gaat het dan verder?
Kunnen de hoofdlijnen die er nu zijn dan vervallen?
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#15
MR_CHIP zei:
Nee daarom stemde ik ook niet pvv :P

alsin ik heb pvv gestemd maar niet vanwege dat meer vanwege het goede beleid omtrent asiel e.d
Klik om te vergroten...

Welk beleid? Je denk toch niet dat er nu minder minder minder ............. (vul zelf een bevolkingsgroep, ras, geaardheid, LGBTHIXYZ in) van gaat komen. Geld gaat naar bedrijven, geld gaat naar politie, je privacy gaat er aan en de zwakkeren in de samenleving kunnen stikken. Je hebt een Wajong? Zeg maar dag tegen je Wajong als de PVV/VVD hun zin krijgen. Je weet niet half hoe fout de keuze is geweest door op zo'n extreem rechtse partij te stemmen.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#16
VJ_LSD72 zei:
Welk beleid? Je denk toch niet dat er nu minder minder minder ............. (vul zelf een bevolkingsgroep, ras, geaardheid, LGBTHIXYZ in) van gaat komen. Geld gaat naar bedrijven, geld gaat naar politie, je privacy gaat er aan en de zwakkeren in de samenleving kunnen stikken. Je hebt een Wajong? Zeg maar dag tegen je Wajong als de PVV/VVD hun zin krijgen. Je weet niet half hoe fout de keuze is geweest door op zo'n extreem rechtse partij te stemmen.
Klik om te vergroten...
Tuurlijk droom verder....
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#17
MR_CHIP zei:
Tuurlijk droom verder....
Klik om te vergroten...
Ik ben zelfstandig ondernemer en werk hard en betaal ongeveer aan belasting dat jij jaarlijks ontvangt van het UWV vanwege je arbeidshandicap. Voor mij zal er niet zoveel veranderen en misschien economisch zelfs wel iets rooskleuriger worden. Toch blijf ik sociaal denken en hoop dat mijn belastingcenten op de juiste plek terecht zullen komen maar heb er een hard hoofd in met PVV/VVD aan het roer.

Ik droom lekker verder en hoop van harte voor jou dat je niet in een nachtmerrie terecht zult komen.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#18
ljuv zei:
Ik heb bijna m’n EUverkiezingen documentje af…

arrrrrrre

youuuuuu

READY?!
Klik om te vergroten...
Yeps, as left as possible.

SP zit samen met de PvdD in de Linkse Fractie zegt wiki.
SP dus.
Die hebben nu geen zetel, de pvdD ééntje, maar tactisch stemmen is me nooit bevallen.
Piratenpartij heeft ook wel iets.

Dit topic verder niet gelezen.
Nog geen vliegende digitale molotovcocktails hier? :kissing:
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#19
sletsgo eu: https://drugsforum.nl/threads/het-grote-europese-verkiezingen-topic.76852/#post-1982993
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#20
1717340238071.png

Rechts in de hoek.
Dat kopt denk ik wel.
Zal wel een NSC of BBB worden dan denk ik.

SGP in iedergeval niet, want dit vind ik echt totale bullshit (op hun site):

1717340287735.png

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...5051525354...91
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."