Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2023

Tweede Kamerverkiezingen 2023

1807 antwoorden
206 weergaven
18-5-2026
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#1
ljuv zei:
Ahhhhhh man niet alleen voor de partijleiders ik ben echt tering zenuwachtig
Klik om te vergroten...

Wordt lang op blijven voor je vrees ik.
Want dit zal niet over een paar uurtjes beklonken zijn.
En als iemand nu zegt ... ben het er niet mee eens? Moet het dan weer opnieuw?

ljuv zei:
Gemiste kans voor het land wel, dat jij je telefoon niet opnam!
Klik om te vergroten...

Dan zou er veel veranderen in dit land .... als ik wat meer te zeggen had :)
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kordie zei:
Wordt lang op blijven voor je vrees ik.
Want dit zal niet over een paar uurtjes beklonken zijn.
Klik om te vergroten...
Nee maar anders dan anders hebben ze letterlijk een deadline om 23:59 en moeten ze weer nieuwe formateurs zoeken. En dan is de koek wel beetje op voor deze ronde denk ik. De presentatie is iig wel uitgesteld naar morgen ): Maar de vvd wordt elk moment verwacht nu. Tot zover weten we dat:
- het eigen risico gehalveerd wordt per 2027
- de spreidingswet ingetrokken wordt
- er 100 miljoen bezuinigd wordt op de npo
- we op bepaalde plekken per direct weer 130 mogen rijden
- hotelovernachtingen een hogere btw krijgen
- 100.000 woningen per jaar moeten worden bijgebouwd, waar de komende 5 jaar 1 miljard per jaar naartoe gaat
- er snellere procedures voor bouwen komen
- er meer bouwgrond moet komen
- er een constitutioneel hof komt
- het klimaatfonds overeind blijft
- bbb, nsc en pvv heel blij zijn, maar nog een paar punten hebben
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#3
Spoiler: linkse tranen en gezever joe!
Ergens toch stille hoop gehad dat het ze niet zou lukken. Niet dat links er goed vanaf was gekomen als ze aan zet waren gekomen, maar blijf toch doodsbenauwd bij het idee van een kabinet met een extreem-rechtse partij als grootste partij. Blijf mezelf vertellen dat we dat best een regeerperiode kunnen hebben maar behhhh. Mini beetje hartpijn maar ook hyped dat er EINDELIJK wat ligt.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hahahaha nou, ik voel het nieuwe kabinet wel… Ook wel eens midden in de nacht na een deadline nog papers ingeleverd. Alleen denk ik niet dat er mensen wakker bleven om ze te kunnen lezen.

Gelukkig heb ik morgen niks belangrijks🤪
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#5
nos.nl

Dit zijn de belangrijke plannen en voornemens uit het coalitieakkoord

Het akkoord van PVV, VVD, NSC en BBB is opgedeeld in tien hoofdpunten.
nos.nl nos.nl


HULDE

Grip op asiel en migratie​

De coalitie koerst zoals aangekondigd op het strengste asielpakket ooit. Zo komt er een tijdelijke Asielcrisiswet met crisismaatregelen. In het geval van een 'crisis' kunnen er vergaande maatregelen genomen worden.
De asielvergunning voor onbepaalde tijd wordt afgeschaft en de vergunning voor tijdelijk verblijf wordt aangepast. Asielzoekers die zijn afgewezen, worden "zo veel mogelijk, ook gedwongen, uitgezet". Ook krijgen statushouders geen voorrang meer bij het toewijzen van sociale huurwoningen. Automatische gezinshereniging wordt eveneens geschrapt en het aantal mensen dat mag nareizen wordt "fors beperkt".
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#6
- het blijft verboden drugs te bezitten, verkopen of produceren.

Lekker vaag. Maar we weten allemaal dat PVV bijvoorbeeld geen onderscheid tussen soft- en harddrugs maken en dat samen met BBB en NSC een nare zure bijsmaak zal gaan krijgen voor veel bezoekers van dit forum.

Dus voor de stemmers op ƩƩn van deze bovenstaande partijen… Bedankt hĆØ. Welkom in het nieuwe fascistische NL!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#7
lol alsof als je op een van die partijen stemt alles wat die partij goed vindt of regelt het er ook maar gelijk mee eens bent
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#8
MR_CHIP zei:
lol alsof als je op een van die partijen stemt alles wat die partij goed vindt of regelt het er ook maar gelijk mee eens bent
Klik om te vergroten...
Dat geldt natuurlijk ook voor de stop migratie. Dat gaat nooit en te nimmer gebeuren. De gulden terug is ā€˜t ook niet geworden. Nexit ditto. We zitten nu met een gemankeerd rechts kabinet opgescheept dat van een landje nu een mooie politiestaat kan gaan maken.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#9
VJ_LSD72 zei:
Dat geldt natuurlijk ook voor de stop migratie. Dat gaat nooit en te nimmer gebeuren. De gulden terug is ā€˜t ook niet geworden. Nexit ditto. We zitten nu met een gemankeerd rechts kabinet opgescheept dat van een landje nu een mooie politiestaat kan gaan maken.
Klik om te vergroten...
ik zie het wel gebeuren met die stop migratie maar goed tijd zal het leren
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#10
MR_CHIP zei:
ik zie het wel gebeuren met die stop migratie maar goed tijd zal het leren
Klik om te vergroten...
Als dat een reden is om rechts te stemmen dan wens ik iedereen die drugs gebruikt en betrapt wordt en opgesloten veel sterkte in de bak met al die opgesloten migranten…
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#11
1743620356433.png
dit dus beetje
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#12
VJ_LSD72 zei:
Als dat een reden is om rechts te stemmen dan wens ik iedereen die drugs gebruikt en betrapt wordt en opgesloten veel sterkte in de bak met al die opgesloten migranten…
Klik om te vergroten...
dat is de reden dat ik PVV heb gestemd ja
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#13
MR_CHIP zei:
dat is de reden dat ik PVV heb gestemd ja
Klik om te vergroten...
Er baantje als cipier ligt in het vooruitzicht voor je… mits je door de drugstest van je nieuwe werkgever komt :wink:
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#14
VJ_LSD72 zei:
Er baantje als cipier ligt in het vooruitzicht voor je… mits je door de drugstest van je nieuwe werkgever komt :wink:
Klik om te vergroten...
No thank you x)
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#15
MR_CHIP zei:
No thank you x)
Klik om te vergroten...
Ach, gedwongen tewerkstelling ligt op de loer als ze bepaalde vacatures niet gevuld krijgen om hun rechts fascistische plannen uit te voeren, dus je komt vanzelf aan de beurt als je geen baan hebt.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#16
Heel veel gedachten en gemixte emoties! Maar ik houd ze lekker bij me voor nu.

Maar wel: lees het ook uit eerste hand!
https://www.kabinetsformatie2023.nl/binaries/kabinetsformatie/documenten/publicaties/2024/05/16/hoofdlijnenakkoord-tussen-de-fracties-van-pvv-vvd-nsc-en-bbb/20240515+Hoofdlijnenakkoord+PVV+VVD+NSC+BBB.pdf
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#17
VJ_LSD72 zei:
Ach, gedwongen tewerkstelling ligt op de loer als ze bepaalde vacatures niet gevuld krijgen om hun rechts fascistische plannen uit te voeren, dus je komt vanzelf aan de beurt als je geen baan hebt.
Klik om te vergroten...
Heh waar lees je dit nou dan schat…?

Ik snap verder je angsten voor fascisme wel. Ik houd vast aan dat we een goede rechtsstaat hebben waar ook nog eens nieuwe afspraken over zijn om die te respecteren. Daarom denk ik ook dat we dit fascisme best eventjes kunnen hebben. En iedereen die populisme niet kon onderscheiden van echte beloftes, gaat merken dat bepaalde maatregelen (zoals de asielcrisis) sneller stranden voor de rechter dan alles. Dus hopelijk zien zij bij nieuwe verkiezingen dat deze partij geen echte oplossingen biedt.
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#18
ljuv zei:
Heel veel gedachten en gemixte emoties! Maar ik houd ze lekker bij me voor nu.

Maar wel: lees het ook uit eerste hand!
https://www.kabinetsformatie2023.nl/binaries/kabinetsformatie/documenten/publicaties/2024/05/16/hoofdlijnenakkoord-tussen-de-fracties-van-pvv-vvd-nsc-en-bbb/20240515+Hoofdlijnenakkoord+PVV+VVD+NSC+BBB.pdf
Klik om te vergroten...
Uit nieuwsgierigheid: Schaam je je of ben je bang voor een aanstaande politiestaat en eventuele vervolging?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#19
ā€œEigen risico in de zorg wordt gehalveerd, maar wel pas in 2027. Dat is omdat het helaas niet sneller te regelen is.ā€

Tijdens verkiezingendebat:
Timmermans: Helemaal eens mevrouw, dat eigen risico gaan we in stapjes afbouwen want is onrechtvaardig
Wilders: MEVROUW HEEFT HIER NIETS AAN. MEVROUW KAN NÚ HAAR EIGEN RISICO NIET MEER BETALEN.

Well. Well. Well.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#20
Volgens mij heb ik het verkiezingsprogramma van de SGP nooit gedeeld, dus bij dezen:

1698684521673.png
1698759866736.png
1698759883293.png

1698759902055.png
1698764061035.png
1698764114706.png

Ook zij hebben een beknopte versie waar jullie je voordeel mee kunnen doen: https://tweedekamer.sgp.nl/download...ompact SGP-verkiezingsprogramma 2023-2037.pdf

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3334353637...91
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."