Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2023

Tweede Kamerverkiezingen 2023

1807 antwoorden
201 weergaven
18-5-2026
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#1
Highonlife zei:
D66 won idd, al was het maar nipt van de PVV.
Klik om te vergroten...
Maar de PVV verloor veel zetels. D66 verdrievoudigde…

Kordie zei:
Enerzijds snap ik zijn punt wel. Waarom uitsluiten zonder met elkaar aan tafel te hebben gezeten.
Klik om te vergroten...
Stiekem ook wel eens dus. De uitkomst zal toch wel t zelfde zijn.

Kordie zei:
Anderzijds is dit ook weer niet professioneel:
"dan zullen wij er allles aan doen om hen ten volle en maximaal politiek te bestrijden"
Klik om te vergroten...
Zanza zei:
Want? Dit is toch wat een oppositie partij doet?
Klik om te vergroten...
Hmmm. Hier maar deels mee eens…

Als parlementslid heb je 3 verantwoordelijkheden: het volk representeren, kaders stellen en de regering controleren.
Soms is de regering controleren “tegenwerken”. Dat kan/moet regelmatig best hard gaan ja. Maar dat moet evengoed op de inhoud en dit heeft niks met inhoud te maken. Tis meer een dreigement (ik zie voor me van een kleine stampvoetende Wilders die zn zin niet krijgt) om koste wat het kost tegen alles in te gaan als hij nú niet mee mag praten… Ik vind het inderdaad ook best onprofessioneel/kinderachtig. Hij zou bijvoorbeeld ook eens kunnen reflecteren op waarom mensen elke keer weer niet meer met hem willen samenwerken voordattie met zulke “eisen” komt.

En ik ben het ook niet eens dat een partij alleen moet kijken naar wat voor zijn partij niet wenselijk is. Tuurlijk vertegenwoordig je je kiezers, maar als volksvertegenwoordiger moet je ook naar het algemeen belang kunnen kijken.

Zanza zei:
Als je in de oppositie zit en er komen zaken voorbij die jouw partij niet wenselijk zijn, werk je die toch ook tegen? En als er zaken zijn waar je wel een bijdrage aan kunt leveren, werk je mee
Klik om te vergroten...
Dat klinkt wel echt stukken constructiever dan “mochten andere partijen ons zonder onderhandelingen op de inhoud blijven uitsluiten, en zonder ons een coalitie vormen, dan zullen wij vanuit de oppositie alles wat in onze macht ligt doen om hen ten volle en maximaal politiek te bestrijden.”

merelkerel12 zei:
Wilders zijn handelen was ook zeer democratisch, echt super gepast ook zijn gedrag. Hij sluit geen partijen uit nee, maar loopt wel gauw weg als die regeert haha. Lmao. Ga maar lekker weer oppositie voeren, past beter bij hem.
Klik om te vergroten...
Pfff 18 jaar te gaan nog met deze man
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#2
ljuv zei:
Dat klinkt wel echt stukken constructiever dan “mochten andere partijen ons zonder onderhandelingen op de inhoud blijven uitsluiten, en zonder ons een coalitie vormen, dan zullen wij vanuit de oppositie alles wat in onze macht ligt doen om hen ten volle en maximaal politiek te bestrijden.”
Klik om te vergroten...
Ik lees het zo, niet zo
ljuv zei:
Tis meer een dreigement (ik zie voor me van een kleine stampvoetende Wilders die zn zin niet krijgt) om koste wat het kost tegen alles in te gaan als hij nú niet mee mag praten… Ik vind het inderdaad ook best onprofessioneel/kinderachtig
Klik om te vergroten...
🤷‍♂️
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#3
ljuv zei:
Pfff 18 jaar te gaan nog met deze man
Klik om te vergroten...
🥳🥳 maakt debatten kijken eindelijk leuk. Voor mij althans. Dus hoop dat ie nog lang blijft. Denk alleen niet dat we nog 18 jaar van m kunnen genieten. Die is de 60 toch ook al ruim gepasseerd?

Hee huh. Ljuvie we zitten twee jaar terug in de tijd🤣
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#4
LucidLucy zei:
Een kwart van de zware rokers sterft voor zijn 65e...
Klik om te vergroten...

En krijgt ver daarvoor vaak al serieuze vaat en hartklachten zonder dat ze het weten.
Zoiets zei de radioloog een tijdje terug tegen me
Alleen kom je daar als roker pas vaak achter als je de leeftijd van Geert hebt, een ader die dicht slibt duurt lang.

-----

Alles over Jetten;

www.linda.nl

Van studententijd tot red flags: dít wil je weten over Rob Jetten

Vanaf vandaag is Rob Jetten officieel onze nieuwe premier. Dit is alles wat we over hem weten: van zijn studententijd tot liefdesleven.
www.linda.nl
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#5
ljuv zei:
Pfff 18 jaar te gaan nog met deze man
Klik om te vergroten...
Zanza zei:
Die is de 60 toch ook al ruim gepasseerd?
Klik om te vergroten...

62 om precies te zijn.

Een kwart van de zware rokers sterft voor zijn 65e...
Ik weet niet of ie inmiddels al gestopt is. Maar hij was altijd erg fan van z'n menthol sigaretten.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hahaha ja maar hij liep vorige week tegen de pers te roepen dat we voor zn 80e niet van m af waren😂

Jette rookt ook trouwens…….
A
APESHIT13Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Oh er zit ook poll bij dit topic. Ga jij stemmen? Nee, nog nooit gedaan, het is één grote farce. Een klucht. Een schertsvertoning. Schijn.
S
SandervGLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jezus Christus wat komt die Yesilgöz zwak over in het EenVandaag Verkiezingsdebat. Wat mij betreft stegen Omtzigt, van der Plas en Jetten er boven uit.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9
F36F024E-EDA8-42B5-A28C-A5AA097AAAAA.png
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb me HEEL lang geprobeerd in te houden hier… maar ik kan het niet laten. It’s in my DNA bbys<3

Ik ben enorm obsessief bezig geweest met de val van het kabinet, HET EINDELIJK OPSTAPPEN VAN RUTTE en wat ik daar verder bij voel, de overspoelende hoeveelheid vertrekkende Kamerleden en wat elke politiek-kenner daar maar over te zeggen had. Dat ging natuurlijk niet goed hahaha… Dus vanaf de tweede week van het reces heb ik me afgezonderd van AL het nieuws over en rondom Den Haag. Dat was eerlijk gezegd veel makkelijker dan ik dacht en HEERLIJK. Nu het reces op zijn einde loopt en ik er op proffessioneel gebied ook weer mee bezig mag/moet zijn, begint het weer te kriebelen in mijn buik. Wat een razend interessante tijd is het!!!!

Hier dus een topic om samen naar 22 november 2023 toe te leven. Ik ben niet uit op ellende lange welles-nietes discussies en als ik merk dat ik daar naar neig, reageer ik gewoon niet meer (alvast sorry). Ik vind het belangrijker dat er meer mensen gaan stemmen en het liefst dat zij geinformeerd gaan stemmen, dan dat ik jullie allemaal naar links beweeg hehehe. (Ook alvast een kleine disclaimer: als er onwaarheden worden verspreid ben ik wel bereid een welles-nietes discussie aan te gaan. Iedereen hier weet hoe ik me voel over desinformatie dus wees gewaarschuwd). Ik deel hier sowieso wat ik belangrijk vind voor anderen om weten, maar ook gewoon wat mij opvalt of wat ik grappig vind (politiek? Grappig? Ja jongens, deze meid lacht zich rot. Mijn eerste tip is dan ook zonder twijfel om Rondje Binnenhof op YouTube te volgen. Ze leggen de actualiteiten hilarisch uit, en geven ook goede visuele(!!) voorlichting). Zodra de programma’s bekend zijn, zal ik als ik tijd heb ook delen wat de partijen voor ogen hebben over drugs e.d. Als jullie twijfelen OF jullie gaan stemmen, waarop, of politieke vragen hebben over wat dan ook: ik ervaar deze passie met hart en nieren en kan ook heel politiek neutraal mensen helpen. Ik doe het (echt) heel graag want mijn liefde voor de democratie is groter dan mijn liefde voor welke partij dan ook.

ENNIEWEETJES
Een van die die dingen die ik wilde delen is het volgende:
A5B830C4-89FA-4EC4-A285-B4E9B773AD08.jpeg
www.nrc.nl

Waar staat Pieter Omtzigt voor? Een analyse van zijn stemgedrag

Stempatroon: Een partijprogramma heeft het Kamerlid vooralsnog niet, dus wie wil weten hoe links of rechts Omtzigt is, moet kijken naar zijn stemgedrag. Daarnaast: hoe verhoudt hij zich tot het CDA, de partij waarvan hij zich afsplitste?
www.nrc.nl www.nrc.nl
Veel mensen willen op Pieter Omzigt stemmen als hij mee zou doen aan komende verkiezingen. Ik vind het een enorm sympathieke man met heel veel passie en bevlogenheid: een soort politicus waarvan ik hoop dat we er meer en meer van zullen krijgen komende periode. Maar wat ik moeilijk vind aan de peilingen: eigenlijk weet niemand waar hij echt voor staat. Zo was het ook met de BBB en de provinciale staten: iedereen stemde uit protest op de beste vrouw, maar er waren (en zijn nogsteeds) op heel veel punten geen standpunt van de BBB bekend. Ik LAF Caroline als mens en haar politieke stijl nog meer… maar dit is een van de redenen dat er nog geen coalitieakkoord is in veel provincies, en dat deze bestuurslaag mega moeilijk te besturen gaat zijn. Ik ben ongelofelijk bang dat een vergelijkbaar iets zal gebeuren in de landelijke politiek. En nog meer dan het provinciale bestuur, kunnen we ons geen stilstand veroorloven met de huidige maatschappelijke problemen.

Edit: Waar ik bang voor ben bij Omzigt zelf zijn de medisch ethische kwesties. Gisteren was er nieuwsitem over abortus in America, en hoe er daar veel meer zwarte vrouwen sterven bij hun bevalling dan witte vrouwen. Nieuws als dit geeft me als vrouw enorme buikpijn van angst. Veel mensen hebben de overtuiging dat dit in Nederland onmogelijk is, maar ik geloof dat niet zo als ik naar ontwikkelingen in andere europese landen kijk… Bovendien zijn medisch ethische kwesties nooit vanzelfsprekend progressief geweest in Nederland. De afgelopen bestuursperiode, waar D66 hier een flinke aanzet heeft gegeven, was de eerste in tijden waar dit beleidsterrein weer aan vernieuwing kan doen. Dan vind ik het best een ding dat een man wiens stemgedrag het meest overeenkomt met de SGP, zó hoog komt in de peilingen. Ook wordt hij te vanzelfsprekend als links of als man van het volk gezien. Terwijl hij dus ook vaak erg rechts stemt, zoals bij het verhogen van belastingen voor bedrijven.

Okay, brand los maar houd het netjes! Liefs ljuvvie!
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Haha dat enthousiasme 🤣♥️ Reden om weer eens te reageren hier. En @Casaan is back in bizznizz. Nog een reden om weer te reageren. En ljuvie gaat me bijna in likes voorbij, dus doe maar lachebekkies op mn reply🤪

"Ik ga stemmen, maar weet nog niet wat"

ljuv zei:
Als jullie twijfelen OF jullie gaan stemmen, waarop, of politieke vragen hebben over wat dan ook: ik ervaar deze passie met hart en nieren en kan ook heel politiek neutraal mensen helpen. Ik doe het (echt) heel graag want mijn liefde voor de democratie is groter dan mijn liefde voor welke partij dan ook.
Klik om te vergroten...

Dit kan ik beamen uit betrouwbare bron (ikzelf ben de bron, als dat betrouwbaar is).

Maar goed. "Ik ga stemmen, maar weet nog niet wat"

En nu?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12

ljuv zei:
Ik LAF Caroline als mens en haar politieke stijl nog meer… maar dit is een van de redenen dat er nog geen coalitieakkoord is in elke provincie, en dat deze bestuurslaag mega moeilijk te besturen is. Ik ben ongelofelijk bang dat een vergelijkbaar iets zal gebeuren in de landelijke politiek. En nog meer dan het provinciale bestuur, kunnen we ons geen stilstand veroorloven met de huidige maatschappelijke problemen.
Klik om te vergroten...
Haha okay #triggered door dit laatste stuk.

Van welk deel van de politieke stijl van Caroline van der Plas houd je het meest?

Hoe ze cherrypickt uit onderzoeksrapporten zodat het net lijkt alsof er geen reductie van de veestapel nodig is om milieudoelen te halen?

Of hoe ze voor boer en burger zegt te pleiten, terwijl ze juist gefinancierd wordt door agri-kapitalisten die als doel hebben boeren zoveel mogelijk uit te knijpen en de producten die ze verkopen tegen zo hoog mogelijke prijzen te verkopen, terwijl ze zelf de winst houden?

Even de iets minder sarcastische modus aan.

Ja, ik vind ook dat Caroline van der Plas retorisch sterk is. Maar ze komt uit de marketing he. Dus laat je daar niet te veel door afleiden.

Tuurlijk, boeren hebben het zwaar. En ja, we staan voor flinke uitdagingen die waarschijnlijk veel geld gaan kosten. Verder snap ik al helemaal als veel arbeiders het niet okee vinden dat zij alweer met die kosten geconfronteerd worden.

Maar juist daarom moet je in mijn ogen kijken naar waar het geld zit. De veevoederbedrijven, pesticideproducenten, zaadhandelaren, supermarkten en banken verdienen goud geld doordat ze zo groot zijn dat ze hun leveranciers tegen elkaar kunnen uitspelen. Maar die blijven buiten schot door de politieke strategie van de BBB.

Daardoor moeten boeren dus heel hard werken voor 1-2% marge op hun producten, terwijl AH 10% winst maakt, en de bank 9% rendement haalt op investeringen, en de consument opdraait voor de inflatie.

Ofwel, als de BBB zegt 'voor de boer' dan bedoelen ze 'voor het blijven uitbuiten van boeren zodat agri-kapitalisten lekker veel winst kunnen blijven maken'.

The problem with growing corporate concentration and power in the global food system - Nature Food

Corporate concentration and power can shape markets, technology and innovation agendas, and policy and governance frameworks. Issues, implications and mitigating measures to take in food systems are discussed here using the agricultural inputs industry as an example.
www.nature.com www.nature.com


https://nos.nl/l/2463875
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#13
Σανσα zei:
Haha dat enthousiasme 🤣♥️ Reden om weer eens te reageren hier. En @Casaan is back in bizznizz. Nog een reden om weer te reageren. En ljuvie gaat me bijna in likes voorbij, dus doe maar lachebekkies op mn reply🤪
Klik om te vergroten...
😂❤️❤️❤️

Σανσα zei:
Maar goed. "Ik ga stemmen, maar weet nog niet wat"

En nu?
Klik om te vergroten...
Tsja, als je er geen hulp bij wil stik je er maar in!
Grapje - jou stalk ik toch wel met al m’n bevindingen hahaha. Youll get there.

Neo-Shulginist zei:
Hoe ze cherrypickt uit onderzoeksrapporten zodat het net lijkt alsof er geen reductie van de veestapel nodig is om milieudoelen te halen?

Of hoe ze voor boer en burger zegt te pleiten, terwijl ze juist gefinancierd wordt door agri-kapitalisten die als doel hebben boeren zoveel mogelijk uit te knijpen en de producten die ze verkopen tegen zo hoog mogelijke prijzen te verkopen, terwijl ze zelf de winst houden?
Klik om te vergroten...
HAHA oke hardop lachen hiervan. Je hebt helemaal gelijk hoor! Ze is en blijft een populist.
Maar wel een heel oprechte. Ik heb niet het idee dat ze dit alleen voor zichzelf doet. Wel alleen voor haar sector en dat is er niet een die ik de voorkeur geniet… Maar ik geloof wel dat zij wil doen wat het beste is voor haar electoraat. En dat doet ze op de manier die als enige aanslaat op haar electoraat: populisme.
Ik zou het zelf liever anders zien, maar de meeste mensen gaan nu eenmaal niet tot het gaatje dingen uitpluizen, en rondom politiek al helemaal niet. Saai, stom, “maakt toch niets uit”. Hoe simpeler hoe beter…

Wat ik het meest aan haar waardeer is haar vermogen te willen leren van anderen. Hiermee zegt ze 1 ding wat niemand, en vooral politici niet, durft toe te geven: Ik weet niet alles. Daarbij durft ze ook haar standpunt aan te passen als dat nodig is. Hiermee zegt ze 1 ding wat niemand, en vooral politici niet, durft toe te geven: Ik had het fout. Maar nu weet ik het beter.
Het beste voorbeeld was haar standpunt over buitenlanders en vluchtelingen, waarover ze het gesprek is aangegaan met Sylvana Simons.
Dit zijn twee dingen die ik in onze samenleving en onze politiek erg mis.

Neo-Shulginist zei:
Tuurlijk, boeren hebben het zwaar. En ja, we staan voor flinke uitdagingen die waarschijnlijk veel geld gaan kosten. Verder snap ik al helemaal als veel arbeiders het niet okee vinden dat zij alweer met die kosten geconfronteerd worden.

Maar juist daarom moet je in mijn ogen kijken naar waar het geld zit. De veevoederbedrijven, supermarkten en banken verdienen goud geld doordat ze zo groot zijn dat ze hun leveranciers tegen elkaar kunnen uitspelen. Maar die blijven buiten schot door de politieke strategie van de BBB.

Daardoor moeten boeren dus heel hard werken voor 1-2% marge op hun producten, terwijl AH 10% winst maakt, en de bank 9% rendement haalt op investeringen, en de consument opdraait voor de inflatie.

Ofwel, als de BBB zegt 'voor de boer' dan bedoelen ze 'voor het blijven uitbuiten van boeren zodat agri-kapitalisten lekker veel winst kunnen blijven maken'.
Klik om te vergroten...
Hear hear!!! Dit kan ik alleen maar honderdmiljoen onderschrijven. Ik doelde dan ook zeker niet op haar standpunten of achtergrond waar ik gecharmeerd van ben.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#14
ljuv zei:
Grapje - jou stalk ik toen wel met al m’n bevindingen hahaha. Youll get there.
Klik om te vergroten...
Na al die tijd kan ik er soms nog steeds geen gehakt van maken. Maar goed. We'll get there
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik stem op @ljuv
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#16
Σανσα zei:
Na al die tijd kan ik er soms nog steeds geen gehakt van maken. Maar goed. We'll get there
Klik om te vergroten...
Leugens
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#17
ljuv zei:
Ik heb me HEEL lang geprobeerd in te houden hier… maar ik kan het niet laten.
Klik om te vergroten...
Het is half augustus, nog drie maanden te gaan.
Valt best mee.
:grimacing:
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#18
Relmuis zei:
Het is half augustus, nog drie maanden te gaan.
Valt best mee.
:grimacing:
Klik om te vergroten...
Het kabinet is al bijna twee maanden geleden gevallen dus ik zit al ffkes op m’n eigen handen heur haha.
Maar goed thanks breuh🫶🏻

Edit: je hoeft niet te lezen/reageren he. Dat helpt weer in m’n passie nodeloos doodslaan😘
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik ben misschien een beetje fatalistisch ingesteld, maar ik heb weinig vertrouwen in het kunnen aanpakken van de grote problemen. Bij klimaatbeleid botsen ze op de freeriders, bedrijven of landen met belangen in olie en gas. In kapitalisme zitten externaliteiten niet verdisconteerd. Duurzaamheid kost daardoor meer dan op de oude voet verder. Europa als economisch machtsblok kent wel goede bewegingen, echter veel te traag. Dan nog, als China, de VS en Rusland niet sterk verminderen, dan kan Europa de opwarming hooguit wat vertragen. Met het klimaat zijn we ondertussen op onbekend terrein, Risk Society (Beck, 1986) ten voeten uit. Tevens op het vlak van milieuverontreiniging, denk aan pfas. Kapitalisme zet kapitaal op de eerste plaats en doordat er teveel machtige spelers zijn met grote belangen kan dat alleen veranderen schoksgewijs door catastrofe. Ik denk dat het niet heel veel uitmaakt wie er in Nederland de meeste stemmen krijgt. Sommige partijen versterken echter conservatieve krachten en versnellen in de richting van die catastrofes voor eigen gewin.

....dus.... Ik geniet van het leven en probeer in mijn kleine kring zoveel mogelijk positief effect te geven.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
ljuv zei:
😂❤️❤️❤️


Tsja, als je er geen hulp bij wil stik je er maar in!
Grapje - jou stalk ik toch wel met al m’n bevindingen hahaha. Youll get there.


HAHA oke hardop lachen hiervan. Je hebt helemaal gelijk hoor! Ze is en blijft een populist.
Maar wel een heel oprechte. Ik heb niet het idee dat ze dit alleen voor zichzelf doet. Wel alleen voor haar sector en dat is er niet een die ik de voorkeur geniet… Maar ik geloof wel dat zij wil doen wat het beste is voor haar electoraat. En dat doet ze op de manier die als enige aanslaat op haar electoraat: populisme.
Ik zou het zelf liever anders zien, maar de meeste mensen gaan nu eenmaal niet tot het gaatje dingen uitpluizen, en rondom politiek al helemaal niet. Saai, stom, “maakt toch niets uit”. Hoe simpeler hoe beter…

Wat ik het meest aan haar waardeer is haar vermogen te willen leren van anderen. Hiermee zegt ze 1 ding wat niemand, en vooral politici niet, durft toe te geven: Ik weet niet alles. Daarbij durft ze ook haar standpunt aan te passen als dat nodig is. Hiermee zegt ze 1 ding wat niemand, en vooral politici niet, durft toe te geven: Ik had het fout. Maar nu weet ik het beter.
Het beste voorbeeld was haar standpunt over buitenlanders en vluchtelingen, waarover ze het gesprek is aangegaan met Sylvana Simons.
Dit zijn twee dingen die ik in onze samenleving en onze politiek erg mis.


Hear hear!!! Dit kan ik alleen maar honderdmiljoen onderschrijven. Ik doelde dan ook zeker niet op haar standpunten of achtergrond waar ik gecharmeerd van ben.
Klik om te vergroten...
Nog veel desastreuzer: BBB is vóór een harde aanpak van drugs(criminelen) 😨

IMG_20230818_154557.jpg

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3132333435...91
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."