Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2023

Tweede Kamerverkiezingen 2023

1807 antwoorden
182 weergaven
18-5-2026
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bleeftie maar stil…
1739200011436.png

😂
35D99112-93CD-4BEB-B151-7F5E53DF529C.jpeg
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kunnen ze dat zomaar naast zich neerleggen
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#3
Even op een serieuzere noot:
Het is wel degelijk een heel heftige en ondermijnende uitspraak van Wilders, en dan doel ik op “niet luisteren naar de ongekozen bureaucraten van de Raad van Staten”.

De RvS is letterlijk opgericht TER BESCHERMING van de democratische rechtsstaat.
Mocht je twijfelen waarom die zo belangrijk is… Hier een makkelijke uitleg over wat een (democratische) rechtsstaat nou allemaal inhoudt: https://prodemos.nl/kennis/informatie-over-politiek/wat-is-een-rechtsstaat/
De RvS en zijn functie staat in onze GRONDWET. Het is daarmee al democratisch… Iets komt niet zomaar in de Grondwet.
De RvS kijkt of voorstellen onze rechtsstaat niet ondermijnen… We hebben “afgesproken” dat iedereen zich aan wetten en regelgeving moet houden, ook het bestuur en de politiek. De RvS is er om te kijken of ze dit ook daadwerkelijk doen. Dus: gaan de voorstellen die de politiek doet niet in tegen de rechten en plichten die we (democratisch) hebben afgesproken.
Edit: ook nog interessant https://prodemos.nl/kennis/kijk-en-...k/aflevering-22-de-rol-van-de-raad-van-state/

Met het ondermijnen van de RvS, ondermijn je dus ook onze rechtsstaat en val je de democratie aan. Echt Trumpiaanse uitspraken… En heel bizar dat we daar zo gemakkelijk overheen stappen.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#4
MR_CHIP zei:
Ik hoop dat Geert Wilders gewoon zelf premier wordt ooit
Klik om te vergroten...
Ik hoop dat we een beetje liever voor elkaar zijn, dat zou pas helpen

Laten we bij onszelf beginnen, hebben we Geert of z’n makkers niet bij nodig.

Je mag je mening hebben, maar ik reageer er beter maar niet op.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#5
MR_CHIP zei:
PVV, VVD en BBB willen ondanks negatief advies snel verder met asielwetten - https://nos.nl/l/2555279
Klik om te vergroten...
Uiteraard alles negeren. Goed voor betrouwbaar bestuur.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#6
MR_CHIP zei:
En dan ?
Klik om te vergroten...
Dan kun je weer als fan op Geert stemmen die o.a. jouw uitkering gaat verlagen.
Geert maakt alles beter, ik weet alleen niet wat.
Puur spelen op de emotie en chaos veroorzaken.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zeehond zei:
Als je kunt werken heb je geen Wajong meer nodig.
Klik om te vergroten...
Fyi
Met de oude wajong mag je wel bijverdienen tot 150 per maand
Misschien ga ik ooit wel op zoek naar vrijwilligers werk maar goed dat komt zodra ik op de wachtlijst sta voor Rotterdam
Maar dit gaat wel erg offtopic

Ik stemde voor pvv dat ik daarbij niet alle partij onderdelen in acht nam dat merk ik nu
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#8
MR_CHIP zei:
Fyi
Met de oude wajong mag je wel bijverdienen tot 150 per maand
Klik om te vergroten...
En alles wat je daarboven verdient trekken ze af van je Wajong toch?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#9
annihilation zei:
En alles wat je daarboven verdient trekken ze af van je Wajong toch?
Klik om te vergroten...
Jep
Maar met de nieuwe mag je dus niks bijverdienen ook niet met dat het van je Wajong af gaat
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#10
ljuv zei:
Die ging ook wel weg als jij op een partij met echte plannen had gestemd hoor.
Klik om te vergroten...
Rutte ging voor de klas staan was er bedoeling. Maar even serieus. Iemand die uit zijn functie komt zou niet direct na vertrek moeten kunnen solliciteren bij een baan in de EU.

In het normale bedrijfsleven mag dit voor sommige functie al niet. Laat staan voor dit soort mensen. Want hoe je het went of keert. Je gaat je eigen glazen natuurlijk nooit ingooien.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#11
annihilation zei:
Rutte ging voor de klas staan was er bedoeling. Maar even serieus. Iemand die uit zijn functie komt zou niet direct na vertrek moeten kunnen solliciteren bij een baan in de EU.

In het normale bedrijfsleven mag dit voor sommige functie al niet. Laat staan voor dit soort mensen. Want hoe je het went of keert. Je gaat je eigen glazen natuurlijk nooit ingooien.
Klik om te vergroten...
Wat bedoel je precies…?
Rutte werkt niet in/voor de EU.

Bij de nato is de hoogste leider altijd iemand met heel veel bestuurlijke ervaring, het gros ervan was oud-regeringsleider. Omdat je dus ook heel goed moet zijn in bestuurlijke leiding geven.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#12
MR_CHIP zei:
Jep
Maar met de nieuwe mag je dus niks bijverdienen ook niet met dat het van je Wajong af gaat
Klik om te vergroten...
IMG_1238.jpeg
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#13
MR_CHIP zei:
Dat had ik ook gezien ik baseerde mij op advies vanduit curator maar goed das ook alweer 2 jaar geleden
Klik om te vergroten...
Het valt me op dat je altijd naar anderen wijst.
De Wajong, de politiek, de curator, het systeem en weet ik veel wat.
Zie je dit patroon zelf ook?

Probeer eens te kijken wat je zelf kunt doen om zaken in je leven te verbeteren. Genoeg te doen lijkt me.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#14
ljuv zei:
Wat bedoel je precies…?
Rutte werkt niet in/voor de EU.
Klik om te vergroten...
Ja oké klopt 🙂

ljuv zei:
Bij de nato is de hoogste leider altijd iemand met heel veel bestuurlijke ervaring, het gros ervan was oud-regeringsleider. Omdat je dus ook heel goed moet zijn in bestuurlijke leiding geven.
Klik om te vergroten...
Om enige vorm van belangenverstrengeling te voorkomen. Zou het mooi zijn dat dit soort functies minstens 5 jaar op zich moeten laten wachten.

Helemaal als je minister president bent geweest. Als jij weet dat je termijn ten einde komt en graag een baantje in Brussel wilt hebben dan heeft dit altijd enige invloed op je keuzes.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#15
1739216563996.png
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zeehond zei:
Het valt me op dat je altijd naar anderen wijst.
De Wajong, de politiek, de curator, het systeem en weet ik veel wat.
Zie je dit patroon zelf ook?

Probeer eens te kijken wat je zelf kunt doen om zaken in je leven te verbeteren. Genoeg te doen lijkt me.
Klik om te vergroten...
Ik die al veel zelf gelukkig doe ik dingen heel anders dan 2 maanden geleden verder is dit beter te bespreken in mijn eigen topic :wink:
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#17
MR_CHIP zei:
Ik die al veel zelf gelukkig doe ik dingen heel anders dan 2 maanden geleden verder is dit beter te bespreken in mijn eigen topic :wink:
Klik om te vergroten...
Dat is fantastisch…
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#18
annihilation zei:
Om enige vorm van belangenverstrengeling te voorkomen. Zou het mooi zijn dat dit soort functies minstens 5 jaar op zich moeten laten wachten.

Helemaal als je minister president bent geweest. Als jij weet dat je termijn ten einde komt en graag een baantje in Brussel wilt hebben dan heeft dit altijd enige invloed op je keuzes.
Klik om te vergroten...
Ik volg je nogsteeds niet helemaal. Wat voor belangenverstrengeling denk je aan?

Om dit te voorkomen zijn er bij de nato al andere dingen ingeregeld…
Zo is de secretaris-generaal ten eerste helemaal niet zo “machtig”. Hij heeft geen veto-recht op beslissingen of whatever. Voor beslissingen is consensus, dus instemming van alle vertegenwoordigers, nodig. Daarnaast vertegenwoordig de SG geen land. Nederland wordt al vertegenwoordigd door een permanente bezetting. De SG is in den beginne volledig neutraal en heeft zowel geen functie als geen middelen om eigen belangen in te brengen. Hij vertegenwoordigt enkel de belangen van álle lidstaten. De SG, en geen enkele topfunctie bij de nato kan zelfstandig beslissingen maken. Daarnaast moet een SG unaniem aangewezen worden. Alle deelnemende lidstaten moeten toestemming verlenen, waarmee wordt voorkomen dat er nationale of commerciële belangenverstrengeling plaatsvindt.

Nee hoor. Wat mij betreft sturen we alle neo-liberale lulletjes naar de NATO. Kunnen ze heel weinig kwaad doen👌🏻
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#19
ljuv zei:
Bekijk bijlage 64267
Klik om te vergroten...
Ik woon dichtbij Ter Apel. Dus mijn mening over asielzoekers/ immigranten is een beetje gekleurd
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#20
annihilation zei:
Ik woon dichtbij Ter Apel. Dus mijn mening over asielzoekers/ immigranten is een beetje gekleurd
Klik om te vergroten...
Tsja scheen een leuke oplossing voor te zijn bedacht maar die ligt in Fabers prullenbak.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2021222324...91
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."