Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2023

Tweede Kamerverkiezingen 2023

1807 antwoorden
174 weergaven
18-5-2026
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lemmy zei:
Ze gaan er toch niet omheen?

Ik snap ook niet hoe mensen die actief zijn in de wereld van de "illegale substanties" ook maar iets van sympathie kunnen hebben voor die man. Zelfs cannabis vindt hij al des duivels. Het valt me ook op hoe mensen denken dat ze op regeringen stemmen. Nee, we stemmen voor parlementen. Als het na pakweg meer dan een half jaar nog niet lukt, mja, dan is het tijd voor iets anders. Natuurlijk zullen Wilders en zijn debiele fans dat dan zo draaien tot "ze willen hem er niet bij!".
Klik om te vergroten...
lol dus omdat sommige users waaronder ik
tegen het rc verbod zijn, moeten we maar niet voor de pvv stemmen
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#2
MR_CHIP zei:
lol dus omdat sommige users waaronder ik
tegen het rc verbod zijn, moeten we maar niet voor de pvv stemmen
Klik om te vergroten...

Zeg het ons eens, wat vind jij zo fantastisch aan die vent. En waar heb ik het over het RC verbod, ik zeg letterlijk dat hij ook tegen cannabis is.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#3
ljuv zei:
Ga zelf, niemand vroeg je hier!!!!
Klik om te vergroten...
🥹
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#4
NOU LEUK ZEG WILDERS GAAT GEEN PREMIER WORDEN ER KOMT EEN EXTRA PARLEMENTAIR KABINET

Dat is het zo'n beetje. :sleeping:
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lemmy zei:
EEN EXTRA PARLEMENTAIR KABINET
Klik om te vergroten...
Een Program Kabinet😂
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Lemmy zei:
NOU LEUK ZEG WILDERS GAAT GEEN PREMIER WORDEN ER KOMT EEN EXTRA PARLEMENTAIR KABINET
Klik om te vergroten...

Opzich netjes van Geert dat hij zijn premierschap aan de kant schuift. Want wat had hij dat graag geworden.
Maar is zo'n extra parlementair kabinet iets goeds?
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kordie zei:
Opzich netjes van Geert dat hij zijn premierschap aan de kant schuift. Want wat had hij dat graag geworden.
Maar is zo'n extra parlementair kabinet iets goeds?
Klik om te vergroten...

Je hebt nog altijd niet begrepen dat Wilders dat doet omdat hij héél, héél graag ministers wil leveren he?

Ik ben reuze benieuwd wat je zult zeggen als je zult zien wat hij allemaal zal hebben toegegeven.

Er is trouwens niets netjes aan die vent aan, zionistisch popje dat hij is.

Al gezien hoe de PVV gestemd heeft over het wietexperiment? Partij Voor de Vrijheid, behalve voor moslims en druggebruikers.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#8
Iets low key gezelligs
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kordie zei:
Wie heeft hierin de beslissende rol. BBB NSC PVV en VVD samen?
Klik om te vergroten...
Ik denk geen van die partijen eigenlijk
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#10
Oeoeoeoe ik had dit helemaal gemist HOLD MA TITS! (Niet echt - gewoon een uitdrukking van enthousiasme danku).

Kordie zei:
Want wat had hij dat graag geworden.
Klik om te vergroten...
Is dat zo ja?
Hij had genoeg reden het premierschap links te laten liggen haha. En tot die de reacties op zn eigen tweet las wastie ook helemaal niet zo kwaad erover🤷🏻‍♀️

Kordie zei:
Maar is zo'n extra parlementair kabinet iets goeds?
Klik om te vergroten...
Hmm ja naja. De vraag is ook wat er wezenlijk anders is als dat kabinet altijd op een meerderheid in de Kamer kan rekenen. Tis meer gewoon een meerderheidskabinet als altijd met een beetje jeu. Want t wordt wel interessanter als de partijleiders in de kamer gaan zitten en ministers vanuit alle partijen en daarbuiten worden gevraagd. Ik denk dat dat meestal wel iets goeds is ja. Daarnaast zeggen ze ook een akkoord op hoofdlijnen te willen. Dit hebben we vaker gehoord en is nooit gebeurd, maar zo wel dan zou dat betekenen dat meer beslissingen in de Tweede Kamer gemaakt worden, in plaats van door het Kabinet en ik denk dat dat óók iets goed is.

Met andere woorden: in theorie zouden het heel goeie democratische en bestuurlijke vernieuwingen kunnen zijn, maar in de praktijk moeten ze maar bewijzen of ze ook echt vernieuwend te werk gaan, of het alleen een ander naampie hebben gegeven.

Kordie zei:
Wie heeft hierin de beslissende rol. BBB NSC PVV en VVD samen?
Klik om te vergroten...
Staatsrechterlijk heeft niemand daar een beslissende rol in haha. Zoals Wilders ook niet een “staatsrechtelijk of democratisch recht” had om premier te worden. Het is wel wat vaak gebeurt, maar het is ook vaak niet gebeurd.

Maarrrrrr. Het initiatief van de formatie ligt bij de grootste partij tot echt blijkt dat ze er niks van kunnen maken, dan gaatie naar de tweede, etc. Dat betekent dat zij dus een soort van het voorrecht hebben om als eerste voorstellen te doen: met wie gaan we proberen te formeren, wie wordt de (in)formateur, wie de premier (wat om die reden dus ook vaak de partijleider van de grootste partij is). Dus het is logisch dat de PVV nu als eerste met een voorstel komt voor wie de premier kan worden. De formatie is pas geslaagd als hij alle formerende partijen daarin mee kan krijgen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#11
ljuv zei:
Realiseer je goed dat de cijfers en verhalen over migratie heel vaak niet waar zijn. Zo krijgen statushouders inderdaad voorrang op sociale huur, maar asiel is maar een heel klein deel van migratie. Het is een NOG kleiner deel van de mensen die een sociale huurwoning krijgen (ik dacht 7,5%). Dus: asielzoekers tegenhouden om NL binnen te komen gaat niet de migratieproblemen oplossen, slechts een klein deel ervan. En daarbinnen gaat het een NOG kleiner deel van de woningcrisis tegen.
Problematischer in de woningcrisis is dat er heel weinig is bijgebouwd, vooral in de sociale huur. Het zijn niet de rechtse partijen die dat met hun programma’s willen aanpakken (tuurlijk, iedereen wil bouwen, maar sommige partijen willen dat een stuk sociaal rechtvaardiger). Het waren wél de rechtse partijen die dat beleid van te weinig sociaal bouwen uitvoerden, het was de VVD die het ministerie van wonen opdoekte en particuliere markt onbetaalbaar maakte.
Er zijn ook veel wetenschappers en beleidsmakers die hierover hebben geschreven, maar dit is misschien een makkelijker beginnetje:

Nee, wachtlijsten voor woningen zijn er niet omdat statushouders voorgaan

Volgens Annabel Nanninga, statenlid en lijsttrekker van JA21, zijn er wachtlijsten voor woningen omdat statushouders voorrang krijgen. Dit blijkt onwaar.||Volgens Annabel Nanninga, statenlid en lijsttrekker van JA21, zijn er wachtlijsten voor woningen omdat statushouders voorrang krijgen...
pointer.kro-ncrv.nl pointer.kro-ncrv.nl
Daarnaast, zoals ik ook eerder in dit topic al gedeeld heb, mág je dit beleid niet zomaar uitvoeren. Maar das weer een ander verhaal.
En let wel: ook linkse partijen willen werken aan het migratie vraagstuk. Maar wel binnen de kaders van de wet en binnen de geest van sociale rechtvaardigheid. Een kanttekening die ik vind dat links te weinig benoemt: asielmigratie zijn wél de migranten die ook het vaakst blijven in Nederland. Dus dat kleine deel, maakt gemiddeld wel iets meer impact. Maargoed: niet genoeg om al onze problemen op te lossen als we ze zouden weren.
Klik om te vergroten...
Gezien dit volgens mij niet echt gehoord wordt - ondanks de later in het topic gedeelde bronnen heheh - en de Europese verkiezingen alweer voor de deur staan, nog even zo:

A5F12CBF-A589-42CF-A197-3BB8A9C250A7.jpeg122A5B57-3A4F-492B-A6E1-F89EB676AEFD.jpegD5FBA2EF-8F79-42FC-BA70-84B31EBD2D43.jpeg763FEFA4-A29B-474E-9BA7-C7A7D3BB841B.jpeg9F9EA2F1-6E94-40E5-80F6-66358AB7E98D.jpeg03C5FFF7-FBF1-449D-967C-D5842131CC22.jpeg

Voelt men wat voor een EU verkiezingstopic overigens?
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#12
ljuv zei:
Gezien dit volgens mij niet echt gehoord wordt - ondanks de later in het topic gedeelde bronnen heheh - en de Europese verkiezingen alweer voor de deur staan, nog even zo:

Bekijk bijlage 59278Bekijk bijlage 59279Bekijk bijlage 59280Bekijk bijlage 59281Bekijk bijlage 59282Bekijk bijlage 59283

Voelt men wat voor een EU verkiezingstopic overigens?
Klik om te vergroten...

Ja dit klopt als een bus....

De gehele industrie heeft een enorme slag gemaakt met de komst van industrialisering. Robotisering, automatisering, massaproductie alles in de fabriek.

De bouw daarintegen... Prefab bouwen is echt iets van de laatste jaren wat steeds populairder wordt. Maar wat dat betreft is de bouw, zeker in Nederland, ontzettend conservatief. Huizen bouwen heeft dus een veel minder sneller vooruitgang gekend.

Dan krijg je daar bovenop nog eens slecht beleid.

Gevolgd door gestechel over bouwgrond.

Tel daar een stikstof crisis bij op waardoor veel bouw vertraging oploopt.

Een enorme stijging in de koste van bouwmaterialen.

En zo kan ik nog wel even door gaan. Toen ik mijn huis kocht, spraken alle banken over fikse dalingen in de huizenprijzen. Maar ik weet wel beter. Kom nou 😂😂😂

Met deze omstandigheden is het niet gek hè, dat er een schreeuwende woningnood is. En dat gaat de komende jaren niet opgelost worden.

Maar migratie stilzitten gaat dag probleem absoluut niet oplossen haha
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#13
ljuv zei:
Voelt men wat voor een EU verkiezingstopic overigens?
Klik om te vergroten...

Als jij de kartrekker wordt daar: graag!
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Is er al een regering ja?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Lemmy zei:
Is er al een regering ja?
Klik om te vergroten...

Nee.

Komt wel weer wat actie aan denk ik medio mei
https://www.ewmagazine.nl/nederland/achtergrond/2024/04/de-grote-gok-voor-wilders-tijdrekken-of-juist-niet-1412047/
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#16
De week van de waarheid zeggen ze.
Gaan ze eruit komen.
Of maken we een ommezwaai.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#17
Kordie zei:
De week van de waarheid zeggen ze.
Gaan ze eruit komen.
Of maken we een ommezwaai.
Klik om te vergroten...
Excitiiiiiiiiiiing!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#18
Kordie zei:
De week van de waarheid zeggen ze.
Gaan ze eruit komen.
Of maken we een ommezwaai.
Klik om te vergroten...
ben benieuwd of er nu eindelijk wat gaat gebeuren daar
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mogelijke kandidaat premierschap dhr Plasterk;

www.ad.nl

Het gonst in Den Haag: wordt Ronald Plasterk de volgende premier?

Zijn naam als kandidaat-premier gaat hardnekkig rond in Den Haag en volgens een betrokkene bij de formatietafel is hij zelfs al door Wilders in de week gelegd: Ronald Plasterk. De oud-minister van de PvdA en voormalig informateur is één van de weinige bestuurlijk ervaren vertrouwelingen van Wilders.
www.ad.nl www.ad.nl

Is hij daar niet wat te oud voor?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#20
Disclaimer: is een mening

Kordie zei:
Mogelijke kandidaat premierschap dhr Plasterk;

www.ad.nl

Het gonst in Den Haag: wordt Ronald Plasterk de volgende premier?

Zijn naam als kandidaat-premier gaat hardnekkig rond in Den Haag en volgens een betrokkene bij de formatietafel is hij zelfs al door Wilders in de week gelegd: Ronald Plasterk. De oud-minister van de PvdA en voormalig informateur is één van de weinige bestuurlijk ervaren vertrouwelingen van Wilders.
www.ad.nl www.ad.nl

Is hij daar niet wat te oud voor
Klik om te vergroten...
Is een trend geloof ik

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1819202122...91
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."