Mijn kijk er gewoon op is dat er meer gedaan moet worden om de mensen in armoede in Nederland te helpen zoals meer inkomen betere huizen beschikbaar heid
En mijn mening statushouders krijgen alles op een dienblad aangeboden en wij het volk zelf maar stikken en zie dat al het geld naar azc's etc gaat
En goed Nederlands kennen ze ookal niet en vaak boeit dat ze blijkbaar niet als je op tv hoort dat ze hier al jaren wonen
Hallo verplichte taalcursus en bij wet gewoon Nederlands praten
Thanks voor je toelichting CHIP.
Ik vraag me alsnog af of je mijn eerdere bijdragen dan wel gelezen hebt. Als ik het te moeilijk opschrijf, mag je dat best tegen me zeggen. Dan kan ik mijn best doen het anders te verwoorden.
Kijk, je
mag natuurlijk gewoon tegen de komst van asielzoekers zijn. Zelfs al is die mening ongefundeerd. Wat ik van die mening vind, doet er ook niet zo toe. Ik kan me ook best wel voorstellen dat je in de situatie van jou en je moeder, die al niet veel bestedingsruimte geeft maar wel veel onzekerheid kent, bang bent om het kleine beetje dat je wél hebt kwijt te raken.
Maar wat ik moeilijk vind is dat de problemen die jij noemt, en die
@annihilation eerder ook al noemde, heel echte en serieus belangrijke problemen zijn. Waar ik zelf ook gewoon last van heb. En het tegenhouden van de asielinstroom gaat niet of maar heel beperkt bijdragen aan het oplossen van die problemen.
Ik ben er dan ook totaal niet op uit om jullie mening om te vormen ofzo. Ik hoop alleen heel erg dat ik in dit topic een beetje kan bijdragen aan inzicht geven waarom het weren van buitenlanders jullie problemen niet oplost. Want als iedereen dat zou zien, zouden we misschien op mensen en partijen stemmen die echte, serieuze en uitvoerbare plannen hebben om aan bepaalde problemen te werken. En wat ik nu heel frustrerend vind, is dat er steeds meer politici zijn die leugens en halve waarheden inzetten voor hun politieke agenda. En dus NIET om de (hardwerkende/ luie/ oude/ nieuwe) Nederlander te helpen.
Daar heb ik geen moeite mee omdat het me nou zoveel zou boeien waarom je wel of niet iets vindt, daar heb ik moeite mee omdat er straks dus helemaal NIKS beter wordt. En dan ben jij, de inwoners rondom ter apel, de asielzoekenden, eigenlijk praktisch iedereen myself included, zowel keihard de sjaak als teleurgesteld in de overheid. En daar heb ik wel moeite mee. Ik wil gewoon dat ze dingen gaan fixen die stuk zijn.
En als je inziet dat die problemen niet worden opgelost hiermee, maar je nogsteeds vindt dat er geen mensen naar Nederland mogen komen: pri-ma. Ofnaja. Voor persoonlijk mij niet prima - maar ik kan er niet zo veel aan veranderen dat je dat wel zo ziet. Maar dan is je mening in elk geval niet meer gebaseerd op leugens en aannames.
die mensen met een uitkering hoeven niks terug te doen
dus omdat hardwerkende mensen het niet eens zijn met het gegeven dat mensen een uitkering hebben is dit gelijk niet fair
Hoe is dit anders met asielzoekers dan…? Ik vind het net zo fair dat mensen onder een uitkering geld krijgen van de overheid, als dat asielzoekers daar recht op zouden hebben. Dat jij het daar niet mee eens bent maakt het niet gelijk niet fair😅
(Overigens krijg je als asielzoeker €14,50
per week om van te leven… Let that sink in haha. Dat krijg je trouwens alleen als de locatie waar je verblijft niet kan verzorgen in je levensonderhoud. Veel locaties verzorgen gewoon eten en sanitaire producten en dan krijg je helemaal niks aan vergoedingen.
Zodra je de status van statushouder krijgt, val je gewoon onder de normale sociale voorzieningen net als iedereen in NL. Je kan dus kans maken op een (bijstands)uitkering maar je betaalt ook gewoon alles, zoals je (sociale) huur.)
echter krijgen die meer toelagen dan mensen die hier al wonen
Hier is dus echt he-le-maal niets van waar. Waar baseer je dit eigenlijk op?
Andere portreteren je hier graag als dom geloof ik, en je noemt jezelf ook heel de tijd een speciaal persoon of iets in die trant. Maar met je “werk” op andere fora voor internet en telefoon providers, laat je zien dat je best wel heel erg goed bent in dingen uitzoeken. Volgens mij kun je dat op meer plekken toepassen, zoals deze. Als je dus hebt gehoord dat asielzoekers en statushouders van alles krijgen: waarom neem je niet eens een middag de tijd om je hierin te verdiepen en de feiten op een rijtje te krijgen?
Blijkbaar mag je alleen een mening hebben als je bijdraagt ( en wie bepaald waarin) aan de samenleving
Hier ben ik absoluut op tegen. En ik snap dat je o.b.v. de andere reacties het gevoel krijgt dat ze dat zo bedoelen. Maar ik denk dat zij ook zo reageren door hoe je je in andere topics hebt opgesteld. Ik moet bekennen: ik volg die niet zo enorm dus ik heb dat vooroordeel over je ook niet. Ik denk dat je zulke reacties het beste kan negeren, maar vooral in moet gaan op de
inhoudelijke reacties die ze schrijven. Zo zag ik een reactie van Zeehond waar hij best wel aandacht aan had besteed. Maar daar ga je dan vervolgens totaal niet op in. Dat kan op een gegeven moment wel frustreren.
Je mening slaat nergens op want die is gebaseerd op foutieve feiten.
Je mag wel een mening hebben maar als die gebaseerd is op foutieve informatie of regelrechte onzin dan slaat die mening nergens op. Ik hoop dat je dat inziet.
Voor mij is vooral dit belangrijk, en daarom ook dat ik aan het begin van de week best geirriteerd was over dit punt.
Heel veel mensen op deze aardbol hebben soms een mening die volgende andere mensen op onzin is gebaseerd
Maar er zijn wel gewoon bepaalde dingen waar en niet waar CHIPPIE…
Dat andere mensen klakkeloos in leugens trappen, betekent niet dat je zelf geen verantwoordelijkheid hebt om je mening een beetje meer op waarheden te baseren, toch?
Mijn rechterhersenhelft en onderbuik fluisteren: de uitkering kan ook nog wel omlaag. Er is immers nog geld om drank, drugs en rookwaren te kopen. Gebruik ik de linkerhelft ook, dan gun ik een ieder zijn verzetje… ook van mijn belastingcenten.
🤤