Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2023

Tweede Kamerverkiezingen 2023

1807 antwoorden
181 weergaven
18-5-2026
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#1
MR_CHIP zei:
Iets wat ik niet meer doe
Dat scheelt weer
Klik om te vergroten...
Goed voor jou, volhouden en op naar herstel zodat je niet afhankelijk bent van de staat. Want met nog meer rechtse stemmers zoals jij zal het sociale vangnet nog verder afgebroken worden en komt er een dag dat je zult moeten gaan werken om in je eigen onderhoud te kunnen voorzien.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#2
MR_CHIP zei:
Mijn kijk er gewoon op is dat er meer gedaan moet worden om de mensen in armoede in Nederland te helpen zoals meer inkomen betere huizen beschikbaar heid
En mijn mening statushouders krijgen alles op een dienblad aangeboden en wij het volk zelf maar stikken en zie dat al het geld naar azc's etc gaat
En goed Nederlands kennen ze ookal niet en vaak boeit dat ze blijkbaar niet als je op tv hoort dat ze hier al jaren wonen
Hallo verplichte taalcursus en bij wet gewoon Nederlands praten
Klik om te vergroten...
Thanks voor je toelichting CHIP.
Ik vraag me alsnog af of je mijn eerdere bijdragen dan wel gelezen hebt. Als ik het te moeilijk opschrijf, mag je dat best tegen me zeggen. Dan kan ik mijn best doen het anders te verwoorden.

Kijk, je mag natuurlijk gewoon tegen de komst van asielzoekers zijn. Zelfs al is die mening ongefundeerd. Wat ik van die mening vind, doet er ook niet zo toe. Ik kan me ook best wel voorstellen dat je in de situatie van jou en je moeder, die al niet veel bestedingsruimte geeft maar wel veel onzekerheid kent, bang bent om het kleine beetje dat je wél hebt kwijt te raken.
Maar wat ik moeilijk vind is dat de problemen die jij noemt, en die @annihilation eerder ook al noemde, heel echte en serieus belangrijke problemen zijn. Waar ik zelf ook gewoon last van heb. En het tegenhouden van de asielinstroom gaat niet of maar heel beperkt bijdragen aan het oplossen van die problemen.

Ik ben er dan ook totaal niet op uit om jullie mening om te vormen ofzo. Ik hoop alleen heel erg dat ik in dit topic een beetje kan bijdragen aan inzicht geven waarom het weren van buitenlanders jullie problemen niet oplost. Want als iedereen dat zou zien, zouden we misschien op mensen en partijen stemmen die echte, serieuze en uitvoerbare plannen hebben om aan bepaalde problemen te werken. En wat ik nu heel frustrerend vind, is dat er steeds meer politici zijn die leugens en halve waarheden inzetten voor hun politieke agenda. En dus NIET om de (hardwerkende/ luie/ oude/ nieuwe) Nederlander te helpen.

Daar heb ik geen moeite mee omdat het me nou zoveel zou boeien waarom je wel of niet iets vindt, daar heb ik moeite mee omdat er straks dus helemaal NIKS beter wordt. En dan ben jij, de inwoners rondom ter apel, de asielzoekenden, eigenlijk praktisch iedereen myself included, zowel keihard de sjaak als teleurgesteld in de overheid. En daar heb ik wel moeite mee. Ik wil gewoon dat ze dingen gaan fixen die stuk zijn.

En als je inziet dat die problemen niet worden opgelost hiermee, maar je nogsteeds vindt dat er geen mensen naar Nederland mogen komen: pri-ma. Ofnaja. Voor persoonlijk mij niet prima - maar ik kan er niet zo veel aan veranderen dat je dat wel zo ziet. Maar dan is je mening in elk geval niet meer gebaseerd op leugens en aannames.

MR_CHIP zei:
die mensen met een uitkering hoeven niks terug te doen
dus omdat hardwerkende mensen het niet eens zijn met het gegeven dat mensen een uitkering hebben is dit gelijk niet fair :grin:
Klik om te vergroten...
Hoe is dit anders met asielzoekers dan…? Ik vind het net zo fair dat mensen onder een uitkering geld krijgen van de overheid, als dat asielzoekers daar recht op zouden hebben. Dat jij het daar niet mee eens bent maakt het niet gelijk niet fair😅

(Overigens krijg je als asielzoeker €14,50 per week om van te leven… Let that sink in haha. Dat krijg je trouwens alleen als de locatie waar je verblijft niet kan verzorgen in je levensonderhoud. Veel locaties verzorgen gewoon eten en sanitaire producten en dan krijg je helemaal niks aan vergoedingen.
Zodra je de status van statushouder krijgt, val je gewoon onder de normale sociale voorzieningen net als iedereen in NL. Je kan dus kans maken op een (bijstands)uitkering maar je betaalt ook gewoon alles, zoals je (sociale) huur.)

MR_CHIP zei:
echter krijgen die meer toelagen dan mensen die hier al wonen
Klik om te vergroten...
Hier is dus echt he-le-maal niets van waar. Waar baseer je dit eigenlijk op?

Andere portreteren je hier graag als dom geloof ik, en je noemt jezelf ook heel de tijd een speciaal persoon of iets in die trant. Maar met je “werk” op andere fora voor internet en telefoon providers, laat je zien dat je best wel heel erg goed bent in dingen uitzoeken. Volgens mij kun je dat op meer plekken toepassen, zoals deze. Als je dus hebt gehoord dat asielzoekers en statushouders van alles krijgen: waarom neem je niet eens een middag de tijd om je hierin te verdiepen en de feiten op een rijtje te krijgen?

MR_CHIP zei:
Blijkbaar mag je alleen een mening hebben als je bijdraagt ( en wie bepaald waarin) aan de samenleving
Klik om te vergroten...
Hier ben ik absoluut op tegen. En ik snap dat je o.b.v. de andere reacties het gevoel krijgt dat ze dat zo bedoelen. Maar ik denk dat zij ook zo reageren door hoe je je in andere topics hebt opgesteld. Ik moet bekennen: ik volg die niet zo enorm dus ik heb dat vooroordeel over je ook niet. Ik denk dat je zulke reacties het beste kan negeren, maar vooral in moet gaan op de inhoudelijke reacties die ze schrijven. Zo zag ik een reactie van Zeehond waar hij best wel aandacht aan had besteed. Maar daar ga je dan vervolgens totaal niet op in. Dat kan op een gegeven moment wel frustreren.

FredKroket zei:
Je mening slaat nergens op want die is gebaseerd op foutieve feiten.
Klik om te vergroten...
FredKroket zei:
Je mag wel een mening hebben maar als die gebaseerd is op foutieve informatie of regelrechte onzin dan slaat die mening nergens op. Ik hoop dat je dat inziet.
Klik om te vergroten...
Voor mij is vooral dit belangrijk, en daarom ook dat ik aan het begin van de week best geirriteerd was over dit punt.

MR_CHIP zei:
Heel veel mensen op deze aardbol hebben soms een mening die volgende andere mensen op onzin is gebaseerd
Klik om te vergroten...
Maar er zijn wel gewoon bepaalde dingen waar en niet waar CHIPPIE…
Dat andere mensen klakkeloos in leugens trappen, betekent niet dat je zelf geen verantwoordelijkheid hebt om je mening een beetje meer op waarheden te baseren, toch?






VJ_LSD72 zei:
Mijn rechterhersenhelft en onderbuik fluisteren: de uitkering kan ook nog wel omlaag. Er is immers nog geld om drank, drugs en rookwaren te kopen. Gebruik ik de linkerhelft ook, dan gun ik een ieder zijn verzetje… ook van mijn belastingcenten.
Klik om te vergroten...
🤤
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#3
www.rtvnoord.nl

Preventief fouilleren bij het aanmeldcentrum: maakt het Ter Apel veiliger?

Of het helpt, is maar de vraag. Sinds de vorige zomer houdt de politie af en toe preventieve fouilleeracties op het voorterrein van het aanmeldcentrum in Ter Apel. Met als doel het wapengebruik in en rond het opvangcomplex terug te dringen.
www.rtvnoord.nl www.rtvnoord.nl
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#4



M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#5
www.telegraaf.nl

Minister Agema onder vuur door iftarfeest van Centraal Adminstratie Kantoor (CAK): ’En dat met belastinggeld!’

Uit een bericht blijkt dat overheidsorganisatie CAK dit jaar op 6 maart tijdens de ramadan een iftar organiseert. De organisatie faciliteert gescheiden gebedsruimtes en roept niet-moslims op tot vaste...
www.telegraaf.nl www.telegraaf.nl
Dammmm
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#6
MR_CHIP zei:
www.telegraaf.nl

Minister Agema onder vuur door iftarfeest van Centraal Adminstratie Kantoor (CAK): ’En dat met belastinggeld!’

Uit een bericht blijkt dat overheidsorganisatie CAK dit jaar op 6 maart tijdens de ramadan een iftar organiseert. De organisatie faciliteert gescheiden gebedsruimtes en roept niet-moslims op tot vaste...
www.telegraaf.nl www.telegraaf.nl
Dammmm
Klik om te vergroten...
Even een serieuze vraag: vindt je dit nu echt het meest belangrijke politieke nieuws?

Na een simpele zoekterm "Belangrijkste politieke nieuws Nederland" kwam ik onder andere deze tegen:

nos.nl

Minister Faber noemt Zelensky 'niet democratisch gekozen', neemt woorden terug

In een schriftelijke verklaring heeft de PVV-minister laten weten dat haar uitspraken in een tv-interview "onvolledig" waren.
nos.nl nos.nl

Dat is nogal een opvallende draai aan de werkelijkheid. In combinatie met het (niet bestaande) beleid van Faber roept het bij mij de vraag op waarom zo iemand nog in de Kamer zit. Ondertussen betekent dit dat we op dat vlak dus feitelijk geen enkel beleid meer hebben.

Maar goed, misschien is het voor jou relevanter dat dankzij Faber de gehaktbal in de kantine van het Provinciehuis Gelderland op het menu bleef staan. Dat leek mij zelfs nog interessanter dan nieuws over de toewijzing van leegstaande ruimten op bepaalde dagen.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#7
Proxima zei:
Even een serieuze vraag: vindt je dit nu echt het meest belangrijke politieke nieuws?

Na een simpele zoekterm "Belangrijkste politieke nieuws Nederland" kwam ik onder andere deze tegen:

nos.nl

Minister Faber noemt Zelensky 'niet democratisch gekozen', neemt woorden terug

In een schriftelijke verklaring heeft de PVV-minister laten weten dat haar uitspraken in een tv-interview "onvolledig" waren.
nos.nl nos.nl

Dat is nogal een opvallende draai aan de werkelijkheid. In combinatie met het (niet bestaande) beleid van Faber roept het bij mij de vraag op waarom zo iemand nog in de Kamer zit. Ondertussen betekent dit dat we op dat vlak dus feitelijk geen enkel beleid meer hebben.

Maar goed, misschien is het voor jou relevanter dat dankzij Faber de gehaktbal in de kantine van het Provinciehuis Gelderland op het menu bleef staan. Dat leek mij zelfs nog interessanter dan nieuws over de toewijzing van leegstaande ruimten op bepaalde dagen.
Klik om te vergroten...
Omdat jij het niet interessant genoeg vindt mag Chip het toch wel posten? Anders gaan we voor andere leden invullen wat je wel en niet mag posten?
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#8
annihilation zei:
Omdat jij het niet interessant genoeg vindt mag Chip het toch wel posten? Anders gaan we voor andere leden invullen wat je wel en niet mag posten?
Klik om te vergroten...
Lees mijn post a.u.b. nog een keer door.

Ik ben serieus benieuwd waarom deze persoon, binnen een topic over politiek, steeds behoorlijk eenzijdige posts maakt zonder dieper in te gaan op de antwoorden en vragen die anderen aan de hand daarvan stellen.

Door hier dus steeds hetzelfde bubble-nieuws te posten krijgen mensen wellicht het idee dat het ongeveer op het niveau van een gehaktbal zit. 🤷
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Van der Wal stopt op

wnl.tv

Christianne van der Wal (VVD) stopt als Kamerlid: 'Dit is niet mijn plek'

wnl.tv wnl.tv
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#10
https://nos.nl/l/2559134
MENTALLLLLL

👀
nos.nl

Spanning rond stikstofbeleid Wiersma neemt toe na kritisch advies Raad van State

De Raad van State oordeelde vandaag negatief over de voorstellen van Wiersma om boeren die buiten hun schuld zonder vergunning zitten.
nos.nl nos.nl
nos.nl

Coalitiepartijen verliezen leden, FvD blijft verreweg de grootste

De regeringspartijen verloren samen ongeveer 3000 leden, lijkt uit cijfers van het Documentatiecentrum Nederlandse Politieke Partijen.
nos.nl nos.nl
nos.nl

Raad van State fileert stikstofaanpak Wiersma, boeren in onzekerheid

Volgens het adviesorgaan bieden de maatregelen die de landbouwminister voorstelt geen oplossing voor het stikstofprobleem.
nos.nl nos.nl
https://www.nrc.nl/nieuws/2025/03/1...eiding-om-lobbyregister-in-te-voeren-a4885769


Interessant om morgen te volgen: https://nos.nl/l/2559150
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#11
www.maartenonline.nl

'VVD moet samenwerken met GL-PvdA', zegt Klaas Dijkhoff - Maartenonline

De voormalige fractieleider van de VVD Klaas Dijkhoff vindt dat zijn partij en GL-PvdA een alliantie moeten vormen tegen antidemocratisch populisme. Dat zegt Dijkhoff in een interview dat hij gaf aan Maarten van Rossem in het opiniemagazine Maarten!
www.maartenonline.nl www.maartenonline.nl
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kordie zei:
www.hartvannederland.nl

Mensen met hoger inkomen gaan veel meer betalen voor Wmo-hulp

Mensen die gebruikmaken van hulp bij het huishouden, vervoer of andere voorzieningen via de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) moeten mogelijk fors meer meebetalen.
www.hartvannederland.nl

Weer over de rug van de zieke medemens
Klik om te vergroten...
Ik vind het niet zo heel gek.
Dat als je meer verdient je eigen bijdrage ook hoger is.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Spannende dag vandaag voor het kabinet;

www.tubantia.nl

Kabinet en coalitie weer op één lijn over Oekraïne-steun: ‘Kou is uit de lucht’

Een kabinetscrisis over de Oekraïne-kwestie is afgewend. Haagse bronnen melden na uren van politiek spoedberaad op donderdag dat de kou uit de lucht is. Hoe het tekstuele compromis eruit ziet over de Europese defensiemiljarden, is nog onbekend.
www.tubantia.nl www.tubantia.nl
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ahahahahahahahaha
nos.nl

Erasmus Universiteit verklaart scriptie staatssecretaris Maeijer ongeldig

De scriptie bevatte overgeschreven passages. Maeijer zegt een nieuwe scriptie te willen schrijven.
nos.nl nos.nl
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#15
nos.nl

Raad van State kraakt NSC-plan voor pensioenreferendum

Het plan om deelnemers van pensioenfondsen te raadplegen over de overgang naar het nieuwe stelsel wordt zeer negatief beoordeeld, blijkt uit een uitgelekt advies.
nos.nl nos.nl
Derde plan dat wordt gecheckt en met de grond gelijk wordt gemaakt ook ahahahaha man man man.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#16
Henk Vermeer (BBB): “Hans, wat heb je aan veiligheid, als Nederlanders hun boodschappen niet kunnen doen of wakker liggen van de hoge energierekeningen?”

…

Wut? Dit is toch de leipkromste redenering OOIT. Wat heb je aan boodschappen als je niet veilig bent?!

Is er hier iemand die deze mening met de BBB en PVV deelt en mij dit kan uitleggen? I am bamboozeled.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#17
www.hartvannederland.nl

Mensen met hoger inkomen gaan veel meer betalen voor Wmo-hulp

Mensen die gebruikmaken van hulp bij het huishouden, vervoer of andere voorzieningen via de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) moeten mogelijk fors meer meebetalen.
www.hartvannederland.nl

Weer over de rug van de zieke medemens
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#18
Kordie zei:
www.hartvannederland.nl

Mensen met hoger inkomen gaan veel meer betalen voor Wmo-hulp

Mensen die gebruikmaken van hulp bij het huishouden, vervoer of andere voorzieningen via de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) moeten mogelijk fors meer meebetalen.
www.hartvannederland.nl

Weer over de rug van de zieke medemens
Klik om te vergroten...
De maximale bijdrage van 328 euro per maand is voor alleenstaanden die meer dan 61.000 euro per jaar verdienen. Bij meer personen in een gezin geldt dat bedrag voor een jaarinkomen vanaf 70.500 euro.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zeehond zei:
Ik vind het niet zo heel gek.
Dat als je meer verdient je eigen bijdrage ook hoger is.
Klik om te vergroten...
Wel mag de belasting op loon wel wat naar beneden. Max 20% zou wel mooi zijn tot 60k.
60 tot 100k 25% boven de 100k 30%.

Kunnen de mensen ook wat meer leven plus werken loont dan ook echt. 😋
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zeehond zei:
Ik vind het niet zo heel gek.
Dat als je meer verdient je eigen bijdrage ook hoger is.
Klik om te vergroten...

Enerzijds ga ik met je mee.
Anderzijds betaal je als zieke landgenoot bv vaak al een stuk meer aan medische kosten. En ziek zijn, en hulpmiddelen als wmo, kiest niemand voor.

En geheid dat partners van zieke mensen dan weer minder gaan werken om onder een grens te blijven.

Maar dat ligt er natuurlijk ook wel aan hoe snel ze gaan verhogen; wat het eventuele verschil gaat worden tussen x en x.
Als je 70K op je rekening krijgt is 328 vast te betalen. Maar ik denk dan vooral aan de midden inkomens

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2122232425...91
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."