#1
Dankje(?)Ja, maar iemand moet je imago hoog houden hier
Dankje(?)Ja, maar iemand moet je imago hoog houden hier
Je vindt dus ook dat uitkeringen en toeslagen stopgezet moeten worden? Hier krijgen mensen ook geld zonder tegenprestatie. Het gaat hier om minder geld natuurlijk, maar concept blijft hetzelfde.Wanneer iemand een erfenis krijgt, is dit ook 'vers geld'. Alleen dan vers geld zonder tegenprestatie: iemand heeft hier niks voor hoeven doen en draagt hiermee op geen enkele manier bij aan de samenleving.
Het grote verschil is wellicht dat deze mensen zonder uitkeringen en toeslagen, vaak geen eerlijke start krijgen om een een fatsoenlijk bestaan op te kunnen opbouwen?Je vindt dus ook dat uitkeringen en toeslagen stopgezet moeten worden? Hier krijgen mensen ook geld zonder tegenprestatie. Het gaat hier om minder geld natuurlijk, maar concept blijft hetzelfde.
Wel een goed punt, alleen krijg je geen uitkeringen en toeslagen bij de start van je leven. Ik ben zeker voorstander van dit systeem (ik krijg momenteel zelf zorgtoeslag), maar het schaadt mij niet als een rijke vader zijn geld aan zijn kinderen geeft. Ook voor ons maakt dit geen verschil, integendeel zelfs: rijke families zorgen voor meer werkgelegenheid dan mensen die afhankelijk zijn van uitkeringen en subsidies. Heel bot gezegd zijn mensen met een uitkering niets waard voor onze samenleving, aangezien het geld wat ze betalen aan belasting, al uit belastinggeld van anderen bestaat.Het grote verschil is wellicht dat deze mensen zonder uitkeringen en toeslagen, vaak geen eerlijke start krijgen om een een fatsoenlijk bestaan op te kunnen opbouwen?
Van mensen die tegen of onder de de armoedegrens zitten, is het aangetoond dat dit een sterke invloed heeft op de kansen van hun kinderen in het onderwijs, arbeidsmarkt en gezondheid. Kansarmoede zoals dit heet is vaak intergenerationeel (gaat over van generatie op generatie), waardoor het een blijvend en steeds groter probleem wordt.
Ik heb dus liever dat mensen, die tegen hun wil en dank kansarm zijn geboren, alsnog een faire kans krijgen om een fatsoenlijk bestaan op te bouwen, iets waarmee onze maatschappij sterker en beter wordt voor iedereen. Dit lijkt mij beter dan dat een bepaalde groep kinderen IMHO soms obscene bedragen krijgen (in Nederlands is het geloof ik zo dat 10% van de mensen, 60% van het totale vermogen bezitten en dat dit geleidelijk steeds schever groeit, @ljuv kan die cijfers denk ik wel ergens opboeren na een flinke slok bier đ).
En moreel gezien is het wellicht wel zo eerlijk dat mensen een belastingvrij plafond geld aan hun nabestaanden mogen nalaten, en dat zoiets zelfs een gezonde levens-motivator kan zijn voor de ouders? En wellicht kan het bedrag wat dan boven dat plafond uitkomt, voor een groot gedeelte weer naar de kansarmen gaan om onze sociale kansen gelijk te trekken?
Je het zelf zo bekijken dat sommige kinderen alleen maar 'obsceen' veel geld krijgen, omdat hun ouders op de juiste plek zijn geboren en weer op de juiste plek met elkaar gef*cked hebben.
Wat een fair belastingvrij plafond voor nalatenschap zou kunnen zijn, is dan weer een vraag die we beter kunnen overlaten aan deskundigen met kennis van maatschappelijk moraal en beleid.
integendeel zelfs: rijke families zorgen voor meer werkgelegenheid dan mensen die afhankelijk zijn van uitkeringen en subsidies.
Heel bot gezegd zijn mensen met een uitkering niets waard voor onze samenleving, aangezien het geld wat ze betalen aan belasting, al uit belastinggeld van anderen bestaat
Over uitkeringen wordt al (inkomsten)belasting betaaldđ€·đ»ââïžJe vindt dus ook dat uitkeringen en toeslagen stopgezet moeten worden? Hier krijgen mensen ook geld zonder tegenprestatie. Het gaat hier om minder geld natuurlijk, maar concept blijft hetzelfde.
Ja, alleen kan een ondernemer tegelijk werkgelegenheid creëren als winst maken. De meest mensen zijn in dienst van een onderneming, dus ik snap dit punt niet echt. Dat een werkgever winst maakt, heeft veel redenen. Eén daarvan is het risico dat zij dragen: hoe vaak gaan ondernemingen wel niet failliet? De werknemer raakt zijn baan kwijt, maar kan niet op zijn verdiende geld worden beboet. De werkgever wel.Dat ondernemers en rijke mensen werkgelegenheid creëeren vind ik gelul.
Ze profiteren van werknemers en maken winst over hun rug.
Wat geeft een werkgever het recht om daar winst te maken? Enkel omdat ie toevallig in die positie zit en omdat het kan?
De rijken trekken het meeste geld uit de maatschappij en niet de uitkering trekkers. De kloof tussen arm en rijk word niet voor niets steeds groter.
Wat is er precies onwenselijk aan dat de 1% rijkste mensen, 22% van het geld hebben? Het feit dat de allerrijksten meer geld hebben, gaat er niet voor zorgen dat alles voor ons significant duurder wordt. Behalve als de EU heeeel veel gaat printen, wat de laatste jaren is gebeurd (corona, geld naar zuid-europa, toetreding van arme landen). Het feit dat het goed is voor de maatschappij is een utopisch punt, aangezien het geld voornamelijk NIET in de samenleving wordt gestopt. Elke extra miljoen gaat eerder naar NGO's, de EU of landen in oorlog. Je zal er niets van merken als de erfbelasting 100% worden, behalve dat je eventueel niets meer krijgt als iemand overlijdt.Staat toevallig in het cpb rapport dat ik gisteren deelde haha!
Bekijk bijlage 65362
Nou ja, als daarmee de PVV snel weg is... Beloofd is beloofd toch?![]()
Wilders wil binnen 'enkele weken' alle grenzen dicht voor asielzoekers, anders is PVV weg
PVV-leider Wilders zegt dat zijn geduld op is en er snel veel strenger beleid moet komen, anders is de PVV weg.nos.nl
Haha zo simpel is het niet vrees ik. Dan worden het nieuwe verkiezingen, en afhankelijk van hoe goed dit frame zal werken is de kans best aannemelijk dat de PVV opnieuw de grootste wordt.Nou ja, als daarmee de PVV snel weg is... Beloofd is beloofd toch?
InshallahIk denk dat als linkse en centrum partijen de casus van immigratie beter benoemen en met oplossingen komen die lijken in te gaan op de onderbuikgevoelens dat de PVV net zo snel in elkaar ploft als de Titan van OceanGate.
Ipv herhalen wat Wilders voor onzin roept, even de feiten op wen rij:
- De asielinstroom in Nederland is beduidend afgenomen in het afgelopen jaar, bleek afgelopen maand uit cijfers
- Er zijn ook beduidend minder AZCâs sinds ongeveer 2017
- Zijn voorstellen zijn juridisch NIET haalbaar
- De minister die nu verantwoordelijk is voor het asielbeleid is van de PVV zelf. Als iemand verantwoordelijk is voor het feit dat de afgesproken maatregelen nog niet worden nagekomen, is het dus de PVV
- Deze minister is ZELF verantwoordelijk voor het intrekken van de spreidingswet, dat heeft ze nog niet gedaan
- Deze minister is ZELF verantwoordelijk voor de âasiel ânoodâmaatregelen wetâ. Ondanks dat ze bijna een jaar geleden zei dat dit spoed heeft, heeft ze deze wetten nog niet ingediend ter behandeling
Het legerđ+ praktisch is al zijn geroeptoeter ook niet haalbaar. Wie gaat er aan de grenzen staan? Zijn beveiligers?
Ja precies. En dat weet inmiddels iedereen want het is al weken in het nieuwsđ€·đ»ââïžWat onder de nul lijn staat.
Al jaren. Kapot bezuinigd
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."