Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2023

Tweede Kamerverkiezingen 2023

1807 antwoorden
173 weergaven
18-5-2026
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik hoop dat Geert Wilders gewoon zelf premier wordt ooit
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#2
MR_CHIP zei:
Ik hoop dat Geert Wilders gewoon zelf premier wordt ooit
Klik om te vergroten...

Ik niet en ik denk ook niet dat dat gaat gebeuren.
Ik ben niet persƩ helemaal links en snap ook wel punten van het huidig kabinet.

Maar het gaat er soms wel erg hard aan toe.
Geldt voor jou ook Mr Chip, met die uitkeringen waar ze in willen gaan snoeien.
Slag om de arm: media kan het ook opblazen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
MR_CHIP zei:
PVV, VVD en BBB willen ondanks negatief advies snel verder met asielwetten - https://nos.nl/l/2555279
Klik om te vergroten...

En alweer een dreiging van onze Geert:

wnl.tv

Wilders dreigt met nieuwe verkiezingen om reactie NSC op asielwetten: 'Jullie spelen met vuur'

wnl.tv wnl.tv

Als hij ballen heeft trekt hij de stekker er ook uit.
Dit is zo niet werkbaar. Voor geen enkele partij.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kordie zei:
En alweer een dreiging van onze Geert:

wnl.tv

Wilders dreigt met nieuwe verkiezingen om reactie NSC op asielwetten: 'Jullie spelen met vuur'

wnl.tv wnl.tv

Als hij ballen heeft trekt hij de stekker er ook uit.
Dit is zo niet werkbaar. Voor geen enkele partij.
Klik om te vergroten...
En dan ?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
MR_CHIP zei:
En dan ?
Klik om te vergroten...

Is het land weer stuurloos.
Tot er een nieuw kabinet is.
Denk ik.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kordie zei:
Is het land weer stuurloos.
Tot er een nieuw kabinet is.
Denk ik.
Klik om te vergroten...
Dat is het toch al dit werkt ook niet
En nu is er wel een kabinet
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#7
MR_CHIP zei:
Ik hoop dat Geert Wilders gewoon zelf premier wordt ooit
Klik om te vergroten...
Ja, goed idee maar niet hier in Nederland. @MR_CHIP Je wilt van je Wajong af en ter werk gesteld in ƩƩn of ander straf/werkkamp?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#8
VJ_LSD72 zei:
Ja, goed idee maar niet hier in Nederland. @MR_CHIP Je wilt van je Wajong af en ter werk gesteld in ƩƩn of ander straf/werkkamp?
Klik om te vergroten...
Niet alles draait om uitkeringen
Je hoeft niet persee alles goed te vinden van 1 partij om er wel/niet op te stemmen
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bleeftie maar stil…
1739200011436.png

šŸ˜‚
35D99112-93CD-4BEB-B151-7F5E53DF529C.jpeg
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kunnen ze dat zomaar naast zich neerleggen
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#11
Even op een serieuzere noot:
Het is wel degelijk een heel heftige en ondermijnende uitspraak van Wilders, en dan doel ik op ā€œniet luisteren naar de ongekozen bureaucraten van de Raad van Statenā€.

De RvS is letterlijk opgericht TER BESCHERMING van de democratische rechtsstaat.
Mocht je twijfelen waarom die zo belangrijk is… Hier een makkelijke uitleg over wat een (democratische) rechtsstaat nou allemaal inhoudt: https://prodemos.nl/kennis/informatie-over-politiek/wat-is-een-rechtsstaat/
De RvS en zijn functie staat in onze GRONDWET. Het is daarmee al democratisch… Iets komt niet zomaar in de Grondwet.
De RvS kijkt of voorstellen onze rechtsstaat niet ondermijnen… We hebben ā€œafgesprokenā€ dat iedereen zich aan wetten en regelgeving moet houden, ook het bestuur en de politiek. De RvS is er om te kijken of ze dit ook daadwerkelijk doen. Dus: gaan de voorstellen die de politiek doet niet in tegen de rechten en plichten die we (democratisch) hebben afgesproken.
Edit: ook nog interessant https://prodemos.nl/kennis/kijk-en-...k/aflevering-22-de-rol-van-de-raad-van-state/

Met het ondermijnen van de RvS, ondermijn je dus ook onze rechtsstaat en val je de democratie aan. Echt Trumpiaanse uitspraken… En heel bizar dat we daar zo gemakkelijk overheen stappen.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#12
MR_CHIP zei:
Ik hoop dat Geert Wilders gewoon zelf premier wordt ooit
Klik om te vergroten...
Ik hoop dat we een beetje liever voor elkaar zijn, dat zou pas helpen

Laten we bij onszelf beginnen, hebben we Geert of z’n makkers niet bij nodig.

Je mag je mening hebben, maar ik reageer er beter maar niet op.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#13
MR_CHIP zei:
PVV, VVD en BBB willen ondanks negatief advies snel verder met asielwetten - https://nos.nl/l/2555279
Klik om te vergroten...
Uiteraard alles negeren. Goed voor betrouwbaar bestuur.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#14
MR_CHIP zei:
En dan ?
Klik om te vergroten...
Dan kun je weer als fan op Geert stemmen die o.a. jouw uitkering gaat verlagen.
Geert maakt alles beter, ik weet alleen niet wat.
Puur spelen op de emotie en chaos veroorzaken.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#15
MR_CHIP zei:
Niet alles draait om uitkeringen
Je hoeft niet persee alles goed te vinden van 1 partij om er wel/niet op te stemmen
Klik om te vergroten...
Geert maakt jouw leven in ieder geval niet beter.
Denk je nou echt dat onze samenleving prettiger wordt op zijn manier?
Kijk eens hoe ze met elkaar om gaan.
Elke basis van fatsoen is weg.
Ruzie maken kan een keer gebeuren, maar is hier dagelijks aan de gang, net als de inzet van X.

Noem dan eens 5 dingen die beter worden?
Dan kunnen we over een jaar kijken of het gelukt is.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zeehond zei:
Dan kun je weer als fan op Geert stemmen die o.a. jouw uitkering gaat verlagen.
Geert maakt alles beter, ik weet alleen niet wat.
Puur spelen op de emotie en chaos veroorzaken.
Klik om te vergroten...
Ach de politiek is toch een wasse neus ze brullen een hoop tijdens campagnes maar er komt weinig van terecht
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#17
Kordie zei:
Als kabinet valt is het toch altijd stemmen?
Klik om te vergroten...
Uiteraard, maar als @MR_CHIP het zo nutteloos vindt dan hoeft hij dat niet te doen.

MR_CHIP zei:
Ik hoop dat Geert Wilders gewoon zelf premier wordt ooit
Klik om te vergroten...
En dan…?
Het probleem is niet dat er niet genoeg mensen zijn (in de Tweede Kamer of zelfs in het Kabinet) die zijn plannen willen uitvoeren he. Het probleem is dat het slechte plannen zijn (omdat ze niet uitvoerbaar en niet effectief (b)lijken te zijn). Zelfs als premier moet Wilders, je raadt het niet, zich aan de regels van de rechtsstaat houden.

MR_CHIP zei:
Kunnen ze dat zomaar naast zich neerleggen
Klik om te vergroten...
Dat kan zeker, en dat is in het verleden ook wel eens gebeurt. Maar dat leidt Ć”ltijd tot vragen… Omdat je er als volksvertegenwoordiger er dan ook heel erg makkelijk vanuit kunt gaan dat de wet niet goed genoeg is.
Meest recente voorbeeld: https://www.rijksoverheid.nl/docume...over-opleidingsplekken?utm_source=chatgpt.com
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#18
MR_CHIP zei:
Ach de politiek is toch een wasse neus ze brullen een hoop tijdens campagnes maar er komt weinig van terecht
Klik om te vergroten...
Maar je stemt wel op Geert, ik neem aan bewust.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zeehond zei:
Maar je stemt wel op Geert, ik neem aan bewust.
Klik om te vergroten...
Zeker
Om maar1ding
Maar goed dan ben ik weer de boeman

Ik steun in ieder geval Faber en de asiel wetten
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#20
ljuv zei:
Even op een serieuzere noot:
Het is wel degelijk een heel heftige en ondermijnende uitspraak van Wilders, en dan doel ik op ā€œniet luisteren naar de ongekozen democraten van de Raad van Statenā€.

De RvS is letterlijk opgericht TER BESCHERMING van de democratische rechtsstaat.
Mocht je twijfelen waarom die zo belangrijk is… Hier een makkelijke uitleg over wat een (democratische) rechtsstaat nou allemaal inhoudt: https://prodemos.nl/kennis/informatie-over-politiek/wat-is-een-rechtsstaat/
De RvS en zijn functie staat in onze GRONDWET. Het is daarmee al democratisch… Iets komt niet zomaar in de Grondwet.
De RvS kijkt of voorstellen onze rechtsstaat niet ondermijnen… We hebben ā€œafgesprokenā€ dat iedereen zich aan wetten en regelgeving moet houden, ook het bestuur en de politiek. De RvS is er om te kijken of ze dit ook daadwerkelijk doen. Dus: gaan de voorstellen die de politiek doet niet in tegen de rechten en plichten die we (democratisch) hebben afgesproken.
Edit: ook nog interessant https://prodemos.nl/kennis/kijk-en-...k/aflevering-22-de-rol-van-de-raad-van-state/

Met het ondermijnen van de RvS, ondermijn je dus ook onze rechtsstaat en val je de democratie aan. Echt Trumpiaanse uitspraken… En heel bizar dat we daar zo gemakkelijk overheen stappen.
Klik om te vergroten...

Top weer.
Heel interessant.

En wat kunnen de oppositiepartijen hier tegen doen; ?otie van wantrouwen tegen het kabinet bv, of moet echt iemand van de nsc, pvv, vvd, bbb de stekker uit trekken?

Denk jij met je politieke kennis ook dat we weer opnieuw naar de stembus mogen dit jaar?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1920212223...91
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."