Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsClean zijn is vechten tegen de verleiding

Clean zijn is vechten tegen de verleiding

21 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste medeforumers,
Tijdje geleden dat ik hier nog gekomen ben. De reden is dat ik mij heb laten opnemen in een afkickcentrum en daar heb ik m'n dosis methadon van 50mg afgebouwd. Het zijn helse weken geweest. Serieus afgezien, gelukkig kreeg ik veel medicatie. Het moeilijkste was als medepatiënten het opgaven en tegen advies op ontslag gingen om te gaan scoren en vroegen of ik mee ging. Terwijl ik zo ziek was heb ik toch 'nee' kunnen zeggen. Ik ben nu wel trots op mezelf dat ik het volgehouden heb. Eindelijk ben ik van de opiaten af! Ik gebruik enkel nog tranxene50 en die ben ik ook aan het afbouwen. Nu nog blijven volhouden want ik heb het nog steeds heel zwaar, zowel lichamelijk als psychisch. Dat laatste is het moeilijkst. Elke dag heb ik nog zin om te gebruiken en een paar keer stond ik al op het punt om te gaan scoren. Maar ik heb veel toekomstplannen gemaakt en als ik herval dan kan ik het vergeten. Als de drang zo sterk is dan wacht ik gewoon een tijdje en dan zakt de craving wel. 'k Heb een lijst gemaakt met al de nadelen van herval en dat lees ik dan, dat helpt echt. 'k Heb een nieuw gsm nr, 'k ga binnenkort verhuizen, ben ermee bezig. 'k Ben werk aan het zoeken en ga nieuwe hobby's doen. Nu moet het lukken. Ik hoop het echt !
NoNeedles4TheFreak :wink:
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
He Freak,

Met recht kun je trots zijn op jezelf, je hebt de verleidingen weerstaan en bent door gegaan waar andere afhaakte! CHAPEAU! En hou vol, succes met je verdere afbouw en opzetten van je nieuwe leven!

Met veel bewondering...Carla
M
MirrorballLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heel goed gedaan man!
Je bent inderdaad met recht trots op jezelf..

Volhouden nu en weet dat je het kan!
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#4
veel succes!!!! :wink: ...ik denk er ook wel eens aan,om te stoppen...er is meer in het leven :P
P
PsiloLid
01-01-2024, 00:00
#5
Erg goed van je.

Ik ben geen opiatenverslaafde maar weet uit eigen ervaring dat het erkennen van verslaving voor de meeste mensen niet weggelegd is.
Het is een bewijs van kracht dat je dit op het internet schrijft als onderdeel van je ontwenningsproces. Maar ook onderschrijft het je (begrijpelijke) onzekerheid.

Hou het vol. Dat is alles dat ik kan zeggen.
Fuck dat KUT-molecuul.

Het moeilijkste komt denk ik als het craven voorbij is.

Als je dit overwint kan je zoveel meer aan!!!!

Succes.
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sterkte Needlefreak! :)
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat ontzettend goed! Hou vol :)
M
MIssJayLid
01-01-2024, 00:00
#8
Helemaal super! Je mag trots op jezelf zijn!
Wat goed dat je voor de toekomst gaat en je echt plannen aan het maken bent voor jezelf.
Respect voor jou :wink:

Sterkte ermee!
MJ
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#9
Sterkte kerel! Ik wens je al het geluk van de wereld toe, dat het je is gelukt om het bruin te verslaan!
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#10
mooi dat je tijd nu weer gekomen is naaldje :)

en nou doorzetten he :) .. die keren dat je die trek hebt zijn natuurlijk gewoon kut, maar je kunt jezelf nu wel voorhouden dat als je nu weer zou hervallen dat je al die afgelopen tijd hebt lopen lijden voor niets :wink:

ik weet trouwens nog van mezelf dat ik na de eerste keer afkicken weer enorm fanatiek ging fitnessen en kickboxen enzo. Binnen een half jaar woog ik minstens 15 kilo zwaarder. gewoon omdat ik eigenlijk niets anders deed dan de hele dag eten, trainen en achter de pc zitten .. dat gaat natuurlijk ook vervelen, maar vooral voor mijn zelfbeeld en dus mijn mentale en psychische toestand heeft het, achteraf gezien, toch best heel wat uitgemaakt in het 'vol kunnen blijven houden' :) iets doen dat je leuk vindt en dat ook nog eens resultaat geeft is tenslotte geestelijk gezien best opbouwend, zeker als je jarenlang niets anders gedaan hebt dan je geest en lichaam afbreken :sunglasses: misschien een ideetje voor je :)

sterkte!
:wave:
f
flipkonijnLid
01-01-2024, 00:00
#11
Lekker grammetje aan het wegchinezen. :hearteyes: :wave:
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wat fijn om dit te lezen Needle! Ik hoop echt dat het je gaat lukken om clean te blijven! Je hebt al een hoop moeilijke momenten hebben moeten doorstaan en er zullen nog veel meer moeilijke momenten komen, maar als jij hier echt achter staat, dan gaat het je lukken! Sterkte, succes en vol blijven houden nu! :) Ik wens je al het geluk van de wereld toe!
i
inferno33Lid
01-01-2024, 00:00
#13
flipkonijn zei:
Lekker grammetje aan het wegchinezen. :hearteyes: :wave:
Klik om te vergroten...

damn,, triest.

Goed van je man, volhouden!
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#14
Goedzo kerel, je mag zeker trots zijn op jezelf.
En met die goeie toekomstplannen moet het je hopelijk lukken om er voor altijd vanaf te kunnen blijven.

Succes!
h
hodgepodgeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Uiteindelijk komt alles ooit goed. Geweldig als het je alsnog lukt clean te blijven. Dan ben je wel uit een dal geklommen waar maar weinigen uit komen. Er veel succes verder!
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Goedzo man! Het leven duurt veelte kort om in je zelf opgekropt te blijven. Een verslaving aan heroïne, is net als heel je leven het bij 1 vrouwtje houden. Beide niks waard. Als jij die TROEP kan relativeren en alles wat het bij je achter heeft gehouden (valse verlangens) Zul je zien dat het leven leuk is zonder die troep.

En PLEASE, ga eens hardlopen man. Dit heeft zoveel bij mij geholpen tijdens dips. Het brengt je chemische huishouding in balans, je maakt endorfine aan en dat geeft een heerlijk gevoel en je bouwt discipline op. Als je ook nog eens genoeg en gezond gaat eten, ben je nog veel beter bezig. Eerste half jaar hardlopen valt je vaak vies tegen, maar als je er eenmaal aan bent gewend, is echt handig om toe te passen in je leven, vooral als je iemand bent die veel stress heeft. Je gaat er ook lekker diep van slapen. Gewoon een uurtje hardlopen op een rustige tempo wat je kan vast houden een uur lang. Het maakt niks uit als je af en toe even stopt, vooral in het begin niet. Je kan steken voelen in je buik, je kan gaan kotsen of de neiging hebben, je kan heel moe worden enz. dutchfitness.com kun je om tips vragen. Mensen onderschatten hardlopen en daar baal ik weleens van. Het is ook zo stom als iemand dit zo tegen je zegt, maar toch heeft diegene gelijk. Zorg voor een lekkere natuurlijke omgeving waar je geen 1 moment van paranoia voelt of andere ongemakkelijke gevoelens. Als ik zwerver was, dan wou ik één ding over houden in mijn leven en dat zijn hardloop schoenen!
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#17
Cut, je hebt míj al omgehaald! Ik ga het maar rustig opbouwen, dan kan er niet teveel kapot gaan.
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#18
Endorfine is inderdaad erg lekker maar als ik ga hardlopen houd ik het een week of twee vol, dan doe ik het drie keer per week ofzo. Probleem is niet dat ik dan niet meer wil, t is meer dat m'n benen en dan voornamelijk m'n knieën en schenen pijn gaan doen waardoor het niet meer fijn loopt en ik het idee heb dat het me meer beschadigd dan goed doet.

Nu gewoon 2x per week 10 minuten in de sportschool, werkt ook lekker. =p
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#19
speeseend zei:
Cut, je hebt míj al omgehaald! Ik ga het maar rustig opbouwen, dan kan er niet teveel kapot gaan.
Klik om te vergroten...
Hardlopen, dat heb ik ook nog een tijd gedaan. Ik had al heel snel een conditie opgebouwd, maar je moet in het begin écht even doorbijten.

Om het langzaam op te bouwen kun je dit schema gebruiken:
week 1: 1 minuut hardlopen, 2 minuten lopen, 1 minuut hardlopen (dit blijven herhalen)
Week 2: 1 minuut hardlopen, 1 minuut lopen, 1 minuut hardlopen (dit blijven herhalen)
week 3: 2 minuten hardlopen, 1 minuut lopen, 2 minuten hardlopen (dit blijven herhalen)
week 4: 5 minuten hardlopen, 1 minuut lopen, 5 minuten hardlopen (dit blijven herhalen)

En op deze manier kun je het steeds beter opbouwen. Ga niet tijdens je rust moment zitten, maar blijf langzaam doorlopen. Een warming up en een cooling down zijn ook erg belangrijk. Dat kan een hoop blessures voorkomen. Ga om de dag (dus zo'n 3 keer in de week) hardlopen. Zorg wel dat je goeie hardloop schoenen hebt en een goed shirtje (met een normaal shirt kun je na lang hardlopen last krijgen van bloedende tepels, daar kun je ook tape overheen plakken :wink:). Succes!
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hopaaa ontzettende held ben je!1! :grin: Tering volgens mij is het echt niet gemakkelijk, zeker als die fuckers aan je bed komen of je mee wilt, pff

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."