#1
Beste medeforumers,
Tijdje geleden dat ik hier nog gekomen ben. De reden is dat ik mij heb laten opnemen in een afkickcentrum en daar heb ik m'n dosis methadon van 50mg afgebouwd. Het zijn helse weken geweest. Serieus afgezien, gelukkig kreeg ik veel medicatie. Het moeilijkste was als medepatiënten het opgaven en tegen advies op ontslag gingen om te gaan scoren en vroegen of ik mee ging. Terwijl ik zo ziek was heb ik toch 'nee' kunnen zeggen. Ik ben nu wel trots op mezelf dat ik het volgehouden heb. Eindelijk ben ik van de opiaten af! Ik gebruik enkel nog tranxene50 en die ben ik ook aan het afbouwen. Nu nog blijven volhouden want ik heb het nog steeds heel zwaar, zowel lichamelijk als psychisch. Dat laatste is het moeilijkst. Elke dag heb ik nog zin om te gebruiken en een paar keer stond ik al op het punt om te gaan scoren. Maar ik heb veel toekomstplannen gemaakt en als ik herval dan kan ik het vergeten. Als de drang zo sterk is dan wacht ik gewoon een tijdje en dan zakt de craving wel. 'k Heb een lijst gemaakt met al de nadelen van herval en dat lees ik dan, dat helpt echt. 'k Heb een nieuw gsm nr, 'k ga binnenkort verhuizen, ben ermee bezig. 'k Ben werk aan het zoeken en ga nieuwe hobby's doen. Nu moet het lukken. Ik hoop het echt !
NoNeedles4TheFreak![:wink:]()
Tijdje geleden dat ik hier nog gekomen ben. De reden is dat ik mij heb laten opnemen in een afkickcentrum en daar heb ik m'n dosis methadon van 50mg afgebouwd. Het zijn helse weken geweest. Serieus afgezien, gelukkig kreeg ik veel medicatie. Het moeilijkste was als medepatiënten het opgaven en tegen advies op ontslag gingen om te gaan scoren en vroegen of ik mee ging. Terwijl ik zo ziek was heb ik toch 'nee' kunnen zeggen. Ik ben nu wel trots op mezelf dat ik het volgehouden heb. Eindelijk ben ik van de opiaten af! Ik gebruik enkel nog tranxene50 en die ben ik ook aan het afbouwen. Nu nog blijven volhouden want ik heb het nog steeds heel zwaar, zowel lichamelijk als psychisch. Dat laatste is het moeilijkst. Elke dag heb ik nog zin om te gebruiken en een paar keer stond ik al op het punt om te gaan scoren. Maar ik heb veel toekomstplannen gemaakt en als ik herval dan kan ik het vergeten. Als de drang zo sterk is dan wacht ik gewoon een tijdje en dan zakt de craving wel. 'k Heb een lijst gemaakt met al de nadelen van herval en dat lees ik dan, dat helpt echt. 'k Heb een nieuw gsm nr, 'k ga binnenkort verhuizen, ben ermee bezig. 'k Ben werk aan het zoeken en ga nieuwe hobby's doen. Nu moet het lukken. Ik hoop het echt !
NoNeedles4TheFreak
