Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFnea voor ~8½ mnd. opgenomen in kliniek in Schotland

Fnea voor ~8½ mnd. opgenomen in kliniek in Schotland

80 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat goed :grin: Well done mate :grin:
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#2
Goed man! Echt super! En nu volhouden!!

:wave:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#3
De tijd zal uiteindelijk doen uitwijzen of het werkelijk mogelijk is! Gelukkig was hij nog jong toen hij begon met de Hero én jong toen hij die grote stap zette naar die kliniek.

Voor nu lijkt het een ''wonder-formule'' wat ze daar serveren.

Gr.,

Eend
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#4
mnah eigenlijk ben ik het daar niet mee eens .. hou iemand weg bij de heroine ( al dan niet gedwongen ) en diegene zal clean blijven ...

iemand die echt wil stoppen, zoals fnea nu, vind het niet erg om er (alles wat direct of indirect met drugs te maken heeft) bij weg te zijn .. maar het echte moeilijke begint pas, de wonderformule kan zich zogezegd pas bewijzen wanneer Fnea gewoon weer kan wonen waar hij wil wonen en dat als hij de kans heeft om heroine te nemen, het niet zal doen .... dan pas spreek ik van een wonderformule, want dat is nu eenmaal het moeilijkste met alle drugs ...
clean blijven ook al lopen ze bij wijze van spreken naast je openlijk te shotten of te snuiven ofzo...

majah dat zullen ze in die kliniek natuurlijk ook weten en hem dus flink behandelen lijkt me :)

:wave:
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#5
Vraag me af hoe het nu met Fnea gaat...iemand?
s
steelpadLid
01-01-2024, 00:00
#6
en daarvoor betalen wij maandelijks ziekteverzekering?
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#7
steelpad zei:
en daarvoor betalen wij maandelijks ziekteverzekering?
Klik om te vergroten...
Ja.. erg he???

:rolleyes:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nou steelpan,

Om jou nu gelukkig te maken; ik werk, draag mijn belastingen af én als een toefje slagroom op een verrukkelijke aardbei; ik vraag geen cent terug.Geen zorgtoeslag, aanvullende dit of dat... NIETS!! Ookal mag en kan ik het wel doen. Nu, dan schenk ik tot nu toe iemand zijn behandeling, bij wijze van spreken :wink:

Mazzel,

Eend
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#9
net zoals dat je voor mijn vrouw haar maandelijkse ziekenhuis bezoeken mag betalen steelpad :) alleen bij haar is het echt overmacht en niet door iets dat eigenlijk een beetje ' eigen schuld' is :wink: maar is iemand die op wintersport gaat en dan zn been breekt ook niet een klein beetje schuldig aan ' eigen schuld' ?

yepz we betalen achtelijk veel voor medische zorg .. eerlijk is eerlijk ... heel vaak ook voor mensen die het in onze ogen eigenlijk niet verdienen .... gelukkig hoeven onze ogen niet te oordelen over wie wel en niet medische hulp krijgen ... want dan kunnen we behalve mensen die aan de dope zitten ook wel de ' dikkerdjes' de 'alcoos' de 'rokers' de 'sporters' ( 75% van onze medische kosten gaan op aan sportblessures, ouderdom en 'werkblessures' .... niet aan drugsgevolgen btw :wink: topsport is bv nogal heeeeeel erg slecht voor je lichaam, laat staan een workaholic met een burn out) gaan betalen ..... en gelukkig doen we dat ook ... daarom zijn we nu eenmaal een medisch-economisch ontwikkeld land .. en wees daar blij om .. want ondanks al die zgn 'drugsproblemen' zouden degenen die echt geschaadt zouden worden door een bezuiniging op medische kosten, werknemers en sporters zijn ... mensen die over het algemeen niet gebruiken dus .... blijkbaar dus niet mensen zoals jij en ik, anders had je niet op een drugsforum gezeten :wink: beetje simpel antwoord van je dus :)

:wave:

ik baal elke maand weer als ik zie wat ik als zelfstandige moet afdragen aan de staat, want het is gewoon achtelijk veel in europese verhoudingen en maatstaven ... maar als ik dan lees dat iemand als fnea oa dankzij mijn belastinggeld vanuit een awbz potje zijn leven weer op de rails kan krijgen, ook al duurt dat jaren ( ondanks dat potje zal hijzelf financieel en vooral mentaal ook moeten bijdragen) ... dan ben ik er trots op dat ik nederlander ben .. want ik heb liever over een paar jaar een 25 jarige die clean is met een verleden, maar die geholpen is, zodat hij dan kan meebijdragen aan mijn AOW, dan dat ik een 25 jarige heb die losgeslagen is omdat niemand hem kon of wilde helpen, want dan zou ik er nog veel meer last van hebben als ik eenmaal mag gaan rentenieren ... :) bv omdattie mijn zaak overviel in zn eeuwige drang naar dope ....

wees blij dat het jou altijd zo voor de wind is gegaan dat je niet in een situatie als die van fnea terecht kwam ... ik heb bijna in zo'n situatie gezeten en kon me er nog net uitvechten, ik weet hoe het is om zo te moeten zijn, of het nu je eigen schuld is of niet ... zo wil geen mens zijn, als ze maar wijs kan worden gemaakt hoe het wel kan kunnen ze gered worden :)

en je maakt geen mens wijs hoe het wel kan door negatief en egoistisch gejammer als wat ik van jou zag :) no offence natuurlijk, ieder zn eigen ding ... bij fnea en mij was het de dope .. bij jou is het blijkbaar je egoisme :tongueout: .. ieder zn ding dan toch :rock:

:wave:
f
flipkonijnLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hier in België hebben risicogroepen geen recht meer op een bijdrage.
Als je hier in het ziekenhuis raakt door gevaarlijke sporten, teveel drinken, roken dan heb je geen recht op een bijdrage als het tenkoste daarvan is.

België zuigt, maarja wij worden ook leeggemolken door wallonië :confused:
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zal ik er nu eindelijk vanaf komen?

Dit is werkelijk één van de beste klinieken van Europa.

We hebben de verzekering (onder awbz) overgehaald
de totale som van enkele tienduizenden euro's te betalen.

Ik moet nog eenmanier vinden omhier te kunnen posten want er is daar geen internet. Ikdoe mijn best om jullie op de hoogte te houden.
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Veel succes. :)
M
Mr.jihoLid
01-01-2024, 00:00
#13
jup veel succes
s
space scientistLid
01-01-2024, 00:00
#14
veel sucses gewenst en sterkte :)
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik hoop uiteraard dat het goed uitpakt voor je. Ga niet te veel stressen vooraf en go with the flow, die 8,5 maand zijn voorbij voor je het weet.

En niet terug naar je oude vrienden zodra je weer in NL bent he? Klinkt betuttelend maar is wel beter voor je. Volhouden en af en toe gewoon even hard zijn voor jezelf. Toen ik zo oud (lees: superjong) was als jij kreeg ik altijd bergen energie als ik afgekickt was. Zorg er dus voor dat je er NU vanaf komt want met de jaren wordt het steeds moeilijker..
Go for it!
Hoop nog eens te horen hoe het gaat/ging in Schotland en sterkte!
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Onnoemelijk veel succes!!!!
L
LanaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Veel succes!!!
Ik hoop dat je er helemaal als nieuw van terug komt! Het zal een maga-ervaring voor je zijn!! :)
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Fnea gaat mij in de periode dat ie daar zit brieven sturen :)
ik ga ze dan overtypen en hier posten :grin:
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Succes ermee man!
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#20
Heey.

Ik heb nieuw hier en sluip al enige tijd rond op dit forum. Zelf ben ik geen gebruiker (op heel heel af en toe wat hash na) en heb met veel aandacht jou gebeurtenissen gevolgt. Ik heb er echt veel respect voor dat je de kracht hebt om te stoppen met alle shit en ik wens je echt ontzettend veel sterkte. Weet dat je sterker bent dan de drugs en als ik het zo heb gelezen heb je in iedergeval al een heel forum dat je aan het steunen is!

Schotland is volgens mij zeker geen slechte keuze voor je. Ik hoop snel meer over je te kunnen lezen met nog meer goed nieuws!

Sterkte en succes!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."