net zoals dat je voor mijn vrouw haar maandelijkse ziekenhuis bezoeken mag betalen steelpad
![:)]()
alleen bij haar is het echt overmacht en niet door iets dat eigenlijk een beetje ' eigen schuld' is
![:wink:]()
maar is iemand die op wintersport gaat en dan zn been breekt ook niet een klein beetje schuldig aan ' eigen schuld' ?
yepz we betalen achtelijk veel voor medische zorg .. eerlijk is eerlijk ... heel vaak ook voor mensen die het in onze ogen eigenlijk niet verdienen .... gelukkig hoeven onze ogen niet te oordelen over wie wel en niet medische hulp krijgen ... want dan kunnen we behalve mensen die aan de dope zitten ook wel de ' dikkerdjes' de 'alcoos' de 'rokers' de 'sporters' ( 75% van onze medische kosten gaan op aan sportblessures, ouderdom en 'werkblessures' .... niet aan drugsgevolgen btw
![:wink:]()
topsport is bv nogal heeeeeel erg slecht voor je lichaam, laat staan een workaholic met een burn out) gaan betalen ..... en gelukkig doen we dat ook ... daarom zijn we nu eenmaal een medisch-economisch ontwikkeld land .. en wees daar blij om .. want ondanks al die zgn 'drugsproblemen' zouden degenen die echt geschaadt zouden worden door een bezuiniging op medische kosten, werknemers en sporters zijn ... mensen die over het algemeen niet gebruiken dus .... blijkbaar dus niet mensen zoals jij en ik, anders had je niet op een drugsforum gezeten
![:wink:]()
beetje simpel antwoord van je dus
ik baal elke maand weer als ik zie wat ik als zelfstandige moet afdragen aan de staat, want het is gewoon achtelijk veel in europese verhoudingen en maatstaven ... maar als ik dan lees dat iemand als fnea oa dankzij mijn belastinggeld vanuit een awbz potje zijn leven weer op de rails kan krijgen, ook al duurt dat jaren ( ondanks dat potje zal hijzelf financieel en vooral mentaal ook moeten bijdragen) ... dan ben ik er trots op dat ik nederlander ben .. want ik heb liever over een paar jaar een 25 jarige die clean is met een verleden, maar die geholpen is, zodat hij dan kan meebijdragen aan mijn AOW, dan dat ik een 25 jarige heb die losgeslagen is omdat niemand hem kon of wilde helpen, want dan zou ik er nog veel meer last van hebben als ik eenmaal mag gaan rentenieren ...
![:)]()
bv omdattie mijn zaak overviel in zn eeuwige drang naar dope ....
wees blij dat het jou altijd zo voor de wind is gegaan dat je niet in een situatie als die van fnea terecht kwam ... ik heb bijna in zo'n situatie gezeten en kon me er nog net uitvechten, ik weet hoe het is om zo te moeten zijn, of het nu je eigen schuld is of niet ... zo wil geen mens zijn, als ze maar wijs kan worden gemaakt hoe het wel kan kunnen ze gered worden
en je maakt geen mens wijs hoe het wel kan door negatief en egoistisch gejammer als wat ik van jou zag
![:)]()
no offence natuurlijk, ieder zn eigen ding ... bij fnea en mij was het de dope .. bij jou is het blijkbaar je egoisme
![:tongueout:]()
.. ieder zn ding dan toch
