Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsvan het begin, tot het stoppen...

van het begin, tot het stoppen...

525 antwoorden
66 weergaven
18-5-2026
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#1
Jazeker, ben nog 100% clean hoor :rock:
Vandaag precies 4 weken opiaatvrij :)
Ook totaal geen andere drugs meer gebruikt sinds die laatste keer.

Het gaat naar omstandigheden goed.
Langzaam maar zeker ga ik me al beter voelen.
Nu ook anderhalve week zonder verdere medicijnen, slaappillen, helemaal niets meer!
Slapen gaat redelijk, alleen het in slaap komen duurt nog lang, en ik word nog steeds vroeg wakker. Toch slaap ik zo'n 4 tot 5 uur per nacht. Niet slecht zonder pilletjes toch.

Waar ik nog last van heb is heel weinig energie hebben (ondanks goed eten en extra vitaminepilletjes), en nog steeds gloeien en veel zweten.
De spijsvertering is al beter maar ook nog niet helemaal normaal.

Mijn eetlust is toch flink toegenomen en ik ben nu 7 kilo zwaarder. :)

Na het werk lig ik nog veel op bed om te rusten.
Al heel wat tv-series en films gekeken om de avond door te komen.
Verders af en toe op bezoek bij broer (gaat nog steeds goed sinds de waarheid op tafel ligt), een verjaardag gehad, een keer naar een pretpark geweest, en 1 keer gaan lopen (waar ik trouwens de volgende 2 dagen uitgeput van was)
Nog een beetje te vroeg geweest denk ik :wink:

Qua trek gaat het nog steeds bijzonder goed.
2x de kans gehad om te scoren, maar met volle overtuiging af kunnen wijzen.

Nog een weekje werken en dan lekker een week op vakantie, zal me ook wel goed doen.
Beetje zwembad, zon en strand. FF een break van het werk, kan ik goed gebruiken.
Werken gaat ook steeds beter, ik kan me weer wat beter concentreren, minder onrustig, en ik ben iedere dag netjes op tijd en geen dag ziekgemeld.
Wel een tijdje flink door moeten bijten, maar ik heb iig het gevoel dat het toch langzaam minder moeite kost.

So far so good.
Bijna een half jaar na mijn laatste heroinegebruik begint het eindelijk z'n vruchten te werpen.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#2
r@r@ zei:
.. "Kijk allemaal, kijk mezelf: met zonder handen!" :wink:
Klik om te vergroten...

-proest- -Eend verslikt zich in een stukje flap-

Wat zal het worden? Mét - of zonder handen?
N
NinaninaLid
01-01-2024, 00:00
#3
He eend eerst met en dan zonder he!!

Ik hoop dat je niet gaat stikken en verslikken he!!
Liefs, :wave:
N
NinaninaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Maar toch even serieus, ik kan me echt voorstellen dat als het echt gedaan is dan is het ook gedaan! Dus nog es, maar nu serieus, ik sluit me aan bij de eend, ben nu o,5 en als dat dan weer achter de rug is kan ik me goed voorstellen dat ik verdwijn zonder een kaartje achter te laten!!
Heb heeeel veel aan jullie gehad maar la passeé est la passeé (ik moet hier tegenwoordig al een bril opzetten om kleine letters te zien!)
Ik zeg nog niet adieu, ik kom nog terug (hey 'tis nog nie gedaan me mij he!) maar ik kan daar toch inkomen.

:wave:
A
AricanaryLid
01-01-2024, 00:00
#5
kweet niet eigenlijk eendjuh

ik ben hier toch vaak gekomen in de waan dat ik clean was, nee in de overtuiging dat ik clean was en zou blijven en uiteindelijk bleek/blijkt ( vooral voor mezelf) dat ik niet clean kon blijven ... al had ik dat overduidelijk wel graag gewild, wist ik zelfs zeker dat ik dat zou blijven ...

ik weet zeker dat als ik hiero niet eerder had gekomen en al die zgn 'wijze' praat niet had geuit, ik de laatste terugval niet zo 'makkelijk' te boven heb kunnen komen( majah het was ook niet de eerste) ... maar daarbij blijft toch dat ik WEER een terugval te boven moest komen...

ik denk eigenlijk dat je hier prima als cleanert zijnde kunt komen, daarentegen laat het hier komen eigenlijk nog wel je verbinding zien met dope .... de vraag is alleen : is die verbinding er eentje van bah nooit meer, laat anderen zien hoe rot die zooi is .. of is het er eentje van bah nooit meer, maar het was toch wel lekkert :wink:

in beide gevallen vind ik dat je je ervaringen hier zou moeten melden, gewoon omdat er hier een hele berg mensen zijn die hetzelfde of zelfs erger door moeten maken... majah de onderliggende gedachte bij beide idealen... die kan toch enorm verschillen...

ik blijf eigenlijk denken, vooral nadat ik hier gelezen heb en nadat ik dit gepost heb, dat je als 'ex' verslaafde een forum als dit juist zou moeten blijven bezoeken.

In het leven van een drugsverslaafde kan uiteindelijk, als je een happy end wil, geen dope meer voorkomen, maar het vermelden van de waanzin, de vernedering, de ranzigheid en de intense gemeenheid die hard-drugsgebruik met zich meebrengt, dat is iets dat in mijn ogen bij geen 'ex' verslaafde onthouden mag worden .. ervaring leert tenslotte

want al die wannabee hero/opia*** gebruikers hiero die blijken elke keer maar gewoon over de berichten van een paar EX verslaafden als eendjuh, silver en R@raarrrrrr :tongueout: fuller en weet ik het maar wie. heen te lezen :)

dus blijkbaar zijn er niet genoeg berichten :) :wink:

AkA
:wave:
C
ChemicalLid
01-01-2024, 00:00
#6
Yoro heeft al wel erg lang niets laten weten ..
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#7
In het leven van een drugsverslaafde kan uiteindelijk, als je een happy end wil, geen dope meer voorkomen, maar het vermelden van de waanzin, de vernedering, de ranzigheid en de intense gemeenheid die hard-drugsgebruik met zich meebrengt, dat is iets dat in mijn ogen bij geen 'ex' verslaafde onthouden mag worden .. ervaring leert tenslotte
Klik om te vergroten...

Helemaal mee eens, Arie!

... R@raarrrrrr :tongueout:
Klik om te vergroten...

Je snapt mijn ijzersterke humor en buitengewoon interessante persoonlijkheid gewoon niet, Arie, maar ja, wat kan je anders verwachten van een trek- :P vogel als jij :P :P
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ninanina zei:
... ben nu o,5 en als dat dan weer achter de rug is kan ik me goed voorstellen dat ik verdwijn zonder een kaartje achter te laten!! :wave:
Klik om te vergroten...

Hé Nina, hoe gaat het nu? Nog steeds op 0,5? En ben je de Kerstdagen goed doorgekomen?

Enne, Nonna, hoe gaat het met jou?

Ben ook meer dan benieuwd naar bijv. Sarori, Arie, Yoro, Silverfish en anderen, maar ja, om ze nou allemaal te gaan noemen... Jullie snappen wel wat ik bedoel :)

Hier alles goed, heerlijke Kerst gehad. Oudste 2 kinderen zijn nu bij hun vader, dus mijn man en ik vieren lekker vakantie met de jongste van 2,5 jaar. Hij geniet van de rust en ik eigenlijk wat minder, ik mis de oudste 2 kids erg!, maar ben toch wel happy ja, zal blij zijn als het 2010 is!

Ik weet het, een datum is maar een nummer, maar toch; een nieuw jaar, een nieuw begin, zo voelt het toch :wink:
N
NinaninaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hey Ra,

Nu 5 dagen 0 Ik zeg niet dat het makkelijk is, vooral nu net de kids vakantie hebben!
Maar het is n
iet erger dan 0,5! Wel ja, geeuwen, niezen, buikkrampen..
Maar in vergelijking met de rest draaglijk!! Wel nog steeds weinig energie, maar daar zal ik nog wat geduld voor moeten hebben waarschijnlijk!
Der zijn Chinese kruiden die me enorm geholpen hebben, maar dat kan je beter aan nonna vragen!
Verder zien we wel weer he!!

Liefs Nina

Oh ja, toch nog een vraagje, hoeveel dagen 0 alvorens je terug wat energie krijgt?
A
AricanaryLid
01-01-2024, 00:00
#10
een lekker rustige kerst gehad met familie en vrienden.
Veel gegeten veel gedronken veel lol gehad :)

bij mij zijn de krampen en niezen alweer een tijdje over, alleen het slechte slapen is er nog, maar daar werkt vadertje thc op zn tijd prima tegen. in vergelijking met een jaar terug blow ik wel meer, majah daarentegen staat dat ik bijna geen sigaretten meer rook en vanaf vannacht helemaal niet meer :)

nina : bij mij duurde het een weekje of twee drie voordat de echte klachten over waren nadat ik op nul stond. sommige dingen zullen waarschijnlijk wel lang blijven als slapeloosheid, of rusteloze benen bij tijd en wijle. dat moeie, ziekerige en kramperige is opeens een keer helemaal weg en dan voel je je zo lekker opeens :)
Denk dat dat ook verschilt per keer, wanneer dat punt komt, want heb het meegemaakt dat ik totaal nergens last van had nadat ik op nul kwam vanaf 2.5 mg en ik heb ook gehad dat ik wekenlang echt steeds last had van nogal wat afkickverschijnselen nadat ik van 1 mg naar 0 ging...

rara : fijn te lezen dat het zo goed met je gaat :) ennuh beter een trekvogel dan een wc eend hoor :mrgreen:

:wave:
AkA
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#11
nina : bij mij duurde het een weekje of twee drie voordat de echte klachten over waren nadat ik op nul stond.
Klik om te vergroten...
Bij mij ook! Lichamelijke afkick (koud, niezen en met name die verschrikkelijke spier- en gewrichtspijn) duurden 3 weken. Slaapproblemen duurden helaas wat langer... (zie topic slaapproblemen na opiaatafkick met goede tips van anderen!)
Dus als het bij jou ook zo lang duurt; nog ff volhouden, meid! Geweldig dat het je is gelukt, je kan vol trots 2010 verwelkomen! :rock:
Van mij krijg je een dikke knuffel, goed van je hoor! Châpeau!

rara : fijn te lezen dat het zo goed met je gaat :) ennuh beter een trekvogel dan een wc eend hoor :mrgreen:
Klik om te vergroten...
Thanx, Arie. En ook jij: wees trots op jezelf, want weer clean blijven na een terugval die je zelf niet had verwacht is zó ontzettend moeilijk, ik weet er alles van (1x na 3 jaar, 1x na een jaar en vele keren kortere periodes :flushed: ). Châpeau!
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#12
Aricanary zei:
...rara : fijn te lezen dat het zo goed met je gaat :) ennuh beter een trekvogel dan een wc eend hoor..
Klik om te vergroten...

Beter een w.c. eend zonder trek dan een vogel met trek :)
R
Reiziger888Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Bedankt rara voor de bevestigingen en eigen ervaringen,iedereen is idd anders ,en zal elke strohalm aan moeten grijpen naar eigen inzicht en gevoel...
Iedereen veel kracht,wijsheid en liefde gewenst,en voor vragen over wat dan ook ben ik altijd bereikbaar voor serieuze berichten...en pb-pm liefs de Reiziger :)
N
NinaninaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ra of Ari,

Ben nu 5 dagen 0! Niezen ,spierpijn niet slapen enzo hou ik nog wel vol maar die verschrikkelijke maagkrampen!!
Wanneer gaat dat nu eindelijk weg of wat kan ik daar aandoen! Soms echt zo erg , vooral als ik iets eet, dat ik bijna terug zin heb om 1 mg. te nemen! Maar dat zou dan weer zonde zijn!
Hebben jullie dat ook gehad? Wat doe ik daaraan!! :wave: :wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ninanina zei:
Ra of Ari,

Ben nu 5 dagen 0! Niezen ,spierpijn niet slapen enzo hou ik nog wel vol maar die verschrikkelijke maagkrampen!!
Wanneer gaat dat nu eindelijk weg of wat kan ik daar aandoen! Soms echt zo erg , vooral als ik iets eet, dat ik bijna terug zin heb om 1 mg. te nemen! Maar dat zou dan weer zonde zijn!
Hebben jullie dat ook gehad? Wat doe ik daaraan!! :wave: :wave:
Klik om te vergroten...

Hé Nina,

Wat die maagkrampen betreft: daar heb ik echt nog nooit last van gehad! Bij mij overheersten spier- en gewrichtspijn en slapeloosheid; even plassen was al bijna niet te doen...

De huisarts weet hier wel raad op, toch? Wat de spier- en gewrichtspijn betreft: Gabapentine hielp bij mij relatief goed. En tot slot de slapeloosheid: Melatonine werkt écht! Mits je je houdt aan de regels er omheen (zie topic slaapproblemen na opiaatafkick).

Suc6 meid! Je bent er bijna, zet 'm op!

Liefs,
R@ :wave:
R
Reiziger888Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Een ieder die clean is en wil worden eerst de beste wensen en tweedst heel veel geluk,liefde en succes. :hearteyes:
Ik ben zelf al 20 jaar op en af gebruiker,en in 2006 onder narcose afgekickt in Nederland,hoor ik te weinig van.
De stichting Miroya (http://www.miroya.nl) te Amersfoort verzorgt dit en wordt helemaal vergoed door AWBZ als je gezondheid deze behandeling toelaat.Je wordt gecheckt op hiv, hepatitus en meer. Tevens dien je een verklaring van je tandarts te overleggen dat je gebit goed is en zonder ontstekingen.
Als je af wilt bouwe kan je dit op verschillende manieren doen Ik heb een terugval gehad en ga in het komend voorjaar een 2 e kans doen bij Miroya . Ik heb een jaar op meet gezeten en kan daar niet mee onder narcose. Nu hebben ze bij Miroya een mogelijkheid om met Buprenorfine af te bouwen,maar ik doe dit met ibogacapsules en ga als ik de datum heb met ibogacapsules over op een zeer lage dosis dope om de dag van behandeling zo laag mogelijk te kunnen afkicken.Zie ook www.iboga.nl voor capsules
Er zijn ook vele goede mogelijkheden om je slapeloosheid tegen te gaan met bv melatonine 5 mg.
Vraag hier je arts naar.Verder ben je na de narcose een beetje slapjes en zul je een week verzorging (thuis) nodig hebben.Ook je serotoninehuishouding kun je reguleren met bv l_tryptosine .Tegen krampen helpt zink/magnesium goed..
Nou ieder veel geluk en succes in 2010 nogmaals groetjes uit een dorpje in fryslan
R
Reiziger888Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Nog een paar tips voor na de afkick, SUIKER is een grote boosdoener die een boost geeft aan adrenaline welke vervolgens zorgen voor onrustgevoelens en opgefokte krampen en zenuwboosts in de benen en armen.ook de suikers in drinken en voeding als fris en snoep etc vermijden zoveel mogelijk.
Teven is alcohol dat fijn LIJKT, een grote opfokker als je op bed ligt,ook krampen veroorzakend.!!
Roken ook,en al helemaal de grote skietsmaker weed!!!!Neem liever melk,of thee met honing..Kalmerende stoffen als kamille,valeriaan etc. Is licht als je hooked bent,maar wordt werkzaam als je niet meer gebruikt,blowt en drinkt etc.
Succes en tot horens :wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ben zelf al 20 jaar op en af gebruiker,en in 2006 onder narcose afgekickt in Nederland,hoor ik te weinig van.
Klik om te vergroten...
Zeker wel hoor, heb het zelf 2x gedaan bij Miroya, nog steeds bij hen onder behandeling (d.w.z. af en toe telefooncontact nu). Ik elk geval heb ik al best eens over hen geschreven én ben ik erg te spreken over hun aanpak/visie.

De stichting Miroya (http://www.miroya.nl) te Amersfoort verzorgt dit en wordt helemaal vergoed door AWBZ als je gezondheid deze behandeling toelaat.Je wordt gecheckt op hiv, hepatitus en meer. Tevens dien je een verklaring van je tandarts te overleggen dat je gebit goed is en zonder ontstekingen.
Als je af wilt bouwe kan je dit op verschillende manieren doen Ik heb een terugval gehad en ga in het komend voorjaar een 2 e kans doen bij Miroya . Ik heb een jaar op meet gezeten en kan daar niet mee onder narcose. Nu hebben ze bij Miroya een mogelijkheid om met Buprenorfine af te bouwen,maar ik doe dit met ibogacapsules en ga als ik de datum heb met ibogacapsules over op een zeer lage dosis dope om de dag van behandeling zo laag mogelijk te kunnen afkicken.Zie ook http://www.iboga.nl voor capsules
Klik om te vergroten...

Allemaal een waarheid als een koe, maarre; mij is die Buprenorfine bij hen, in 8 dagen naar nul, zeer goed bevallen (zie mijn posts april/mei/juni 2009).
Verschilt dus bij elk individu... :)

Er zijn ook vele goede mogelijkheden om je slapeloosheid tegen te gaan met bv melatonine 5 mg.Vraag hier je arts naar.
Klik om te vergroten...

Ook helemaal mee eens, is mij goed bevallen; relatief dan :flushed: :wink:
Let erop je te houden aan de voorschriften.

Bij topic "Slaapproblemen na opiaatafkick" heeft een kenner (nickname: "TheHague") er een stuk over gepost; zeer informatief en dus bruikbaar!

Verder ben je na de narcose een beetje slapjes en zul je een week verzorging (thuis) nodig hebben.
Klik om te vergroten...

Understatement, in mijn geval; ik werd praktisch psychotisch :openmouth:
Goed te lezen dat dat bij iedereen anders is.

Maar laat je er niet door weerhouden; het komt goed! :wink:

Plus: ze zijn zeer kundig bij Miroya (zowel arts als therapeuten), dus het komt goed.
Mijn geval zal ook uitzondering zijn: ik kreeg onverwacht een tegengestelde reactie op een dempend medicijn "Temazepam; gevolg: woede-uitbarstingen etc.

Conclusie: bij iedereen is het anders; het heeft geen zin om er je dusdanig te laten beïnvloeden door verhalen van anderen, waardoor je er vanaf zou zien.

Lees onze ervaringen, vergeet ze niet en wees op je qui vive, maar je kan echt niet voorspellen of jij ook last krijgt van welk symproom dan ook (behalve dan dat het erg kut :kots: zal worden'en dat het elk dag beter zal gaan). :)

Ik denk dat ervoor gaan (met goed overleg met verslavingsarts (die goed naar jou luistert en ook ziet dat het bij iedereen anders is, waardoor elk ander individu een aandere medicatie/aanpak nodig heeft) de beste methode is:

-maak (in overleg met arts én therapeut) een goed en met name HAALBAAR plan van aanpak
(waarbij je rekening houdt met sociale verplichtingen zoals feesten en bijv. werk ert.)

- houd je eraan, tenzij, door externe omstandigheden, voor even minder haalbaar

- Na narcose: houd vol; het wordt écht elke dag beter!!!

- Als je je weer helemaal halleluja voelt: maak plan voor nazorg: HOUD JE ERAAN!


- wAT ZIJN JOUW DROMEN? wAT WIL JE WORDEN? sTUDIE? wERK? oMSCHOLING? WHATEVER...

- Kijk verder dan de volgende score. Dat is verrot moeilijk, écht ik weet het.
Maar als je je beter voelt, weet je dat dat daardoor komt en dát is het moment naar de toekomst te kijken; stapje voor stapje, uiteraard.

- Blijf kritisch, wat niet hetzelfde als paranoia cq. achterdochtig is :wink:

- En ga ervoor: het wordt even erger, maar als je het eenmaal hebt gedaan hielp één ding mij erg goed, thanx to my behandelaar :wink: toen ik echt hélemaal even de weg kwijt was (lees: ik zag Jezus in een rubens schilderij naar me toe reiken :stoned: )
"Vergeet niet, het is nu zwaar, écht, dat weet ik, maar het kan niet meer erger worden, enkel beter, écht waar!"

Hij sprak de waarheid! En dat hielp écht!! :rock:

Suc66666666666666666666666666666666666666! :rock:

EDnne... de állerbeste wensen voor 201!!! :rockband: 0

Groetjes,
R@ :wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Reiziger888 zei:
Over gabapentine wordt gebruikt tegen epileptische aanvallen.......
niet doen liever...Ik begon er helemaal van te gloeien TROEP
Klik om te vergroten...

Zal we verschillend zijn bij iedereen :)

Maar dit vond ik erover op Wikipedia.
Inderdaad; tegen epilepsie. Maar bij mensen die er géén last van hebben is gebleken dat het goed helpt tegen spier-, gewrichts-, en botpijnen.

Anyway; bij mij hielp het. Ik weet het, statistisch zegt het geen bal, ik ben er maar één. Maar dit is een forum; ieder heeft zijn eigen struggle, met eigen symptomen em prioriteiten.

Ik geeg een tip, Wikipedia, doe ermee wat je wil; bij mij hielp het! :wink:

Gabapentine

Gabapentine is een geneesmiddel uit de groep van anti-epileptica. De chemische structuur gelijkt op die van de neurotransmitter GABA (gamma-aminoboterzuur).

Gabapentine werd in 1977 geoctrooieerd door Gödecke AG in Duitsland[1] en door Warner-Lambert (later overgenomen door Pfizer) in de Verenigde Staten[2]. Het werd voor het eerst toegelaten in de Verenigde Staten in 1994 en kwam in 1999 internationaal op de markt. De merknaam van Pfizer is Neurontin. Er zijn nu ook generieke versies van het middel verkrijgbaar.

Indicaties:
voor de behandeling van epilepsie wordt gabapentine meestal slechts gebruikt als andere eerste-keusmiddelen onvoldoende werken of te veel bijwerkingen geven;
tegen zenuwpijnen (neuropathische pijn en neurogene pijn), postherpetische neuralgie (pijn na gordelroos) en fantoompijn.
Gabapentine blijkt ook te werken tegen postoperatieve pijn[3] en in hoge dosis is het ook geschikt voor de behandeling van essentiële tremor[4]

Het exacte werkingsmechanisme van gabapentine is niet bekend. De stof is chemisch analoog aan GABA, maar zou niet op dezelfde receptoren inwerken als GABA.

Bijwerkingen:
De voornaamste bijwerkingen zijn duizeligheid, slaperigheid, ataxie, moeheid, hoofdpijn, tremor en visusstoornissen
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Nog een paar tips voor na de afkick, SUIKER is een grote boosdoener die een boost geeft aan adrenaline welke vervolgens zorgen voor onrustgevoelens en opgefokte krampen en zenuwboosts in de benen en armen.ook de suikers in drinken en voeding als fris en snoep etc vermijden zoveel mogelijk.
Klik om te vergroten...

Hielp mij hélemaal hoor! Echte junkfood (lees de Mac Donalds :grin:) maakte afkick minder!!! :rock:

Teven is alcohol dat fijn LIJKT, een grote opfokker als je op bed ligt,ook krampen veroorzakend.!!

NU spijker op de kop; niet doen!
Maakt alles erger; je wordt stoned op een verschrikkelijke manier...
Nee, eigenlijk voelt het meer als Naltrexon/Naloxon innemen als het te vroeg is :kots:

Roken ook, en al helemaal de grote skietsmaker weed!!!!
Klik om te vergroten...

Waarheid als een koe; alleen die koe moet ik nog steess vinden :wink:
Bovendien: sigaretten maken mij rustig bij craving, waardoor ik dan tóch voor een Pall Mall kies i.p.c. bruin :wink: (althans, dat was "wel eens zo" :wink: )

Neem liever melk,of thee met honing. Kalmerende stoffen als kamille,valeriaan etc. Is licht als je hooked bent,maar wordt werkzaam als je niet meer gebruikt,blowt en drinkt etc.
Klik om te vergroten...

Dude; net of ik mezelf hoor; kern is dezelfde.
Écht waar, die is zó waar!

Verder:
1. brandnetelthee :
Scheidt afvalstoffen, zoals afkick stoffen en verdovende stoffen sneller af
2. Sporten
Begin met elke dag 5 minuten en dan om de dag 1 minuut erbij; helpt! (ik hield het vol tot 13 minuten :flushed:)
3. Hobby's:
Zoek hobby's/bezigheden: wat kán ik, wat wíl ik, wat is haalbaar!!! etc.

Genoeg geluld: stuur me PM als je hulp nodig hebt, ik hoor het wel :wink:

Suc6!
Ra :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...678910...27
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."