"Svstoned zei:
Dus wie ben jij om dat te zeggen hoe beperkt Paddo zijn insight is?
Klik om te vergroten...
Blijkbaar hadden ik en Paddo het wat dit betreft niet over hetzelfde stuk tekst, ik had het hierover:
Yoro zei:
We kregen vandaag op het werk te horen dat onze collega van 32 jaar zichzelf afgelopen weekend had opgehangen na een soortgelijk dramaverhaal.
'Hij laat zijn (ex)vrouw achter met een schuldgevoel voor het leven, en zijn 2 jonge kinderen hebben geen vader meer....
Dan moet je situatie toch echt hopeloos en uitzichtloos lijken wil je zoiets doen.
Als zulke mensen via het geloof of via de kerk toch weer hoop terug zouden vinden vind ik dat een hele mooie manier!
Klik om te vergroten...
Misverstandje dus. ik had begrepen dat hij dat van mijn collega een groot onzin verhaal vond.
Dat ligt natuurlijk best gevoelig dus vandaar mijn reactie.
Verder zeg je:
Svstoned zei:
Ik wil je doen inzien dat je blind bent en dat als je ooit terug je ogen opent je zal beseffen dat je nog altijd niet 100% jezelf terug bent, je vindt jezelf niet terug door naar de kerk te gaan of dergelijke, je vind jezelf terug door diep in je gedachten te duiken en te luisteren naar je geweten.
Klik om te vergroten...
Hier zeggen we min of meer hetzelfde...
Yoro zei:
iig nog even mij serieuze mening:
Ik heb zelf een bloedhekel aan het instituut de kerk.
Ik vind het hypocriet en misleidend en daar heb ik genoeg redenen voor.
Dat wil niet zeggen dat ik een hekel heb aan gelovigen, want dat ben ik zelf ook.
Alleen de Kerk en alles daar omheen kan ik me niet in vinden.
Ik zie geloof, en de kerk dan ook als 2 totaal verschillende dingen.
Als iemand anders er toch zijn heil kan vinden vind ik prima hoor, maar voor mij nooit.
Klik om te vergroten...
Als ik over god spreek, dan heb ik het niet over dezelfde stereotiepetjes die jij kent uit je
7 jaar godsdienst studie. boedisme hindoeisme christendom islam, allemaal verre van hoe ik er zelf over denk. ik heb daar in de loop der jaren zo mijneigen visie over.
En daar geloof ik in, en noem ik het dus: geloof.
Is alleen lastig uit te leggen, dus omschrijf ik het als "god" zodat het toch nog enigszins te volgen is hier.
jij omschrijft het liever als een gesprek met je eigen geweten. Prima, lijkt mij ook een mooie manier om het te beschrijven.
Betreft wat je hier zegt:
Svstoned zei:
Je lost het allemaal zelf op maar je geeft jezelf niets van gratitude, niks van credit. Als druggebruiker zou je moeten weten dat er geen god bestaat, kabouters zie je toch ook alleen maar in je trips?.....En je leven geloven in god, want er was nooit god, het was gewoon jezelf die je hoordemoet niet perse kapot zou je plots toch niet meer.
Klik om te vergroten...
Het is juist andersom. Ik geef mezelf juist wel alle credit, ondanks dat het vaak niet makkelijk gemaakt word door omstandigheden. Die omstandigheden noem ik dan voor het gemak god.
Zoals hier in een post uit ander topic:
Yoro zei:
Voor mijn gevoel lijkt het écht of God zijn uiterste best doet om alles wat hij kan voor mijn voeten te gooien om het zo moeilijk mogelijk te maken.
And he's doing a damn good job at it...
Klik om te vergroten...
Ik heb dan ook nooit god gedankt, en zal ik ook nooit doen dat ik (binnenkort) afgekickt ben!!
Dat heb ik maar aan 1 persoon te danken, en dat ben ik zelf.
Iemand anders doet het niet voor me, dus kan ik ook alleen mezelf bedanken.
(en de mensen hier op het forum dan, voor het steuntje in de rug en de nodige tips)
Wederom een misverstandje, deze keer van jou kant
Dan wil ik hier nog op reageren:
Svstoned zei:
Eigenlijk zoals ik nu je andere posts lees kan ik al zien dat je bijna niks bent verandernt, je hebt nog altijd middelen nodig om je te laten voelen wat je wil, maar je bent perfect in staat om dat allemaal te doen zonder enige middelen.
Klik om te vergroten...
wederom krijg ik het gevoel dat we écht hélemaal langs elkaar heen lopen.
Het is juist zo dat ik inderdaad prima in staat ben om zonder enige middelen te voelen wat ik wil. Alleen is dát juist de reden waarom ik uberhaupt aan de drugs zat.
Juist om dat te onderdrukken.
Ik heb dus geen middelen nodig om te voelen wat ik wil, maar dat onderdrukt het juist. Het stoppen met de middelen om deze gevoelens niet meer te onderdrukken, en dus weer langzaam het gevoel terug in mijn flikker te krijgen lijkt mij juist de grootst mogelijke verandering!
Ik weet van mezelf dat ik dus wel degelijk veel veranderd ben.
No offence hoor, ik vind het alleen maar mooi om over vanalles te discusseren.
Daar is het hier nota bene een forum voor toch
We hoeven het niet met elkaar eens te zijn.
Goed onderbouwde reacties zoals die van jou, daar reageer ik dan wél serieus op.
Met alleen een zinnetje als:
Paddo100 zei:
En de paus is zeker protestant?
en
Dit is echt het grootste onzin verhaal ooit vind ik
je bent gewoon psychologisch in de war ofso...
Klik om te vergroten...
tja, daar kan ik natuurlijk niets mee.
Vandaar mijn reactie: Ik laat het hier bij.
Alleen wat losse kreten roepen zonder je nader te verklaren, dat noem ik geen discussie.
En daar kan ik dan ook totaal geen waarde aan hechten, vandaar: boeiend.
Het mooiste is eigenlijk nog dat ik het "type mens" ook ken die jij hier denkt voor je te hebben.
En dat ik daar net zo slecht tegen kan als jij ( blijkbaar )
Mensen die dus alles maar zien als gods bedoeling, de bijbel of koran tot in details opvolgend, braaf biddend, hopend op een plekje in de hemel, en zich helemaal in die illusie storten.
Ik denk dat we hierover nog niet eens zo veel verschillen.
Je hebt over alles iig een duidelijk uitgesproken mening, en dat kan ik wel waarderen.
Zelfs als je conclusies naar mijn inziens niet allemaal correct waren.
Met vriendelijke groet,
YoRo"
In: Story of my life
1-1-2024