Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"@ my big brother, sorry voor de late reactie, maar ik ben idd clean. na 20 jaar eindelijk de knoop doorgehakt, dat was 22 mei 2005, ik ben er gewoon mee opgehouden en het verbaast me nog steeds dat ik dat zomaar kon. wel nog 5 jaar methadon geslikt maar daar ben ik 9 april 2010 ook mee gestopt en ik voel me ondertussen prima, neemt niet weg dat het een hele strijd is geweest hoor. groetjes"
"de pest met heroine is dat het in het begin een keuze is maar de terugvallen allang niet meer, das gewoon een gevolg. je schakelt in feite je gevoel uit als je stoned bent, heb je niks op ( en daar hoef je niet ziek voor te zijn) moet je dealen met je gevoel, hoe langer je verslaafd bent hoe moeilijker dat is, vandaar dat veel mensen na lange tijd nog terugvallen. het is klote voor je maar je kan er zo weinig aan veranderen, hij hoeft echt niet keihard op z'n bek te gaan om te stoppen, ik ben zo vaak echt onderuit gegaan en ik kon niet stoppen. ik stopte omdat ik het zo ongelooflijk zat was en ik deed dat alleen voor mijzelf, niet voor een ander, das volgens mij ook de enige manier ( voor mij igg) probeer igg je eigen leven er niet door te verpesten hoor, dat je je zorgen maakt is logisch maar probeer het wat van je af te zetten, want je kan er zo weinig aan doen !"
"Re: Voor afkickers: wat is lekkerder dan drugs? ha, een eend met smaak. er zijn zoveel dingen lekkerder dan dope, eend schreef het al "leven" veel sex, goede muziek, weer geld hebben voor een vakantie of eindelijk een motor kopen, nog meer sex, weer over "normale " dingen praten, terrasjes pakken, lekker uitgaan en het leukste van alles is weer vrienden te krijgen die echt wat voor je betekenen (r@ die geldt voor jou xje)"
"Re: Voor afkickers: wat is lekkerder dan drugs? exceptional insight schreef : heeft serieus nog niemand liefde genoemd? or did that go without saying? Klik om te vergroten... liefde voor mijn dochter en mijn hond is er altijd geweest, liefde voor anderen en een partner moet je weer leren herkennen(in mijn geval, na een lange verslaving) maar het is idd een heerlijk gevoel"
"Re: Voor afkickers: wat is lekkerder dan drugs? speeseend schreef: hero is net lekker genoeg om toch nog even net dat ene trekje te nemen Klik om te vergroten... dat vind ik helemaal niet meer, ik ben teveel gehecht aan mijn heldere koppie."
"drientje, ik weet niet of je uitgekotst wordt maar dat je geen ervaring hebt met bepaalde drug soorten is juist het probleem, je laat je er nogal over uit op een manier die niet klopt en dat kan behoorlijk irritant zijn voor mensen die er nog wel middenin zitten of bezig zijn te stoppen. dat je een hekel hebt aan zielige klagende mensen, oke, dat heb ik ook maar dat heeft nix te maken met heroine er zijn zoveel mensen die nog nooit wat gebruikt hebben en die hun leven vullen met klaagzang. ik kan je zeggen dat je na een lange verslaving aan heroine je huishouding in je hoofd goed ontregeld is en je niet de ene verslaving met de andere inruilt maar zoekt naar een overbrugging zodat je weer "normaal" en clean kan leven. je uitspraken van, als ik het kan , kan jij het ook, deugen mijns inziens niet, want je weet het niet, de ene drug is de andere niet !! hou je eens bij zaken waar je wel wat van weet."
"Re: Voor afkickers: wat is lekkerder dan drugs? dat begreep ik wel hoor ( dat kennen we allemaal wel denk ik) maar ik zelf heb na jaren verslaving totaal geen zin meer in dat ene trekje"
"Re: Voor afkickers en afgekickten: wat is lekkerder dan drug speeseend schreef: Je kan pas na je eerste trekje hero snappen waarom Hero nu zo lekker is. Lekker genoeg om altijd een volgend trekje te nemen. Klik om te vergroten... helemaal mee eens, ik kan me m'n eerste trekjes nog zo goed herinneren, kotsend boven de wc maar zo'n zalig gevoel. natuurlijk is dit achteraf met een nuchtere Hollandse blik 't allemaal niet waard (-: en het is ook niet zo lekker om weer een eerste trekje te nemen. Klik om te vergroten... dat vind ik ook ! het weegt niet op tegen de ellende ervan. ik heb trouwens veel van je gelezen tijdens mijn slapeloze nachten eend, leuk dat je af en toe nog eens wat schrijft."
"hoi iris, ik ben zelf 20 jaar verslaafd geweest aan heroine, waarvan de eerste 15 jaar daarvan ook aan coke en heb 25 jaar meet geslikt, (de afgelopen 5 jaar alleen alleen meet omdat ik nu 5 jaar niet meer heb gebruikt) dat heb ik nog zolang doorgebruikt omdat ik eerst mijn leven weer op poten moest krijgen en weer leren leven met gevoel, dat heeft toch wel 4 jaar geduurt hoor maar ik ben clean dus ook geen meet meer lichamelijk afkicken vooral van meet is echt klote maar te doen maar je leven weer oppakken is veel zwaarder zeker als je al zolang hebt gebruikt. ik heb dit al in andere topics geschreven dat je wil, doorzettingsvermogen en acceptatie dat het wel eens lang kan duren voor je je weer "normaal" voelt het belangrijkste is. ik heb niet hoeven te breken met "vrienden" omdat ik niet met andere gebruikers omging, voor mensen die dat wel doen zullen merken dat het gewoon doperelaties zijn en wanneer je langere tijd clean bent ga je dat beseffen. ik vind het goed van je dat je je hier verder in wilt verdiepen, van de meeste langdurig verslaafden zitten de probemen veel dieper en zijn niet perse dope gerelateerd. groetjes"
"ik herken veel in je verhaal, ik was alleen zo'n verslaafde, dus dit is de andere kant. het is 1 bak ellende, ik weet het, maar het enige wat jullie kunnen doen is de deur voor hem open laten en hem laten weten dat hij altijd bij jullie terecht kan en jullie hem steunen. verder hoe frustrerend het ook is, hij moet zelf willen. helaas is het idd zo dat met een overdosis je gewoon na oplapping weer op straat staat, aan de andere kant heeft een verplichte afkick niet veel zin als hij niet wil dat maakt het alleen nog extra frustrerend. er wordt helaas in de zorg een groot verschil gemaakt tussen psychische klachten en verslaafden (das mijn ervaring hoor) ik wens jullie heel veel suc6 en vergeet niet zelf te leven hoor, dit is zijn keuze, ik weet dat het niet makkelijk hoor maar jullie hebben ook nog een eigen leven."