Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"ik zou inderdaad gewoon aan je huisarts gaan vragen om een slaapmiddel voor een weekje ofzo bijvoorbeeld 'om je slaapritme weer goed te krijgen' .. een beetje huisarts gaat natuurlijk proberen achter een dieperliggende oorzaak te komen, want die weet ook heel goed dat slaapmedicatie alleen maar een symptoom oplossing is, niet een diepgaande oplossing die het onderliggende probleem van de slapeloosheid oplost, maar over het algemeen krijg je die slaappillen dan nog steeds wel een weekje .. hopen maar dat je een heel druk bezette huisarts hebt je kunt natuurlijk ook gewoon benzoos op straat kopen, diazepam, oxazepam of temazepam of dormicum ofzo .. weet wel waar je mee bezig bent dan natuurlijk, want uiteindelijk werken ze gewoon nogal verslavend, zijn het niet allemaal echt slaapmiddelen en verschillen ze ook nogal in uitwerking en kracht en zijn ze natuurlijk niet voor niets alleen op doktersrecept te krijgen. AkA ps als je zo slecht slaapt enzo, heb je wel eens melatonine geprobeerd... dat is een lichaamseigen hormoon, dat geen bijwerkingen heeft en normaal gesproken in overvloedige hoeveelheden door je lichaam wordt aangemaakt als het 'bedtijd' is ... supplementie van die melatonine kan er dus voor zorgen dat evt tekorten ervan opgelost worden, met als resultaat een goede lange diepe en vooral GEZONDE slaap ... iets dat met benzoos zeker niet zal gebeuren ..."
"waarom probeer je geen MAO remmers oid ? dat beetje tramadol wat je hebt genomen is nou niet echt mega bijzonder, zeker niet als je al een beetje tolerantie hebt opgebouwd met bv benzo's of andere opioiden of opiaten. ik snap verder geen flikker van al die moeilijke praat, maar volgens mij wil je gewoon meer merken van je dope ... het eerste principe daarvan nml het mengen van middelen heb je al door, dus blijkbaar moet je het gaan zoeken in a. sterkere middelen of b. hogere doseringen of zelfs c. hele sterke katalysatoren zoals MAO remmers zien te vinden, weinig hoop in als ik jou was zou ik er gewoon niet mee beginnen, je bent er veels te verstandelijk mee bezig. dalijk draai je nog door door de flux van brainwaveinfo die je receptoren overvoedt met dynawynabijnaboemie ofzo ;0 en iedereen hier weet dat als dat gebeurd .. nou nou nou"
"ik zou zeker niet zo maar stoppen met die tien mg waarom bouw je niet op je gemakje met 1 mg per week af ... en als je het in pil vorm krijgt ( was eigenlijk te belazerd om je hele topic te lezen ) waarom niet met 2.5 mg per week of per 2 weken, dus een half pilletje ... ik ben herhaaldelijk gestopt met methadongebruik door het gewoon af te bouwen, dus het kan wel alleen was ik weer zo stom om na een tijdje weer te gaan gebruiken, waardoor ik die klote meet opnieuw nodig ging hebben ... ( ben nu net weer van 40 mg ( na een maand of wat flink heroine gebruikt te hebben) afgebouwd naar nul ( 30 dagen op nul alweer ) mg in ongeveer een maand of twee tijd. het enige dat je gewoon absoluut niet moet doen is andere opiaten gebruiken terwijl je ook methadon gebruikt, hoe verleidelijk dat soms ook is om eventjes een keertje te doen ... met methadon kun je prima afkicken, je kunt het prima afbouwen, MITS je niets anders erbij gebruikt .. en dat is nu juist waar de meeste mensen de fout mee ingaan .. mezelf incluis ik begrijp je beredenatie van een paar dagen meet gebruiken en dan een paar dagen een klein beetje bruin dan ook totaal niet ... je wilt van die zooi af of niet .. wil je wel, dan ga je afbouwen .. wil je niet, dan blijf je toch gewoon bruin gebruiken ... maar daar ligt hem dan ook het probleem denk ik, soms denk je geen bruin te kunnen komen en dus neem je meet om niet ziek te worden en dan 'opeens' kun je toch aan je dope komen en dus neem je dat, ook al heb je die dag je meet al genomen .. en voor een keertje maakt dat weinig uit, alleen b lijft dat nooit bij een keertje he sterkte gek .. ik denk eigenlijk niet dat je echt wil afkicken, dus ik zou je aanraden direct op te houden met meet en het gewoon bij heroine houden ... totdat je wel echt wilt afkicken ... AkA"
"its good to B back Thnx kanjer nu ben ik wel helemaal clean ja, alweer een paar maanden en nu een maand zonder meet. Blowen doe ik wel vaker dan voorheen, dus echt clean mag je het ook niet noemen natuurlijk. Blow toch zeker wel een keer of drie in de week, meestal in het weekend. En die meet afbouwen, sjah ik heb er nooit zo'n moeite mee eigenlijk, ik begin met een iets te hoge dosis, zodat ik iig niet ziek ben van de bruin en dat bouw ik zo snel mogelijk af, gewoon door op een zinnige zoveel mogelijk omlaag te gaan, bv de eerste dag slikte ik 80 mg de tweede dag 70 en de derde dag 60 ... de vierde dag weer zestig en was niet ziek, maar was op het randje, was ook niet happy paar jointjes waren dan wel een welkome afwisseling .. dan ga ik na een paar dagen weer kijken of er bv 20 vanaf kan of 15 .. voel ik de ziekteverschijnselen opkomen die dag \\, dan slik ik een klein beetje bij zodat ik steeds net niet ziek ben. zo geef je je lichaam ook weinig tijd om te wennen aan je meet, zodat je die afhankelijkheid niet mee hoeft te torsen, je hebt het tenslotte al moeilijk genoeg de laatste 5 - 10 mg zijn inderdaad het moeilijkst, maar desnoods bouw ik een kwart pil of een halve pil per paar dagen/weken af ... zit je eenmaal op nul kun je als het misschien toch te snel was, best een keertje een halve pil nemen om te slapen bv, maar zorg er dan wel voor dat je de volgende dag dat niet doet natuurlijk. uiteindelijk is het je state of mind die je die laatste en eerste paar milligrammen laat doorstaan je moet voor jezelf zoiets hebben van en nu kan ik dit keer niet opgeven, verzin dr een goeie reden bij en ga ervoor voor mij kwam het wel mooi uit dat ik geen werk had en dat ik dus lekker de hele dag kon 'luieren' en in mn eigen wereldje kon vertoeven zonder verantwoording af te leggen of rekening te houden met andere mensen. sportschool is ook fijn, ik ben er zo eentje die tijdens het trainen vergeet dat ik me kut voelde en daarna werken de endorfinen altijd nog ff een tijdje door veel zonnebanken en warm badderen kan ook een klein beetje schelen. qua medicatie zou ik het echt niet weten, kan me voorstellen dat benzo's veel verlichting kunnen geven, maar ja was het nou juist niet de bedoeling om met zware middelen te stoppen heb wel een paar keer 50 - 100 mg tramadol op, maar eigenlijk geen reet van gemerkt, doe me dan liever maar een lekkere dikke joint of een xtc pilletje AkA"
"kweet niet eigenlijk eendjuh ik ben hier toch vaak gekomen in de waan dat ik clean was, nee in de overtuiging dat ik clean was en zou blijven en uiteindelijk bleek/blijkt ( vooral voor mezelf) dat ik niet clean kon blijven ... al had ik dat overduidelijk wel graag gewild, wist ik zelfs zeker dat ik dat zou blijven ... ik weet zeker dat als ik hiero niet eerder had gekomen en al die zgn 'wijze' praat niet had geuit, ik de laatste terugval niet zo 'makkelijk' te boven heb kunnen komen( majah het was ook niet de eerste) ... maar daarbij blijft toch dat ik WEER een terugval te boven moest komen... ik denk eigenlijk dat je hier prima als cleanert zijnde kunt komen, daarentegen laat het hier komen eigenlijk nog wel je verbinding zien met dope .... de vraag is alleen : is die verbinding er eentje van bah nooit meer, laat anderen zien hoe rot die zooi is .. of is het er eentje van bah nooit meer, maar het was toch wel lekkert in beide gevallen vind ik dat je je ervaringen hier zou moeten melden, gewoon omdat er hier een hele berg mensen zijn die hetzelfde of zelfs erger door moeten maken... majah de onderliggende gedachte bij beide idealen... die kan toch enorm verschillen... ik blijf eigenlijk denken, vooral nadat ik hier gelezen heb en nadat ik dit gepost heb, dat je als 'ex' verslaafde een forum als dit juist zou moeten blijven bezoeken. In het leven van een drugsverslaafde kan uiteindelijk, als je een happy end wil, geen dope meer voorkomen, maar het vermelden van de waanzin, de vernedering, de ranzigheid en de intense gemeenheid die hard-drugsgebruik met zich meebrengt, dat is iets dat in mijn ogen bij geen 'ex' verslaafde onthouden mag worden .. ervaring leert tenslotte want al die wannabee hero/opia*** gebruikers hiero die blijken elke keer maar gewoon over de berichten van een paar EX verslaafden als eendjuh, silver en R@raarrrrrr fuller en weet ik het maar wie. heen te lezen dus blijkbaar zijn er niet genoeg berichten AkA"
"een lekker rustige kerst gehad met familie en vrienden. Veel gegeten veel gedronken veel lol gehad bij mij zijn de krampen en niezen alweer een tijdje over, alleen het slechte slapen is er nog, maar daar werkt vadertje thc op zn tijd prima tegen. in vergelijking met een jaar terug blow ik wel meer, majah daarentegen staat dat ik bijna geen sigaretten meer rook en vanaf vannacht helemaal niet meer nina : bij mij duurde het een weekje of twee drie voordat de echte klachten over waren nadat ik op nul stond. sommige dingen zullen waarschijnlijk wel lang blijven als slapeloosheid, of rusteloze benen bij tijd en wijle. dat moeie, ziekerige en kramperige is opeens een keer helemaal weg en dan voel je je zo lekker opeens Denk dat dat ook verschilt per keer, wanneer dat punt komt, want heb het meegemaakt dat ik totaal nergens last van had nadat ik op nul kwam vanaf 2.5 mg en ik heb ook gehad dat ik wekenlang echt steeds last had van nogal wat afkickverschijnselen nadat ik van 1 mg naar 0 ging... rara : fijn te lezen dat het zo goed met je gaat ennuh beter een trekvogel dan een wc eend hoor AkA"
"ik ben nou al meerdere keren teruggevallen in een heroine verslaving voor mij is er geen enkele reden waarom ik ooit verslaafd ben geraakt en waarom ik elke keer weer terugviel, ook al was ik jarenlang clean. altijd is het een samenspel van redenen geweest, die varieren van tegenslag in het leven, relatieperikelen waardoor je je heel opgesloten gaat voelen, geen werk of juist teveel werk, verveling ... you name it .. ik kan nou niet iets opnoemen waarvan ik zeg en dáárdoor ging ik weer dope gebruiken misschien dat ik daarom wel alweer ben teruggevallen en toch blijf ik erbij, hoezeer ik deze laatste keer weer heb moeten lijden om af te kicken, ik blijf erbij dat als ik mn leven over zou kunnen doen, ik het precies hetzelfde zou doen .. kheb verder een prima leven namelijk, alleen hou ik er blijkbaar van om het mezelf af en toe wat moeilijk te maken"
"oxycontin ... gewoon morfine in een pilletje dus"
"als eerste wil ik toch nog ff zeggen dat ik het schitterend vind, van hoe jij je als moeder opstelt. Zelf heb ik het, helaas herhaaldelijk, mee mogen maken hoe ver ouderliefde kan komen en daar heb ik heel wat van geleerd. Al zouden mn ouders me niets anders geleerd hebben, dan nog heb ik geleerd wat onvoorwaardelijke (ouder)liefde inhoudt... Dat zie ik erg terug bij jou en je zoon Het gevaar daarin zit natuurlijk wel dat je kind daar gebruik van gaat maken, daar ben je zelf bij natuurlijk, maar het is zeker niet iets om onder de tafel te schuiven, zeker niet bij mensen die drugs gebruiken. Iemand kan nog zo lang clean zijn geweest, het heeft soms veel minder nodig dan je denkt om weer te gaan gebruiken.. maar daar ben je denk ik wel flink bewust van inmiddels, dus daar zal ik niet over doorgaan ... wat ik nou eigenlijk wilde zeggen. Ik denk dat je zoon inderdaad een beetje in een gat aan het vallen is. Normaal gesproken was hij altijd op jacht naar dope of geld om dope te halen. Die dope is nu meer en meer aan het afzwakken in belangrijkheid in zijn leven en dus komen er 'tijd' maar ook 'energie, gedachtes en gedragingen' vrij .. normaal had hij zoveel te doen, mensen om mee om te gaan, maar nu kan dat allemaal niet en dat is vaak nog best een fase die mensen vergeten. is het geen idee voor hem om lid te worden van een sportschool en bv een bibliotheek .. vooral het laatste klinkt natuurlijk een beetje kinderachtig, maar mijn ervaring is dat een bieb heel wat te bieden heeft aan beeld, letter en geluidsdragend materiaal aan iemand die (geestelijke) energie teveel heeft het gevoel van dat je leven stil staat en zeker in vergelijking met de situatie van je zoon ken ik maar al te goed en voor mij heeft de combinatie van sportschool, bieb, internet en later thuisstudie, heel veel gedaan om mn eigenbeeld op te vijzelen ( want je hebt tijdens het einde van je afkicken en daarna, juist des te beter door hoe mager je bent geworden en hoe traag je geest soms reageert op dingen die vroeger op school eigenlijk als vanzelf gingen. Dat gevoel is eigenlijk een net zo groot gevaar als de cravings die je kunt krijgen, want dat gevoel ondermijnt alles wat je nodig hebt om van de dope af te komen en vooral, het belangrijkste, ervanaf te blijven ... en voor mijzelf heeft die regelmaat van sportschool bezoeken en mn geest bezighouden me achteraf gezien toch heel erg goed gedaan in ontwikkeling van lichaam, maar als belangrijkste vooral ook van eigenbeeld en geestelijke en emotionele ontwikkeling. Want vooral die laatste twee hadden dus inderdaad jaren stilgestaan, iets wat jij en je zoon waarschijnlijk wel hebben ondervonden. sterkte AkA"
"bijkopen terwijl je al een dagelijkse dosis krijgt via bouman of wat dan ook? grinnik, das inderdaad nou niet een van de slimste dingen die je kan doen, kan me nog eerder voorstellen dat je bruin bijkoopt en zo niet meer genoeg hebt aan je standaard dosis meet, dan dat je meet bij neemt en dáárdoor niet meer genoeg hebt aan je standaarddosis. maar goed maakt ook niet uit in feite ieder zn ding en ieder zn vautjuhz je kunt inderdaad gewoon uitleggen van dat je dosis niet genoeg meer is, om welke reden dan ook en dan verhogen ze hem gewoon voor je hoor. Je zal met de billen bloot moeten majah, eigen schuld dikke bult. :P je vraagt om ervaringen met andere synthetische opiaten .. wat ik me dan eigenlijk afvraag, welke werking heeft methadon dan altijd bij jou gehad ... gaf het jou echt een roes of stonedheid ? van wat ik weet is methadon wel een erg zwaar opiaat, maar het geeft amper tot geen roes.... zeker niet in vergelijking met andere veelal juist kortdurende opiaten als heroine en morfine-achtigen ... erg sterk... dus een vervanger voor methadon zou automatisch gezocht moeten worden in de regionen van sterke morfine derivaten of morfine zelf ... in andere woorden, dat is over het algemeen niet de slimste overstap die je kan maken .. methadon is niet voor niets een vervangingsmiddel voor heroine ( en niet andersom) in de drugshulpverlening, ik zou dus echt niets weten, waarmee je je meet zou kunnen vervangen, behalve troep die je zelf ook wel zult kennen .. je zou meet eventueel kunnen vervangen door dingen als temgesic, alleen dan zul je wel een flink eind moeten minderen met je dagelijkse meet inname, die mag geloof ik maximaal een paar milligram per dag zijn, voor je op middelen als temgesic over mag stappen. sterkte volgende week bij die arts en hopelijk kun je die week nog doorkomen, ziek het nieuwe jaar in gaan is geen pretje tenslotte AkA"