Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsvan het begin, tot het stoppen...

van het begin, tot het stoppen...

525 antwoorden
60 weergaven
18-5-2026
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Yoro zei:
Vandaag was dan over het algemeen beter dan gisteren, maar nog altijd heftiger dan de afgelopen maanden. Maar ja, Cruijf zou zeggen: da's logisch... :wink:
Klik om te vergroten...

Cruijf zei ook: "Elk nadeel heb z'n voordeel." :wink:
Jij hebt voor de relatief snelle methode gekozen (zeker wat betreft de laatste 10 mg. Meet), heel knap en je kan straks nog van een staartje zomer genieten zonder pijn en andere ongemakken.
Nadeel is dat het erg zwaar is en nog zal worden op je werk etc.

Sluit me wederom aan bij de Eend: helaas blijkt vaak pas achteraf of het de juiste methode was. Ik moest bijv. altijd door schade en schande wijs worden. Ik heb letterlijk alle afkickmethodes (mediactie en afbouwschema's) doorlopen :wink:

Ga je lekker op (een welverdiende) vakantie als alles achter de rug is?

Groetjes, R@r@ :wave:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vandaag dag 4 op 10mg.

Ik kan met voorzichtige blijdschap mededelen dat vandaag ook weer beter is gegaan dan de voorgaande dagen. mijn lichaam lijkt dus idd net als de voorgaande afbouwstappen weer langzaam te wennen. Ook al was deze laatste keer heftiger dan tevoren.
Ik heb vandaag redelijk mijn werkdag af kunnen maken.
Zoals het er nu naar uit ziet gaat het me wel lukken om de komende 2 weken stabiel op 10mg te blijven, en daarbij de dagelijkse routine van werken etc erbij te blijven doen.
En dat nog steeds zonder benzotjes of wat dan ook :) (melatonine heb ik gelaten voor wat het was)

Dan tijdens mijn vakantieperiode kan het me niets verrotten dat ik strontziek ben.
Dat zei ik al in mijn allereerste post van het topic, en zo denk ik er nog steeds over.
Leuk is het niet, makkelijk ook niet, maar simpelweg een noodzakelijk kwaad.

Ik heb dan iig totaal geen verplichtingen meer waar ik rekening mee hoef te houden.
Ik ben druk bezig om mijn moeder en d'r ex-man (maar nu toch weer partner) op vakantie te sturen zodat ik alle rust heb. Mocht dat niet lukken ben ik ook al bezig om op andere manieren 2 volle weken rust te hebben. Dan ga ik de 3e en laatste week van mijn vakantie naar Frankrijk.
Da's iig de planning indien ik me er bekwaam voor voel.
Ik hoop het maar want het zou maar al te lekker zijn om even een week er tussenuit te zijn, zeker na zo'n slopende periode.
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#3
Owja, misschien ook niet onbelangrijk:

Op het werk is de werkdruk de afgelopen 2 weken flink afgenomen.
Ik had heel duidelijk gemaakt dat ik zelfs met iedere avond overwerken mijn werk niet af kreeg en dat het de spuigaten uitliep. Dat in combi met het feit dat ik over 2 weken al met vakantie ga heeft wel resultaat gebracht. Ik heb mijn leidingevende duidelijk gemaakt dat er iets moest gebeuren van zijn kant als ik mijn werk netjes over zou willen dragen wanneer ik oo vakantie ga. Hier is verbazingwekkend goed op gereageerd.
Ik heb de afgelopen 2 weken een collega van mijn afdeling volledig tot mijn beschikking gehad om me te helpen. Tevens is er een andere collega van een andere afdeling (die al ruim 30 jaar bij het bedrijf werkt) sinds deze week ook halve dagen beschikbaar geweest om mij te ondersteunen.
De afgelopen 2 weken heb ik een enorme achterstand vrijwel weggewerkt.
Ik had ruim 120 mails waar ik nog werk aan had, die ik vandaag aan het einde van de dag allemaal had weggewerkt. Ook alle lopende projecten, opleveringen, servicebestellingen etc zijn nu weggewerkt. de werkstress die ik ruim 2 maanden gehad heb is nu eindelijk weg.
Nu heb ik eindelijk weer overzicht, en heb ik er een goed gevoel over dat ik alles netjes kan overdragen wanneer ik over 2 weken vakantie heb.

Dat maakt die 2 weken werken ook een heel stuk draagbaarder!
minder stress, minder overuren, zucht....opluchting alom.
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#4
zo, toen zat ik al weer op dag 5.

Gisterenavond achter het laptopje paar glaasjes wodka-redbull op.
De stemming zat er al vlug in want ze tikten meteen aan.
Toen belde m'n stapmaat me op, of ik mee de stad in ging.
Het ging wel zo kriebelen, dat ik het toch gedaan heb.

Superdruk in de stad natuurlijk met dat mooie weer.
Wel een gezellig avondje gehad, wel aardig diep in het glaasje gekeken, maar ja.
Ik was 7 uur vanmorgen pas weer terug thuis.
Toen geslapen tot 12 uur.
Wel aardig brak, maar moest er uit om boodschappen te doen.
Verder ondanks de dosis op 10mg gaat het best redelijk.
Vanavond ga ik ook weer op stap.
Deze keer niet in eigen stad. Ik ga naar Goes vanavond.
Samen met m'n stapmaat, en een goede vriend van hem die ik inmiddels ook goed ken.
We zijn wel vaker samen op stap geweest.
Hij is een paar jaar ouder, en een wereldwijd bekende zanger.
In het kader van anonimiteit kan ik zijn naam niet noemen.
Hij gaat in ieder geval wel vaker in Goes op stap, en heeft ons gevraagd vanavond daar mee op stap te gaan. Best zin in. Nog een beetje brak van gisteren, maar dat is na een paar glaasjes wel weg. Ik heb in ieder geval geen tijd om mezelf ziek te voelen zo.
De nodige alcohol neemt dat voor een groot deel weg.

ik weet, ook daar moet ik voorzichtig mee zijn.
Maar ik móést er gewoon even tussenuit, even onder de mensen.
Ik werd thuis langzaam gillend gek.
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Hé Yoro,

Ik zag in je schema dat je 17 (?) dagen op 10 mg. Meet blijft staan, verstandig! Dan kan je lichaam rustig wennen aan deze dosis en erna overstappen op de Bupe.

Het einde is in zicht, jongen!

Leuke nacht gehad? Nog een leuke meid tegengekomen? Dat zou ik je nou echt gunnen: wat afleiding enzo :wink: .

Groetjes! :wave:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#6
19 dagen zelfs, om precies te zijn Ra :wink:
Ben nu met de 6e dag bezig en gaat steeds beter, denk ik...
Op dit moment loopt er meer alcohol dan bloed door de adertjes, dus kan het moeilijk beoordelen. En zo is het al sinds vrijdagavond.
Ik zal het de komende dagen pas echt kunnen zeggen, maar het weekend ben ik iig goed doorgekomen.

Gisteren ook weer een leuke avond gehad.
lekker weer, goede sfeer, veel mooie vrouwen, alhoewel de meesten eerder mooi meisjes waren.
De gemiddelde leeftijd lag toch een stukje onder die van mij. Jammer, want ik hou meer van wat volwassener. Het begin van de avond op het overvolle terras gezeten, daarna zo'n 4 kroegen afgegaan tot het 2 uur was, en het gros daar dus stipt de grote lichten aan gooit en de deuren sluit. Dan waren er nog 3 of 4 plekken die nog wél tot 4 uur open waren.
Wij daar dus naartoe, maar ook daar voelde ik me niet helemaal thuis.
Het moest een discotheek voorstellen, maar het waren meer een hoop boeren bij elkaar die wel carnaval leken te vieren. m'n stapmaat was bob, dus heb ik er maar een sport van gemaakt om mezelf zo ver mogelijk van de wereld te zuipen. Alles door elkaar, whisky-cola, wodka-redbull, bier, zoete witte wijn... tja, al had ik op de maan gestaan, dan heb ik het overál wel gezellig!

Uiteindelijk om 4 uur dus zo waus als een tierelier terug naar de auto.
Zonder vrouwelijk gezelschap, op die manier dus helaas geen afleiding.
Maar iig wel even er tussenuit, even 2 avonden/nachten zonder mezelf afkickziek te voelen op bed liggen.wat dat betreft dus missie volbracht :)
wel een licht katertje aan overgehouden, maarja. Je kunt niet alles hebben :wink:

nog 13 daagjes stabiel op 10mg meet, en dan eindelijk, 19 weken na mijn laatste trekje bruin, éindelijk stoppen met de methadon. Het leek haast onmogelijk, maar het gaat dan toch echt gebeuren! De 2 momenten waar ik nu nog een beetje tegenop zie, is de overstap op bupe, en de dagen nadat ik het laatste bupe tabletje ingenomen heb, en dus mijn eerste volledig opiaatvrije dagen. Ik ben er dus nog niet, dat besef is er zeker, maar dat ik nu al zo ver gekomen ben geeft wel vertrouwen en hoop op een goede afloop.

Groeten, Yoro :wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Hé Yoro,

Elk lichaam is anders, laat ik dat voorop stellen, maar ik denk dat je van de overstap op Bupe niet zo heel veel merkt. Ja, wél wat extra afkick weer, als reactie, maar niet onoverkomelijk.

Maar goed, we zien wel. Je staat er nog steeds heel sterk tegenover, dus dat komt zeker goed.

En als je op nul staat is dat zwaar de weken erna, maar je hebt tegelijkertijd een dosis euforie omdat je eindelijk op nul staat dan!

Mooi om jouw posts te lezen, nog steeds krachtig en positief, knap!

Enne... ik val ook altijd op oudere mannen (mijn ex is 30 jaar ouder en mijn man nu 17 jaar ouder, rijper en meer levenservaring vind ik interessanter, ik heb een oude ziel :wink: )

Slaap lekker!

Dikke kus, R@r@ :wave:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#8
zodra mannen ouder worden, Yorrie-boy, zal het verlangen naar een lekker jong ding groter worden :wink:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#9
speeseend zei:
zodra mannen ouder worden, Yorrie-boy, zal het verlangen naar een lekker jong ding groter worden :wink:
Klik om te vergroten...

:grin: zolang er maar geen stijgende lijn blijft, weinig zin om met mijn 70ste verjaardag verslaafd te zijn aan kinderporno :wink:

Ik ben trouwens ter voorbereiding van mijn gesprek met de artst aanstaande donderdag nog even aan het surfen geweest. Uiteindelijk kwam ik bij het bestandje die Ra al eerder bij een ander topic had geadviseerd, namelijk: http://www.vad.be/docs/dossiers/dossier_buprenorfine.pdf

Dit dossier staat echt boordevol info over buprenorfine.

Op pagina 30 staat de startdosis en tweede dag dosis geadviseerd bij overstap vanaf methadon.
Dat zou bij mij dus uitkomen op een minimum van 2mg de eerste dag, en 4mg de tweede dag.
Ik krijg nu echter zowel de eerste als de tweede dag maar 1,6mg voorgeschreven.
Ik zal dus mijn arts om opheldering vragen. Hij zal het vast met een reden zo doen, maar dat mag hij me dan uitleggen.

Ik moet zeggen dat het vandaag trouwens best goed ging.
Het heftigste van de overstap van 12,5 naar 10mg is er wel af.
Wel ben ik nog steeds erg onrustig, maar echt dat strontzieke is er gelukkig wel af.
Nog ff uitzingen tot de overstap, gaat goedkomen. :)
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#10
tis voor mij 5 minuten rijden en ik kan in het bos staan, da's wel lekker.
Heeft zo z'n voor en z'n nadelen, dit is dan een voordeel.
Nadeel is dat je kans hebt over een sloot over de kop het weiland in te rijden :grin:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Oh, dus je hebt alweer een andere auto, dat is snel!
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik rijd nog wel in een leen auto van de autodealer rond hoor.
Mijn nieuwe auto wordt pas over 2 weken verwacht.
Ik heb gelijk maar een ander kleurtje besteld, een zwarte deze keer.

Ik hoorde gisteren trouwens op het nieuws dat de gemiddelde bestuurder 8 auto's heeft gekocht in zijn leven. Ik heb nog geen 10 jaar mijn rijbewijs, en dit wordt auto nummer 11 :grin:

v.w. golf II
m.b. colt
v.w. golf I
peugeot 405
opel kadet
ford escort
citroën az
subaru jumbo
alfa 146
swift grijs
swift zwart

Ik trek het gemiddelde dus iets omhoog...

Overigens al wel 9 schadevrije jaren bij de verzekering hoor!
En dankzij de goede verzekering heb ik die na afgelopen ongeval ook kunnen behouden.
Lang leve de no-claim beschermer! kost zo'n 50 euro per jaar, maar dan heb je ook wat!
Dan mag ik alleen de rest van het jaar geen schade meer claimen, want dan ben ik mijn no-claim korting van 75% dus wél kwijt...
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#13
update

Jaja, ik ga jullie weer stalken met een update, komt ie dan hé!



Nog precies 6 dagen en dan zal ik niemand meer lastig vallen met schematjes hoor :grin:

Gr, Yoro :wave:
C
ChemicalLid
01-01-2024, 00:00
#14
goed bezig yoroman, ik ben 1 van de zoveel die je hand heeft bekeken :grin:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Nee joh, dat is juist goed. Je biedt zo hoop aan andere verslaafden die misschien denken: "Ik kan nooit clean worden, omdat ik zo'n hoge dosis heb."

Volgens mij ben jij de enige die het tot nul heeft volgehouden, over zo'n lange periode én met een dagboek van dag tot dag.

Het helpt jou, maar zeker ook anderen!

Truste! :wave:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#16
Chemical zei:
ik ben 1 van de zoveel die je hand heeft bekeken :grin:
Klik om te vergroten...

Oké, ik ben zelf ook best nieuwschierig aangelegd hoor. :)
Maar die teller staat nu op ruim 350, klopt echt niet!
Ik heb denk ik iets niet goed gedaan bij het posten van die bijlage.
Normaal zie je pas wanneer je met de muis er boven hangt hoeveel keer deze bekeken is.
Bij deze foto staat het er al als tekst onder :confused:
Ik zal de post eens proberen te wijzigen, ff opnieuw want dit staat echt belachelijk. :grin:
h
heroboyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ikzelf sta voor de moment nog op 60mg methadon + bromazepam(12mg) maar slik veel te veel pillen.
Toch ga ik meestal nog om heroine gwn omdat de drang ernaar nog steeds te groot is, ook al slik ik me rot in de bromazepams, de craving gaat niet weg. Echt het is al de zoveelste keer dat ik er probeer vanaf te komen, ik betwijfel echt dat ik ooit van dat kutspul ga af geraken.
Het was wel eventjes uit met mijn vriendin (zo'n hele maand), maar dit is geen excuus. Sinds gisteren ben ik terug bij mijn vriendin en denk alleen maar aan haar, ik heb van de hele dag nog niet aan bruin gedacht en geloof mij dit is al een hele prestatie voor mij.
Soms helpt het ook om een paar joints te roken zodat ik te lam ben, om om bruin te gaan, iemand die dit nog herkent? :stoned:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hi heroboy,

Klinkt idd erg herkenbaar hoor.
Het is duidelijk dat methadon prima je lichamelijke ontwenningsverschijnselen kan wegnemen.
Wanneer je echter bij blijft gebruiken zul je die dosis methadon steeds hoger en hoger zien gaan.
Tegen de geestelijke verslaving, de craving, is methadon waardeloos.
Buprenorfine daarintegen is daar dan weer wél geschikt voor.

Ik weet niet hoe ze bij jou in de regio daar mee om gaan.
Of ze dit zeg maar wel of niet voor kunnen/willen schrijven.
Dit is voor hun namelijk een stuk duurder dan methadon.
Informeer eens bij je verslavingsarts.

Wel moet ik er bij zeggen dat het overstappen op buprenorfine pas gaat wanneer je eerst een stuk omlaag bent gegaan met je dosis methadon. Ook dat zou ik met je verslavingsarts bespreken om een strijdplan op te stellen. Zeg maar je dosis iedere week of iedere 2 weken met 5mg omlaag. Dit zal niet zonder slag of stoot gaan, maar als je iets heel graag wilt, dan kan het ook. Zeker wanneer je een vast schema hebt hielp bij mij erg goed.
Iets om naar uit te kijken, weten waar je aan toe bent, dagen aftellen tot je zover bent.
Het is anders dan ziek zijn, en niet weten wanneer het ophoudt. dan lijkt het zinloos en ga je veel makkelijker tóch weer heroine halen.

Dit is iig mijn persoonlijke ervaring.
Je kunt natuurlijk ook informeren naar een opname in een kliniek.
Je zegt zelf dat het de zoveelste keer is dat je het probeert.
(was bij mij trouwens ook hoor, maar die pogingen duurden steeds hooguit een paar dagen).
Maar als je er echt een hard hoofd in hebt om het ambulant (thuis) te doen, is opname in een kliniek misschien een goede optie.

Mijn advies zou zijn, bespreek het met je arts, en ben 100% eerlijk tegen hem.
Dan kun je samen bedenken wat voor jou het beste werkt.
En als je toch nog vragen hebt van mensen uit eigen ervaring ben je hier op het DF op het juiste adres. Er zijn er genoeg die het zowel ambulant als in klinieken ervaren hebben.

sterkte, suc6, en geniet er van dat je weer bij je vriendin bent :wink:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#19
ik heb de post met de "handfoto" trouwens gewijzigd hoor, maar geen resultaat.
Enkel de teller weer op nul gezet.
Ik geef het op, lekker belangrijk :grin:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Hoe gaat het Yorrieboy? :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678...27
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."