bruin is altijd mn ding geweest, maar als ik wit kon dempen met bruin erna, dan lustte ik wel een baseje of tien zeg maar
![:wink:]()
en ik moest erbij blowen anders merkte ik weinig van die bruin.
eigenlijk nam ik alles wat ik te pakken kon krijgen, maar bruin moest per se
de laatste terugval heeft tussen de 10 en 16 maanden ongeveer geduurd, nadat ik zo'n 5 jaar clean was geweest.
op het laatst gebruikte ik wel eens methadon, maar meer om de dagen door te komen dat ik niet minimaal een of twee gram bruin kon kopen. ( gebeurde zelden, ik kon tot zo'n 120 rood staan bij mn dealers .. goeie naam met betalen zorgt er alleen maar voor dat je langer verslaafd blijft, dus gewoon je dealers niet terugbetalen
![:wink:]()
)
ik zou niet durven zeggen wat voor jou verstandig is insaniac. Maar wat ik wel weet is dat je eigen geest vaak de beperkende factor is. Als jij denkt dat je nu nog steeds twee eraf kan trekken, zou ik het blijven doen. En vooral zo gezond mogelijk blijven eten en drinken, af en toe een zonnebankje. Hoe je je voelt is heel belangrijk en dat scheelt heel veel in het doorzetten.
Misschien kun je als failsafe die twee mg in 1 of andere vorm bij je houden. Dat als je omlaag bent gegaan naar 8 en je denkt aan het eind van de dag van sjit das toch te veel, dan kun je die twee er gewoon alsnog bijmikken en de volgende dag verder gaan met het minderen per 1.
als je nu minder neemt, merk je dat toch vaak pas na de volgende keer minder nemen.
ik had gewoon maar 1 ding in mn hoofd .. als ik te lang aan de meet zit, word ik overmoedig en ben ik sneller geneigd om toch nog ff snel een keertje te gebruiken en die dagdosis dan gewoon overslaan.... Zo verging het me bij eerdere keren ook en verviel ik uiteindelijk toch weer geheel. dus ik moest en zou zsm van de meet af.
ik ben zelf toen van tien (sochtends en savonds 5) steeds een halve pil omlaag gegaan( ene dag sochtends een halve pil ervanaf en de dag erna smiddags een halve pil ervanaf) .. een pil is 5 mg
na 3 dagen zat ik op vijf (sochtends en savonds een halve) en dat was even teveel, bleek later in de nacht. dus heb ik de volgende dag sochtends weer 7.5 genomen. in 1 keer. en de volgende ochtend weer 7.5 en de ochtend erna 5 mg. Dat was te doen voor me, al moest ik een dag later mn dosis een paar uur eerder nemen. twee dagen later nam ik mn dosis weer op de normale tijd without breaking a sweat en dus ben ik toen kwartjes omlaag gegaan.
Dat laatste beetje was wel zwaarder, maar als ik heel eerlijk ben zat dat meer in mn hoofd dan dat het echt zwaar was, denk ik.
Voor mij hielp het om een paar dagen flink te blowen en te zuipen en zo ben ik die laatste 2.5 mg een paar keer letterlijk vergeten en daarna nooit meer genomen dus.
Binnen twee weken daarna had ik geen buikpijn meer na eten, sliep ik weer enigszins en had ik mn buik vol van blowen en kon ik het dus prima zonder.
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat dit voor jou ook zo geld insaniac. Ik heb getracht zo goed mogelijk te luisteren naar de signalen die mn lichaam en geest me gaven. En ik had steun van familie en inmiddels ex-echtgenote ( zelfs als je al jaren clean bent, kan drugs nog steeds meer kapot maken dan je lief is
![:wink:]()
)
Wat voor mij wel heel erg goed gewerkt heeft, is het spelen met inname tijden en hoeveelheden geweest. Ipv hetgeen je minder nam als nog te nemen als het teveel was, nam ik liever mn volgende dosis een paar uur eerder in en hield ik dat vast.
Maar volgens verslavingsartsen schijnt dat wel een recept voor terugval te zijn, dus geen idee of het bij meer mensen zou werken ... ik ben eigenlijk nooit direct na stoppen of trjidens stoppen truggevallen, als ik de eerste 4 dagen doorkwam, kickte ik af.
Maar uiteindelijk ben ik steeds toch na jaren clean te zijn teruggevallen .. tot twee keer toe. Dus ik kan nu nog even voor ik mn oude 'record' kan evenaren
Wat ik overigens wel een tijdje gedaan heb ( ik had nog wat meet over ) is soms een halve nemen. Ik had sinds het afkicken heel erg last van rusteloze benen snachts ( nog niet zo erg als toen bij cold turkey, maar het was irritant) en als ik dan een halfje nam was dat een paar nachten weg. Uiteindelijk heb ik die rusteloze benen nog steeds, maar de meet s op en om daarvoor nieuwe te halen zou onzin zijn natuurlijk.
vroeger voor ik dope ging gebruiken had ik dat ook al, dus komt niet daardoor.
Echt kut heb ik me niet gevoeld eigenlijk, ook niet nadat ik totaal geen meet meer nam.
Blij zijn is een keuze en ik had de mazzel dat die keuze makkelijk te maken was, omdat ik me niet echt rot voelde ( en ik ben snel tevreden, geef me een computer, internet en een huisdier en ik ben tevreden) . Het was meer mn ego dat kapot was door schaamte en dat soort dingen.
Maar ongeveer twee weken zonder meet, merkte ik wel dat ik blijer was dan voorheen, zonder duidelijke reden.
Ik denk dat je mentale gesteldheid erg veel te maken heeft met hoe rot je je gaat voelen. En normaal gesproken was ik mentaal altijd vrij sterk, behalve als het om dope ging
Het grote probeem met ervaringsdeskundigen is gewoon dat diegenen puur en alleen hun eigen situatie kennen en vanuit die eigen beleving zie je vaak dat ze ervanuit gaat dat dat voor iedereen geldt. Mijn ervaring is geheel anders wat dat betreft. Ik weet dat mensen allemaal verschillend reageren op bruin en wit en dus ook met het afkicken ervan. De kunst is voor elk mens om uit te vinden wat voor hen werkt.
En dat doe je door de ervaringen van anderen te weten te komen en daarbij te kijken wat voor jezelf handig lijkt .. of totale onzin lijkt. Van daaruit ga je uitproberen en bouw je dus je eigen ervaringsveld.
succes
