Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsweer aan de bruin, of niet?

weer aan de bruin, of niet?

38 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
s
sissiLid
01-01-2024, 00:00
#1
In het begin nam ik dit echt wel persoonlijk. Nu is dit al beter (al komt het toch nog hard aan) omdat ik hem nu zie als een andere persoon. Diep in hem zit nog wel de persoon die ik graag zie maar die komt nog zelden naar buiten.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Lepel pakken, restanten afschrapen, inleveren bij een testcentrum, kijken wat eruit komt :wave:
a
abcLid
01-01-2024, 00:00
#3
Beste mensen, ik hoop dat iemand mij kan helpen. Mijn vriend, sinds 4 mnd, was verslaafd aan de bruin. Laatste terugval 1,5 jaar geleden. Hij was/is een spuiter alleen tegenwoordig spuit hij af en toe speed. Wel zit hij nog aan de methadon, 35 mg. p.d.
Nu heb ik hem ongeveer 1,5 mnd geleden betrapt met chinezen. Hij zei dat het een sample was en er niets aan de hand was/is. Tot hij mij een maand geleden zei dat het niet goed met hem ging en er niet meer uitkwam. Hij was weer aan het gebruiken, alles maar geen bruin (zei hij)
Hij vertelde mij wel dat dit een soort van doorbraak was, het opbiechten/om hulp vragen. Terwijl het nog niet echt uit de hand was gelopen.

Het zit nu zo dat ik er helemaal gek van wordt! Wil hem vertrouwen maar kan het niet, kan niet normaal in zijn ogen kijken. Let meteen op zn pupillen. Maar ik weet dat hij bv uppers zou gebruiken om zo zn pupillen weer een beetje vorm te geven. Kan het niet loslaten en heb m laatst dus weer betrapt. Hij zat te spuiten op de wc, hij zegt speed. Had de lepel gevonden en het zag er wit uit en smaakte niet naar bruin. Ik dacht dat het misschien een combi was, hero/speed maar weet niet of dat mogelijk is. Hij heeft ook de laatste tijd rode ogen en vrij kleine pupillen maar ik weet niet of je van bruin ook rode ogen krijgt.

Ik word zo gek van mijzelf, dat ik als een of andere drugshond, hem naloop. Wil gewoon de waarheid. Hoop echt dat ik hier wat aan heb.

Ook tips wb het terugwinnen van vertrouwen!
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#4
Aan de hand van jou verhaal denk ik dat hij stiekem heroine gebruikt. Sorry!
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tja, Heroine is gewoonweg veel grotere rotzooi dan Speed.. in een spuit :)
s
sethLid
01-01-2024, 00:00
#6
weyoun22 zei:
speeseend zei:
Tja, Heroine is gewoonweg veel grotere rotzooi dan Speed.. in een spuit :)
Klik om te vergroten...

Ik denk dat speed spuiten veel slechter is voor je lichaam. Maar heroine blijft ergere rommel natuurlijk :wink:.
Klik om te vergroten...

in feite is heroine zelf, niet slecht voor je lichaam. Het is de apathie, geldgebrek, ongezonde leefomgeving, ondervoeding en het feit dat je pijn/ziekte whatever niet meer voelt...

Als je een heel groot budget hebt, mensen die je ondersteunen, een solide omgeving hebt kun je op heroine functioneren. Alleen eindigt dit nogal snel. Ik ken wel persoonlijk een gast die gekend is als 'den baron'. Fabrieksdirecteur met 70 werknemers, altijd in maatpak. maar in het milieu gekend als notoire junk.
a
abcLid
01-01-2024, 00:00
#7
Lieve mensen, denk dat het nu toch idd weer zo is. We hebben ruzie gehad en sindsdien sluit hij zichzelf op en ontloopt mij. Vraag mijzelf wel is af of ik er niet onbewust op aanspoor! Doordat ik er zo mee bezig ben!
Denk dat hij nu al ongeveer weer 1 wk aan de bruin zit. Viel steeds in slaap op de bank, geen sex en s'ochtends niet te genieten! Moest het even kwijt want kan er met niemand over praten, krijg alleen maar te horen:dat wist je toch! En ik geloof nog steeds dat het goed komt en weet dat hij het ook niet tof zou vinden als iedereen dan weer weet van zijn terugval. Laat wel weten hoe het verloopt.
Bedankt voor de reacties.
L
LiesetteLid
01-01-2024, 00:00
#8
abc,

stop met naïe zijn, zoek hulp voor jezelf, bezoek een Bijder of Jellinek instelling.
red eerst jezelf, schop hem eruit en laat je tanden is zien.
in jouw huis geen dope ....

geen sex ... wie denkt ie wel niet wie die is ? betaald ie huur ?
heeft ie een baan ?

:hearteyes:
a
abcLid
01-01-2024, 00:00
#9
Lieve mensen,

Allereerst bedankt voor de reactie's. Hij was idd weer goed op weg. Waarschijnlijk deed hij, het nog niet, iedere dag. Maar hij was wel iedere dag onder invloed. Heroine, speed, benzo's, methadon en Zopiclon. Hij had het al een beetje verteld en was ook al bezig met de Jellinek, maar die zijn niet zo snel. We zijn bij een Iboga "detox" geweest voor informatie. Waar gezegd werd dat het makkelijker is om eerst de methadon af te bouwen d.m.v. heroine. Ook de Jellinek zegt dat het makkelijker is.

Na het besproken te hebben, heeft hij besloten het af te bouwen dmv H. Wat nog steeds moeilijk blijft. Weet wanneer het ongeveer tijd is. Zie m onrustig worden, hartslag gaat omhoog en zn pupillen worden weer groot. Hij, of ik, geeft dan aan dat het weer tijd is. Hij doet het niet waar ik bij ben want dat trek ik niet. Toch blijft dat moeilijk. Ik hoor dat de spuit uit de verpakking wordt gescheurd en weet dat ie 'm in zn arm duwt. :smilingimp:

Maar omdat ik geloof dat het goed komt. Dus dan moet het maar even. En ik leer hier ook wat meer over de verslaving op zich. Verbaas mij er iedere keer over hoe normaal hij doet/is als hij heeft gebruikt. Al doet ie vrij weinig. Maar die glazige, rode en felblauwe ogen vertellen alles.

Iig hoop dat hij het zal redden.

Wat betreft het betalen van de huur, we zijn allebei financieel onafhankelijk en betalen allebei onze eigen huur.

Wil voor de rest iedereen die op welke manier ook, last heeft van een verslaving, heel veel sterkte, liefde en kracht toewensen.
:)
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik wens je ook veel liefde toe. Hoop dat je er uitkomt, wees vooral eerlijk naar jezelf en hem toe. Zeg wat het met je doet, wat er in je omgaat, dat je je een drugshond voelt en hem niet vertrouwt whatever. Zonder erover te praten kom je nergens.

Sterkte! :wave:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Sterkte ermee, ik hoop dat de toekomst een mooi perspectief voor jullie beide bied.
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#12
speeseend zei:
Tja, Heroine is gewoonweg veel grotere rotzooi dan Speed.. in een spuit :)
Klik om te vergroten...

Ik denk dat speed spuiten veel slechter is voor je lichaam. Maar heroine blijft ergere rommel natuurlijk :wink:.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Jup klopt!

Omdat heroïne in je lichaam meteen omgezet wordt in morfine, wat het heel veel lijkt op de lichaamseigen stof endorfine, is het niet een grote belasting voor je zoals speed.

Als je je verslaving kunt onderhouden kun je erg oud worden met een heroïne verslaving.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Maar dat wil je niet :grin: Dan beter coke ofzo, daar ga je tenminste dood van :rolleyes:

Edit: Was een grapje trouwens hé, voor er iemand denkt dat ik het echt meen :P
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#15
ben zelf nu zo'n 27 jaar heroine verslaafd, zonder methadon. Methadon is in mijn ogen veel erger, t is dat het gratis is maar daar is ook alles mee gezegt.
afkicken van de methadon door heroine is inderdaad een goede keus, anders is afkicken van methadon in practijk eigenlijk onmogelijk. het punt is enkel dat ervan afkicken met heroine zeker 2 maanden of meer zal duren, en dat gaat dus knap wat geld kosten. daarbij komt, dat wanneer hij eenmaal van the meth. af is hij wel weer helemaal terug bij af is met zijn heroine verslaving.
ik wens je dan ook alle succes toe, en hoop van harte dat je het samen zal halen. maar ik vrees het ergste, het punt alleen al dat hij van alles en nog wat eerst gebruikte doet me vermoeden dat een clean leven (nu) niet voor hem is weggelegt. en ik vrees dat de boodschap om af te kicken van de meth met heroine een godsgeschenk was voor hem. nu kan nu gebruiken met een "geldige" reden.

al met al vrees ik dat dit slechts het begin is van een heleboel nieuwe ellende, maar ik hoop zo dat ik het totaal mis heb. want als clean persoon te leven naast een junk, en daar ook nog eens heel erg van te houden (wat ik denk op te maken uit je verhaal) is verschrikkelijk.

heel veel succes,
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Drientje zei:
Als je je verslaving kunt onderhouden kun je erg oud worden met een heroïne verslaving.
Klik om te vergroten...

Lichamelijk, ja. Maar geestelijk sta je stil...
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#17
r@r@ zei:
Drientje zei:
Als je je verslaving kunt onderhouden kun je erg oud worden met een heroïne verslaving.
Klik om te vergroten...

Lichamelijk, ja. Maar geestelijk sta je stil...
Klik om te vergroten...
Dat hoeft niet bij iedereen zo te zijn.Mischien dat jij dat zo ervaren hebt.Ik heb ook veel creativiteit aan dope gebruik overgehouden.Zoveel zelfs dat ik van mijn hobby geld verdien om rond te komen.Ik durf te zeggen dat ik zonder ruim 20-jaar dope gebruik niet zo creatief geworden zou zijn als waar ik nu ben.Dope gebruik heeft bij mij ook wel voordelen gehad.Ik heb niet de indruk dat ik geestelijk stil heb gestaan,integendeel zelfs!!.Maar dat ligt per persoon natuurlijk anders.
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wat een raar advies: met heroine van de methadon afkicken.. Op zich snap ik het wel, methadon is verslavender dan heroine en erg moeilijk om vanaf te komen (om nog te zwijgen van het langdurige proces) maar iemand die nog stiekem H bijgebruikt moet wel verdomde sterk in zijn schoenen staan wil hij gecontroleerd H kunnen gebruiken en het zelfs afbouwen! Het zou mij beslist niet lukken in elk geval. Is subuxone geen idee?
a
abcLid
01-01-2024, 00:00
#19
Vond het ook een raar advies. Ze zeiden dat het alleen veel makkelijker ging waarschijnlijk vanwege de halfwaardetijd, ofzo. Suboxone weet ik niet of hij dat al heeft geprobeerd, volgens mij niet. Wel al meerdere malen dmv narcose en Naltrexon. Maar zoals bewezen geen blijvend succes.

Ondanks dat ik het niet zelf ondervonden heb, een verslaving aan H. Lijkt het mij dat je dmv Suboxone toch weer iedere dag wordt geconfronteerd met verslaafd zijn. Je moet iets nemen
want anders word je ziek. En het is iets chemisch.
Misschien wil ik te graag geloven in Iboga en ga ik weer gruwelijk op mn bek. Ben er wel bang voor dat het toch weer fout gaat. Al zou ik het deze x snel herkennen en ook niet meer accepteren.
Dat is iets wat ik nu leer over hem. Eerst was het een gevoel maar zeker weten wist ik het niet.

W.b. het gecontroleerd afbouwen, denk ik dat hij het goed doet. Hij zat op 35 mg meth/ 7 pillen en nu is hij bezig aan zn laatste half. Wat volgens hem het moeilijkste is. Hij is niet zo stoned als een kanarie maar vrij normaal. Dat vind ik ook zo schrikbarend, denk dan: Hoe lang al?
Ook eet hij goed alleen is ie erg lui, was die al maar nu nog erger. Wel super chagerijnig in de ochtend!

Anyway, laten we hopen dat het goed komt hou jullie op de hoogte!

Thnx

Any
a
abcLid
01-01-2024, 00:00
#20
Vond het ook een raar advies. Ze zeiden dat het alleen veel makkelijker ging waarschijnlijk vanwege de halfwaardetijd, ofzo. Suboxone weet ik niet of hij dat al heeft geprobeerd, volgens mij niet. Wel al meerdere malen dmv narcose en Naltrexon. Maar zoals bewezen geen blijvend succes.

Ondanks dat ik het niet zelf ondervonden heb, een verslaving aan H. Lijkt het mij dat je dmv Suboxone toch weer iedere dag wordt geconfronteerd met verslaafd zijn. Je moet iets nemen
want anders word je ziek. En het is iets chemisch.
Misschien wil ik te graag geloven in Iboga en ga ik weer gruwelijk op mn bek. Ben er wel bang voor dat het toch weer fout gaat. Al zou ik het deze x snel herkennen en ook niet meer accepteren.
Dat is iets wat ik nu leer over hem. Eerst was het een gevoel maar zeker weten wist ik het niet.

W.b. het gecontroleerd afbouwen, denk ik dat hij het goed doet. Hij zat op 35 mg meth/ 7 pillen en nu is hij bezig aan zn laatste half. Wat volgens hem het moeilijkste is. Hij is niet zo stoned als een kanarie maar vrij normaal. Dat vind ik ook zo schrikbarend, denk dan: Hoe lang al?
Ook eet hij goed alleen is ie erg lui, was die al maar nu nog erger. Wel super chagerijnig in de ochtend!

Anyway, laten we hopen dat het goed komt hou jullie op de hoogte!

Thnx

Any

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."