Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Als je rookt krijg je toch ook de stoffen binnen die in de alluminiumfolie zitten, ik denk ook niet zo gezond, waarmee ik niet wil zeggen dat ik heroïne op zich gezond vind. Het grote gevaar is denk ik dat alles zodanig verdooft is door het bruin dat alles te laat aan het licht komt wat er aangetast is in het lichaam."
"Wat je beschrijft over die emoties is zeer herkenbaar bij hem. Het zijn echt uitersten elke keer opnieuw. In de eerste plaats hoop ik voor hem dat hij er uitgeraakt en dat hij zich herpakt. Ik heb enkel respect voor het feit dat je geen relatie aangaat omdat het inderdaad niet eerlijk is. Het is tenslotte iedereen zijn eigen keuze om te gebruiken maar voor de partner is er plots geen keuze meer en voor je het weet zit je er middenin."
"Had eigenlijk nooit verwacht dat (ex-) gebruikers mij de raad zouden geven om de relatie te beëindigen. Hoe komt het eigenlijk dat jullie mij begrijpen en hij niet?! In elk geval bedankt voor de reacties! Momenteel ben ik alles op een rijtje aan het zetten en aan het werken aan mijn eigen geluk, jammer maar helaas ik moet nu egoïstisch zijn net als hij al die tijd was en is!"
"Hoe ging jouw vriendin dan om met je gebruik? Ik heb het vooral lastig dat ik soms niet weet hoe ik moet reageren."
"speeseend zei: Indien ik met haar verder wilde, moest ik van haar stoppen. Ze was relatief ruimdenkend en wilde ook dat ik niet stiekem meer ging gebruiken. Een paar keer heeft ze een deadline van stoppen gegeven, welke ik toch een paar maal niet heb gehaald. Hierdoor weer drama's want, ik wilde wel maar kon echt niet.. Uiteraard 'kan' altijd of nooit, het is maar helemaal hoe je er op het moment in staat. Helaas zijn de wijsheden meestal achteraf. Zelden tijdens een verslaving. Klik om te vergroten... speeseend zei: Ik probeer hem ook duidelijk te maken dat hij eerlijk moet zijn tegen mij zodat die leugens stoppen, hij komt met verschillende verhaaltjes op de proppen terwijl ik wel weet dat hij achter spul gaat en gebruikt. Die leugens zijn er voor mij teveel aan. Ik moet zeggen dat hij momenteel zijn best doet om eerlijk te zijn al sluipen er soms toch nog leugentjes in hoor. Maar hij probeert in elk geval wel. Heb hem ook duidelijk gemaakt dat ik nu vooral naar mezelf ga kijken en iets ga maken van mijn leven met of zonder hem. Heb vanavond afgesproken met vrienden om iets te gaan eten en heb hem gevraagd of hij zin heeft om mee te gaan en hij ziet het gelukkig zitten. Ik denk dat zo'n uitstapjes goed zijn om uit ons isolement te komen (want ook ik zit ergens gevangen) en beetje per beetje ons oude leven op te nemen. Een leven zonder drugs waarschijnlijk met vallen en opstaan! Hopelijk amuseren we ons want het is al lang geleden hoor Klik om te vergroten..."
"Zo is het inderdaad de laatste keer gegaan. We moesten iets gaan drinken bij vrienden, ik maak mij klaar en hij ligt in de zetel en plots zegt hij: ik heb geen zin ik ga niet. Ging vroeger dan ook thuis gebleven zijn maar heb toen gezegd OK geen probleem blijf maar liggen in je zetel maar ik ga wel. Hij is dan wel geschrokken omdat hij het niet verwacht had dat ik alleen zou gaan en ik heb ook geen ruzie gemaakt om hem te overtuigen om toch mee te gaan, ben eigenlijk gewoon vertrokken."
"Ik heb een relatie van 2 jaar en mijn partner is heroïneverslaafd. Toen we een relatie begonnen was dit fantastisch, de verliefdheid van in het begin zoals elke relatie waarschijnlijk! Na een aantal maanden ben ik erachter gekomen dat mijn vriend aan de heroïne zat (zit). Hij was heel afwezig, geen sex. Hij heeft toen alles opgebiecht en heb dan besloten om hem te steunen om deze verslaving te overwinnen, ook al wist ik niet wat ik moest doen want tenslotte is dit iets wat hij zelf moet overwinnen. Vol goede moed begonnen we hier aan, afspraken bij de dokter, methadon nemen. Ik dacht echt we gaan er wel geraken. Om hem nog een extra boost te geven heb ik een deel van zijn schulden betaald om deurwaarders tegen te houden en hem zo positief mogelijk te houden. Deze zomer echter een serieuze terugval, uit het niets terug hervallen. Heeft ook nog contact met gasten uit het milieu en wil deze niet loslaten. Met serieuze terugval bedoel ik echt wel serieus, bijzonder agressief om aan spul te geraken. Samen met zijn ouders alle financiële middelen afgenomen hiermee bedoel ik zijn loon laten storten op een andere rekening zodat hij hier niet meer kan over beschikken om de financiële put toch een beetje onder controle te houden. Uiteindelijk toch weer een kans gegeven want als je iemand graag ziet ga je er nu eenmaal voor! Tot nu: heb hem betrapt in de badkamer terwijl hij gebruikte (hij rookt met aluminiumfolie). Had al een tijdje een vermoeden maar je denkt soms dat je spoken ziet en je wordt een bijzondere controlefreak. Ik wil eindelijk verder met mijn leven maar hij moet nog geld aan mij en het is toch een beetje veel om dit zomaar te laten vallen. Momenteel heb ik met hem geen leven; ruzie, nog altijd geen sex (ook voor een vrouw belangrijk hoor), vraagt constant geld (geef ik niet meer) en leeft eigenlijk op mijn kap. Hij denkt maar aan één ding HEROÏNE, probeer nog vol te houden hoor maar ik voel dat ik op het einde van mijn latijn ben, ben moe. Ik weet dat ik hem kan buitenzetten maar ergens diep in hem zit de persoon die ik graag zie. Hij zegt dat hij zelf zo ook niet verder wil, hij zegt zo veel maar doet het nooit. Ik zie dit forum om mijn verhaal te doen en misschien steun te vinden. Bovendien hoop ik via deze weg gebruikers eens de andere kant van het verhaal te laten zien, want ze sleuren niet enkel zichzelf de dieperik in maar ook hun partners, weet eigenlijk niet of ze dit beseffen. Dit had ik ook graag geweten: ze weten dat ze verkeerd bezig zijn maar doen toch gewoon verder. Dit moet echt een erge drug zijn wou dat ik heroïne nooit gekend had."
"Als ik dit forum zo eens doorneem vraag ik mij af of mijn partner ooit heroïne kan overwinnen. Hijzelf zit nu in die fase dat iedereen een probleem heeft behalve hijzelf. Aan de andere kant verwijt hij mij dat ik geen steun ben voor hem, dat ik hem niet help en dat ik hem alleen verder duw richting shit! Kprobeer gebruikers te begrijpen hoor maar tis enorm moeilijk om te begrijpen wat er in hun kop omgaat. De ene moment zijn ze happy en 5 minuten later stort hun wereld in en je moet dat allemaal maar proberen te volgen."
"tja hoe ist het met mij? Mijn vriend is nu sinds dinsdag clean en ligt ziek op de zetel. Voor mij blijft het lastig ik verlang naar een normaal leven, een saai leven zonder drugsproblemen. Ik laat hem zo veel mogelijk gerust om geen ruzie uit te lokken en wie weet kan hij alles op een rijtje zetten. Ik blijf wel bij mijn standpunt ik wil mijn jaar inzetten zonder drugs, afwachten of het met of zonder hem wordt ..."
""