Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsweer aan de bruin, of niet?

weer aan de bruin, of niet?

38 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#1
silverfish zei:
Wat een raar advies: met heroine van de methadon afkicken.. Op zich snap ik het wel, methadon is verslavender dan heroine en erg moeilijk om vanaf te komen (om nog te zwijgen van het langdurige proces) maar iemand die nog stiekem H bijgebruikt moet wel verdomde sterk in zijn schoenen staan wil hij gecontroleerd H kunnen gebruiken en het zelfs afbouwen! Het zou mij beslist niet lukken in elk geval. Is subuxone geen idee?
Klik om te vergroten...
Nee,ik snap dat advies wel.Dat advies is dan wel bedoeld om daarna over te stappen naar een ander middel,dan methadon.Dus bv-suboxone/bup of naltrexon.Als je bv, heel veel methadon gebruikt en je hebt het gevoel dat je er niet mee kunt stoppen/of af kunnen bouwen,dan is -vaak- het advies om toch met heroine door te gaan.Dus geen methadon erbij slikken.Als je dat zeker 10-dagen doet,is de overstap naar een ander middel als methadon aanwezig.Dus om over te stappen naar suboxone/bup.Tenminste dat is mij zo verteld door de verslavings-arts.Zelf ben ik toen van 65-mg methadon in 10-dagen terug gegaan naar 20-mg.En toen overgestapt naar Suboxone.En dat bevalt nog steeds.Maar iemand die meer moeite heeft om af te bouwen met methadon,ja die wordt heroine gebruik,zonder de methadon erbij te slikken,wel aangeraden.
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#2
Van methadon naar heroine en dán door naar sub (of een ander opiaat met kortere halfwaarde tijd), ja, dat snap ik wél ja. Maar heroine blijft gewoon te lekker om van af te kunnen bouwen als de verslaving nog in je kop zit..
Ben zelf na 26 jaar methadon van 120 mg in 3 maanden afgebouwd naar 10 mg en toen m.b.v. de pijnpoli via tramadol overgestapt naar subuxone maar ik werd helemaal gek van de pijn (sub doet echt niets tegen pijn, althans niet voor mij) dus na een jaar van ellende weer terug op de methadon. ik gebruik nog steeds niet bij na al die jaren maar ik baal uiteraard wel van die eeuwige m-verslaving..
Subuxone voelde overigens als nog grotere troep dan methadon voor mij maar ook dat is puur persoonlijk.

Trouwens, voor de OP: iemand die al een tijdje op methadon zit zal er volkomen normaal uitzien en ook normaal reageren (dus niet stoned of suf) maar iemand die afbouwt - zeker als diegene nog maar op een halfje zit - zal zich al snel niet bepaald senang voelen en dus 'lui' op de bank hangen, dat hoort erbij. Ik word zelf altijd volkomen apathisch/lethargisch door de afbouw, puur omdat ik me dan zo ontzettend klote voel dat ik gewoonweg nergens meer energie voor op kan brengen. Douchen of je tanden poetsen voelt dan al als de Himalaya beklimmen bij wijze van spreken.. en ik moet me dan ook nog elke dag naar mijn werk slepen voor een stressdag van 9 uur dus eenmaal thuis ben ik dan fullig kapot. Dus neem het hem niet kwalijk want van het afbouwen en het daarbij horende schier eindeloze ongerief (to say the least) kun je nou eenmaal wat chagrijnig worden :wink:
Maar goed, alles beter dan 24/7 achter de dope aan jagen zou ik zeggen..
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#3
ik doe mijn best zei:
r@r@ zei:
Drientje zei:
Als je je verslaving kunt onderhouden kun je erg oud worden met een heroïne verslaving.
Klik om te vergroten...

Lichamelijk, ja. Maar geestelijk sta je stil...
Klik om te vergroten...
Dat hoeft niet bij iedereen zo te zijn.Mischien dat jij dat zo ervaren hebt.Ik heb ook veel creativiteit aan dope gebruik overgehouden.Zoveel zelfs dat ik van mijn hobby geld verdien om rond te komen.Ik durf te zeggen dat ik zonder ruim 20-jaar dope gebruik niet zo creatief geworden zou zijn als waar ik nu ben.Dope gebruik heeft bij mij ook wel voordelen gehad.Ik heb niet de indruk dat ik geestelijk stil heb gestaan,integendeel zelfs!!.Maar dat ligt per persoon natuurlijk anders.
Klik om te vergroten...

@ikdoemijnbest:

Hoe kan je dat nou weten??? Zonder ruim 20 jaar dope gebruik was je niet zo creatief geweest? Dat is juist het punt: dat kan je juist NIET weten. Wie weet hoeveel meer jij creatief jij was geweest zonder die kutdope!Ik heb een associatie... struisvogel... kop... zand...

Groetjes,
R@ :wave:
L
Lid 30310Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Lijkt mij dus ook, alle drugs hebben een andere uitwerking natuurlijk. En dat je van speed of lsd creatiever wordt kan ik mij nog wel iets bij voorstellen. Maar als iets je creativiteit dood dan is het heroine wel. Om nog maar niet te spreken van afgestompte gevoelens en emoties.
a
artworkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Weet wel zeker dat je door bruin gebruik je emotionele ontwikkeling stil staat. Creativiteit kan je ook met je intellect ontwikkelen maar dat staat los van je emoties waar namelijk een dopedekentje overheen ligt.
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#6
Laat ik het anders formuleren.Want ik zie dat meerdere mensen hier anders over denken.En dat geeft voor de rest niet!.Toen ik eerder dagelijks nog veel gebruikte,was ik niet van het bank-hangen.Nee,ik werd altijd actief.Ik heb volgens mij,onder invloed van dope,nog nooit zoveel boeken gelezen als toen.In allerlei genres.Ik ben altijd goed met me handen geweest,ik ontwerp en maak-vnl- stoelen,kasten van grenenhout.Ik ben nog nooit zo actief geweest als toen.Zelfs met ideeen.En dat bedoelde ik eigenlijk.En dat je emo stil blijft staan,dat snap ik niet helemaal goed.Het is nu wel zo,integenstelling tot eerder,dat als ik iets meemaak,of op tv,of in het echt,ik nu wel wat eerder emo kan zijn.Maar niet in het overdrijfende ervan.Tuurlijk merk ik het verschil wel,maar niet dat het overheerst.En zeker dat ik me niet ga afvragen van wat heb ik allemaal gemist de afgelopen 20-jaar.Er zijn ook wel voordelen geweest aan dope gebruik.Het heeft me wel gemaakt tot de persoon die ik nu wel ben.En tuurlijk weet ik niet hoe het anders was gegaan zonder dope.Maar het is in mijn ogen niet alleen nadeel geweest.Ik vind bv ook,dat als een gebruiker/verslaafde echt afkickt en hij werk zoekt,hij heel goed vertegenwoordiger kan gaan worden.Bijna elke gebruiker kan goed babbelen,juist door de dope,juist creatief worden in oplossingen om dope te kunnen/willen scoren.En zo bedoelde ik dat een beetje,.. :wave:
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#7
Enne R@R@,..Ik heb t idee dat je zelf nog te veel met je hoofd bezig bent met dope.De dingen zijn gebeurd,die draai je niet terug.Want je weet ook niet of je anders was gaan doen en denken zonder dope.Het is gebeurd nu in je leven,accepteer dat en ga verder,kijk/probeer niet meer achterom te kijken,maar pak je voordeel er uit.Want ik weet zeker dat dope jou ook gevormt heeft tot de vrouw die je nu bent.Maar is dat erg dan,..Je bent wie je bent.En dat je bv zegt over de dope crisis-Dat jou ook de rillingen over je lijf lopen,..Nou sorry,bij mij niet,ik heb er niks meer mee.-PS-vat dat verhaaltje van mij nu niet als een aanval,het is goed bedoeld hoor!!,want je weet toch-ik doe mijn best. :wink:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hoest met jou RARA?
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#9
ik doe mijn best zei:
Enne R@R@,..Ik heb t idee dat je zelf nog te veel met je hoofd bezig bent met dope.
Klik om te vergroten...

?? Ik ben voor het eerst sinds lange tijd een keertje op DF :confused:
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#10
ik doe mij best schreef :
ik durf te zeggen dat ik zonder ruim 20-jaar dope gebruik niet zo creatief zou zijn als waar ik nu ben. ik doe mij best schreef:
R@R@,..je weet niet of je anders was gaan doen en denken zonder dope
Klik om te vergroten...
toch wel tegenstrijdig hoor :P
je kan nooit weten hoe je leven eruit zou zien of hoe je zou zijn geworden, dat gegeven staat los van dope maar heeft te maken met keuzes die je maakt.
@ abc, ik hoop voor je dat hij het volhoudt, want leven met een verslaafde terwijl jij het niet bent is een drama en ik hoop echt dat als hij terug valt jij idd zo sterk in je schoenen staat om er een punt achter te zetten, ik wens je hoe dan ook veel sterkte toe !
n
nonnaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik denk dat iets nooit stil kan staan.
Het wordt onderdrukt en dus is er minder aandacht voor.(genieten we daarom zo van de hero)?
Als alles energie is dan staat het nooit stil, de stroom gaat toch wel door, op wat voor manier dan ook. Met of zonder dope.
a
abcLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik hoop ook dat hij het redt! (Op dit moment zet hij nu een shot....)
Geloof wel dat hij het redt, en zo niet dan is het jammer voor hem. Hou van hem en gun hem al het geluk vd wereld maar hij moet het wel willen ontvangen. Dus mocht hij verder gaan dan is dat zonder mij. Al doet mij dat nog zoveel pijn.

Besef mij nu wel hoe heftig een verslaving is, wat een mindfucker. Ken het al, betrof dat alleen een wiet en nicotine verslaving. Maar, ik denk dat het op een bepaalde manier wel een overeenkomst heeft.

Hij heeft net aan zn moeder en zus verteld hoe het zat en dat hij iboga wou gaan doen. Hoop echt dat we een stap in de goede richting zijn!
Laat weten hoe het verder verloopt en voor ieder die het zat is........ VEEL SUCCES!!!!!!!!!!
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#13
abc zei:
Ik hoop ook dat hij het redt! (Op dit moment zet hij nu een shot....)
Geloof wel dat hij het redt, en zo niet dan is het jammer voor hem. Hou van hem en gun hem al het geluk vd wereld maar hij moet het wel willen ontvangen. Dus mocht hij verder gaan dan is dat zonder mij. Al doet mij dat nog zoveel pijn.
Klik om te vergroten...
Dat hoop ik ook voor je. Klinkt erg heftig allemaal! Knap van je dat je die beslissing maakt. Of jou, of de drugs! En als hij kiest voor de drugs, weet dan wel dat dit niet komt omdat jij 'niet leuk genoeg' meer bent ofzo.. Verslaving heeft hem dan in z'n macht..

abc zei:
Laat weten hoe het verder verloopt
Klik om te vergroten...
Heel graag! Ik ben benieuwd! Wel knap dat hij het aan familie heeft verteld trouwens!

Liefs
a
abcLid
01-01-2024, 00:00
#14
Vanadesse zei:
abc zei:
Ik hoop ook dat hij het redt! (Op dit moment zet hij nu een shot....)
Geloof wel dat hij het redt, en zo niet dan is het jammer voor hem. Hou van hem en gun hem al het geluk vd wereld maar hij moet het wel willen ontvangen. Dus mocht hij verder gaan dan is dat zonder mij. Al doet mij dat nog zoveel pijn.
Klik om te vergroten...
Dat hoop ik ook voor je. Klinkt erg heftig allemaal! Knap van je dat je die beslissing maakt. Of jou, of de drugs! En als hij kiest voor de drugs, weet dan wel dat dit niet komt omdat jij 'niet leuk genoeg' meer bent ofzo.. Verslaving heeft hem dan in z'n macht..

abc zei:
Laat weten hoe het verder verloopt
Klik om te vergroten...
Heel graag! Ik ben benieuwd! Wel knap dat hij het aan familie heeft verteld trouwens!

Liefs
Klik om te vergroten...
a
abcLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het lukt niet helemaal maar ik wou reageren op bovenstaand verhaal. Dat ik voor mijzelf kies als hij weer een terugval krijgt.
Ik ben namelijk niet van plan om dat tegen hem te vertellen. Omdat ik dan bang ben dat hij heel erg stiekem gaat doen. Is dat verstandig??
Wel weet ik dat hij waarschijnlijk nog wel speed zal gaan gebruiken. Als dat in mate is zou ik dat wel accepteren.
Maar de heroine niet. Andere dope, indien beperkt, kan ik accepteren. Al ga ik er wel van uit dat ook dat na een tijdje klaar zal zijn.
Maar daarom mijn vraag: Moet ik het bovenstaande verhaal aan hem vertellen? Zelf denk ik van niet omdat ik dan bang ben dat hij stiekem gaat lopen doen. Zelfs als het niet nodig is.
Of is het niet eerlijk naar hem toe? Dat als het fout gaat, ik ervandoor ga. En hem daar dus niet voor gewaarschuwd heb.
Zit mij net te bedenken dat hij weet, in welke mate, ik wat wel en wat niet accepteer.

Wat betreft - weet dan wel dat dit niet komt omdat jij 'niet leuk genoeg' meer bent ofzo.. Verslaving heeft hem dan in z'n macht..
Dat weet ik. Daarom heb ik er nog wel vertrouwen in dat het goed kan komen. Want ik geloof echt dat hij een ander leven wilt. Maar zoals de meeste hier wel weten is het zo'n MINDFUCKER
dat het niet altijd genoeg is, om clean te blijven.

Wil iedereen nogmaals bedanken voor alle lieve en goedbedoelde reactie's. Al is mijn vriend er soms niet zo blij van omdat ik er soms depri van word. ( het lezen van het forum ) En loopt hij weer te kankeren: Jij met je kutforum, wat weten die junkie's nou, ze kennen mij niet en kunnen daar dus niet over oordelen!!!! :wink:
Maar het is gewoon een kut verhaal en je wordt er, op dit moment, ook niet vrolijk van.
:wave:
s
sissiLid
01-01-2024, 00:00
#16
heb zelf ook al "gedreigd" om weg te gaan bij mijn vriend als hij niet stopte met heroïne maar veel heeft dit niet uitgehaald. Integendeel ik kreeg de reactie doe maar: als ik mij kan verbeteren moet ik dat vooral doen!
Ik denk dat of je het nu zegt of niet uiteindelijk niet veel verschil maakt.
Iedere situatie en reactie is anders natuurlijk maar in mijn geval is dit voor mijn vriend geen reden om te stoppen.
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#17
sissi zei:
maar in mijn geval is dit voor mijn vriend geen reden om te stoppen.
Klik om te vergroten...
Trek het je niet persoonlijk aan meis :(
L
Lid 30310Lid
01-01-2024, 00:00
#18
sissi zei:
heb zelf ook al "gedreigd" om weg te gaan bij mijn vriend als hij niet stopte met heroïne maar veel heeft dit niet uitgehaald. Integendeel ik kreeg de reactie doe maar: als ik mij kan verbeteren moet ik dat vooral doen!
Ik denk dat of je het nu zegt of niet uiteindelijk niet veel verschil maakt.
Iedere situatie en reactie is anders natuurlijk maar in mijn geval is dit voor mijn vriend geen reden om te stoppen.
Klik om te vergroten...
Iemand kan alleen stoppen als diegene zelf wil stoppen. Als je om andere redenen stopt of je stopt voor iemand anders zal het niet gaan lukken.
s
sissiLid
01-01-2024, 00:00
#19
100% gelijk, net zoals het afkicken, ik kan er enkel zijn voor hem maar tenslotte is dit iets wat hijzelf moet waarmaken. Dat is een "fout" dat ik in het begin maakte, al wat niet meezat voor hem wou ik overnemen zodanig dat hij toch maar positief kon blijven in het leven en niet naar de heroïne greep om alles te vergeten. Maar uiteindelijk is dat niet het echte leven. Ook voor mij is drugs een levensles weliswaar een dure hoor.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."