Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsweer aan de bruin, of niet?

weer aan de bruin, of niet?

38 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
a
abcLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik hoop ook dat hij het redt! (Op dit moment zet hij nu een shot....)
Geloof wel dat hij het redt, en zo niet dan is het jammer voor hem. Hou van hem en gun hem al het geluk vd wereld maar hij moet het wel willen ontvangen. Dus mocht hij verder gaan dan is dat zonder mij. Al doet mij dat nog zoveel pijn.

Besef mij nu wel hoe heftig een verslaving is, wat een mindfucker. Ken het al, betrof dat alleen een wiet en nicotine verslaving. Maar, ik denk dat het op een bepaalde manier wel een overeenkomst heeft.

Hij heeft net aan zn moeder en zus verteld hoe het zat en dat hij iboga wou gaan doen. Hoop echt dat we een stap in de goede richting zijn!
Laat weten hoe het verder verloopt en voor ieder die het zat is........ VEEL SUCCES!!!!!!!!!!
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#2
abc zei:
Ik hoop ook dat hij het redt! (Op dit moment zet hij nu een shot....)
Geloof wel dat hij het redt, en zo niet dan is het jammer voor hem. Hou van hem en gun hem al het geluk vd wereld maar hij moet het wel willen ontvangen. Dus mocht hij verder gaan dan is dat zonder mij. Al doet mij dat nog zoveel pijn.
Klik om te vergroten...
Dat hoop ik ook voor je. Klinkt erg heftig allemaal! Knap van je dat je die beslissing maakt. Of jou, of de drugs! En als hij kiest voor de drugs, weet dan wel dat dit niet komt omdat jij 'niet leuk genoeg' meer bent ofzo.. Verslaving heeft hem dan in z'n macht..

abc zei:
Laat weten hoe het verder verloopt
Klik om te vergroten...
Heel graag! Ik ben benieuwd! Wel knap dat hij het aan familie heeft verteld trouwens!

Liefs
a
abcLid
01-01-2024, 00:00
#3
Vanadesse zei:
abc zei:
Ik hoop ook dat hij het redt! (Op dit moment zet hij nu een shot....)
Geloof wel dat hij het redt, en zo niet dan is het jammer voor hem. Hou van hem en gun hem al het geluk vd wereld maar hij moet het wel willen ontvangen. Dus mocht hij verder gaan dan is dat zonder mij. Al doet mij dat nog zoveel pijn.
Klik om te vergroten...
Dat hoop ik ook voor je. Klinkt erg heftig allemaal! Knap van je dat je die beslissing maakt. Of jou, of de drugs! En als hij kiest voor de drugs, weet dan wel dat dit niet komt omdat jij 'niet leuk genoeg' meer bent ofzo.. Verslaving heeft hem dan in z'n macht..

abc zei:
Laat weten hoe het verder verloopt
Klik om te vergroten...
Heel graag! Ik ben benieuwd! Wel knap dat hij het aan familie heeft verteld trouwens!

Liefs
Klik om te vergroten...
a
abcLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het lukt niet helemaal maar ik wou reageren op bovenstaand verhaal. Dat ik voor mijzelf kies als hij weer een terugval krijgt.
Ik ben namelijk niet van plan om dat tegen hem te vertellen. Omdat ik dan bang ben dat hij heel erg stiekem gaat doen. Is dat verstandig??
Wel weet ik dat hij waarschijnlijk nog wel speed zal gaan gebruiken. Als dat in mate is zou ik dat wel accepteren.
Maar de heroine niet. Andere dope, indien beperkt, kan ik accepteren. Al ga ik er wel van uit dat ook dat na een tijdje klaar zal zijn.
Maar daarom mijn vraag: Moet ik het bovenstaande verhaal aan hem vertellen? Zelf denk ik van niet omdat ik dan bang ben dat hij stiekem gaat lopen doen. Zelfs als het niet nodig is.
Of is het niet eerlijk naar hem toe? Dat als het fout gaat, ik ervandoor ga. En hem daar dus niet voor gewaarschuwd heb.
Zit mij net te bedenken dat hij weet, in welke mate, ik wat wel en wat niet accepteer.

Wat betreft - weet dan wel dat dit niet komt omdat jij 'niet leuk genoeg' meer bent ofzo.. Verslaving heeft hem dan in z'n macht..
Dat weet ik. Daarom heb ik er nog wel vertrouwen in dat het goed kan komen. Want ik geloof echt dat hij een ander leven wilt. Maar zoals de meeste hier wel weten is het zo'n MINDFUCKER
dat het niet altijd genoeg is, om clean te blijven.

Wil iedereen nogmaals bedanken voor alle lieve en goedbedoelde reactie's. Al is mijn vriend er soms niet zo blij van omdat ik er soms depri van word. ( het lezen van het forum ) En loopt hij weer te kankeren: Jij met je kutforum, wat weten die junkie's nou, ze kennen mij niet en kunnen daar dus niet over oordelen!!!! :wink:
Maar het is gewoon een kut verhaal en je wordt er, op dit moment, ook niet vrolijk van.
:wave:
s
sissiLid
01-01-2024, 00:00
#5
heb zelf ook al "gedreigd" om weg te gaan bij mijn vriend als hij niet stopte met heroïne maar veel heeft dit niet uitgehaald. Integendeel ik kreeg de reactie doe maar: als ik mij kan verbeteren moet ik dat vooral doen!
Ik denk dat of je het nu zegt of niet uiteindelijk niet veel verschil maakt.
Iedere situatie en reactie is anders natuurlijk maar in mijn geval is dit voor mijn vriend geen reden om te stoppen.
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#6
sissi zei:
maar in mijn geval is dit voor mijn vriend geen reden om te stoppen.
Klik om te vergroten...
Trek het je niet persoonlijk aan meis :(
L
Lid 30310Lid
01-01-2024, 00:00
#7
sissi zei:
heb zelf ook al "gedreigd" om weg te gaan bij mijn vriend als hij niet stopte met heroïne maar veel heeft dit niet uitgehaald. Integendeel ik kreeg de reactie doe maar: als ik mij kan verbeteren moet ik dat vooral doen!
Ik denk dat of je het nu zegt of niet uiteindelijk niet veel verschil maakt.
Iedere situatie en reactie is anders natuurlijk maar in mijn geval is dit voor mijn vriend geen reden om te stoppen.
Klik om te vergroten...
Iemand kan alleen stoppen als diegene zelf wil stoppen. Als je om andere redenen stopt of je stopt voor iemand anders zal het niet gaan lukken.
s
sissiLid
01-01-2024, 00:00
#8
100% gelijk, net zoals het afkicken, ik kan er enkel zijn voor hem maar tenslotte is dit iets wat hijzelf moet waarmaken. Dat is een "fout" dat ik in het begin maakte, al wat niet meezat voor hem wou ik overnemen zodanig dat hij toch maar positief kon blijven in het leven en niet naar de heroïne greep om alles te vergeten. Maar uiteindelijk is dat niet het echte leven. Ook voor mij is drugs een levensles weliswaar een dure hoor.
s
sissiLid
01-01-2024, 00:00
#9
In het begin nam ik dit echt wel persoonlijk. Nu is dit al beter (al komt het toch nog hard aan) omdat ik hem nu zie als een andere persoon. Diep in hem zit nog wel de persoon die ik graag zie maar die komt nog zelden naar buiten.
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik wens je ook veel liefde toe. Hoop dat je er uitkomt, wees vooral eerlijk naar jezelf en hem toe. Zeg wat het met je doet, wat er in je omgaat, dat je je een drugshond voelt en hem niet vertrouwt whatever. Zonder erover te praten kom je nergens.

Sterkte! :wave:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Sterkte ermee, ik hoop dat de toekomst een mooi perspectief voor jullie beide bied.
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#12
speeseend zei:
Tja, Heroine is gewoonweg veel grotere rotzooi dan Speed.. in een spuit :)
Klik om te vergroten...

Ik denk dat speed spuiten veel slechter is voor je lichaam. Maar heroine blijft ergere rommel natuurlijk :wink:.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Jup klopt!

Omdat heroïne in je lichaam meteen omgezet wordt in morfine, wat het heel veel lijkt op de lichaamseigen stof endorfine, is het niet een grote belasting voor je zoals speed.

Als je je verslaving kunt onderhouden kun je erg oud worden met een heroïne verslaving.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Maar dat wil je niet :grin: Dan beter coke ofzo, daar ga je tenminste dood van :rolleyes:

Edit: Was een grapje trouwens hé, voor er iemand denkt dat ik het echt meen :P
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#15
ben zelf nu zo'n 27 jaar heroine verslaafd, zonder methadon. Methadon is in mijn ogen veel erger, t is dat het gratis is maar daar is ook alles mee gezegt.
afkicken van de methadon door heroine is inderdaad een goede keus, anders is afkicken van methadon in practijk eigenlijk onmogelijk. het punt is enkel dat ervan afkicken met heroine zeker 2 maanden of meer zal duren, en dat gaat dus knap wat geld kosten. daarbij komt, dat wanneer hij eenmaal van the meth. af is hij wel weer helemaal terug bij af is met zijn heroine verslaving.
ik wens je dan ook alle succes toe, en hoop van harte dat je het samen zal halen. maar ik vrees het ergste, het punt alleen al dat hij van alles en nog wat eerst gebruikte doet me vermoeden dat een clean leven (nu) niet voor hem is weggelegt. en ik vrees dat de boodschap om af te kicken van de meth met heroine een godsgeschenk was voor hem. nu kan nu gebruiken met een "geldige" reden.

al met al vrees ik dat dit slechts het begin is van een heleboel nieuwe ellende, maar ik hoop zo dat ik het totaal mis heb. want als clean persoon te leven naast een junk, en daar ook nog eens heel erg van te houden (wat ik denk op te maken uit je verhaal) is verschrikkelijk.

heel veel succes,
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Drientje zei:
Als je je verslaving kunt onderhouden kun je erg oud worden met een heroïne verslaving.
Klik om te vergroten...

Lichamelijk, ja. Maar geestelijk sta je stil...
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#17
r@r@ zei:
Drientje zei:
Als je je verslaving kunt onderhouden kun je erg oud worden met een heroïne verslaving.
Klik om te vergroten...

Lichamelijk, ja. Maar geestelijk sta je stil...
Klik om te vergroten...
Dat hoeft niet bij iedereen zo te zijn.Mischien dat jij dat zo ervaren hebt.Ik heb ook veel creativiteit aan dope gebruik overgehouden.Zoveel zelfs dat ik van mijn hobby geld verdien om rond te komen.Ik durf te zeggen dat ik zonder ruim 20-jaar dope gebruik niet zo creatief geworden zou zijn als waar ik nu ben.Dope gebruik heeft bij mij ook wel voordelen gehad.Ik heb niet de indruk dat ik geestelijk stil heb gestaan,integendeel zelfs!!.Maar dat ligt per persoon natuurlijk anders.
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wat een raar advies: met heroine van de methadon afkicken.. Op zich snap ik het wel, methadon is verslavender dan heroine en erg moeilijk om vanaf te komen (om nog te zwijgen van het langdurige proces) maar iemand die nog stiekem H bijgebruikt moet wel verdomde sterk in zijn schoenen staan wil hij gecontroleerd H kunnen gebruiken en het zelfs afbouwen! Het zou mij beslist niet lukken in elk geval. Is subuxone geen idee?
a
abcLid
01-01-2024, 00:00
#19
Vond het ook een raar advies. Ze zeiden dat het alleen veel makkelijker ging waarschijnlijk vanwege de halfwaardetijd, ofzo. Suboxone weet ik niet of hij dat al heeft geprobeerd, volgens mij niet. Wel al meerdere malen dmv narcose en Naltrexon. Maar zoals bewezen geen blijvend succes.

Ondanks dat ik het niet zelf ondervonden heb, een verslaving aan H. Lijkt het mij dat je dmv Suboxone toch weer iedere dag wordt geconfronteerd met verslaafd zijn. Je moet iets nemen
want anders word je ziek. En het is iets chemisch.
Misschien wil ik te graag geloven in Iboga en ga ik weer gruwelijk op mn bek. Ben er wel bang voor dat het toch weer fout gaat. Al zou ik het deze x snel herkennen en ook niet meer accepteren.
Dat is iets wat ik nu leer over hem. Eerst was het een gevoel maar zeker weten wist ik het niet.

W.b. het gecontroleerd afbouwen, denk ik dat hij het goed doet. Hij zat op 35 mg meth/ 7 pillen en nu is hij bezig aan zn laatste half. Wat volgens hem het moeilijkste is. Hij is niet zo stoned als een kanarie maar vrij normaal. Dat vind ik ook zo schrikbarend, denk dan: Hoe lang al?
Ook eet hij goed alleen is ie erg lui, was die al maar nu nog erger. Wel super chagerijnig in de ochtend!

Anyway, laten we hopen dat het goed komt hou jullie op de hoogte!

Thnx

Any
a
abcLid
01-01-2024, 00:00
#20
Vond het ook een raar advies. Ze zeiden dat het alleen veel makkelijker ging waarschijnlijk vanwege de halfwaardetijd, ofzo. Suboxone weet ik niet of hij dat al heeft geprobeerd, volgens mij niet. Wel al meerdere malen dmv narcose en Naltrexon. Maar zoals bewezen geen blijvend succes.

Ondanks dat ik het niet zelf ondervonden heb, een verslaving aan H. Lijkt het mij dat je dmv Suboxone toch weer iedere dag wordt geconfronteerd met verslaafd zijn. Je moet iets nemen
want anders word je ziek. En het is iets chemisch.
Misschien wil ik te graag geloven in Iboga en ga ik weer gruwelijk op mn bek. Ben er wel bang voor dat het toch weer fout gaat. Al zou ik het deze x snel herkennen en ook niet meer accepteren.
Dat is iets wat ik nu leer over hem. Eerst was het een gevoel maar zeker weten wist ik het niet.

W.b. het gecontroleerd afbouwen, denk ik dat hij het goed doet. Hij zat op 35 mg meth/ 7 pillen en nu is hij bezig aan zn laatste half. Wat volgens hem het moeilijkste is. Hij is niet zo stoned als een kanarie maar vrij normaal. Dat vind ik ook zo schrikbarend, denk dan: Hoe lang al?
Ook eet hij goed alleen is ie erg lui, was die al maar nu nog erger. Wel super chagerijnig in de ochtend!

Anyway, laten we hopen dat het goed komt hou jullie op de hoogte!

Thnx

Any

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."