Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Lieve mensen, Mijn vriend komt over een paar dagen terug na zijn "Iboga detox". Afgekickt van de bruin. Hij heeft een verleden van 25 jaar op en af. Maar nu mijn vraag: Zijn er dingen die ik juist wel, of juist niet moet doen, als iemand net uit een afkick/verslaving komt? Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar wil hem hier wel bij helpen. I.i.g. bedankt!"
"Beste mensen, ik hoop dat iemand mij kan helpen. Mijn vriend, sinds 4 mnd, was verslaafd aan de bruin. Laatste terugval 1,5 jaar geleden. Hij was/is een spuiter alleen tegenwoordig spuit hij af en toe speed. Wel zit hij nog aan de methadon, 35 mg. p.d. Nu heb ik hem ongeveer 1,5 mnd geleden betrapt met chinezen. Hij zei dat het een sample was en er niets aan de hand was/is. Tot hij mij een maand geleden zei dat het niet goed met hem ging en er niet meer uitkwam. Hij was weer aan het gebruiken, alles maar geen bruin (zei hij) Hij vertelde mij wel dat dit een soort van doorbraak was, het opbiechten/om hulp vragen. Terwijl het nog niet echt uit de hand was gelopen. Het zit nu zo dat ik er helemaal gek van wordt! Wil hem vertrouwen maar kan het niet, kan niet normaal in zijn ogen kijken. Let meteen op zn pupillen. Maar ik weet dat hij bv uppers zou gebruiken om zo zn pupillen weer een beetje vorm te geven. Kan het niet loslaten en heb m laatst dus weer betrapt. Hij zat te spuiten op de wc, hij zegt speed. Had de lepel gevonden en het zag er wit uit en smaakte niet naar bruin. Ik dacht dat het misschien een combi was, hero/speed maar weet niet of dat mogelijk is. Hij heeft ook de laatste tijd rode ogen en vrij kleine pupillen maar ik weet niet of je van bruin ook rode ogen krijgt. Ik word zo gek van mijzelf, dat ik als een of andere drugshond, hem naloop. Wil gewoon de waarheid. Hoop echt dat ik hier wat aan heb. Ook tips wb het terugwinnen van vertrouwen!"
"Bedankt! We zitten nu bij zn moeder. Gelukkig krijgt hij veel steun van zn familie en vrienden ( geen bruin gebruikers ). Heb zn spuiten al geteld dus hou hem in de gaten maar probeer hem wel een kans te geven. Op dit moment heeft hij geen werk maar wil dat wel gaan zoeken en ook heeft hij al aangegeven dat mocht er niets zijn dat het vrijwilligerswerk wordt. Hou jullie op de hoogte en succes voor iedereen!!!"
"Lieve mensen, denk dat het nu toch idd weer zo is. We hebben ruzie gehad en sindsdien sluit hij zichzelf op en ontloopt mij. Vraag mijzelf wel is af of ik er niet onbewust op aanspoor! Doordat ik er zo mee bezig ben! Denk dat hij nu al ongeveer weer 1 wk aan de bruin zit. Viel steeds in slaap op de bank, geen sex en s'ochtends niet te genieten! Moest het even kwijt want kan er met niemand over praten, krijg alleen maar te horen:dat wist je toch! En ik geloof nog steeds dat het goed komt en weet dat hij het ook niet tof zou vinden als iedereen dan weer weet van zijn terugval. Laat wel weten hoe het verloopt. Bedankt voor de reacties."
"Ja, wat hij nog met spuiten moet..... Sowieso is hij nog niet thuis geweest en voor een verslaafde schijnt het nogal moeilijk te zijn dat weg te gooien als je nog verslaafd bent. Wel heeft hij al gezegd dat er nog een halve gram bruin ligt en of ik dat weg wou gooien. Binnenkort maak ik dus iemand heel erg blij op CS!!! Succes allemaal en hou jullie op de hoogte. p.s. Hij vindt dit tot nu toe de beste methode. Heeft alles al geprobeerd, narcose, methadon, cold turkey en allerlei klinieken. De trip zelf was heel erg heftig maar het schijnt toch te helpen. Tot op heden geen trek, hij moet er zelfs niet aan denken en ook het ziek zijn valt heel erg mee."
"Lieve mensen, Allereerst bedankt voor de reactie's. Hij was idd weer goed op weg. Waarschijnlijk deed hij, het nog niet, iedere dag. Maar hij was wel iedere dag onder invloed. Heroine, speed, benzo's, methadon en Zopiclon. Hij had het al een beetje verteld en was ook al bezig met de Jellinek, maar die zijn niet zo snel. We zijn bij een Iboga "detox" geweest voor informatie. Waar gezegd werd dat het makkelijker is om eerst de methadon af te bouwen d.m.v. heroine. Ook de Jellinek zegt dat het makkelijker is. Na het besproken te hebben, heeft hij besloten het af te bouwen dmv H. Wat nog steeds moeilijk blijft. Weet wanneer het ongeveer tijd is. Zie m onrustig worden, hartslag gaat omhoog en zn pupillen worden weer groot. Hij, of ik, geeft dan aan dat het weer tijd is. Hij doet het niet waar ik bij ben want dat trek ik niet. Toch blijft dat moeilijk. Ik hoor dat de spuit uit de verpakking wordt gescheurd en weet dat ie 'm in zn arm duwt. Maar omdat ik geloof dat het goed komt. Dus dan moet het maar even. En ik leer hier ook wat meer over de verslaving op zich. Verbaas mij er iedere keer over hoe normaal hij doet/is als hij heeft gebruikt. Al doet ie vrij weinig. Maar die glazige, rode en felblauwe ogen vertellen alles. Iig hoop dat hij het zal redden. Wat betreft het betalen van de huur, we zijn allebei financieel onafhankelijk en betalen allebei onze eigen huur. Wil voor de rest iedereen die op welke manier ook, last heeft van een verslaving, heel veel sterkte, liefde en kracht toewensen."
"Ik hoop ook dat hij het redt! (Op dit moment zet hij nu een shot....) Geloof wel dat hij het redt, en zo niet dan is het jammer voor hem. Hou van hem en gun hem al het geluk vd wereld maar hij moet het wel willen ontvangen. Dus mocht hij verder gaan dan is dat zonder mij. Al doet mij dat nog zoveel pijn. Besef mij nu wel hoe heftig een verslaving is, wat een mindfucker. Ken het al, betrof dat alleen een wiet en nicotine verslaving. Maar, ik denk dat het op een bepaalde manier wel een overeenkomst heeft. Hij heeft net aan zn moeder en zus verteld hoe het zat en dat hij iboga wou gaan doen. Hoop echt dat we een stap in de goede richting zijn! Laat weten hoe het verder verloopt en voor ieder die het zat is........ VEEL SUCCES!!!!!!!!!!"
"Vanadesse zei: abc zei: Ik hoop ook dat hij het redt! (Op dit moment zet hij nu een shot....) Geloof wel dat hij het redt, en zo niet dan is het jammer voor hem. Hou van hem en gun hem al het geluk vd wereld maar hij moet het wel willen ontvangen. Dus mocht hij verder gaan dan is dat zonder mij. Al doet mij dat nog zoveel pijn. Klik om te vergroten... Dat hoop ik ook voor je. Klinkt erg heftig allemaal! Knap van je dat je die beslissing maakt. Of jou, of de drugs! En als hij kiest voor de drugs, weet dan wel dat dit niet komt omdat jij 'niet leuk genoeg' meer bent ofzo.. Verslaving heeft hem dan in z'n macht.. abc zei: Laat weten hoe het verder verloopt Klik om te vergroten... Heel graag! Ik ben benieuwd! Wel knap dat hij het aan familie heeft verteld trouwens! Liefs Klik om te vergroten..."
"Het lukt niet helemaal maar ik wou reageren op bovenstaand verhaal. Dat ik voor mijzelf kies als hij weer een terugval krijgt. Ik ben namelijk niet van plan om dat tegen hem te vertellen. Omdat ik dan bang ben dat hij heel erg stiekem gaat doen. Is dat verstandig?? Wel weet ik dat hij waarschijnlijk nog wel speed zal gaan gebruiken. Als dat in mate is zou ik dat wel accepteren. Maar de heroine niet. Andere dope, indien beperkt, kan ik accepteren. Al ga ik er wel van uit dat ook dat na een tijdje klaar zal zijn. Maar daarom mijn vraag: Moet ik het bovenstaande verhaal aan hem vertellen? Zelf denk ik van niet omdat ik dan bang ben dat hij stiekem gaat lopen doen. Zelfs als het niet nodig is. Of is het niet eerlijk naar hem toe? Dat als het fout gaat, ik ervandoor ga. En hem daar dus niet voor gewaarschuwd heb. Zit mij net te bedenken dat hij weet, in welke mate, ik wat wel en wat niet accepteer. Wat betreft - weet dan wel dat dit niet komt omdat jij 'niet leuk genoeg' meer bent ofzo.. Verslaving heeft hem dan in z'n macht.. Dat weet ik. Daarom heb ik er nog wel vertrouwen in dat het goed kan komen. Want ik geloof echt dat hij een ander leven wilt. Maar zoals de meeste hier wel weten is het zo'n MINDFUCKER dat het niet altijd genoeg is, om clean te blijven. Wil iedereen nogmaals bedanken voor alle lieve en goedbedoelde reactie's. Al is mijn vriend er soms niet zo blij van omdat ik er soms depri van word. ( het lezen van het forum ) En loopt hij weer te kankeren: Jij met je kutforum, wat weten die junkie's nou, ze kennen mij niet en kunnen daar dus niet over oordelen!!!! Maar het is gewoon een kut verhaal en je wordt er, op dit moment, ook niet vrolijk van."
"Beste mensen, Hierbij mijn vraag. Weet iemand het verschil tussen een ayahuasca trip en een iboga trip? Heb wel al een ayahuasca workshop gevolgd. Drie dgn met een sjamaan op de ayahuasca. Vond het super mooi, heftig, bijzonder en kan het (bijna) iedereen aanraden. Zou het wel doen onder goede begeleiding. Nu wil ik binnenkort iboga gaan proberen om van mijn rookverslaving af te komen en misschien bepaalde inzichten te krijgen. Hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt!"