Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"hallo Maxieme Ben tegen de 50 en het 19 jaar gebruikt (met tussen pozen) en heb het zelfde. Val nog welliswaar kort terug af en toe maar will ook nog iets van mijn leven maken. Ik heb tenslotte nog 15 Jaar voor ik 65 ben en dat is nog een mooie periode. Ik heb altijd gewerkt dus ben niet aan lager wal geraakt. Ik heb nooit gestolen van anderen, en nooit met justitie in aanraking geweest. Uiteraard wel een kompleet huis + boot + auto er doorheen gedraaid in de loop der jaren. Dat is het enige jammere, ik heb geen bezit verder, maar dat zal je niet onbekend in de oren klinken denk ik. Ik ben benieuwd hoe je dat denkt aan te pakken om lang clean te blijven? voor mij is het een enorme strijd in ieder geval nog. Groet. Wasbeer."
"Doe het niet ! Het levert je een probleem op varierend van jaren to tientalle jaren t/m je dood aan toe. En denk nu niet dat je daar wel sterk genoeg voor bent, dacht ik ook allemaal. Als je nu al rookt en drinkt en slikt, test je zelf eens door gewoon een maand even geheelonthouder te zijn. Met als start nu meteen. Wasbeer."
"Hee, Ik ben aan drugs begonnen toen ik 18 was, gelukkig alle andere dingen t/m tabak aan toe achter me kunnen laten, Heroine is pas een rol van betekenis gaan spelen toen ik 30 was, met af en toe periode van niet en wel ben ik er toch al 19 jaar mee zoet. Ik ben nu bijna 50 en sta op een kruispunt in mijn leven, als ik langer wil leven moet ik nu ophouden! Het lukt me nu om in ieder geval langer niet als wel te gebruiken (nu al weer 4 weken niet). Intussen heb ik ondekt dat onderbewust de beslissing om wat te gaan halen al dagen geleden is gemaakt, op het moment dat het "boven komt" ga ik dan ook wat halen, Ondanks tegen beter weten in! en ondanks comfortabele positie waar ik dan in zit (4 weken niet gerookt). Momenteel gaat het als volgt, om de 2-3 weken begint het verlangen weer, nog een week uitstellen, maar dan koop ik wat en rook 1 dag, de rest gooi ik weg, ben dan weer 4 dagen wat minder, maar een flinke griep is veel erger, Ik heb dat ritme nog niet effectief kunnen breken, Ik er volgens mijn raadgever niets voor in de plaats gedaan, hobby of zwemmen of "iets" wat het vacuün opvult. Hoe hebben anderen die bijna aan het eind van de tunnel zijn, zich daar daadwerkelijk doorheen gezet? of Hoe hebben anderen dat opgelost?"
"He Datwel, bedankt voor je reactie, Ik heb veel hetzelfde dingen, behalve sporten dan. Heb al wel afgesproken om met iemand te gaan zwemmen. Het schrijven erover helpt zelfs al een deel. De flesjes Natterman methode ken ik ook. Ik heb nog wel wat methadon af te bouwen (20mg), middel wat veel erger is als de kwaal overigens. Maar kan weer redelijk normaal naar de WC nu, opzich al een geschenk, al die dingen zijn ook reminders, Ik denk dat we ergens een beloning of erkenning willen voor wat voor andere mensen de normaalste zaak van de wereld is en als je wat ouder wordt gaan dingen zoals gezin en werk toch belangrijker worden, ik heb dat allemaal nog, en mijn gezondheid is redelijk, groet Wasbeer."
"Hee, iedereen Intussen weer in het 2-3 weken gat gevallen, dagje of 4 gebruikt, weekje ziek er weer uit gekrabbeld en nu weer naar de 2e week niet gebruikt, wel weer een beetje hoger in de methadon van 25 -> 40mg, maar al met al redelijk genadig van af gekomen deze reis. Intussen is de 40mg -> 30mg methadon nu. Ik ben het zat aan het worden dit, wellicht toch de enige manier om te stoppen. het gewoon spuug en spuug zat aan het worden dit, hopelijk blijft het ditmaal ook zo. Ik zie nu ook helemaal geen reden om te gebruiken, maar zodra het weer toeslaat probeer ik de "natterman" methode, wellicht net genoeg om de craving minder te maken. Groet Wasbeer."
"Dag iedereen, Ik heb het hele verhaal zitten lezen en opeens zit er een gat van 2 jaar in. Wilde gisteren al vragen hoe het me iedereen in dit dagboek is vergaan. Wasbeer."
"Dag Rudolf. Ik heb alle 202 berichten doorgelezen en ik vind het raar dat er niemand is die tussen 24-11-2011 en 21-7-2012 jou niet wil voordoen hoe dat moet. Nu is voordoen 1 en zelfdoen 2, ook bij ervaren mensen is het soms tobben. Ik spuit zelf niet, ik heb altijd gerookt (met als gevolg longen met een hoop problemen) Ik heb wel andere mensen geholpen maar ik ben niet zeker/ervaren genoeg om het jou te leren. Op youtube zijn genoeg instructie filmpjes te vinden hoe het wel maar ook vooral niet te doen. b.v. "How to perform an IV Injection" Maar daar zal je ongetwijfeld zelf ook al naar gekeken hebben. Ook al is de methode juist voorgedaan, wil dat nog niet zeggen dat je elke keer raak zult zitten. Zo moest ik 2x achter elkaar in het ziekenhuis geprikt worden door 2 verpleegsters en kom thuis met links en rechts een enorme bloed uitstorting, andere keren op een andere plaats waar ik normaal naartoe ga voor bloed prikken en daar gaat het altijd goed, de ene persoon is daar dus veel beter in als de andere heb ik ondervonden, en dat zijn dan de experts. Het is ook ervaring en die kan je alleen opdoen door zelf te oefenen. Verder over methadon, het middel is veel erger als de kwaal, blijf er zolang als mogelijk bij vandaan, voor wat het afbouwen betreft. Afein, ik hoop dat je asap naar normale heveelheden bent afgebouwd want het is wel absurd. En dat er in Nederland veel mis is met hoe alles werkt kan ik je uit eigen ervaring vertellen. Mijn mond viel op de grond van verbazing toen ik er mee te maken kreeg. Veel sterkte met de toekomst. Wasbeer."