Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsik stop!

ik stop!

79 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
W
WortelLid
01-01-2024, 00:00
#1
Flashing Moments zei:
Skippy zei:
Maar wat ik ook wilde vragen: de sterkte van je lichaam qua drugsgebruik, verschilt dat bij mannen en vrouwen?
Want mn vriend en ik gebruikten evenveel pillen, maar hij had nooit ergens last van maar ik wel.
bedankt voor jullie reacties
Klik om te vergroten...
vrouwen lopen idd eerder schade op aan drugsgebruik dan mannen
vooral bij xtc lopen vrouwen sneller hersenschade op(dat is ook uit onderzoek gebleken)
Klik om te vergroten...
Bij een zelfde hoeveelheid klopt het ja. Omdat een vrouw gemiddeld lichter weegt. Maar als een man en een vrouw beide 2 mg gram per kilo lichaamsgewicht nemen maakt het niks uit. En heb je misschien een bron van dat onderzoek lijkt me namelijk onzin dat iemand daar onderzoek naar doet.
F
Flashing MomentsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bij een zelfde hoeveelheid klopt het ja. Omdat een vrouw gemiddeld lichter weegt. Maar als een man en een vrouw beide 2 mg gram per kilo lichaamsgewicht nemen maakt het niks uit. En heb je misschien een bron van dat onderzoek lijkt me namelijk onzin dat iemand daar onderzoek naar doet.
Klik om te vergroten...
Vrouwen mogelijk gevoeliger dan mannen

Nederlands onderzoek heeft laten zien dat vrouwen mogelijk gevoeliger zijn voor de schade die XTC aan de serotonine-axonen kan veroorzaken dan mannen. Bij mannelijke zware XTC-gebruikers die in hun leven meer dan 50 pillen hebben geslikt, is in dit onderzoek geen schade aangetoond. Bij vrouwen die evenveel XTC hebben gebruikt echter wel. Bij matig XTC-gebruik, dat wil zeggen minder dan 50 pillen in het hele leven, is zowel bij mannen als bij vrouwen geen schade aangetoond.


http://www.drugs-test.nl/Downloads/Drug ... elling.pps
http://www.drugsinfoteam.nl/Xtc.html

>Vrouwen zijn door hormonale invloeden gevoeliger voor de effecten van XTC dan mannen. Vrouwen lopen meer kans op schade aan de vertakkingen van de cellen. Het gevolg is een verminderd functioneren van de hersenen.
http://www.drugs-forum.co.uk/forum/show ... php?t=3872

Vrouwen gevoeliger voor de schadelijke effecten van XTC op 5-HT-neuronen
http://www.radiologen.nl/files/file/Mem ... eneman.pdf

daar wordt zeker wel veel onderzoek naar gedaan :wink:
maar t zou idd kunnen komen doordat vrouwen gemiddeld lichter zijn en minder bloed hebben dan mannen, maar t zou ook door verschillende hormonen kunnen komen.. das nogniet helemaal duidelijk
Als vrouw kun je iig beter niet je vriendje proberen bij te houden met pillen slikken
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mac... zei:
Denk dat het voor veel mensen aan de situatie ligt. Ik kan me prima vermaken met zuipen als ik gewoon in een kroeg op stap ben, maar op party's met alleen maar house muziek is het wel erg lekker om een pilletje te pakken. En je zult echt wel weer opnieuw moeten leren om lol te hebben zonder XTC, maar dat heeft wat tijd en doorzettingsvermogen nodig, maar als je eenmaal zover bent is het echt zoveel beter.
Klik om te vergroten...

goh ik kan het wel begripen dat je je het minder leuk vind, want ook al is zuipen gezonder dan pillen pakken, het is een simpelere stuik (space) en het gevoel van xtc is mss chemisch maar wel heel leuk nog..

maar zijn feesten nu zo saai voor of bij jullie dat je xtc of iets anders moet ophebben om je te amuseren
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#4
nog 1 keertje en ik stop...

:flushed:
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#5
Skippy zei:
mijn vriend vind het een goede zet van mij dat ik stop, gelukkig blijft hij er nu ook van af, hij gebruikt alleen nog als ik ook wil.
De rede dat ik mezelf verraadde, ik weet het niet precies, ik dacht eigenlijk zo van , nou nog 1 keer en dan is het over, waar ik me niet aan hield.

Een tijdje was ik dus bang dat het een verslaving zou worden, maar nu is het weekend en ik mis het totaal niet.
Nu hou ik het lekker bij de jointjes en over een tijdje weer lsd, maar dan hou ik het weer lekker rustig.
Klik om te vergroten...

Fijn dat ie je steunt :)
Mooi dat je het niet mist!!
B
BollieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bij mannelijke zware XTC-gebruikers die in hun leven meer dan 50 pillen hebben geslikt, is in dit onderzoek geen schade aangetoond.
Klik om te vergroten...

Omg! Zware xtc gebruikers, 50 pillen in hun hele leven... Dan zijn we iig niet goed bezig... IK slik 50 pillen gemiddeld op een paar maand :rolleyes:
s
space scientistLid
01-01-2024, 00:00
#7
gelukkig voor je


wel volhouden he :wink:
w
wausie91Lid
01-01-2024, 00:00
#8
stoppen is nu zeker slim ja want want als je van 1 pillejte heel je maagf leegkotst wil dat toch wel zeggen da je maag aaridg naar de k**ker is
ik hoop echt dat het je lukt suc6 :grin:
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#9
is een topic uit maart , maar ja....

ik gebruik de laatste tijd helemaal geen pillen meer :grin:
zeker niet meer elk weekend, dus dat is een doel behaald :)
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#10
ja ben niet meer zo weg van pillen dus dat zal me zeker lukken :)
w
wausie91Lid
01-01-2024, 00:00
#11
mooi ben echt blij voor je
l
lazybonesLid
01-01-2024, 00:00
#12
Deranged zei:
Bikkels en coke, kan niet he. Coke is voor mietjes, je laat je ff wijsmaken dat je wat bent, maar je bent niets. Een zwakkeling, je bent verslaafd aan de leugen die coke je keer op keer verteld. Ook voor het overwinnen van de verslaving verdien ik geen enkele vorm van lof. Ik had namelijk geen keus, verplicht afkicken eigenlijk. Ben nooit vrijwillig de strijd ermee aangegaan, had dit uberhaupt nooit gewild. Als het aan mij had gelegen zat ik er waarschijnlijk nu nog steeds aan. Ik heb gewoon geluk gehad.
Klik om te vergroten...

Sterk dit.Heb ik ook met coke.Om een of andere reden wil ik het steeds hebben.En eigenlijk steld het niks voor.Heel vreemd dat je onrustig wordt als je weet dat het bijv.niet te krijgen is.Echt gevaarlijk.Ben er eens een jaar afgeweest.Toen kwam er iemand met een pakkie en daar ging ik weer voor de bijl.
D
Dr. TommyLid
01-01-2024, 00:00
#13
sterkte!!

ik hoop dat je het volhoud :)
F
Flashing MomentsLid
01-01-2024, 00:00
#14
ben sins oud en nieuw gestopt :)
M
Mr.jihoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Jeller zei:
denk ik ook niet.. schadelijker is het ook al niet dus kvind dit ook beter.. maar van veel lsd wordt je ook wel een vage volgens mij
Klik om te vergroten...
je ken via via mensen die de laatste tijd veels te veel lsd gebruiken en ik hoor van overal dat het echt niet goed gaat met hun, verliezen al hun vrienden, echte junkie verhalen....ze verliezen compleet de realiteit :(
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mr.jiho zei:
Jeller zei:
denk ik ook niet.. schadelijker is het ook al niet dus kvind dit ook beter.. maar van veel lsd wordt je ook wel een vage volgens mij
Klik om te vergroten...
je ken via via mensen die de laatste tijd veels te veel lsd gebruiken en ik hoor van overal dat het echt niet goed gaat met hun, verliezen al hun vrienden, echte junkie verhalen....ze verliezen compleet de realiteit :(
Klik om te vergroten...

Je zou eens wat moeten lezen over LSD, frequent gebruik/chronisch gebruik kan paranormale verschijnselen veroorzaken(telepathie, telekinese en toekomst voorspellen). Maar hier is erg weinig over te vinden(terwijl ik het wel wil geloven!), het amerikaanse leger heeft veel tests gedaan met lsd.

Seminar
Stanley Krippner
LSD and Psychic Phenomena: Attempting to Grasp the Unpredictable and the Intangible
(English, simultaneous translation Eng/Ger)

**LSD-type drugs have often been used to facilitate so-called "psychic phenomena", in other words, those experiences that seem to defy mainstream science's concepts of time, space, and energy. An Italian investigation met with meager results, and few formal studies have been attempted since. Such hypothetical phenomena as telepathy, precognition, clairvoyance, and psychokinesis appear to be intangible, and people’s laboratory reactions to LSD often are unpredictable. However, there are several anecdotal reports that could serve as the basis for continued exploration, especially those coming from shamans' usage of such substances as ayahuasca and their contemporary use as religious sacraments.**

Bron: LSD Symposium http://www.lsd.info
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#17
BobG zei:
Mr.jiho zei:
Jeller zei:
denk ik ook niet.. schadelijker is het ook al niet dus kvind dit ook beter.. maar van veel lsd wordt je ook wel een vage volgens mij
Klik om te vergroten...
je ken via via mensen die de laatste tijd veels te veel lsd gebruiken en ik hoor van overal dat het echt niet goed gaat met hun, verliezen al hun vrienden, echte junkie verhalen....ze verliezen compleet de realiteit :(
Klik om te vergroten...

Je zou eens wat moeten lezen over LSD, frequent gebruik/chronisch gebruik kan paranormale verschijnselen veroorzaken(telepathie, telekinese en toekomst voorspellen). Maar hier is erg weinig over te vinden(terwijl ik het wel wil geloven!), het amerikaanse leger heeft veel tests gedaan met lsd.
Klik om te vergroten...

ik denk idd dat het dat wel kan veroorzaken maar dan klopt er nix van dat heet dat je gek geworden bent van de lsd :wink:
W
WortelLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik stop vanaf NU, heb er wel iets van 30 opzak maar ik raak vanaf nu geen XTC meer aan. Ik zeg nooit nooit maar heb me voorgenomen iig niet meer te doen als 1x in de 2 - 3 maanden. :rolleyes:
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dat heb ik mezelf ook voorgenomen, nu maar checken of ik sterk genoeg ben, ik denk het wel.
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#20
LSD word je echt geen junk van hoor geloof mij.

als je de verkeerde kant opgaat , en het gaat slecht met je dan is het laatste waar je zin in hebt denk ik toch wel LSD..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."