Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsik stop!

ik stop!

79 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
B
BollieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bal0n zei:
Ja, maar jij bent dan ook wel een stuk stoerder dan de meesten he.
Klik om te vergroten...
Hou jij je maar koest, 17 jarig zoontje.
B
BennLid
01-01-2024, 00:00
#2
rare praat ? .. ik heb een tijd lang maar af en toe pep kunnen gebruiken omdat er mensen in mijn omgeving niets van mochten weten .. :P en nu weten vrij veel mensen het en ga ik liever een weekendje door op de speed dan een avondje vagen op de mdma ..
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#3
ja te veel LSD is ook niet goed natuurlijk, dan heb je veel kans op flashbacks en kdenk da je dan ook wel wat para n vaag gaat worden
M
Mr.jihoLid
01-01-2024, 00:00
#4
volgens mij kan je wel een lsd verslaafde worden...
ken toch een paar mensen die als een verlsaafde gebruiken
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat zijn idioten meneer Jiho, een belediging voor de substantie zelf en de gebruikers die het wel kunnen. Als ik iemand op tv zie praten over zijn ''wiet verslaving'' alsof hij cold turkey van de hero afmoest dan raak ik soms best geirriteerd. Zulke figuren en hun bullshitverhalen geven mensen zoals mijn ouders een fout beeld van wiet. In principe is alles verslavend tot in zekere zin. In sommige gevallen draait het echter om een stukje zelfbeheersing en discipline, weet wanneer je niet aan de behoefte moet toegeven. Zo moeilijk is het niet om je ff in te houden. Ken je grens en hou je daaraan, dan is er niks aan de hand. XTC verslaving bestaat simpelweg NIET, mensen die het zo ervaren zijn zwakkelingen. Ik heb verschillende vormen van verslaving mogen ervaren en ook xtc heb ik op een manier gebruikt waarbij sommigen al zouden spreken van een verslaving. Dit was het echter niet, ik gebruikte het regelmatig omdat ik het gewoon graag deed niks verslaving. Coke, dat was een verslaving. Roken is dat nog steeds. De rest is gewoon een kwestie van ballen hebben.


Yep, ik moet hier echt weg, weg van dat toetsenbord. Eerst alleen nog eten. :(
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Alle drugs zijn in mijn ogen verslavend en ook zeer zeker XTC, vind het ook wel een beetje sneu voor de mensen die zeggen die moeten afkicken van XTC, GHB, wiet oid, mja voor die mensen kan het toch evengoed een gevecht zijn. We zijn niet allemaal zulke bikkels dat we aan de sos gehangen hebben. Iedereen ervaart zijn eigen probleem als iets serieus en dan kun je niet gaan beweren dat het een stelletje losers zijn die zich aanstellen, want zo simpel zit het gewoon echt niet in elkaar.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bikkels en coke, kan niet he. Coke is voor mietjes, je laat je ff wijsmaken dat je wat bent, maar je bent niets. Een zwakkeling, je bent verslaafd aan de leugen die coke je keer op keer verteld. Ook voor het overwinnen van de verslaving verdien ik geen enkele vorm van lof. Ik had namelijk geen keus, verplicht afkicken eigenlijk. Ben nooit vrijwillig de strijd ermee aangegaan, had dit uberhaupt nooit gewild. Als het aan mij had gelegen zat ik er waarschijnlijk nu nog steeds aan. Ik heb gewoon geluk gehad.
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Dat spreek ik ook niet tegen, het enige wat ik zeg is dat iedereen zijn problemen op zijn eigen manier ervaart en dat mensen die proberen van het blowen, schijven, GHB, ketamine noem het maar op, proberen af te komen, voor hun gevoel ook een behoorlijk gevecht aan het leveren zijn. Maar dat betekend toch zeker niet dat ze zich aan het aanstellen zijn, je moet het zien vanuit hun belevingswereld.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mja ik heb zo wel mijn eigen ideeen over wat een verslaving te noemen is of bijvoorbeeld een gewoonte. In het woord verslaving zit het woord slaaf verstopt. Verslaafd, je bent een slaaf van iets. Dan kom ik dus uit bij de coke en eigenlijk niks anders. Wat ik met wiet had zie ik nu als een gewoonte en beslist geen verslaving. Vorig jaar nog was het voor mij een gewoonte om elke avond wat te roken. Als ik het niet had dan ging ik niet kapot door verlangens maar dan was de avond toch niet helemaal compleet ofzo, ik miste het wel degelijk maar niet heel ergen kon eigenlijk makkelijk zonder. Met wiet heb ik ook altijd makkelijk zo ineens van de een op de andere dag kunnen stoppen als het erop aankwam. Niks geen afbouwen of zelfs hulpverlening, als ik WILDE stoppen dan deed ik dat zonder moeite. Het woord verslaving vind ik in dit geval te zwaar, dus daarom een gewoonte.
T
The SpyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ben zelf erg fan van XTC en vind het een van de beste drugs die ik tot nu toe dan ook heb mogen ervaren. Ik weet dat het gevoel, naarmate je het meer gebruikt, wegebt tot er alleen maar ellende over blijft.

Om deze rede heb ik vanaf het begin af aan gezegd, ik doe het niet meer dan 3 of 4 keer jaar. Ik heb vriendengroep waarvan er 6 ook X gebruiken en we proberen dit allemaal vol te houden. Ik doe dit zo al 4 jaar en iedere keer is het zo verdomd leuk, relaxt, leerzaam en versterkend om te doen op deze manier.

Om ergens echt van te kunnen genieten moet je denk ik ook de kracht hebben soms iets te laten. :wink:
M
MessalinaLid
01-01-2024, 00:00
#11
[size=18]Weet je wat het is.... Steeds als je jezelf oplegt te stoppen (terwijl je heus wel weet dat je zal blijven gebruiken, welke drug dan ook) dan is het weer zo'n teleurstelling voor jezelf om WEER te moeten zeggen dat het niet is gelukt om te stoppen. Daarom adviseer ik je dat niet meer te zeggen of schrijven. Je kan het denken en willen, maar laat het daar maar bij. Dat scheelt je iedere keer die ego-dip. Dat je schrikt van de reakties van je lichaam begrijp ik als geen ander... ik snap dat het je rust geeft als je zegt dat je stopt, maar uiteindelijk leg je jezelf aan onnodige banden. Zeg dan (als je iets wil zeggen) dat je mindert. Leg de lat niet te hoog, dat is wat ik ermee wil zeggen, denk ik.... en ik loop echt al een heleboel jaartjes mee in dope-land. 1990 was mijn eerste pilletje en mijn eerste lijntje coke was in 1992. En nu gebruik ik nog steeds zo af en toe. Met veel pleizier. Als je het maar in de perken houdt. Maar goed, dat geldt natuurlijk voor zoveel dingen..... haha... oma spreekt uit eigen werk he? Nou ja, het komt uit een goed hart, onthoud dat dan maar.

Sterkte xxx Messalina
[/size]
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Deranged zei:
Mja ik heb zo wel mijn eigen ideeen over wat een verslaving te noemen is of bijvoorbeeld een gewoonte. In het woord verslaving zit het woord slaaf verstopt. Verslaafd, je bent een slaaf van iets. Dan kom ik dus uit bij de coke en eigenlijk niks anders. Wat ik met wiet had zie ik nu als een gewoonte en beslist geen verslaving. Vorig jaar nog was het voor mij een gewoonte om elke avond wat te roken. Als ik het niet had dan ging ik niet kapot door verlangens maar dan was de avond toch niet helemaal compleet ofzo, ik miste het wel degelijk maar niet heel ergen kon eigenlijk makkelijk zonder. Met wiet heb ik ook altijd makkelijk zo ineens van de een op de andere dag kunnen stoppen als het erop aankwam. Niks geen afbouwen of zelfs hulpverlening, als ik WILDE stoppen dan deed ik dat zonder moeite. Het woord verslaving vind ik in dit geval te zwaar, dus daarom een gewoonte.
Klik om te vergroten...

Nja dan blijkt dus ook dat het woord verslaving weer lekker relatief is, ik vind bv een gewoonte om ieder weekend drugs te gebruiken ook een versalving, heb ik nog steeds behoorlijk last van..
Mja het beestje hoeft maar een naam te hebben.
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik zie weinig verschillen tussen gewoonte en verslaving.
Uit mijn perspectief(duur woord zeg..) is een verslaving een stapje hoger dan gewoonte.
B
BennLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ben ook al 3 weken gestopt met XTC :P ..

Lang leve de pep :P
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wat een rare praat weer.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#16
Je heb gelijk.
W
WesleydehallucinautLid
01-01-2024, 00:00
#17
kgeef je 100 vogeltjes of walvisjes als je niet stopt !!!!!
A
Alfred HeinLid
01-01-2024, 00:00
#18
lul niet uit je nek
W
WesleydehallucinautLid
01-01-2024, 00:00
#19
Just kidding doh
w
wausie91Lid
01-01-2024, 00:00
#20
stoppen is nu zeker slim ja want want als je van 1 pillejte heel je maagf leegkotst wil dat toch wel zeggen da je maag aaridg naar de k**ker is
ik hoop echt dat het je lukt suc6 :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."