Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLast van acne (?) na gebruik

Last van acne (?) na gebruik

23 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
P
Paddo100Lid
01-01-2024, 00:00
#1
tuurlijk wel, als je zweet gaan je porien open staan en komt er vuil in wat in de lucht rondzwerft. :wave:
e
ellingtonLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo iedereen,


Dit weekend nog eens genoten van een portie MDMA, maar ik begin mij vragen te stellen bij volgend probleem. Na een nachtje uit met drugs heb ik vaak last van acne. Op mijn gezicht, borst, en bovenrug. Ik ben niet zeker of dit fenomeen zich enkel voor doet na gebruik van drugs, aangezien ik enkel met drugs tot zwetens toe dans. Na wat opzoekingswerk las ik dat acne na XTC gebruik kan wijzen op een toekomstige leveraandoening, wat mij toch wel tot nadenken doet stemmen. Volgende week ben ik alvast van plan om te gaan feesten (hopelijk tot zwetens toe), maar zonder XTC of andere middelen te gebruiken.
Mijn vraag was of er nog mensen op dit forum last hebben van acne na druggebruik, of dit enkel te 'danken' hebben aan het vele gezweet op een avondje dansen.
Als ik de volgende keer na een nacht stappen met xtc nog last heb hiervan, ga ik uiteraard een dokter raadplegen.

Alvast bedankt
k
kunlanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jep,

Maar het komt dus inderdaad onrechtstreeks eerder door het gezweet en algemeen vuil dat dan in je (open) poriën terechtkomt. afentoe je gezicht gaan afspoelen kan wel helpen.
n
nicole1973Lid
01-01-2024, 00:00
#4
heb hier ook mega last van en dat heeft niks met het zweten te maken of make up..je lichaam moet die afvalstoffen kwijt en doet dat vaak ook deels via de huid..veel voorkomend probleem dus
d
dollegekskeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jaa zoiets had ik ook gehoord dat je door MDMAgebruik sneller puistjes krijgt, das tog ook als je veel speed snuift?
r
riflexzLid
01-01-2024, 00:00
#6
Lol, ik heb net het omgekeerde efffect.

Als ik veel wiet rook, begin ik puisten & andere troep op mijn kop te krijgen.
Vanaf ik een nachtje aan de speed, xtc zit, dan verminderd dit echt zwaar, tot bijna niks.
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#7
whahahhahaha jou avatar is egt geniaal!!


ik heb er alleen wel eens last van na pep.,, en ook dat ik dan een heeeeel erg vettig gezicht heb en hele drogen lippen en nog meer troep en vuil op mn gezicht,, komt zeker weten door de Amfetamine :wave:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ken het, helaas.. en zeker niet alleen bij mdma, ook pep en drank doen het op dat gebied altijd goed..
p
pbwebmasterLid
01-01-2024, 00:00
#9
ja ook ik heb daar zekerz last van, ik krijg altijd erg klamme handen en als je lang bezig bent staat het zweet na een tijdje op je voorhoofd, als je dan ook nog met je vieze handen aan je gezicht zit krijg je daar een puistenkop van tjah,, ook lang niet iedereen trouwens, een paar vrienden waarmee ik gebruik hebben sowiezo niet last van puisten. Ik was gewoon vaak m'n handen en gebruik clearasil dat helpt absoluut. En labello voor die droge lippen :wave:
e
ellingtonLid
01-01-2024, 00:00
#10
Eergisteren XTC gebruikt op een feestje, en ben toen om het uur mijn gezicht gaan spoelen met water. De dag erna totaal geen last meer gehad van acné, hoewel ik nochtans als een beest heb staan zweten...
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#11
Koop een gezichtscreme bij de apotheek die je porien dichthoudt. Geen Clearasil rotzooi van de supermarkt. Ik gebruik Eucerin gezichtscreme en Eucerin waslotion en dat werkt erg goed. Alleen is wel erg duur. 15 euro per fles ofzo. Maar werkt verder super :)
V
ValentijntjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
volgens mij komt het door en te weinig nachtrust en het kapot feesten met veel drugs en drank :grin:
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#13
tomz0r zei:
Koop een gezichtscreme bij de apotheek die je porien dichthoudt. Geen Clearasil rotzooi van de supermarkt. Ik gebruik Eucerin gezichtscreme en Eucerin waslotion en dat werkt erg goed. Alleen is wel erg duur. 15 euro per fles ofzo. Maar werkt verder super :)
Klik om te vergroten...

als je je porien dichtmaakt dan raken ze dus verstopt en krijg je puisten,, ook bij sommige make up moet je er erg op letten dat je het er allemaal af haald voor t slapen gaan enzo,, maargoed,, je porien dichtmetselen is dus geen goed idee als je puisten wilt voorkomen,, teatree is na mijn mening het beste middel(druppels) ook redelijk prijzig,, maarjah
:wave:
k
kaboutertjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Van Drugs kun je last krijgen van acn`e!!

Ikzelf ben na 2 jaar geleden gestopt en toen had ik ook acne van alles geprobeert maar niets helpte toch..
Gestopt toen met drugs en toen was alles weer weg na 2 jaar niets meer te gebruiken ben ik nu weer begonnen en jaa hoor het komt weer terug.. :(

Nu ben ik bezig goed te reinigen enz peeling doen enz. dat werkt dan het beste gewoon dat blijvenen doen de een heeft wat meer last van als de andere!! :sunglasses:
V
VidaLoCaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb dit ook veel met Speed. Voor je gaat slapen neem een douche en verzorg je gezicht.
Dan mindert dit hoor.
D
D-cocainLid
01-01-2024, 00:00
#16
denk dat het afhangt van persoon op persoon
kheb nooit puisten gehad,...
en met speed,xtc krijg ik dat ook niet
tong is wel uitgedroogt enz..ogen beetje raar,voor de rest:)
gewoon douch pakken en je bent weer helemaal fris:tongueout:

peace
W
WorstenjongenLid
01-01-2024, 00:00
#17
Kheb idd de laatste tijd wel vele puistjes :rolleyes:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb ook dat je het aan me huid kan zien als ik mdma heb gehad.
Sowieso wel bij een avondje doorzakken. Krijg dan de huid van iemand van 98
A
AddickLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nooit van mdma last van gehad.
Speed daarin tegen..
s
skin is inLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dag gebruikers,

Ik studeer huidtherapie en weet dat bepaalde drugs acne kunnen veroorzaken of verergeren.
Dit is vooral bekend bij middelen als speed en cocaine.
Zweet heeft dan ook niks met acne te maken. Natuurlijk is het altijd goed om elke dag voor het slapen een milde gezichtsreiniging te gebruiken. Clearasil zou ik afraden. Teveel uitdrogende middelen in waardoor de huid uitdroogt en of meer talg gaat produceren.
gr

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."