#1
Drugs moet je recreatief gebruiken, niet functioneel om sociaal te kunnen zijn! Als je dat doet en het bevalt je goed, sta je met 1 been al aan het begin van een verslaving...
Dubz zei:Wat jij beschrijft lijkt me één van de meest onverantwoordelijke en verslavingsgevoelige manieren om drugs te gebruiken. Je gaat namelijk gebruiken om anders te zijn dan je bent.
Je zal als je MDMA/XTC op hebt empathisher en socialer zijn, maar zo gauw het uitgewerkt is ben je weer 'jezelf' en dus minder sociaal zoals je zelf zegt. Hierdoor zal de drang om snel weer/meer drugs te gebruiken groot worden, omdat je liever 'sociaal' bent. Dan komt een verslaving als snel om de hoek.
Ga liever na wat je niet zo 'sociaal' vind aan jezelf, en probeer dat te veranderen. Dat het in je familie zit maakt niet uit, je kan je gedrag in elk opzicht veranderen.
Jezelf zelfverzekerder voelen zal je al veel socialer doen worden/voelen. Hier heb je geen drugs bij nodig.
Nee! Overmatig XTC gebruik is niet de oplossing voor jou probleem. "De rest van je leven XTC nemen" dat is zo ongeveer het domste wat ik ooit gehoord heb (no offence). Na een tijdje zal je er heel erg depressief van worden, en totaal niet socialer!!zozamusic zei:kan ik gewoon niet voor de rest van me leven xtc gebruiken om mij sociaal te voelen?Dubz zei:Wat jij beschrijft lijkt me één van de meest onverantwoordelijke en verslavingsgevoelige manieren om drugs te gebruiken. Je gaat namelijk gebruiken om anders te zijn dan je bent.
Je zal als je MDMA/XTC op hebt empathisher en socialer zijn, maar zo gauw het uitgewerkt is ben je weer 'jezelf' en dus minder sociaal zoals je zelf zegt. Hierdoor zal de drang om snel weer/meer drugs te gebruiken groot worden, omdat je liever 'sociaal' bent. Dan komt een verslaving als snel om de hoek.
Ga liever na wat je niet zo 'sociaal' vind aan jezelf, en probeer dat te veranderen. Dat het in je familie zit maakt niet uit, je kan je gedrag in elk opzicht veranderen.
Jezelf zelfverzekerder voelen zal je al veel socialer doen worden/voelen. Hier heb je geen drugs bij nodig.
de drang ernaar is te groot! ik wil weten hoe het voelt om sociaal te zijn!
dus ga ik dit proberen! ik ben geen junk en zal dit niet worden! maar ik wil echt genezen!
en als daar een oplosing voor is zal ik die grijpen!
ik heb echt al geprobeerd om aan mezelf te werken! maar het lukt me niet om te praten!!
dan is het zo in mijn hoofd : "wat moet ik nu zeggen?"
zozamusic zei:maar ik zie mensen zich amuzeren waneer ze onder vrienden lachen en praten!
ik ben dan stil en dat beklaag ik me hard
veel vrienden gaan uit en amuzeren zich
terwijl ik thuis zit te lezen of te tekenen
ik wil ook amuzeren in mijn leven ik leef maar 1 keer
ik voel mij zo slecht als ik zie hoe mensen zich amuzeren
ik zie in dat ik mij nooit zo gelukig ga voelen als zij die sociaal zijn
miss krijg ik een klik in mijn hoofd en zie ik in hoe sociaal te zijn zonder xtc
en word ik genzen en onthou ik hoe dat ik ben geweest onder invloed!
en pas ik mijn gedrag toe!! in het nuchter wereld
zozamusic zei:ja dat kan ik wel begrijpen dat ik er aan verslaafd ga worden daar ben ik ook zeker van maar ik heb echt ales al geprobeerd op wat sociaaler te zijn! en niets dat lukt! aleen alcohol maar dat drink ik niet graag omdat ik me dan slecht voel daarna!
vaarklaas zei:Je bent 16? En je wil genezen van het feit dat je niet sociaal bent? Neem de tijd zou ik zeggen. Je bent een van de vele tieners die zich zo voelt. Je past precies in het standaard "ik-voel-me-onzeker-niet populair-graag het zelfbeeld willen veranderen-ik ben de enige die zich zo voelt-plaatje" Werk aan jezelf, groei en dat groeien kost tijd. Wil je het versnellen, door oa drugs, medicijnen, dan ga je wellicht 'denken' dat je een sterk fundament bouwt, maar je zal van een koude kermis thuis komen.
Als je wil groeien, sterk wil worden, dan heb je een sterke basis nodig, zoals een zaadje vers aarde nodig heeft, dan moet je dat voeden met veel liefde en het de tijd geven, dan zal het kunnen uitgroeien als een sterke boom. Ga je het versnellen, manipuleren, dan zal je de rest van je leven een slap, onzeker plantje worden (blijven) met weinig ruggegraat.
En als je toch xtc gaat gebruiken, wat ik overigens erg jong vindt, geniet ervan, maar zie het alsjeblieft niet als middel om je persoonlijkheid te veranderen.
en doe het het niet meer dan 3 keer per jaar. Dan kan je namelijk de komende jaren er nog flink van genieten. Want je zal je portie wel krijgen hoor, je zal niks te kort komen, waarschijnlijk zal het meer worden dan je je zenuwstelsel zou toewensen...
Geduld.... take your time..
zozamusic zei:MA WTF MOEK DAN DOEN OM MIJ GELUKIG TE VOELEN
EN OM EINDELIJK EEN SOCIAAL LEVEN VOL LIEFDE,GELUK,VREIHEID,AANDACHT,...
IK WIL GODVER. EEN LEVEN WAAR IN IK GELUKKIG BEN GEWEEST
WAT MAAK HET UIT! OF IK HET NU VER HEB GESCHOPT IN HET LEVEN
OF IK NU RIJK OF ARM WORD OF IK EEN HUIS HEB OF NIET OF IK EEN TV HEB OF NIET OF IK EEN VROUW HEB OF NIET
IK MOET NIETS HEBBEN IK MOET GEWOON VAN HET 1 LEVENTJE DAT IK HEB
GELUKIG ZIJN GEWEEST VEEL HEBBEN MEGEMAAKT EN VEEL ERVAARD VEEL GERIJSD
IK MOET GEEN WERK,GELD,HUIS,FAMILIE,AUTO,...
IK WIL NU ECHT GEWOON VAN HET LEVEN GENIETEN!!!!!!
DAT KAN MIJ NU ECHT NIET SCHELEN DAT IK OP MIJN 30 JAAR DOOD BEN
ALS IK MAAR HET GEVOEL VAN GELUK GOED HEB GEVOELD!!
zozamusic zei:heb je zelf al xtc gebruikt?
ben je zelf verslaafd?
vaarklaas zei:yep.... totdat je 30 bent.
Bewaar je post en lees het op je 30ste weer eens.
en volgens mij heeft niemand het hier over het feit dat je het ver moet schoppen.. 'gelukkig' zijn is inderdaad het enige dat telt... dus nogmaals.. geduld.. het hoort er allemaal bij.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."