Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsxtc gebruiken om sociaal te worden

xtc gebruiken om sociaal te worden

91 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#1
Drugs moet je recreatief gebruiken, niet functioneel om sociaal te kunnen zijn! Als je dat doet en het bevalt je goed, sta je met 1 been al aan het begin van een verslaving...
z
zozamusicLid
01-01-2024, 00:00
#2
halo

ik ben namelijk een niet zo sociaal type
praat niet zo veel ! en heb daar last van ik ben een introvert persoon
en ik wil xtc gebruiken om sociaal te worden !
ik heb wat gehoord dat waneer je xtc gebruikt echt sociaal word
en dit wil ik eens proberen omdat ik denk dat er geen medicijn bestaad die je
mega sociaal maakt!
dus ik xtc voor mij gemaakt!

of heeft imand een andere manier om sociaal te worden? medicijn of een andere drug?
want mijn broer is ook niet zo sociaal dat zit zo in de familie
maar ik wil daar af!!

echt dringend!!
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat jij beschrijft lijkt me één van de meest onverantwoordelijke en verslavingsgevoelige manieren om drugs te gebruiken. Je gaat namelijk gebruiken om anders te zijn dan je bent.
Je zal als je MDMA/XTC op hebt empathisher en socialer zijn, maar zo gauw het uitgewerkt is ben je weer 'jezelf' en dus minder sociaal zoals je zelf zegt. Hierdoor zal de drang om snel weer/meer drugs te gebruiken groot worden, omdat je liever 'sociaal' bent. Dan komt een verslaving als snel om de hoek.

Ga liever na wat je niet zo 'sociaal' vind aan jezelf, en probeer dat te veranderen. Dat het in je familie zit maakt niet uit, je kan je gedrag in elk opzicht veranderen.
Jezelf zelfverzekerder voelen zal je al veel socialer doen worden/voelen. Hier heb je geen drugs bij nodig.
z
zozamusicLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dubz zei:
Wat jij beschrijft lijkt me één van de meest onverantwoordelijke en verslavingsgevoelige manieren om drugs te gebruiken. Je gaat namelijk gebruiken om anders te zijn dan je bent.
Je zal als je MDMA/XTC op hebt empathisher en socialer zijn, maar zo gauw het uitgewerkt is ben je weer 'jezelf' en dus minder sociaal zoals je zelf zegt. Hierdoor zal de drang om snel weer/meer drugs te gebruiken groot worden, omdat je liever 'sociaal' bent. Dan komt een verslaving als snel om de hoek.

Ga liever na wat je niet zo 'sociaal' vind aan jezelf, en probeer dat te veranderen. Dat het in je familie zit maakt niet uit, je kan je gedrag in elk opzicht veranderen.
Jezelf zelfverzekerder voelen zal je al veel socialer doen worden/voelen. Hier heb je geen drugs bij nodig.
Klik om te vergroten...

ja dat kan ik wel begrijpen dat ik er aan verslaafd ga worden daar ben ik ook zeker van
maar ik heb echt ales al geprobeerd op wat sociaaler te zijn! en niets dat lukt! aleen alcohol
maar dat drink ik niet graag omdat ik me dan slecht voel daarna!
ik wil echt niets liever dan sociaal te worden
ik be het beu om stil en teruggetroken te zijn!!
kan ik gewoon niet voor de rest van me leven xtc gebruiken om mij sociaal te voelen?
de drang ernaar is te groot! ik wil weten hoe het voelt om sociaal te zijn!
dus ga ik dit proberen! ik ben geen junk en zal dit niet worden! maar ik wil echt genezen!
en als daar een oplosing voor is zal ik die grijpen!

ik heb echt al geprobeerd om aan mezelf te werken! maar het lukt me niet om te praten!!
dan is het zo in mijn hoofd : "wat moet ik nu zeggen?"
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00
#5
zozamusic zei:
Dubz zei:
Wat jij beschrijft lijkt me één van de meest onverantwoordelijke en verslavingsgevoelige manieren om drugs te gebruiken. Je gaat namelijk gebruiken om anders te zijn dan je bent.
Je zal als je MDMA/XTC op hebt empathisher en socialer zijn, maar zo gauw het uitgewerkt is ben je weer 'jezelf' en dus minder sociaal zoals je zelf zegt. Hierdoor zal de drang om snel weer/meer drugs te gebruiken groot worden, omdat je liever 'sociaal' bent. Dan komt een verslaving als snel om de hoek.

Ga liever na wat je niet zo 'sociaal' vind aan jezelf, en probeer dat te veranderen. Dat het in je familie zit maakt niet uit, je kan je gedrag in elk opzicht veranderen.
Jezelf zelfverzekerder voelen zal je al veel socialer doen worden/voelen. Hier heb je geen drugs bij nodig.
Klik om te vergroten...
kan ik gewoon niet voor de rest van me leven xtc gebruiken om mij sociaal te voelen?
de drang ernaar is te groot! ik wil weten hoe het voelt om sociaal te zijn!
dus ga ik dit proberen! ik ben geen junk en zal dit niet worden! maar ik wil echt genezen!
en als daar een oplosing voor is zal ik die grijpen!
Klik om te vergroten...
Nee! Overmatig XTC gebruik is niet de oplossing voor jou probleem. "De rest van je leven XTC nemen" dat is zo ongeveer het domste wat ik ooit gehoord heb (no offence). Na een tijdje zal je er heel erg depressief van worden, en totaal niet socialer!!

ik heb echt al geprobeerd om aan mezelf te werken! maar het lukt me niet om te praten!!
dan is het zo in mijn hoofd : "wat moet ik nu zeggen?"
Klik om te vergroten...

Je moet niks zeggen. Zeg gewoon wat je wil, en als je niks wil zeggen, zeg je niks.
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#6
Volgens mij heb je (de TS) niet door wat XTC precies is en hoe het werkt. Zoek eens wat meer op informatieve site's over drugs en lees wat meer op het forum. Als je dat niet doet...things can get very ugly

btw, ik lees net dat je nog geen 18 bent. Het is echt waanzin wat je allemaal zegt.
als je jezelf binnen een jaar compleet wil slopen, be my guest :(
z
zozamusicLid
01-01-2024, 00:00
#7
maar ik zie mensen zich amuzeren waneer ze onder vrienden lachen en praten!

ik ben dan stil en dat beklaag ik me hard
veel vrienden gaan uit en amuzeren zich
terwijl ik thuis zit te lezen of te tekenen
ik wil ook amuzeren in mijn leven ik leef maar 1 keer

ik voel mij zo slecht als ik zie hoe mensen zich amuzeren
ik zie in dat ik mij nooit zo gelukig ga voelen als zij die sociaal zijn

miss krijg ik een klik in mijn hoofd en zie ik in hoe sociaal te zijn zonder xtc
en word ik genzen en onthou ik hoe dat ik ben geweest onder invloed!
en pas ik mijn gedrag toe!! in het nuchter wereld
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#8
zozamusic zei:
maar ik zie mensen zich amuzeren waneer ze onder vrienden lachen en praten!

ik ben dan stil en dat beklaag ik me hard
veel vrienden gaan uit en amuzeren zich
terwijl ik thuis zit te lezen of te tekenen
ik wil ook amuzeren in mijn leven ik leef maar 1 keer

ik voel mij zo slecht als ik zie hoe mensen zich amuzeren
ik zie in dat ik mij nooit zo gelukig ga voelen als zij die sociaal zijn

miss krijg ik een klik in mijn hoofd en zie ik in hoe sociaal te zijn zonder xtc
en word ik genzen en onthou ik hoe dat ik ben geweest onder invloed!
en pas ik mijn gedrag toe!! in het nuchter wereld
Klik om te vergroten...


Je bent nog niet volwassen en je hebt nog heel veel te leren, niet alleen over drugs.
Dat is geen verwijt van mijn kant, maar een waarschuwing. Waar jij last van hebt zijn problemen waar heel veel tieners last van hebben. Als het voor je gevoel de spuigaten uit loopt, dan moet je naar de huisarts die je doorverwijst naar de psycholoog. Die kan je verder helpen, maar ga alsjeblieft niet als 16-jarige maar wat aankloten met XTC. Want aankloten is in dit geval het juiste woord. Je hebt naar mijn idee geen enkel besef hoe gevaarlijk XTCgebruik is met zo'n instelling.
S
SmulpaapjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
zozamusic zei:
ja dat kan ik wel begrijpen dat ik er aan verslaafd ga worden daar ben ik ook zeker van maar ik heb echt ales al geprobeerd op wat sociaaler te zijn! en niets dat lukt! aleen alcohol maar dat drink ik niet graag omdat ik me dan slecht voel daarna!
Klik om te vergroten...

De xtc kater is anders ook geen pretje hoor...
z
zozamusicLid
01-01-2024, 00:00
#10
Je bent nog niet volwassen en je hebt nog heel veel te leren, niet alleen over drugs.
Dat is geen verwijt van mijn kant, maar een waarschuwing. Waar jij last van hebt zijn problemen waar heel veel tieners last van hebben. Als het voor je gevoel de spuigaten uit loopt, dan moet je naar de huisarts die je doorverwijst naar de psycholoog. Die kan je verder helpen, maar ga alsjeblieft niet als 16-jarige maar wat aankloten met XTC. Want aankloten is in dit geval het juiste woord. Je hebt naar mijn idee geen enkel besef hoe gevaarlijk XTCgebruik is met zo'n instelling.[/quote]

heb je zelf al xtc gebruikt?
ben je zelf verslaafd?
v
vaarklaasLid
01-01-2024, 00:00
#11
Je bent 16? En je wil genezen van het feit dat je niet sociaal bent? Neem de tijd zou ik zeggen. Je bent een van de vele tieners die zich zo voelt. Je past precies in het standaard "ik-voel-me-onzeker-niet populair-graag het zelfbeeld willen veranderen-ik ben de enige die zich zo voelt-plaatje" Werk aan jezelf, groei en dat groeien kost tijd. Wil je het versnellen, door oa drugs, medicijnen, dan ga je wellicht 'denken' dat je een sterk fundament bouwt, maar je zal van een koude kermis thuis komen.

Als je wil groeien, sterk wil worden, dan heb je een sterke basis nodig, zoals een zaadje vers aarde nodig heeft, dan moet je dat voeden met veel liefde en het de tijd geven, dan zal het kunnen uitgroeien als een sterke boom. Ga je het versnellen, manipuleren, dan zal je de rest van je leven een slap, onzeker plantje worden (blijven) met weinig ruggegraat.

En als je toch xtc gaat gebruiken, wat ik overigens erg jong vindt, geniet ervan, maar zie het alsjeblieft niet als middel om je persoonlijkheid te veranderen.
en doe het het niet meer dan 3 keer per jaar. Dan kan je namelijk de komende jaren er nog flink van genieten. Want je zal je portie wel krijgen hoor, je zal niks te kort komen, waarschijnlijk zal het meer worden dan je je zenuwstelsel zou toewensen...
Geduld.... take your time..
z
zozamusicLid
01-01-2024, 00:00
#12
MA WTF MOEK DAN DOEN OM MIJ GELUKIG TE VOELEN
EN OM EINDELIJK EEN SOCIAAL LEVEN VOL LIEFDE,GELUK,VREIHEID,AANDACHT,...

IK WIL GODVER. EEN LEVEN WAAR IN IK GELUKKIG BEN GEWEEST
WAT MAAK HET UIT! OF IK HET NU VER HEB GESCHOPT IN HET LEVEN
OF IK NU RIJK OF ARM WORD OF IK EEN HUIS HEB OF NIET OF IK EEN TV HEB OF NIET OF IK EEN VROUW HEB OF NIET
IK MOET NIETS HEBBEN IK MOET GEWOON VAN HET 1 LEVENTJE DAT IK HEB
GELUKIG ZIJN GEWEEST VEEL HEBBEN MEGEMAAKT EN VEEL ERVAARD VEEL GERIJSD
IK MOET GEEN WERK,GELD,HUIS,FAMILIE,AUTO,...

IK WIL NU ECHT GEWOON VAN HET LEVEN GENIETEN!!!!!!

DAT KAN MIJ NU ECHT NIET SCHELEN DAT IK OP MIJN 30 JAAR DOOD BEN
ALS IK MAAR HET GEVOEL VAN GELUK GOED HEB GEVOELD!!
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#13
xtc kan je niet redden. Je voelt je niet anders dan ik op die leeftijd. Lees nou maar gewoon wat ieder ander je voor advies aanbied. constant aan de E zitten helpt je NIET.
z
zozamusicLid
01-01-2024, 00:00
#14
vaarklaas zei:
Je bent 16? En je wil genezen van het feit dat je niet sociaal bent? Neem de tijd zou ik zeggen. Je bent een van de vele tieners die zich zo voelt. Je past precies in het standaard "ik-voel-me-onzeker-niet populair-graag het zelfbeeld willen veranderen-ik ben de enige die zich zo voelt-plaatje" Werk aan jezelf, groei en dat groeien kost tijd. Wil je het versnellen, door oa drugs, medicijnen, dan ga je wellicht 'denken' dat je een sterk fundament bouwt, maar je zal van een koude kermis thuis komen.

Als je wil groeien, sterk wil worden, dan heb je een sterke basis nodig, zoals een zaadje vers aarde nodig heeft, dan moet je dat voeden met veel liefde en het de tijd geven, dan zal het kunnen uitgroeien als een sterke boom. Ga je het versnellen, manipuleren, dan zal je de rest van je leven een slap, onzeker plantje worden (blijven) met weinig ruggegraat.

En als je toch xtc gaat gebruiken, wat ik overigens erg jong vindt, geniet ervan, maar zie het alsjeblieft niet als middel om je persoonlijkheid te veranderen.
en doe het het niet meer dan 3 keer per jaar. Dan kan je namelijk de komende jaren er nog flink van genieten. Want je zal je portie wel krijgen hoor, je zal niks te kort komen, waarschijnlijk zal het meer worden dan je je zenuwstelsel zou toewensen...
Geduld.... take your time..
Klik om te vergroten...

Ma ja ik begrijp dat ook wel dat dit geen oplosing is
maar ik wil echt een ander leven! ik ben niet zo een die naar feestjes ga of wil gaan
trippen op techno feestje! niets voor mij! ik zie veel mensen op school die naar feestjes gaan en alerlij drugs nemen voor de lol! voor sensatie!!
ik wil xtc gebruike als medicijn! ze zouden dat beter ook in de apoteker verkopen
maar niet als drug maar als medicijn! en daar verder onderzoek op uitvoeren! dat ik eindelijk kan genzen! ze hebben vool alle ziektes een medicijn maar nog geen medicijn voor sociaal te zijn!!
v
vaarklaasLid
01-01-2024, 00:00
#15
yep.... totdat je 30 bent.

Bewaar je post en lees het op je 30ste weer eens.

en volgens mij heeft niemand het hier over het feit dat je het ver moet schoppen.. 'gelukkig' zijn is inderdaad het enige dat telt... dus nogmaals.. geduld.. het hoort er allemaal bij.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#16
zozamusic zei:
MA WTF MOEK DAN DOEN OM MIJ GELUKIG TE VOELEN
EN OM EINDELIJK EEN SOCIAAL LEVEN VOL LIEFDE,GELUK,VREIHEID,AANDACHT,...

IK WIL GODVER. EEN LEVEN WAAR IN IK GELUKKIG BEN GEWEEST
WAT MAAK HET UIT! OF IK HET NU VER HEB GESCHOPT IN HET LEVEN
OF IK NU RIJK OF ARM WORD OF IK EEN HUIS HEB OF NIET OF IK EEN TV HEB OF NIET OF IK EEN VROUW HEB OF NIET
IK MOET NIETS HEBBEN IK MOET GEWOON VAN HET 1 LEVENTJE DAT IK HEB
GELUKIG ZIJN GEWEEST VEEL HEBBEN MEGEMAAKT EN VEEL ERVAARD VEEL GERIJSD
IK MOET GEEN WERK,GELD,HUIS,FAMILIE,AUTO,...

IK WIL NU ECHT GEWOON VAN HET LEVEN GENIETEN!!!!!!

DAT KAN MIJ NU ECHT NIET SCHELEN DAT IK OP MIJN 30 JAAR DOOD BEN
ALS IK MAAR HET GEVOEL VAN GELUK GOED HEB GEVOELD!!
Klik om te vergroten...

Jezus, doe ff rustig. Je hebt nog maar een minuscuul stukje van je leven gehad, je gaat door dezelfde fase die elke tiener door is gegaan. Constant xtc pakken heeft geen nut, daar vererger je het alleen maar door sinds je je serotonine uitput. Dit resulteert dan alleen tot chronische depressiviteit of serotoninesyndroom.

Het beste wat je kan doen is gewoon je leven z'n gangetje laten gaan op dit moment. Je hebt je eigen ontwikkeling verder in handen en door te beginnen met het constant nemen van xtc help je jezelf er absoluut niet bij. Je kan zeiken wat je wilt, maar ik ben wel zo ver gegaan, maar dan gewoon voor de lulz. Welke achteraf niet zo 'lulzig' was, ik ben wel verslaafd aan de xtc geweest. Boeit me niet wat iedereen zegt dat het niet bepaald geestelijk of lichamelijk verslavend is, elke drug is geestelijk verslavend.

Genieten van je leven kun je altijd. Je leven is zo kut als je het zelf maakt. Je doet dit jezelf aan en maakt er dus echt geen vrienden mee. Doe gewoon normaal, daar bereik je nog het meest mee. Het lijkt wel of je faalangst hebt, en dit is te behandelen. Ga daarvoor naar je locale psycholoog of vraag je huisarts om adviezen.

Je zegt ook xtc te willen gebruiken als medicijn, DIT DOE JE NIET ZOALS JE DENKT DAT JE HET DOET! om maar even caps te gebruiken.
S
SmulpaapjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Xtc is geen medicijn en jij bent niet ziek.
Door het gebruik van xtc voel jij je één avondje gelukkig, en de weken erna even ongelukkig als je eerst was. Misschien nog wel ongelukkiger, als je de xtc dip meetelt.
En neem je op regelmatige basis xtc om gelukkiger te worden zul je zien dat het tegen je keert: je wordt op den duur alleen nog maar wazig en/of opgefokt.
Er bestaat geen middel om je constant gelukkig te doen voelen, dat kun jij alleen zelf, in je hoofd en zonder een of ander middeltje.
v
vaarklaasLid
01-01-2024, 00:00
#18
een medicijn om gelukkig te zijn... ben je er echt zo serieus over? Come on! Het gros van de mensheid is bang, onzeker en daarom op zoek naar dat ene medicijn die alle zorgen doet verdwijnen. De boekenwinkels liggen vol met boeken over het vinden van geluk en hoe je dat doet. 1 boek zou genoeg moeten zijn, nee er zijn er duizenden en duizenden en nog steeds is het over grote deel zoekende...

Ik zal je een illusie armer maken, dat medicijn zal er nooit, maar dan ook nooit komen......

Gelukkig zijn is het meest simpele wat er is en daarom kijkt bijna iedereen er over heen. Je moet gewoon door al die fases heen. Dus nogmaals... geduld.. voor wie werkelijk zoekt, die zal ook vinden..
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#19
zozamusic zei:
heb je zelf al xtc gebruikt?
ben je zelf verslaafd?
Klik om te vergroten...

Ik heb zelf XTC gebruikt en ben er niet aan verslaafd geraakt. Dat gaat ook moeilijk met XTC, omdat je minimaal een maand moet wachten om weer een soortgelijk effect te krijgen. Als je het wekelijks of zelfs dagelijks als 'medicijn' gaat gebruiken, dan blijf je erin. XTC is namelijk geen medicijn.

zoals ik al zei, informeer jezelf proper en zoek contact met je huisarts. Leg hem het probleem voor (hoe je je voelt), en hij zal je doorverwijzen naar een psycholoog. Die kan je helpen.

en nog even over medicatie: Er zijn geen medicijnen en ook geen drugs die een oplossing bieden voor de downs die ieder van ons in zijn leven ervaart. Er zijn echter wel medicijnen die daarbij kunnen helpen. Fluoxetine bijvoorbeeld, wordt vaak toegepast om angst en extreme timiditeit in het sociale leven te remmen. Maar, daarover zul je het toch echt met de psych moeten hebben :)
z
zozamusicLid
01-01-2024, 00:00
#20
vaarklaas zei:
yep.... totdat je 30 bent.

Bewaar je post en lees het op je 30ste weer eens.

en volgens mij heeft niemand het hier over het feit dat je het ver moet schoppen.. 'gelukkig' zijn is inderdaad het enige dat telt... dus nogmaals.. geduld.. het hoort er allemaal bij.
Klik om te vergroten...

ewel juist dat is het probleem mijn geduld is op !!

wetje wat voor ik die xtc pil ga slikken
zal ik eerst nog een paar boeken lezen
mijn examens studeren
een schilderij schilderen
en verder in de psygologie magazine lezen
en naar muziek luistern
en voor het slapengaan een jointje roken om mijn geest te veruimen van al die drukte
om toch maar weer stil en teruggetroken te zijn!
om mij weer derpi te voelen wanneer mijn klas genoten naar een feestje gaan en zich rot amuzeren!!
en weer paar jaar in mijn hoek stil zitten?
en nadenken en stressen?
ongelukkig rond lopen.
zin hebben om zich onder de trein te smijten waneer ik dagelijks op mijn trein te wacht?

wetje dan denk ik toch dat xtc mij kan redden

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."