Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStelling: Is XTC iets *te*?

Stelling: Is XTC iets *te*?

81 antwoorden
34 weergaven
18-5-2026
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#1
Neman zei:
Fl0ortjeee zei:
Wanneer ben je verslaafd aan XTC?
hoevaak moet je het gebruiken voor je verslaafd bent?
en is het ook normaal dat iemand het doet zonder op een feestje te zijn?
Ik ken namelijk iemand die het wel doet, terwijl hij niet eens naar feestjes gaat.. Hij doet het gewoon voor de "lol".
K hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden..
-xxx- een bang meisje :flushed: :cry:
Klik om te vergroten...
XTC is geestelijk verslavend. De vraag is dan meer of je het kunt laten of dat je het écht nodig hebt om een leuke avond te hebben. In het laatste geval is er te stellen dat je verslaafd bent. Er treedt gewenning op, waardoor de effecten zullen verminderen als er twee keer kort achter elkaar (zeg 2 dagen later) wordt gebruikt. Er is meer nodig om het gewenste effect te bereiken, je kunt dan dus beter minstens een week wachten alvorens het nog een keer te gebruiken.

De meeste mensen gebruiken XTC inderdaad alleen op feesten en/of tijdens uitgaan, uiteraard voor de "lol". Of het normaal is om het buiten feesten ook te gebruiken is moeilijk te zeggen, er is geen norm voor of iets dergelijks. Persoonlijk vind ik het in ieder geval niet normaal om op willekeurige momenten XTC te gebruiken, evenmin dat dat op regelmatige basis tijdens feesten gebeurt.
Klik om te vergroten...

Een week?! Het duurt 6 - 8 weken voordat je serotine gehalte weer normaal is.
B
BASE22Lid
01-01-2024, 00:00
#2
HOI IK BEN 22 JAAR EN GEBRUIK AL 8 JAAR EENS IN DE 3 MAANDEN WELEENS EEN PILLETJE OF EEN LIJN. HARDDRUGS IS VOOR SOMMIGE MENSEN VERSLAVEND, HET IS NET HOE JE EROP REGEERD EN WAT DOE JE ERMEE? DOE JE HET ELKE WEEK DAN KAN JE VERSLAAFD RAKEN MAAR DOE JE HET NET ALS MIJ EN STA JE GOED IN JE SCHOENEN, DAN KAN JE GEWOON DOORGAAN. MAAR HOU JE HIERAAN::

HAAL ALTIJD BIJ DEZELFDE DEALER

TEST HET ALTIJD MET EEN TEST DIE JE IN DE SMARDRUGSWINKEL KAN KOPEN, DAT IS NIET 100% VEILIG, MAAR HET WERKT WEL.

DRINK ALTIJD VOLDOENDE. ( GEEN ALCOHOL)

EET ALTIJD IETS OOKAL KRIJG JE HET NIET DOOR JE KEEL,
NEEM DAN IETS ZOALS BAMI.

EN ZORG DAT JE HET NIET TE WARM KRIJGT, HAAL AF EN TOE EENS FRISSE LUCHT.

WAT JE OOK NOG KAN DOEN, ALS PILLEN UIT BEGINNEN TE WERKEN NEEM 1 OF 2 VITAMINE PILLEN EN GA SLAPEN

KAN JE EEN VAN DEZE REGELS NIET TOE PASSEN GEBRUIK DAN NIET.
IKZELF HEB NOG NOOIT HARTKLOPPINGEN GEHAD OF IETS ANDERS.

DUS MENSEN, GEBRUIK ZO VEILIG MOGELIJK
d
doopieLid
01-01-2024, 00:00
#3
base mischien wel handig als je volgende keer even nog een keer je caps lock indrukt
B
BASE22Lid
01-01-2024, 00:00
#4
DIT BERICHT IS VOOR FLOORTJE.

ALS JE BANG BENT OM TE GEBRUIKEN
MOET JE HET NIET DOEN!!!!!!!!!
ALS JE BANG BENT HEB JE ANEDER EMOTIES EN GEVOELENS
DAN DAT JE ER NORMAAL MEE OMGAAT.
DE KANS OP DAT HET FOUT LOOPT IS VEEL GROTER
ALS JE BANG BENT. WANT DAN BEN JE WEER TE VOORZICHTIG.
ALS ADVIES AAN JOU: : : : BEGIN MET EEN HALVE PIL
WACHT 30 TOT 40 MINUTEN WERKT HET NEEM DAN ZODRA JE HET VOELT VERMINDEREN WEER EEN HALVE
VOEL JE NIKS NEEM DAN DIE ANDER HALVE NIET!!!
DAN HEB JE WELLICHT TE MAKEN MET EEN NEP PIL.
EN GEBRUIK HET ZEKER NIET ELKE WEEK ZOALS ER IN EEN EERDER
ANTWOORD STAAT.
WIL JE NOG MEER INFORMATIE MAIL ME DAN
[email protected]
EN JE VRAGEN ZULLEN BEANTWOORD WORDEN DOOR MEERDERE MENSEN DIE OOK ZOVEEL ERVARING HEBBEN
G
GabberFreak17Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Uzi schreef:
Verslaafd raken aan xtc is onmogelijk.. Het is een partydrug.. en iets heel anders dan bijv. coke... Wel kan het zo zijn dat je na veelvuldig gebruik het op een gegeven moment 'niet leuk' meer vind zonder 'E'.. Maar dat is iets wat iedereen in eigen handen heeft... Wat je doet, doe het met beleid... Het is uit onderzoeken bewezen dat het 'nog kan' wanneer je 1 pil gebruikt per kwartaal. Het effect blijft dan ook hetzelfde.. Je krijgt anders dat je lichaam eraan gaat wennen.. Begon je dus met 1... na een tijdje ben je met 2 pas tevreden...



Xtc is wel dergelijk verslavend... j word juist depresief zonder xtc..als j het vaak doet... j hebt geen besef ervan..ben je al verslaafd
ikzelf ben nu gestopt met xtc..voor een tijd.. over gegaan op speed...heel erg weinig naar mijn inzien... maar het is allemaal echt verslavend..omdat het zo goed voelt en dat in het dagelijkse leven niet te berijken is...

mzll!
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb nog nooit XTC gebruikt maar heb er heel erg veel over gehoord.
Uit wat ik gehoord heb concludeer ik dat XTC voor de meesten zo'n geweldig gevoel geeft dat ze het na de eerste keer nog vele malen zullen gaan gebruiken. De meesten die ik over XTC heb gesproken nemen nu altijd een pilletjes als ze naar een feest gaan. Dat betekent dus dat je dan al min of meer verslaafd ben. Het is maar wat je verstaat onder verslaafd zijn.

Als je ooit XTC hebt gebruikt vind ik het niet raar als je dan rond de 24 pilletjes per jaar slikt(het lijkt mij dat de meeste daar ook wel aan komen) Dit betekent dus dat er bij iedere XTC gebruiker schade aan de hersenen wordt aangericht. (helemaal als je bedenkt dat veel gebruikers ver boven die 24 pilletjes zitten)

Dat betekent dus dat als je ooit begint met XTC, je wel met zekerheid kan zeggen dat er serieus schade aan je hersenen wordt aangebracht.

Er wordt dan wel gezegd 1 pilletje in de 3 maanden kan geen tot bijna geen kwaad, maar bij hoeveel personen komt dit voor? Ik denk dat het effect van XTC zo overweldigend is dat de schadelijke gevolgen niet op wegen tegen de voordelen.
K
KrsLid
01-01-2024, 00:00
#7
De enige keer dat ik pillen slik is op feesten en mijn laatste feest was op qlimax. Alweer een tijd geleden. Daar had ik er 2 op want meer had ik er ook niet nodig :grin:. Ik heb voor me zelf vast gesteld dat ik alleen op feesten pillen neem en dan niet meteen 8 ofzo maar eigenlijk niet meer dan 3. De feesten moeten dan ook ver uit elkaar liggen wat betreft de datum. Want als ik bijvoorbeeld elke maand naar een feest zou gaan ga ik niet elke keer pillen slikken. Ik heb nu echt niet de neiging om elke keer pillen te gaan slikken. Op deze manier zal het best wel goed gaan lijkt mij.
z
zaandammerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Copelandia zei:
Ik neem alleen XTC op bijzondere feesten, en dan ook maar 1 of anderhalf..en dan ga ik aardig uit mijn plaat, ik heb niet meer nodig, omdat ik het maar weinig doe..en dan gaat het bewustzijnsveranderende effect ook niet weg, als je niet vaak slikt. Je kan het echt het beste 1 keer in de 2 maanden doen ofzo.
Klik om te vergroten...

Helemaal mee eens.
Ik laat me pil ook altijd testen door jellinek.
Als ik nuchter ben kan ik alsnog uit me dak gaan, alleen dan kan ik minder lang door gaan.
F
FreezingLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik slik alleen op grote feesten pillen, en dan rond de 1,5 tot max 2 pillen. ik ga zo ongeveer elke maand naar 1 groot feest ivm financiele problemen. ik merk wel dat ik elk feest een pilletje wil maar ikheb het niet nodig zo door het dagelijks leven
S
SupervliegLid
01-01-2024, 00:00
#10
bij deze wil ik even zeggen dat hoe base het beschreef de beste manier is.. Maar voor elke drug geldt dat je gewoon sterk in je schoenen moet staan wil het jouw niet gebruiken ipv jij de drug..
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het ligt volgens mij helemaal aan jezelf.

Wiet gebruik ik nu 10 jaar, en ik ben verslaafd omdat ik er nooit enig kwaad in heb gezien en nooit aanleiding heb gezien om mate te houden. Ik blow dus elke dag en kan er niet mee stoppen. (zou er opzich wel mee willen stoppen, maar nog niet genoeg om dat te doen lukken)

XTC heb ik nu 2 keer gebruikt (3maanden en 1 maand terug), en ik heb er absoluut geen spijt van. Voor ik XTC had gebruikt zat ik altijd stoned aan de kant, vaak nog te lui om naar WC of bar te lopen.

Mijn eerste XTC pil was de beste ervaring in mijn leven tot nu toe. En die ervaring heeft me veranderd. Als ik nu naar een feest ga heb ik zeker niet elke keer XTC nodig. Ik kan het nu zonder XTC, wat ik voor ik XTC had gebruikt helemaal niet kon.

Als ik niet naar een feest ga heb ik geen enkele behoefte aan XTC. Ook feesten doe ik dus nog steeds meestal zonder XTC en ik ben van plan dat zo te houden.

Zolang je incidenteel XTC kan gebruiken en er geen gewoonte van maakt, kun je er veel plezier aan hebben zonder nadelen. Ik hoop, maar ga er ook vanuit, dat ik het in de toekomst bij incidenteel gebruik kan houden. Neem harddrugs serieus, stel jezelf duidelijke grenzen hoe vaak je het gebruikt en ga die grens nooit over.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
afterXTC of terwijl L-Tryprofaan.
Het is een essentieel aminozuur dat door de hersenen word gebruikt om de neurotransmitter serotonine aan te maken wat zorgt voor sneller herstel van de hersenen en een diepere slaap.

Belangrijk: om een optimaal resultaat te krijgen is het noodzakelijk L-Tryptofaan in te nemen met vitamine B6 (pyridoxine) en B3 (niacine). Bij een tekort aan vitamine B3 zet je lichaam tryptofaan namelijk om in vitamine B3. En profiteer je dus niet meer van de rustgevende voordelen van tryptofaan. Daarnaast heb je vitamine B6 nodig om serotonine aan te maken.
Dus neem bijvoorbeeld eerst een goed multi Vit. tablet en daarna je capsule L-Tryptofaan.

L-Tryptofaan kun je in de reform winkel wel krijgen.
Het word ook in kleine bakjes verkocht als afterXTC in de smartschop, daar werd mij verteld dat zo'n pakketje een capsule L-Tryptofaan en een sterk gedoseerd vitamine tablet bevat.
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb after e geprobeerd, en heb me niet kut gevoeld, maar zaterdag weer gebruikt zonder after e erna, en ik voel me weer niet kut.

Oja, in after-e zit (heb het doosje hier voor me) : 1 Vita Max- krachtige hooggedoseerde multivitamine tablet, 1 afterparty antioxidant (640mg), en kruidenenextracten die ontgiften, en 1 l-tryptofaan (600mg) aminozuur, noodzakelijk voor aanmaak serotonine.

En nog wat, natuurlijk is xtc slecht voor je. Net als chips, bier, teveel suiker, en vet vlees. Als ik om 5 uur kiplekker door de stad space, verbaas ik me over de verlepte koppen die op de grond aan het kotsen zijn. Ieder zijn ding he. :mrgreen:
n
nicole1973Lid
01-01-2024, 00:00
#14
ik weet het nog net niet allemaal.. ze hebben laatst toch op het nieuws een top 10 gemaakt van de meest schadelijke middelen..

alcohol stond op 2
tabak op 3
xtc op 10 !!!
dat zegt toch ook wat denk ik ..
Nouis alles waar TE voor staat natuurlijk slecht voor je ... maar goed als ze dit op het nieuws durven te brengen ... zegt mij voldoende..
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Schadelijkheid XTC...
Het hangt er heel erg van af hoe vaak je het gebruikt. Er is een onderzoek geweest en volgens dit onderzoek is het gebruik van XTC niet schadelijk bij éénmalig of matig gebruik (tot 50 pillen in je hele leven).
Ze hebben in ieder geval geen aanwijzingen hiervoor gevonden. En dan heb ik het over het geheugen, het immuunsysteem, en depressies.

Voor het immuunsysteem geldt dat serotonine een rol speelt bij het aanmaken van immuuncellen. Aangezien XTC je serotonine verbruikt zal dit dus niet echt bevorderlijk helpen (dit is maar een hypothese).
Wat wel zeker is is dat XTC gebruik je immuunsysteem onderdrukt, en dat bij frequenter gebruik dit na 2 jaar nog aantoonbaar is. (of het zich dan weer zal herstellen bij niet-gebruik is niet zeker.. ík denk van wel..)
Bij de test over het geheugen scoorden XTC-gebruikers slechter dan niet-gebruikers, maar de verschillen waren erg klein. En deze resultaten zijn ook niet heel betrouwbaar omdat de gebruikers ook andere soorten drugs gebruiken.
Het is logisch dat de gebruiker zich de dagen naar het gebruik niet echt happy voelt, nouja ook omdat je serotonine niveau sterk verlaagd is door de XTC. Bij langdurig gebruik kan de depressie dan ook langdurige vormen aannemen. Maar het is altijd maar de vraag, depressief door xtc of xtc door depressie? Ze zullen elkaar beide versterken.
Er komt dus hoe dan ook meer bij een depressie kijken dan alleen een drug (kan ik ook uit eigen ervaring vertellen.)

Tsjah en over de feitelijke schadelijkheid aan de hersenen. Schade aan zenuwcellen is over het algemeen niet te herstellen. XTC veroorzaakt echter alleen schade aan de axonen van de serotoninecellen, waardoor het wellicht mogelijk is voor de cel om te herstellen. Aangezien het cellichaam intact blijft. Dit herstel zal dan wel heel lang duren en wellicht ook gedeeltelijk zijn. En of dit dan weer effect heeft op het leerproces of het geheugen is niet bekend.

Kortom, om een lang verhaal wat korter te maken.
Er zijn nog geen aanwijzingen gevonden bij matig of eenmalig xtc gebruik en schadelijkheid voor de hersenen. Matig xtc gebruik is dan tot 50 pillen per jaar. Er zijn nog heel veel onderzoeken nodig wil hier echt duidelijkheid over komen. En ik denk dat die onderzoeken zich vooral moeten richten op de zenuwcellen en het immuunsysteem. Dat zijn namelijk erg gecompliceerde processen en lastig te onderzoeken (en toch wel van vitaal belang hier).
En over die depressies.. iedereen weet voor zichzelf hoe dit in elkaar steekt en hoe riskant het is om xtc te slikken bij jouw gemoedstoestand. Ik weet van mezelf dat ik er echt mee op moet passen in ieder geval...

Hopelijk is het een beetje duidelijk en hebben jullie er wat aan, want ik ben in een nogal wazige bui..
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Flugeltje zei:
Dus neem bijvoorbeeld eerst een goed multi Vit. tablet en daarna je capsule L-Tryptofaan.
Klik om te vergroten...

die combi heb ik laatst genomen en ik kreeg er ontzettende koppijn van... ik zat te kijken en in de l-tryptofaan capsules zit 500% van de ADH aan B6, in de vitamine pillen zat ook nog is b6... maarja het is ook weer over gegaan en misschien lag het aan heel iets anders...
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#17
mja ma daar was ook verslavingsfactor en sociale schade en blabla bijgerekend.. kdenk dat elke week een pilletje of 3 wel een stuk harder aankomt dan zaterdag 15 pintjes
G
GabberSnoePieLid
01-01-2024, 00:00
#18
acid-boy, ik vind t een beetje krom dat ze zeggen dat je na 50 pillen per jaar hersenschade zou hebben opgelopen....

Elke pil zit toch een andere hoeveelheid in, in mg'en/grammen weergeven lijkt me een stuk duidelijker
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#19
GabberSnoePie zei:
acid-boy, ik vind t een beetje krom dat ze zeggen dat je na 50 pillen per jaar hersenschade zou hebben opgelopen....

Elke pil zit toch een andere hoeveelheid in, in mg'en/grammen weergeven lijkt me een stuk duidelijker
Klik om te vergroten...

Tuurlijk fluctueert dat aantal pillen nogal. Dat stukje wat ik typte is ook op een onderzoek gebaseerd, daarin werd niets vermeld over hoeveel mg alle pillen bevatten. Dus ik ga er dan persoonlijk gewoon van uit dat het een gemiddelde xtc pil zal zijn geweest. Laten we zeggen 80 a 90 mg mdma.

Zulke getallen neem ik eerlijk gezegd altijd een beetje met een korreltje zout .. zoals jij al zei gaat het ook om de sterkte van de pil. En het verschilt ook weer per persoon. Het gaat om het globale beeld wat er geschetst wordt.
t
tinaLid
01-01-2024, 00:00
#20
depressief zijn na xtc kies jezelf, als je al op voorhand gaat denken dat je serotonine gehalte serieus gedaald is dus je je wel slecht moet voelen, ja dan voel je je ook slecht. gewoon nie aan toegeven gaat ook, ik heb er echt nooit last van, alleen moe de dagen achteraf, ik begrijp ook niet waarom mensen dat zo fel hebben, waarom moeten ze zich nu ineens zo slecht gaan voelen omdat ze xtc hebben gepakt en het nu uitgewerkt is. volgens mij is een groot deel van dat depressief gedoe, psychologisch en aangeleerd. iedereen denkt dat je je na de super leuke nacht je rotslecht moet voelen, dat is toch helemaal niet zo...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."