Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStelling: Is XTC iets *te*?

Stelling: Is XTC iets *te*?

81 antwoorden
37 weergaven
18-5-2026
F
FreakLid
01-01-2024, 00:00
#1
graefie zei:
Ik ben dus zo iemand die alleen op grote feesten 1 pilletje neemt. Afgelopen keer op Shockers ook weer. Was echt een zwaar relaxte pil, een Hartje :xtc: . Ik ging echt compleet uit m'n plaat :grin: ! Wat een beetje jammer was, was dat ik moest kotsen :kots: . Naar mijn idee had ik iets teveel water op. Ook weleens ervaring mee?
Klik om te vergroten...
naar mijn idee kwam het door iets anders :rolleyes:
-
-O. Dee-Lid
01-01-2024, 00:00
#2
graefie zei:
Ik ben dus zo iemand die alleen op grote feesten 1 pilletje neemt. Afgelopen keer op Shockers ook weer. Was echt een zwaar relaxte pil, een Lovertje :xtc: . Ik ging echt compleet uit m'n plaat :grin: ! Wat een beetje jammer was, was dat ik moest kotsen :kots: . Naar mijn idee had ik iets teveel water op. Ook weleens ervaring mee?
Klik om te vergroten...

Ja,

Als je pilletje begint in te kicken dan kan het wel eens zijn dat je moet overgeven. Dat alles ff te veel wordt, je ziet beelden vervaagd, gaat anders denken en dat alles wel op een positieve megavette manier. Als dat moment daar is moet ik altijd kotsen, bij mij en vrienden is dit meestal pas bij 2 á 3 pilletjes, maar als je weinig slikt kan ik me voorstellen dat je zoiets ook bij 1 of 2 pilletjes kunt krijgen.
Verder teveel water drink je met uitgaan en XTC nooit (ik verbeter: bijna nooit). Ik heb vroeger gevoetbald en na een wedstrijd heb ik een keer zoveel water gedronken dat ik echt al dat water weer uit kotste, dat kan het dus ook wel zijn. Genoeg water drinken is een glas water om de 3 kwartier,
j
jacqieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik vind het dus zo'n raar id dat mensen verslaafd aan XTC kunnen raken, de manier zoals ik me voel na het gebruik van XTC zou ik dus echt NIET op een doordeweekse dag of weet ik veel wannner willen hebben, vind het een gevoel wat bij een feest hoort en wat dus absoluut niet in het dagelijkse leven hoort......ppffff zou er niet aan moeten denken om uit m'n plaat te gaan als ik achter m'n pjoeterje zit op kantoor hahahaha.....

Ik ben dus ook een feest gebruiker, en ja als ik ieder weekend een feest heb gebruik ik ieder weekend en zijn er een maand geen leuke feesten dan gebruik ik een maand niet....it's so simple...:grin:
F
Fishhead07Lid
01-01-2024, 00:00
#4
caatje zei:
slipperman89 zei:
De eerste paar keren zijn de beste keren en de eerste keer had ik wel zoiets van. Als ik dit te vaak doe dan zou ik gerust verslaafd kunnen raken. Maar zodra je het dan te vaak ga doen (lees 1x per 4 weken of minder) dan gaat het op den duur tegen staan en word het steeds minder. Vandaag toevallig een pilletje op maar de laatste keer hiervoor was ong. 7 maanden.
Klik om te vergroten...

Als ik dit weekend slik heb ik volgend weekend weer veel zin maar pak het niet en hoe langer ik er mee wacht hoe meer het me gaat tegenstaan om het wel te pakken. Maar wacht ik echt lang (ik vind 2 maanden lang) dan is de zin er echt wel maar op de dag zelf ,dat ik weet van nu kan t, loop ik echt te tobbe, wel, niet, wel, niet. Het eindigd altijd met wel haha. En als hij er dan eenmaal inkickt, snap ik niet wta ik van te voren toch heb lopen tobbe. Het is heel tegenstrijdig bij mij.
Klik om te vergroten...

De laaste dagen heb ik juist dat ik me vet verheug op het weekend zodat ik drugs kan nemen :grin: . En dan neem ik het en valt het effect echt tegen :( Zal gedeeltelijk met tolerantie te maken hebben maar lijkt me raar dat het na een week ineens is terwij ik vorige week nog stond te space :rolleyes:

Maarja ga maar ff nieuwe dingen teste en pille toch maar minder vaak doen en dan ff genieten ervan :grin:

Heb soms wel dat ik me echt verheug op een bepaalde drug zoals met sos. Ik gebruik het niet en heb het niet in huis maar als ik nu een lijntje kan leggen dan voelt dat zo goed gewoon :P Dat heeft wel ze voordelen als je je echt verheugd op iets en gebruikt het weinig als je het dan neemt voelt het echt te lkkr gewoon :grin: Dus volgende maand ofzo ff sos halen en dan geniete en dan weer maanden niet :grin: Is eigenlijk de enige drug die ik makkelijk maande niet kan nemen.
n
nicole1973Lid
01-01-2024, 00:00
#5
ik denk niet dat het verslavend is in de zin dat je niet meer zonder kan of iedere dag aan xtc denkt.. ik vind voor mezelf wel dat het "situatie" verslavend is... als ik naar een goed feest ga merk ik gewoon dat ik het minder naar mijn zin heb en toch echt een pil wil nemen dan.. door de weeks of op verjaardagen of wat dan ook helemaal geen behoefte aan.. denk er niet eens aan. De enige bijverschijnselen die ik heb is gewoon 2 dagen moe en duf zijn en wat licht in mn hoofd.. voor de rest geen last ( zorg ook wel erg goed voor mezelf in de week na gebruik qua vitamines enz)
b
ballie15Lid
01-01-2024, 00:00
#6
At the beginning

Na de eerste paar keer vond ik het zooo geweldig, ik zocht echt naar feestjes zodat ik weer "kon".
Maar ik ben nog niet eens een jaar verder en ik vind t steeds minder leuk.
Het is vaak zo'n gedoe met de nasleep en de laatste paar keren had ik ook geen goede pillen, daarom kan ik beter nuchter zijn, dan heb ik het tegenwoordig leuker.

Maarrrrr...voor de zomer weer even extra goed zoeken naar goeie, niet te vaak doen en dan komt het wel weer goed, helemaal omdat ik nu al vrij lang niks heb gedaan...chill.
D
DissonantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hoe vaak deed je het dan? Elke week?

Ik gebruik het ook nog niet zo lang. Bij mij zit er gemiddeld zit er een maand tussen, en het effect blijft wel ongeveer hetzelfde..
w
witteLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hallo allemaal. Ik ben nieuw op het forum. Ik lees wel al een jaartje ofzo mee en haal hier toch wel regelmatig nuttige informatie vandaan.
Ontopic, ik denk, dat als je eens in de 2 of 3 maanden 1 of 2 pillen neemt, dat er van verslaving geen sprake is. En de schade zal dan ook wel meevallen, het lichaam heeft inmiddels tijd genoeg gehad om te herstellen. Lijkt mij tenminste van wel.
@ Freak, ben je na 5 jaar nog steeds de zelfde mening toegedaan? :wave:
s
sweetLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben deze site gekomen omdat mijn partner en ik elke weekend gebruiken... Of als we uit gaan, maar ook heerlijk thuis lekker chillen.... Maar de laaste tijd hebben we veel ruzie na het chillen.... En tijdens het chillen hebben we een te hoog verwachtings partroon van elkaar... Nu zijn we tot de conclusie gekomen dat het aan de xtc zou kunnen komen... verslaafd? Over onze grenzen heen gaan ?? Donderdag denk ik al ..mmmm lekker bijna weekend, en maandag denk ik .. shit weer klote gegaan..... Dus ik denk ik zal eens kijken op het web wat het zegt ... Nou er zijn verschillende meningen over wel of niet lichaamlijk of geesterlijke verslaving.... Ik denk als je geestelijk verslaafd bent, je ook lichaamelijke klachten krijgt... en als je die niet wil dan neem je toch weer drugs ... dus ik dekn toch dat het beide is.... vvan het ene komt het andere..... bij mij is het nu nog geestelijk.. Maar de ene is de andere niet... Maar wij gaan er mee stoppen ... Het is alleen eens gebeurd dat me partner flitsen in zijn hoofd en lijf heeft gehad,en spiertrekingen... IS NIET GOED !!! Maar het is zo lekker... Maar is het ,het waard om je relatie naar de klote te brengen hier door ? D8 ut niet..... Dan eet ik liever een zak chips leeg elk weekend zonder ellende dan een pil met alles wat er fout zou kunnen gaan.... Ik hoop dat we het samen gaan redden.... Want me mannetje is me meer waard dan alle drugs om me heen.....
Als je maar eerlijk naar je zelf kijkt en bent ,en eerlijk tegen over elkaar...
Mensen hou je hoofd er bij ..... gaan wij wel doen.....
Ik hou van het leven, en ik hou van me mannetje :hearteyes: maar ik zou nooit van xtc willen gaan houden....
:wave: :wave: :wave: sweet
D
Detroit303Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Wat een supper KICK! :grin: Oud topic al!

Elk weekend gebruiken is overdreven en kan permanente hersenschade veroorzaken. Altans dat ik toch wat ik vaak lees op sites. Maar er is blijkbaar toch nog veel onduidelijkheid over de schadelijkheid van x. Dat het je geheugen aantast is duidelijk, maar of het permanent is...
In ieder geval: élke week x = foute boel. Je brein heeft 3 maanden nodig z'n serotine peil terug in orde te krijgen..
s
sweetLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja duhh , dat snap ik wel.... Maar over de verslaving gesproken ,dan ga je dat dus doen elk weekend ..... En de schade, tja dat klopt ,dat heb je met drank, te veel eten en roken ook al. Laat staan met drugs .... en toch doen we het .... eigenlijk heel onvolwassen en onveratwoordelijk gedrag .... We weten het alle twee. Ben er ook niet trots op hoor.... En is best moeilijk dit te tikken en te vertellen.En ik hoop hier mee andere mensen te bereiken die in de zelfde situatie zitten en dit herkennen.Samen feesten is ook leuk,maar samen dingen erkennen en delen hoort er ook bij .. Die flitsen in zijn hoofd en de spier trekkingen hadden al de waarwschuwing moeten zijn om te kappen... Nee wat doen wij? We gingen minderen.... tja werkt niet .... Luister naar je lichaam... We zijn rond de 40 jaar jong .... hoe volwassen moet je zijn he ??? schaam me soms kapot !!!!
:wave: sweet
t
takedown84Lid
01-01-2024, 00:00
#12
ik vind xtc absoluut niet verslavend, ik zou het nooit nemen buiten het uitgaan... absoluut geen behoefte aan dan... ik heb het wel 1 keer gedaan maar wil het nooit meer...
ik snap ook niet dat mensen adt leuk vinden...
en de negatieve effecten? als je jezelf aan de 1 keer in de 3 maanden grens houd is er volgens mij bijna niets negatief....
en positief... je hebt geen kater zoals bij alcohol...
als je het veel gaat gebruiken krijg je natuulijk een depresief gevoel...

gewoon weten hoe er mee om te gaan en er is geen probleem...
s
sweetLid
01-01-2024, 00:00
#13
Klopt gedeeltelijk mee eens, wij zijn het ook verder om de verkeerde redenen gaan gebruiken. Ik denk dat het daar door mis is gegaan..... Afkick verschijnselen heb je er wel degelijk van. Dus lijkt het me toch een verslaving.... En idd de grens zijn we allang over gegaan, staat ook hier boven.... Maar dat kan al snel hoor ... en nogmaals niet iedereen is het zelfde... en als je op bepaalde momenten ff niet stevig in je schoenen staat, kan het al snel de andere kant op slaan..... Maar vin het leuk de reactie er op te lezen.... En je merk dat niet iedereen het zelfde is gelukkig ..... en voor iedereen het zelfde respect
:wave: :wave: :wave: sweet
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#14
Re:

Freak zei:
ik ken inderdaad wel redelijk wat mensen die gewoon alleen op grote feesten (impus etc) wel 1-2 pillen nemen maar verder gewoon niet, misschien (ik ben geen expert) iis dit iinderdaad niet eens slecht
Klik om te vergroten...

dat doe ik ook...alleen is het bij 1-3 pillen per maand per groot feest...en alleen grote feesten en maar 1x per maand :)
h
hannusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Als je te vaak xtc gebruik word het echt gewoon ''saai''.
Je spaced hem veel minder hard.
Vrijdag en zaterdag aan de pillen gezeten en door ik het te veel en te vaak achter elkaar doe deze Afgelopen Weken vond ik me snoepie niet eens zo heel geweldig en na 4 pille niet eens zo vaag als een bal.

Dus mijn mening hou er een tyd tussen blijft het gewoon leuk en het is beter voor je. :wave:
A
AnnæLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ten eerste weet je nooit wat er in je pillen zit, tenzij je ze laat testen.
Roze hartjes kunnen wel roze hartjes zijn maar het zijn niet altijd dezelfde ingrediënten.

Verder ligt het er naar mijn mening naar hoe verslavingsgevoelig jij zelf bent en of je genoeg discipline hebt om te kunnen zeggen dat je het bij één keer laat of het niet kan laten nog meerder malen te 'proberen'.
In XTC zitten inderdaad gevaarlijke stoffen maargoed, dat is bij bijna alle drugs zo en dat weet je ook van te voren, gelukkig :)
p
paraobiLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mwah, blijft een heerlijke drug imo. als je het maar met mate gebruikt.. :)
p
pretenderLid
01-01-2024, 00:00
#18
sta hier van te kijken :confused: ... is natuurlijk niet goed elk weekend xtc te gebruiken, alleen deal with the negative effects... anders niet doen of langere tussenpozen.. heel simpel.
en geestelijk verslaving kan je er wel van krijgen, maar dat ligt bij elk persoon anders en dat geld zeker voor labile personen..

mzll,
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#19
je kan het wel elk weekend gaan gebruiken maar dan heb je niet meer het echte love effect :hearteyes: dan kan je netzogoed aan de pep gaan, effecten verschillen dan nog wel, maar tis dan allebij eigenlijk alleen oppepend, doe het gewoon eens in zo 3 maanden ofzo :wave:
d
dainLid
01-01-2024, 00:00
#20
zucht

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."