Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOnrustigheid tijdens opkomst

Onrustigheid tijdens opkomst

25 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
r
rr00Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Als ik MDMA neem kan ik in de fase waarin het effect begint te werken een onrustig gevoel krijgen. Als ik zeg maar balanceer tussen 'ahhh' en 'hmm voel me wel weer nuchter' kan ik een soort onheilspellend gevoel krijgen van 'wtf ben ik mee bezig'. Nu ik dit gevoel herken kan ik er vrij rustig onder blijven, en gaat het vanzelf weer over als ik harder ga, maar het is toch even ongemakkelijk. Ik moet wel zeggen dat ik het meer heb als ik op een iets te lage dosis zit dan als ik een voor mij goede hoeveel binnen heb.

Ik heb aan vrienden gevraagd of ze iets dergelijks ook hebben, maar ze zeggen allemaal dat ze het niet herkennen.

Nou is me de laatste tijd iets opgevallen: 30-45 min na inname van MDMA begint er een abnormaal deel van m'n vrienden te bitchen over bullshit redenen... er wordt teveel gerookt, kutmuziek, te warm, vervelende mensen, etc. Om die reden gaan ze dan een stukje lopen ofzo en 15 minuten laten zitten ze op het plafond. Ik begin hier echt een patroon in te ontdekken: MDMA slaat in -> prikkelbaar -> space.

Meer mensen die dit herkennen bij zichzelf, of hun vrienden?
C
ChaincellsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Herken het idd wel, alleen niet zo 'extreem' als jij het ervaart.
Wel heb ik vaak dat bij het opkomen, ik niet echt de behoefte heb wat te zeggen/Ik me een beetje onrustig/raar voel, dus ik denk dat het wel vergelijkbaar is.
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik herken dit vrij goed, ook in het tijdsbestek wat je noemt > 30 tot 45min.

Enige wat ik niet zo wil benoemen is de "prikkelbaarheid" ik noem het gewoon het opkomen van een rush voordat ik lekker uit m'n plaat ben :)
Je merkt gewoon dat de MDMA gaat inwerken, alsof je in een achtbaantje zit dat bijna bij de top is om vervolgens lekker los te gaan op het hoogste punt en z'n rit gaat maken :hearteyes:
Dat "bitchen" herken ik niet heel goed in mijn eigen vriendengroep, maar weet wel hoe of wat. Denk dat zoiets gewoon aan de totale setting van dat moment ligt.

Ik heb zo'n opkomend gevoel trouwens niet alleen bij MDMA, maar ook bij paddo's, is wel niet exact hetzelfde, maar het allereerste begin als de paddo's/truffels gaan inwerken lijkt het er héél sterk op en is het zelfs wel lekker :) Het is wel van korte duur, want vervolgens gaan de paddo's natuurlijk werken op hun manier.
T
TRAVOLTALid
01-01-2024, 00:00
#4
kheb het eigenlijk nooit te warm oiv. misschien een enkele keer echt een zweet aanval, maar voel me alsnog gewoon goed (i.e: geen droge mond, benauwd/warm gevoel). drink dan wel ook om het uur minstens n halve liter water :) (en pas trouwens ook op met teveel vocht!)
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Inslaan, prikkelbaarheid .... komt me bekend voor. Gewoon inderdaad even rustig aan doen en niet teveel denken :grin:
S
ScralemonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Is het misschien psychologisch ? Omdat je denkt dat het gevoel gaat komen dat het dan ook effectief komt ? Had ik in het begin ook super veel last van..

Gebruiken je vrienden al langer ? Hier ff een copy/paste stukje van me uit andere topic:

Maar nu.. tijdens het weggaan hoef ik echt niet te praten. Soms zeg ik gewoon uren niets.
Vreemden (mijn vrienden zijn er van op de hoogte) praten dan wel tegen me maar het enige wat ik kan is ja knikken. En dat is dan al te veel voor mij... in men hoofd gaat het dan echt van:
"ga weg, ik wil niet tegen jou praten , laat me gerust, ik wil alleen MUZIEK"
Ze verpesten het dan zo hard voor mij. Moest het zelfs een supergeile chick zijn, boeit me geen fuckkk. En dat is nog het vreemdst, loei geil staan van de m, aangesproken worden door een chick en dan iets hebben van ga weeeeeggggg !

Te warm hebben is wel iets dat iedereen heeft denk ik. Voor de rest sluit ik me aan bij flame on: niet denken maar genieten !
S
ScralemonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#7
TRAVOLTA zei:
kheb het eigenlijk nooit te warm oiv. misschien een enkele keer echt een zweet aanval, maar voel me alsnog gewoon goed (i.e: geen droge mond, benauwd/warm gevoel). drink dan wel ook om het uur minstens n halve liter water :) (en pas trouwens ook op met teveel vocht!)
Klik om te vergroten...

Ja die warmte is bij mij ook geen rechtstreeks gevolg van het snoep, wel van mijn gedrag !
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Heb het zelf ook en vind het behoorlijk vervelend, wat voor mij werkt is eest speed nemen voordat ik met de xtc ga beginnen.
r
rr00Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Heb het gister weer eens mogen ervaren, en had als testje een kleine hoeveelheid genomen om te kijken hoe ik het daarop kon uithouden de avond... Wat ik eigenlijk merkte was dat ik met die hoeveelheid constant op dat randje zat, dus echt verlengd dat onrustige gevoel. Ik weet nu iig van mezelf dat ik echt een flinke hoeveelheid in een keer nodig heb voordat ik over die drempel heenga.

Ik merk dat ik vergeleken met anderen vrij veel nodig heb. 90mg voel ik me nog niet lekker door, 120mg zit ik net goed, maar eigenlijk moet ik gewoon 140-150 hebben om echt lekker te gaan.

Leer je van jezelf kennen I guess...
r
rr00Lid
01-01-2024, 00:00
#10
DDeeJay zei:
ik heb ook dit probleem maar bij mij zit dit dan weer op 300-400 MG

terwijl ik er vaak 2 maanden tussen laat en ook al geprobeer 5 maanden te stoppen ... dure grapjes
Klik om te vergroten...

Ach... voor de kosten hoef je het niet echt te laten? Meer dan een tientje hoef je voor 400mg niet kwijt te zijn toch.

Heb je dan ook last van katers met zulke hoeveelheden? Ik vraag me af of je ook meer kan hebben qua kater als je meer kan hebben voordat je er iets van voelt.
k
k00kLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja ik heb dat gevoel ook als ik te weinig pak, zo'n onrustig en raar gevoel. Dan pak ik wat bij en dan ga ik even een half uurtje rustig zitten met wat water en dan gaat het meestal wel :)
D
DDeeJayLid
01-01-2024, 00:00
#12
rr00 zei:
DDeeJay zei:
ik heb ook dit probleem maar bij mij zit dit dan weer op 300-400 MG

terwijl ik er vaak 2 maanden tussen laat en ook al geprobeer 5 maanden te stoppen ... dure grapjes
Klik om te vergroten...

Ach... voor de kosten hoef je het niet echt te laten? Meer dan een tientje hoef je voor 400mg niet kwijt te zijn toch.

Heb je dan ook last van katers met zulke hoeveelheden? Ik vraag me af of je ook meer kan hebben qua kater als je meer kan hebben voordat je er iets van voelt.
Klik om te vergroten...

betaal momenteel 6 euro voor 140-190 mg hang van keer tot keer af

en de katers is erg maar nog niet loei hard

maar als ik bove de 600 ga krijg ik zwarte plekken over de avond en toch een weekje depressie...

waar is de tijd dat ik hard ging op 140 mg.... :hearteyes:
D
DDeeJayLid
01-01-2024, 00:00
#13
IDD best jammer dat ik er zo dom mee overweg ging toen ik 16 was... moet ik nu boeten voor mijn onweetendheid.
k
k00kLid
01-01-2024, 00:00
#14
DDeeJay zei:
rr00 zei:
DDeeJay zei:
ik heb ook dit probleem maar bij mij zit dit dan weer op 300-400 MG

terwijl ik er vaak 2 maanden tussen laat en ook al geprobeer 5 maanden te stoppen ... dure grapjes
Klik om te vergroten...

Ach... voor de kosten hoef je het niet echt te laten? Meer dan een tientje hoef je voor 400mg niet kwijt te zijn toch.

Heb je dan ook last van katers met zulke hoeveelheden? Ik vraag me af of je ook meer kan hebben qua kater als je meer kan hebben voordat je er iets van voelt.
Klik om te vergroten...

betaal momenteel 6 euro voor 140-190 mg hang van keer tot keer af

en de katers is erg maar nog niet loei hard

maar als ik bove de 600 ga krijg ik zwarte plekken over de avond en toch een weekje depressie...

waar is de tijd dat ik hard ging op 140 mg.... :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Die tijd zul je nooit meer krijgen :grin: :rock:
g
greenleafLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik herken het onrustige gevoel vlak voor de trip, bij mij helpt het vaak om een klein rondje te lopen of een jointje te roken (alcohol werkt meestal ook, maar dan wordt ik misselijk)]
I
IntoxicationLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik ga nog steeds hard van 100mg :rock: Verstandig gebruiken :smoke: :stoned: :sunglasses:
r
rr00Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Volgens mij heeft het niet per se met misbruik in het verleden te maken... De tweede keer ooit dat ik MDMA gebruikte merkte ik al dat ik écht niet lekker ging van 80mg. Ongevoeligheid van nature moet er dan wel wat mee te maken hebben denk ik dan.
r
rr00Lid
01-01-2024, 00:00
#18
DDeeJay zei:
rr00 zei:
DDeeJay zei:
ik heb ook dit probleem maar bij mij zit dit dan weer op 300-400 MG

terwijl ik er vaak 2 maanden tussen laat en ook al geprobeer 5 maanden te stoppen ... dure grapjes
Klik om te vergroten...

Ach... voor de kosten hoef je het niet echt te laten? Meer dan een tientje hoef je voor 400mg niet kwijt te zijn toch.

Heb je dan ook last van katers met zulke hoeveelheden? Ik vraag me af of je ook meer kan hebben qua kater als je meer kan hebben voordat je er iets van voelt.
Klik om te vergroten...

betaal momenteel 6 euro voor 140-190 mg hang van keer tot keer af

en de katers is erg maar nog niet loei hard

maar als ik bove de 600 ga krijg ik zwarte plekken over de avond en toch een weekje depressie...

waar is de tijd dat ik hard ging op 140 mg.... :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Hoe lange pauzes hou je nu tussen je gebruik dan?

En vanaf hoe lang gebruik je MDMA, en hoe vaak gebruikte je?
D
DDeeJayLid
01-01-2024, 00:00
#19
nu houd ik er wel atijd mooi 2 maanden tussen... zit momenteel op 3.5 XD ...denk ik

maar vroeger waren en tijden van 2 dagen achter elkaar (ooit zelfs 4 op een festival)en elk weekend..
S
SoftCruiseLid
01-01-2024, 00:00
#20
bij mij slaat die X ook zo in man. Maar het is wel anders elke keer. Je moet gewoon wat bier erbij drinken dan heb ik het echt veel minder dat ongemakkelijke. Idd als ik een lage dosis neem als ik nuchter ben dan voel ik me echt niet zo chill met XTC wel als ik erbij drink en blow. Ik heb wel dat me hart tekeer gaat in het begin. Bij mij gaat het zo , na half uurtje beginnen mijn ogen beetje half dicht te vallen en dan wil ik meestal ff chillen of liggen en dan 10 minuten later trrrrrrrrr voel ik me kip lekker. Maar ik ga stoppen met Xtc, mischien eens in het half jaar ofsow. Ik heb het dit jaar al 4 keer gedaan en dat vind ik best veel. Alcohol+Wiet zijn voor mij de lekkerste drugs alhoewel als de X echt goed werkt moet ik wel toegeven dat ik me echt hemels voel en ik echt mega veel inspiratie krijg.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."