Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Beste mensen, Ik gebruik al 7 jaar cocaine, niet elke dag maar zeker wel elke weekend. Laatst met 2de kerstdag had ik zoveel gebruikt dat ik mega depressief was de dag erna wat ik nog nooit zo erg had ervaren. Dit was voor mij de doorslag om er voor eens en altijd mee te kappen. Ik was helemaal ontregeld ik merkte dat het niet goed ging met mij. Nu ben ik dus 3 weken clean van alchol en drank op 3 biertjes na bij mijn broers verjaardag wat overigens heel goed aangaf ik ook echt eff helemaal niet meer moet drinken want zoals je weet triggert alchol de coke drang als geen ander. Hoe lang duurt het voordat jeje echt weer beter gaat voelen? Ik voel me wel al stukjes beter elke dag maar toch blijf ik in een depressieve vlaag zitten en vermoeidheid. Ik moet het natuurlijk tijd geven aangezien ik heel lang als een feestbeest geleefd heb maar wilde gewoon weten hoe lang je lichaam ongeveer nodig heeft om echt totaal te herstellen. Ik denk dak nooit er met 100 procent vanaf zal komen maar ik kan wel zoveel mogelijk me best doen. Ik wil gewoon ooit weer met vrienden op stap kunnen en dan na 5 biertjes kunnen zeggen jonges ik ga lekker naar huis het was een leuke avond ipv weer al me geld uit te geven aan coke en me eigen helemaal verrot maken een hele nacht ochtend lang. ik ben daar gewoon meer dan klaar mee en dan ook echt helemaal gewoon. wil het nooit meer gebruiken coke is echt vreselijk. Ik heb leuke tijden meegemaakt ermee maar wil er gewoon nu echt en punt achter zetten. Ik ben wel trots dak al 3 weken clean ben dat is namelijk het langste in 7 jaar tijd zonder coke. Wilde dit toch ff kwijt hier ! Hoe lang gaat het ongeveer duren voordat ik me echt weer 100 procent chill voel ? Thanks alvast ! Chris"
"Raver zei: Reken er maar niet op dat je dat nog kan. Je hebt 'n verslaafd brein, uiteindelijk ga je weer voor gaas. Klinkt hard, maar zo werkt het voor 95% voor mensen met 'n verslaving. Wellicht zit je bij die 5%, ik hoop het voor je. Probeer het vooral uit, maar ik raad het echt af. Misschien gaat het 1 keer goed, of 50 keer. Maar uiteindelijk herval je terug in je oude gewoontes, als je een bewustzijnsveranderende substantie tot je neemt als verslaafde geef je je verslaving weer helemaal de vrije hand. Alcohol is nou eenmaal een gateway middel, je verslaafde brein heeft die link tussen alcohol en cocaine ongevraagd voor je gemaakt. En die link is er over 5 , 10 of 50 jaar nog steeds. Het gaat niet meer weg. Ik zelf ben verslaafd aan GHB, en ik dacht voor 'n jaar lang wel alcohol te kunnen drinken nadat ik bijna een jaar geheel abstinent was. Een klein jaartje heb ik dat redelijk kunnen beheersen, maar na wat problemen in m'n prive leven weer naar de GHB gegrepen. Ik weet niet of ik naar de GHB had gegrepen als ik nog steeds abstinent was. Doordat ik was gaan drinken was de drempel naar GHB eigenlijk geheel weg. En dan was ik bijna 18 maanden clean van de GHB. Ik nam 1 dosis van 4ml , en ik ben niet meer gestopt. Meteen elke 2 uur een dosis. Ik ging door waar ik gebleven was, tot ik weer opgenomen moes worden. Verslaving is eigenlijk een ziekte van je beloningssysteem. Die gaat met je aan de haal, en eigenlijk verlies je dat gewoon zodra je iets tot je neemt. En wanneer je je weer de oude voelt? Geen idee, maar zolang je niets gebruikt voel je je na 3 tot 6 maanden wel weer prima genoeg. Je hebt 7 jaar cocaine gebruikt zeg je, je dopamine receptoren hebben écht wel even de tijd nodig om te herstellen. Of ze helemaal herstellen is zelfs de vraag. Die depressieve klachten die je beschrijft zijn heel typisch voor een cocaine verslaving/afkick. Daar dien je echt doorheen te moeten gaan wil je er ooit vanaf komen. De eerste maanden zonder middelen zijn saai, maar dat logisch. Je bent gewend om hele hoge pieken te ervaren in je leven. Alleen zijn die pieken kunstmatig. Het is echt opnieuw leren te genieten van normale burgerlijke dingen zonder middelen. Maar het is mogelijk! Succes. Greets, 'N verslaafde (: Raver. Klik om te vergroten... BEDANKT voor dit verhaal !!, We zijn nu bijna een jaar verder sinds deze post. Ik ben vanaf januari tot mei clean geweest vorig jaar. dus geen blowen drinken of snuiven niks meer gedaan. Ik dronk alleenmaar alcohol vrij bier. Tot ik weer een biertje nam. Ik moest heel erg wennen aan het aangeschoten gevoel en ik heb zelfs een aantal keren gewoon kunnen drinken zonder snuiven. Tot die eerste lijntjes weer kwamen en ik weer in mijn oude patroon zat. Ik ga nu weer proberen te stoppen maar ik zou ook vaarwel moeten zeggen tegen alcohol. Ik blow nu alleen nog want ik merk dat ik daardoor geen drang krijgt naar andere dingen , alleen naar eten en slapen haha. Ik zweer je als coke/drank verslaving een persoon was dan had ik digene helemaal de touwtyfus geslagen. HEt verziekt me leven echt als geen ander, ik wil gewoon gelukkig zijn en me shit op orde hebben en genieten van dit kostbare leven. pfff ik hoop het echt ooit te kunnen bereiken want ik heb zoveel te bieden.. grtz chris"
"Roosje zei: Hallo! Ik zou graag iets met jullie willen delen. Ik had al proberen te zoeken naar iemand die dezelfde bijwerkingen had maar ben het niet tegen gekomen. Ik gebruik sinds twee jaar cocaïne, vorig jaar is het gebruik toegenomen en deed ik het ongeveer 1x per week in het weekend in combinatie met alcohol. Vijf maanden geleden begon ik me iets op te merken na gebruik. Normaal klets ik altijd erg veel maar op een gegeven moment kon ik niet meer praten. Ik wilde wat zeggen maar het ging gewoon niet! Ik moest me erg concentreren op wat ik wilde zeggen en het voelde alsof ik geen “drang” meer had om dingen uit te spreken. Als het me dat lukte dat kon ik wel 2 zinnen vloeiend uitspreken maar als ik dan weer stopte dan moest ik “de drang” weer opnieuw vinden. Op een gegeven moment begon ik er ook bij te stotteren en dit al naar het tweede lijntje. Het begon dus telkens eerder. Ik heb toen besloten om er helemaal mee te stoppen en ik gebruik het al drie maanden niet meer. Daar ben ik echt blij om want het is echt troep. Nu heb ik soms wel eens dat als ik gewoon alcohol drink, ik op een gegeven moment hetzelfde gevoel krijg maar veel minder. Zit dit tussen m’n oren of komt het toch door alcohol? Ik vind dit heel vreemd allemaal.. Hoop niet dat dit erger wordt. Is er dan echt iets beschadigd in met hersens of Mn zenuwen door het gebruik van cocaïne? Bedankt voor het lezen ben benieuwd of iemand hetzelfde heeft meegemaakt! Klik om te vergroten... Dit is herkenbaar ja, ik heb in de 10 jaar dat ik coke gebruik dit meerdere malen meegemaakt. Ik ben van mening dat de dosering en puurheid hier alles mee te maken heeft. Als je hele pure coke hebt wat je wss niet vaak zal krijgen of je moet de juiste mensen kennen dan kan het zijn als je te dikke lijnen neemt dat je beetje overwhelmed raakt van het effect en je soort van algeheel verdoofd gevoel in je brein krijgt en gewoon helemaal dichtslaat."
"Cantera zei: Als je echt zo snel na een snuifje al doodop raakt, ben je waarschijnlijk je reserves aan het aanspreken. Kan van alles zijn. Bloedarmoede, Pfeiffer, een infectie ergens. Even een pauze is het meest logische nu. En doe gerust voor je eigen gemoedstoestand een bezoekje aan de HA. Klik om te vergroten... ja zoiets dacht ik ook al, maar me lichaam tollereert het gewoon niet meer. Dopamine en serotonine is gewoon dood bij mij. Xtc wErkt nog wel heel goed dus ik denk vooral me dopamine dood is. Ik ga exht me best doen om er mee te stoppen !! Ik ga niet helemala kappen met alles want blowen doe k nog wel maar dat is stukken minder schadelijk dan coke en drank"
"Beste mensen, ik ben 28 jaar en doe al zeker 10 jaar wekelijks coke en drank en blowen. Drank en wiet werkt bij mij nog prima en krijg daar ook gewoon een chille enerhie vibe van. Heb jaren lang zonder problemen altijd coke gebruikt met wat troep tussendoor natuurlijk. Maar laatste tijden word k na 2 nakkies al extreem vermoeid. Zo moe dat ik ter plekken haast in elkaar stort. Ik d8 eerst dat het kwam door de kwaliteit maar ik heb 5 verschillende dealers gehad en bij alle 5 werd k super moe en me maten niet. Waar heeft dit mee te maken ? Ik gebruik stukken minder als vroeger ook. Is mij dopamine dusdanig opgeraakt of zeer laag dat het de coke niet meer kan tollereren ? Ben benieuwd naar jullie antwoorden. Plus aan de ene kant zou k het stiekem ook niet erg vinden om een einde te maken aan me coke gebruik of het in iedergeval stukken minder te doen. Deze vermoeidheid is zo erg dat ik er wel mee moet stoppen haha."
"MDMAZING zei: 10 jaar lang coke. Tering ouwe. Heb je je coke ooit wel is laten testen van al die dealers? Klik om te vergroten... Nog nooit laten testen maar kheb wel aardjg wat tering zooi binnen gehad dat weet k wel."
"PsyTekZ zei: Gewoon stoppen. Je word moe van gebruiken. Dat wil zeggen dat je lichaam te zwaar belast word! Klik om te vergroten... Ik ga zeker stoppen man, ik was gister bij een optreden en normaal zuip k me klem daar en snuiven maar ben helemaal nuchter gebleven voor t eerst in me leven. Ik wil nog niet dood weetje en die vermoeidheid is echt extreem dus kwil er echt vanaf voordat het echt te laat is"
"Genieter zei: Na 10 jaar kan je wel een pauze inlassen. Als dat niet lukt probeer eens wat anders misschien valt dat wel goed. Een jaartje nuchter zou je goed doen. Alcohol is ook een verschikkelijke zware belasting voor je lichaam hou daar rekening mee.. Klik om te vergroten... Zeker weten man, ik kan ook niet meer dan 8 bier drinken en dan ben k echt klaar gewoon. Ik ga er echt proberen mee te kappen, ik ben verder fit ik doe hardlopen en boxen en heb genoeg capaciteiten voor een mooi leven. Het zware junkie leven moet k achter me laten"
"Roze Olifant zei: Eens met dat de TS beter even wat rustiger aan kan gaan doen en misschien best ook een bezoekje aan de huisarts kan brengen, maar dit is gewoon onzin en pure speculatie/bangmakerij. Klik om te vergroten... Ik heb vorig jaar nog een bloed onderzoek gedaan maar toen was alles goed. Ik had laatst 2 weken rust genomen van alles en toen ging het stukken beter met me. Ik doe ook hardlopen en boxen en je hartslag gaat daardoor flink omhoog. Ik ren makkelijk 10 km dus k denk dat mijn hartje nog gezond is. Ik denk eerder dat mijn dopamine zo laag is dat ik direct moe word. Ik had vorig weekend toch weer coke gebruikt en gedronken en toen kon k weer de hele nacht door dus k denk dat het sowiezo met dopamine is. Ik had er wel mega spijt van want k wil er heel graag vanaf. Ik ben er echt klaar mee, ik wil gezond blijven en van het leven genieten en de drugs periodes achter me laten als leuke herrineringen"
"Cantera zei: Goede keuze man, denk bij ‘moeilijke momenten’ maar even terug aan hoe je er nu instaat. Na een paar weken of maanden komt er vast weer een momentje waarin de zin of drang ineens weer in je koppie gaat zitten en probeer dan even aan je gezondheid te denken. Iets belangrijkers bestaat er niet in t leven. Succes ermee Klik om te vergroten... Zeker waar man ! thanks voor de feedback. Ik ga er proberen een gewoonte van te maken om nuchter te zijn als ik ergens heen ga (vrienden etc). Ik ben laatst nuchter naar een optreden geweest en dat beviel me prima. Ik zag iedereen lazerus en dacht bij mezelf ik ben morgen lekker fris XD Maar ik merk wel dat ik veel meer stress gevoelig ben nu ik zwaar geminderd ben. Een dag vol verplichtingen valt heel zwaar nu maar ikga echt niet opgeven. Mijn lichaam en geest moeten herstellen van het constant verdoofd zijn. Alle prikkels en emoties moeten verwerkt worden en dat kan zwaar zijn maar zeker geen reden om terug te vallen. Terug vallen is geen optie. Terug vallen is doodgaan."