Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Beste mensen, Ik wil hier even mijn verhaal kwijt en misschien helpt het andere mensen om ook te stoppen (wanneer ze dit willen). Ik ben nu bijna 22 en ben vanaf ongeveer m'n 15e verslaafd geweest aan blowen. Vanaf m'n 19e is daar XTC bij gekomen. Blowen was ongeveer 2 jointjes per dag (in het weekend meestal meer) en XTC was elk weekend, 1 dag in de week. Dit waren gemiddeld 3 pillen op een avond. Ik wist dat dit niet goed was, maar ik vond het altijd te leuk en was er ook verslaafd aan, dus stoppen heb ik bijna nooit geprobeerd, en wanneer ik het wel probeerde lukte het niet. Nou is sinds ongeveer drie kwart jaar mijn relatie met mijn vriendin verbroken waar ik 3,5 jaar mee gehad heb. In het begin werd de verslaving alleen maar erger omdat ik natuurlijk een beetje in de put zat, maar daarna wilde ik m'n leven weer oppakken en vooral m'n leven beteren. Na enkele maanden heb ik besloten om te stoppen met XTC, en dat was me gelukt waar ik erg blij mee was. Het blowen zat ik alleen nog aan, en die verslaving was veel erger (omdat ik het natuurlijk elke dag deed). Sinds half november ben ik daar ook mee geprobeerd te stoppen, en dat is me nu ook gelukt! En ik kan je zeggen, ik ben erg blij dat ik van allebei af ben. Ik heb wel wat vrienden moeten laten vallen, of in ieder geval minder mee omgaan, omdat die nog wel steeds gebruiken en dat is niet goed voor me om daarbij in de buurt te zijn. Bij het stoppen van XTC heb ik geen afkickverschijnselen gemerkt (zijn er ook niet denk ik?), bij het blowen kon ik de eerste nachten totaal niet slapen, had ik zweetaanvallen en nachtmerries maar dat heeft gelukkig niet lang geduurd, ik slaap nu weer perfect. Het stoppen met drugs is tot nu toe een groot succes geweest, ik heb veel meer energie, ben veel vrolijker, heb meer doorzettingsvermogen en ook sociaal ben ik erop vooruit gegaan (in plaats van stoned op de bank te zitten, spreek ik nu veel vaker af met vrienden en/of familie). Eerst kon ik me geen weekend voorstellen zonder XTC en blowen, nu denk ik er niet eens meer aan wanneer ik weekend heb. Ik weet dat er hier veel mensen op het forum zitten die drugs gebruiken leuk vinden, maar voor degene die willen stoppen: ik raad het je aan, en ik zou er vol voor gaan om er vanaf te komen"
"darkbull zei: leuk voor je aubier! (en ook heel goed van je!!!, petje af!) ik ben ook gestopt, nu gebruikte ik niet lang of frequent (sinds een klein jaartje denk ik, wat xtc en wat jointjes) ik ben 41 (dus ook niet echt jong om lang verslaafd te worden) en voel niet echt de behoefte om een ander tot stoppen te motiveren, iedereen maakt zijn eigen keuzes. wellicht dat jouw bijdrage iemand anders motiveert te stoppen. wat was jouw drijfveer om te stoppen? Klik om te vergroten... Dankjewel! Ik ben het volledig met je eens dat het ieder z'n eigen keuze is, ik heb er zelf ook aan gezeten en weet hoe het is dus ga ik nu niet hypocriet tegen iedereen zeggen dat ze moeten stoppen Mijn drijfveer om te stoppen met XTC was omdat ik wist dat zoveel gebruiken niet goed voor me was, en ik had vaak halve weekenden (vrijdagavond beginnen, doorgaan tot zaterdagavond en dan de hele zondag op bed liggen of op de bank). De drijfveer om te stoppen met weed was dat m'n geheugen heel erg naar de klote was gegaan, en ik veel afspraken af zei omdat ik wilde blowen of omdat ik al stoned was en geen zin had om uit huis te gaan. Ook een drijfveer (voor beide) was om weer als een "normaal" persoon te leven, ik was het constante liegen tegen m'n familie zat en wilde gewoon over alles eerlijk zijn. Sinds ik gestopt ben, ben ik ook veel gezonder gaan leven. Ik sport veel meer en zit nu ook op dieet (want ja, probeer maar eens te dieeten met een vreetkick ). Al met al heeft het dus alleen maar positief uitgepakt."
"Re: Welke weirde side-effects ervaar jij met of na MDMA gebr De dingen die ik meestal heb: - Ik zie iedereen met een bril op. - Ik zie dingen roken terwijl er geen rook is. - Als ik thuis zit denk ik altijd dat ik overal katten zie lopen, kwam zelfs een keer op het idee met een vriend om de katten uit te gaan hongeren omdat we ze niet meer wilden! Daarna kwamen we er pas mee: "Wilden we nou net denkbeeldige katten gaan uithongeren?" Dat was echt een grappig moment. - Ik vergeet soms dat mensen aanwezig of juist niet aanwezig zijn. Dan zeg ik: "ja zitten we weer met z'n 2en!" terwijl we gewoon met z'n 4en of 5en zitten.. - Als ik op de bank zit en ik denk ergens aan ga ik het gelijk doen, maar na 2 meter lopen ben ik meestal al vergeten wat. - telefoon is niet meer te gebruiken, het is gewoon 1 grote waas.. Dat zijn denk ik wel de meestvoorkomende effecten die ik ervaar!"
"Re: Welke weirde side-effects ervaar jij met of na MDMA gebr Astrix_7 zei: audier zei: De dingen die ik meestal heb: - Ik zie iedereen met een bril op. - Ik zie dingen roken terwijl er geen rook is. - Als ik thuis zit denk ik altijd dat ik overal katten zie lopen, kwam zelfs een keer op het idee met een vriend om de katten uit te gaan hongeren omdat we ze niet meer wilden! Daarna kwamen we er pas mee: "Wilden we nou net denkbeeldige katten gaan uithongeren?" Dat was echt een grappig moment. - Ik vergeet soms dat mensen aanwezig of juist niet aanwezig zijn. Dan zeg ik: "ja zitten we weer met z'n 2en!" terwijl we gewoon met z'n 4en of 5en zitten.. - Als ik op de bank zit en ik denk ergens aan ga ik het gelijk doen, maar na 2 meter lopen ben ik meestal al vergeten wat. - telefoon is niet meer te gebruiken, het is gewoon 1 grote waas.. Dat zijn denk ik wel de meestvoorkomende effecten die ik ervaar! Klik om te vergroten... Ok.... Wat jij hebt is wel erg herkenbaar met wat ik ervaar (vooral de katten en het vergeten ). Ik dicht het toe aan een te grote hoeveelheid MDMA. Ik las laatst dat dit een soort "tijdelijke depersonalisatie is". Sinds dien ben ik zelf wel voorzichter geworden met de hoeveelheden en de frequentie (om de 3 maanden). Ik wil het graag tijdelijk houden . Praat je er ook naast als je met vrienden zit? Denk hierbij dat voor jezelf een helder verhaal verteld terwijl je gespreks partner geen idee heeft waar jij het over hebt ? Klik om te vergroten... Hahaha ja dat heb ik ook heel vaak! dan begin ik vol vertrouwen met een verhaal, en dan ben ik het òf halverwege vergeten waar ik het over had, òf ik praat echt over iets wat helemaal nergens op slaat Nou moet ik wel zeggen, wanneer ik op dat punt ben aangekomen heb ik al redelijk wat op.. Maar die momenten vind ik eigenlijk ook het leukst! Je krijgt op een gegeven moment ook hele droge humor.. Ik zat een keer bij iemand met een parkiet die nogal luidruchtig was, waarbij we op het idee kwamen om de parkiet een pil te geven.. "bijt tie zn eigen snavel deraf!" om zulke grappen kun je dan ook echt in een deuk liggen!"
"Re: Welke weirde side-effects ervaar jij met of na MDMA gebr alcoholist zei: lachen onder mdma? nee.. Klik om te vergroten... Nee moet jij nooit lachen tijdens mdma? Hmm misschien komt dat omdat ik er ook altijd veel bij blow.."
"mijn vriendin gooide een keer een cd-hoesje met daarop bijna een gedraaide joint (alles lag erin, moest alleen nog gedraaid worden) op de grond.. Ik: "waarom gooi je nou alles op de grond?" Zij: "ik dacht dat het een boterham met hagelslag was!" Ik: "waarom gooi je een boterham met hagelslag op de grond?" Zij: "ja dat weet ik eigenlijk ook niet""
"Hallo! Ik en een vriend van mij (laten we hem M noemen) gaan morgen LSA uitproberen, maar ik had toch nog even een paar vragen.. M heeft al iets met de zaden gedaan zodat het nu in een drinkbaar flesje zit, betekent dit minder of meer effect? We gaan ongeveer rond 1/2 uur s'nachts gebruiken, daarvoor heb ik nog een feestje waar ik waarschijnlijk wel een aantal bier ga drinken, is dit af te raden of kan het niet echt kwaad? Waarschijnlijk roken we van tevoren nog een (klein) jointje, is dit af of juist aan te raden? (hoorde van M dat we beter een paar trekjes konden nemen van tevoren, zodat we minder kans hadden op misselijkheid). Verder, heeft iemand nog iets interessants te melden over LSA? Alvast bedankt voor jullie reacties! Audi-er"
"Hmm ik gebruik nu al redelijk wat maanden (langer dan half jaar) wekelijks wel een paar pilletjes.. Meestal op vrijdag, en er zijn zeker wel wat weekenden dat ik het oversla (wanneer er verjaardagen, feestdagen of andere dingen zijn). Ik merk wel dat je wat meer nodig hebt om effect te hebben, maar ik heb nog steeds altijd hard effect! Tijdje met 200 mg pillen gedaan, teruggestapt naar 130 mg en nog steeds effect.. Dus ik weet niet hoe het komt dat andere al minder effect hebben als ze er 2 weken tussenzit.. Moet wel zeggen, je kunt er beter een langere tijd tussen laten.. Dan is het effect nog harder. Ik spreek ook wel eens af dat we dan 2/3 weken niet gebruiken om het daarna weer extra leuk te maken!"
"Weet je wat je eens moet proberen? Een krakeling eten.. Haha dat probeerde ik van het weekend maar dat was echt het slechtste idee ooit.. Dan kom je er pas achter dat je mond zo droog is als ik weet niet wat.."
"Je achterin het busje van de politie van de stoel afpleurt omdat de politie expres harde bochten neemt omdat ze weten dat je helemaal van de kaart bent.. Lullige was, ik had vlak voordat de politie kwam een paar flinke slokken cola + mdma genomen.. die begon in te slaan toen ik in het busje zat.. Dus de tijd in de cel ging ook heel snel voorbij, was best grappig daar :P achteraf natuurlijk niet maargoed.."