Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke weirde side-effects ervaar jij met of na MDMA gebruik?

Welke weirde side-effects ervaar jij met of na MDMA gebruik?

189 antwoorden
30 weergaven
18-5-2026
l
luchtigtoetjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: Welke weirde side-effects ervaar jij met of na MDMA gebr

poe. ik had de laatste keer toch wel een paar dagen last van dat ik dingen in mn ooghoeken zag. :flushed:
f

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...678910
funky_skunk_junky
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Welke weirde side-effects ervaar jij met of na MDMA gebr

Stuiptrekkingen in m'n benen!
Heb er normaal al best wel veel last van als ik rustig zit, maar na een nachtje MDMA wordt het nog net iets erger. :P
a
audierLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Welke weirde side-effects ervaar jij met of na MDMA gebr

De dingen die ik meestal heb:

- Ik zie iedereen met een bril op.
- Ik zie dingen roken terwijl er geen rook is.
- Als ik thuis zit denk ik altijd dat ik overal katten zie lopen, kwam zelfs een keer op het idee met een vriend om de katten uit te gaan hongeren omdat we ze niet meer wilden! Daarna kwamen we er pas mee: "Wilden we nou net denkbeeldige katten gaan uithongeren?" Dat was echt een grappig moment.
- Ik vergeet soms dat mensen aanwezig of juist niet aanwezig zijn. Dan zeg ik: "ja zitten we weer met z'n 2en!" terwijl we gewoon met z'n 4en of 5en zitten..
- Als ik op de bank zit en ik denk ergens aan ga ik het gelijk doen, maar na 2 meter lopen ben ik meestal al vergeten wat.
- telefoon is niet meer te gebruiken, het is gewoon 1 grote waas..

Dat zijn denk ik wel de meestvoorkomende effecten die ik ervaar!
A
Astrix_7Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Welke weirde side-effects ervaar jij met of na MDMA gebr

audier zei:
De dingen die ik meestal heb:

- Ik zie iedereen met een bril op.
- Ik zie dingen roken terwijl er geen rook is.
- Als ik thuis zit denk ik altijd dat ik overal katten zie lopen, kwam zelfs een keer op het idee met een vriend om de katten uit te gaan hongeren omdat we ze niet meer wilden! Daarna kwamen we er pas mee: "Wilden we nou net denkbeeldige katten gaan uithongeren?" Dat was echt een grappig moment.
- Ik vergeet soms dat mensen aanwezig of juist niet aanwezig zijn. Dan zeg ik: "ja zitten we weer met z'n 2en!" terwijl we gewoon met z'n 4en of 5en zitten..
- Als ik op de bank zit en ik denk ergens aan ga ik het gelijk doen, maar na 2 meter lopen ben ik meestal al vergeten wat.
- telefoon is niet meer te gebruiken, het is gewoon 1 grote waas..

Dat zijn denk ik wel de meestvoorkomende effecten die ik ervaar!
Klik om te vergroten...

Ok....

Wat jij hebt is wel erg herkenbaar met wat ik ervaar (vooral de katten en het vergeten :rolleyes: ). Ik dicht het toe aan een te grote hoeveelheid MDMA. Ik las laatst dat dit een soort "tijdelijke depersonalisatie is". Sinds dien ben ik zelf wel voorzichter geworden met de hoeveelheden en de frequentie (om de 3 maanden). Ik wil het graag tijdelijk houden :wave: .

Praat je er ook naast als je met vrienden zit? Denk hierbij dat voor jezelf een helder verhaal verteld terwijl je gespreks partner geen idee heeft waar jij het over hebt :stoned: ?
a
audierLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Welke weirde side-effects ervaar jij met of na MDMA gebr

Astrix_7 zei:
audier zei:
De dingen die ik meestal heb:

- Ik zie iedereen met een bril op.
- Ik zie dingen roken terwijl er geen rook is.
- Als ik thuis zit denk ik altijd dat ik overal katten zie lopen, kwam zelfs een keer op het idee met een vriend om de katten uit te gaan hongeren omdat we ze niet meer wilden! Daarna kwamen we er pas mee: "Wilden we nou net denkbeeldige katten gaan uithongeren?" Dat was echt een grappig moment.
- Ik vergeet soms dat mensen aanwezig of juist niet aanwezig zijn. Dan zeg ik: "ja zitten we weer met z'n 2en!" terwijl we gewoon met z'n 4en of 5en zitten..
- Als ik op de bank zit en ik denk ergens aan ga ik het gelijk doen, maar na 2 meter lopen ben ik meestal al vergeten wat.
- telefoon is niet meer te gebruiken, het is gewoon 1 grote waas..

Dat zijn denk ik wel de meestvoorkomende effecten die ik ervaar!
Klik om te vergroten...

Ok....

Wat jij hebt is wel erg herkenbaar met wat ik ervaar (vooral de katten en het vergeten :rolleyes: ). Ik dicht het toe aan een te grote hoeveelheid MDMA. Ik las laatst dat dit een soort "tijdelijke depersonalisatie is". Sinds dien ben ik zelf wel voorzichter geworden met de hoeveelheden en de frequentie (om de 3 maanden). Ik wil het graag tijdelijk houden :wave: .

Praat je er ook naast als je met vrienden zit? Denk hierbij dat voor jezelf een helder verhaal verteld terwijl je gespreks partner geen idee heeft waar jij het over hebt :stoned: ?
Klik om te vergroten...

Hahaha ja dat heb ik ook heel vaak! :tongueout: dan begin ik vol vertrouwen met een verhaal, en dan ben ik het òf halverwege vergeten waar ik het over had, òf ik praat echt over iets wat helemaal nergens op slaat :tongueout:

Nou moet ik wel zeggen, wanneer ik op dat punt ben aangekomen heb ik al redelijk wat op.. Maar die momenten vind ik eigenlijk ook het leukst! Je krijgt op een gegeven moment ook hele droge humor.. Ik zat een keer bij iemand met een parkiet die nogal luidruchtig was, waarbij we op het idee kwamen om de parkiet een pil te geven.. "bijt tie zn eigen snavel deraf!" om zulke grappen kun je dan ook echt in een deuk liggen!
a
alcoholistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Welke weirde side-effects ervaar jij met of na MDMA gebr

lachen onder mdma? nee..
a
audierLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Welke weirde side-effects ervaar jij met of na MDMA gebr

alcoholist zei:
lachen onder mdma? nee..
Klik om te vergroten...
Nee moet jij nooit lachen tijdens mdma? Hmm misschien komt dat omdat ik er ook altijd veel bij blow..
a
alcoholistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Welke weirde side-effects ervaar jij met of na MDMA gebr

audier zei:
alcoholist zei:
lachen onder mdma? nee..
Klik om te vergroten...
Nee moet jij nooit lachen tijdens mdma? Hmm misschien komt dat omdat ik er ook altijd veel bij blow..
Klik om te vergroten...


nou als je knetter bent van de mdma lach je niet hoor... gelukkig? JA.. lachen? miscien nep maar als je eerlijk lacht terweil je waus bent van de xtc krijg je van mij echt een dikke stapel in je handen geschoven, nooit dus, lachen en mdma KAN NIET.. zowel.. heb je zoiezo pleureszooi
S
ScralemonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: Welke weirde side-effects ervaar jij met of na MDMA gebr

alcoholist zei:
lachen en mdma KAN NIET.. zowel.. heb je zoiezo pleureszooi
Klik om te vergroten...

Vreemd. In het begin van mijn ervaringen stond ik altijd een hele nacht te glimlachen als de gelukkigste mongo ter wereld. Als een kind dat net een ijsje had gekregen.


Nuja, ik ga hier niet de toer opgaan over hoe goed iemand zijn product wel/niet is maar ik zie het verband niet tussen "pleureszooi" en "niet lachen". Moet je me ff uitleggen.

Hoe dan ook loop ik liever heel de avond met zo'n glimlach rond ipv met een strakke kop.
S
ScralemonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: Welke weirde side-effects ervaar jij met of na MDMA gebr

Een weird side-effect is het niet echt maar wat ik vaak had was dat mijn ogen echt knalzwart waren. Durfde mezelf niet meer in de spiegel aan te kijken, verschrikkelijk.

Soms bij hoge innames had ik ook last van trillende oogleden (syndroom Horner style). Dat je denkt dat je je ogen toe zijn terwijl ze wagenwijd openstaan enzo, mja. Ook als je dan een plotse draai maakt met je ogen dat de wereld zo ff niet kan volgen, ff het gevoel dat je sneller bent dan de wereld, muhaha.

Iets vreemder is dat ik er, na langdurig gebruik, bijzonder asociaal van werd.
In het begin was alles super, mega sociaal en praten tegen iedereen...

Maar nu.. tijdens het weggaan hoef ik echt niet te praten. Soms zeg ik gewoon uren niets.
Vreemden (mijn vrienden zijn er van op de hoogte) praten dan wel tegen me maar het enige wat ik kan is ja knikken. En dat is dan al te veel voor mij... in men hoofd gaat het dan echt van:
"ga weg, ik wil niet tegen jou praten , laat me gerust, ik wil alleen MUZIEK"
Ze verpesten het dan zo hard voor mij. Moest het zelfs een supergeile chick zijn, boeit me geen fuckkk. En dat is nog het vreemdst, loei geil staan van de m, aangesproken worden door een chick en dan iets hebben van ga weeeeeggggg !

Bovendien voelde ik ook echt mijn nieren naar de klote gaan. Als je na 8 a 10 uur nog steeds niet kunt zeiken terwijl je super veel drinkt is het echt fout aan het gaan. Geregeld probeer ik dan te gaan en sta ik echt 2 minuten te focussen op men zeik en het komt echt geen fuck.
De dag nadien heb ik de donkerste pis ooit, echt vuil.

Dat asociaal gedrag & het falen van de nieren zet je wel ff aan het denken en dan besef
je dat het tijd wordt om te minderen.
D
DDeeJayLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: Welke weirde side-effects ervaar jij met of na MDMA gebr

Scralemonkey zei:
Soms bij hoge innames had ik ook last van trillende oogleden (syndroom Horner style.
Klik om te vergroten...


dit heeft denk ik veel man bij een hooge inname ik heb het zelf soms bij een kleine

ok dat me ooge van de ene naar de andere kant schieten precies of ik zie overal intresante dingen die maar 0.5sec duren en dan iets nieuw zie

maar blijkbaar hebben andere mensen dit ook ^^
A
Astrix_7Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: Welke weirde side-effects ervaar jij met of na MDMA gebr

Klopt, wat het lachen betreft. Niet voluit, maar wel liefde vol lachen (bij partner wel te verstaan :hearteyes: . maar niet overdadig lachen door alleen maar "adam".
a
alcoholistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: Welke weirde side-effects ervaar jij met of na MDMA gebr

er kwamen nooit lachwekkende momenten aanschuiven als wij knetter waren,we waren altijd heel liefdevol maar lachen moesten wij nooit,meer gevoelig
t
taeknicLid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: Welke weirde side-effects ervaar jij met of na MDMA gebr

Scralemonkey zei:
Iets vreemder is dat ik er, na langdurig gebruik, bijzonder asociaal van werd.
In het begin was alles super, mega sociaal en praten tegen iedereen...

Maar nu.. tijdens het weggaan hoef ik echt niet te praten. Soms zeg ik gewoon uren niets.
Vreemden (mijn vrienden zijn er van op de hoogte) praten dan wel tegen me maar het enige wat ik kan is ja knikken. En dat is dan al te veel voor mij... in men hoofd gaat het dan echt van:
"ga weg, ik wil niet tegen jou praten , laat me gerust, ik wil alleen MUZIEK"
Klik om te vergroten...

Dat had ik me vanacht ook joh, iedereen mocht van mij opflikkeren, elke keer als vrienden van me met hinderlijke vragen of opmerkingen kwamen mompelde ik ze weg, om vervolgens, heerlijk autistisch in mijn eigen wereldje van de muziek te genieten.
R
RoybanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: Welke weirde side-effects ervaar jij met of na MDMA gebr

Gisteravond weer erg veel leuke hallucinaties gehad, had zelfs wat weg van truffels op een bepaald moment.
Tijdens de trip kon ik echt totaal geen onderscheid maken tussen mensen die ik ken en wie niet. Zo ben ik meerdere malen naar totale vreemden toegelopen en ze aangesproken met een naam omdat ik dacht dat ik em kenden. bijvoorbeeld
Yoooo tuur ! Alles goed ? wat doe jij hier man?
Ik heet eric
Oh laat maar.
In een ruimte je maten zoeken is al helemaal onmogelijk. Ik zag dingen zitten op gezichten van mensen die er niet waren, ik zag brillen, gigantische hekken ( wtf ik was in paradiso daar heb je niet eens hekken ). patronen op het plafond. Tijdens de dikke drops + stroboscoop lichten leek het wel alsof de tijd werd gesneden in bepaalde plakjes , dat het even stopte, en dat het daarna heel snel afgespoeld werd. Hele zieke ervaringen
Na de trip leek het wel alsof mijn lichaam niet meer bij mijn geest hoorde. Ik kreeg echt enorme random gedachtes in mijn hoofd die totaal overheerste. Zo dacht ik problemen aan te moeten pakken zoals dat in games moet. Het rare is dan ook dat je het gewoon wilt zeggen alsof dat dood normaal is, en dan denk je dat je dat zegt, maar achteraf blijkt dat je niet eens wat hebt gezegd. Ook hele duidelijke CEV's waardoor ik gewoon zonder problemen over straat kon lopen met mijn ogen dicht omdat ik toch alles zag. Ook in bed nog heel veel zeer realistische en intense CEV's gehad.
Voor de rest gewoon heerlijk intens lovegevoel en keihard gaan, was weer de 1ste keer in 4 maanden en had er meteen maar 2,5 gebruikt :sunglasses:
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: Welke weirde side-effects ervaar jij met of na MDMA gebr

Zeg je nou dat je letterlijk met je ogen dicht de over straat kon lopen?
R
RoybanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: Welke weirde side-effects ervaar jij met of na MDMA gebr

Tufnut zei:
Zeg je nou dat je letterlijk met je ogen dicht de over straat kon lopen?
Klik om te vergroten...
JA:grin:
waarschijnlijk geen heel verstandig idee maar het lukte aardig
( het hielp denk ik ook dat het 6 uur sochtends was;p)
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: Welke weirde side-effects ervaar jij met of na MDMA gebr

Royban zei:
Tufnut zei:
Zeg je nou dat je letterlijk met je ogen dicht de over straat kon lopen?
Klik om te vergroten...
JA:grin:
waarschijnlijk geen heel verstandig idee maar het lukte aardig
( het hielp denk ik ook dat het 6 uur sochtends was;p)
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy:
Inderdaad niet heel verstandig te noemen.. :P Maar goed heb ook rare dingen gedaan vroeger, en maar niet meer gedaan verder voor de veiligheid :wink:
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: Welke weirde side-effects ervaar jij met of na MDMA gebr

Op zich best leuk om te doen. Kom zelf niet verder dan een paar meter.
Ik dacht alleen dat er gezegd werd dat er werkelijk met gesloten ogen zicht was. Letterlijk CEV dus, maar blijkbaar was dat toch niet het geval...
k
kwezelLid
01-01-2024, 00:00
#20
Re: Welke weirde side-effects ervaar jij met of na MDMA gebr

vroeger had ik helemaal geen vervelende bij effecten. na het een aantal jaren niet meer gebruikt te hebben, bleek ik er ineens niet meer tegen te kunnen.. vervelende bodyload, gapen, niet lekker kunnen zitten of liggen, lamheid...

iemand idee waar dit aan ligt?
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."