Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe XTC na effecten

De XTC na effecten

34 antwoorden
26 weergaven
18-5-2026
F
FrozenToastLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb altijd de ochten erna nog een soort naschok, kan dan niet stil blijven liggen en mn benen beginnen helemaal raar te doen, daarna voel ik me langzaam aan inderdaad lusteloos en ongeïnteresseerd, en 't is goed mogelijk dat als je een zware had dat je nogal depri bent.
u
universal*flowLid
01-01-2024, 00:00
#2
oh en héél belangrijk, veel water drinken!! Misschien 1 of maximaal 2 suikerhoudende drankjes, maar ga dan liever voor de sportdrankjes zoals AA.
GEEN ALCOHOL!!! (dit raad ik altijd iedereen aan, wel of geen drugs)
u
underkofferLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb eergisteren XTC gebruikt en voel me nu al 2 dagen best wel down, dit is de eerste keer dat ik XTCgeprobeert heb en ik hoop niet dat het lang zal duren voordat mijn dip over is, het was wel een vette avond maar hoeft voor mij niet voor herhaling vatbaar te zijn, ik gebruik toch liever wiet. Ik ga vanavond uit en gwn bier enzo drinken en dan zal het wel weer leuk worden hoop ik
u
universal*flowLid
01-01-2024, 00:00
#4
wow! ik sta te kijken van alle "naschokken" en bijwerkingen die iedereen heeft. :openmouth:

Als ik al ergens last van heb, dan komt dat vaak op dinsdag bovendrijven (dan heb ik het de zaterdag gebruikt). Goed afgelopen zaterdag gebruikt, zondag nergens last van, flinke schoonmaakbeurt thuis gehouden. Maandag vrolijk op het werk. dinsdag vrije dag, opperbest humeur, alleen geen zin in socialisen (heb ik wel vaker niet).

Dit kan er mee te maken hebben dat ik echt super gezond eet. Tijdens gebruik gaan er vaak al wat appels, bananen en meloen naar binnen. Bij thuiskomst salade. En eigenlijk eet ik altijd alleen maar fruit en groente, af en toe wat vis en aardappels.
R
RoygbivLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zelf nu ook last van een dip! Het hangt bij mij zeker af van de hoeveelheid gebruik en hoe hard ik gefeest heb, uren slaap, gezond eten, etcetera.

Meestal als ik zaterdag gebruikt heb voel ik me zondag, maandag en dinsdag behoorlijk duf en lusteloos, geen zin in moeilijke dingen, lastig om me te concentreren. Een echte 'dinsdagdip' met een zwaar depressief gevoel heb ik niet echt. Het beste om te doen is, zoals veel genoemd, uitrusten, groente/fruit/vitamientjes en niet teveel prikkels opzoeken. Ik vind het wel fijn om even een stukje te wandelen of met een klein groepje vrienden af te spreken, maar bijvoorbeeld school en drukke omgevingen vind ik dan vreselijk.

Nu ben ik net terug van Lowlands, en daar had ik twee dagen achter elkaar mdma gebruikt (geen schokkend hoge dosissen, maar toch), zeer weinig geslapen en ik merk nu ook dat de dip zwaarder is. Gisteren ging het nog redelijk goed, ik was ook vooral bezig met dingen, tent afbreken, reis naar huis, opruimen enzo, maar nu voel ik me echt totaal leeggezogen. Ik heb echt enorm veel geslapen maar voel me nog steeds duf.
w
wieweetwaarLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dit weekend voor het eerst gebruikt en nergens last van :wave: Laten we maar hopen dat ik het nooit mee mag maken.... Aan de reacties te lezen misschien toch iets voor de veelgebruiker? Vrienden ook nooit ergens last van gehad (gebruiken elke 2/6 maanden).
A
AlbinoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Afgelopen zaterdag met mysteryland 3,5 weggetikt en heb toch nergens last van, denk de kater/dip eruit gelopen op de terugweg naar de bus :P
z
zornaxLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik kan er bijna me klok op zetten. Als ik op zaterdag op een festival overdag XTC gebruik komt me dip woensdagmiddag/avond. Donderdag ben ik helemaal niks waard en vrijdagmiddag begin ik beetje normaal te worden. Soms zelfs op zaterdag nog niet helemaal fit.

Dagen daarvoor is er niks aan de hand, heb alleen de bizarre dromen die je altijd krijgt na XTC.


Allemaal heel laat ja. Is met gebruik hetzelfde. Inslag is altijd later als bij vrienden en ik ga langer door.
H
HenkdetankLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb alltijd wel een behoorlijke dip.
Als ik zaterdag heb gebruikt voel ik me zondag nog beetje zweverig en die nacht slaap ik slecht.
Maandag komt de echte dip naar boven en voel ik me zo depri. Ik lees dat veel mensen gelijk veel fruit en gezond eten. Maar de dag na gebruik krijg ik nog steeds niks door me strot heen :rolleyes:

Na 4/5 dagen voel ik me wel weer de ouden. En dat neemt niks weg van de geweldige tijd die ik beleef tijdens gebruik :hearteyes:
u
universal*flowLid
01-01-2024, 00:00
#10
Henkdetank zei:
. Ik lees dat veel mensen gelijk veel fruit en gezond eten. Maar de dag na gebruik krijg ik nog steeds niks door me strot heen :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Ik ben zo'n persoon, gelijk eten. En nee ik krijg ook geen hap door me keel. Maar ik dwing mezelf :wink: En fruit gaat er bij mij het beste in. Vooral een sappige appel of een honing meloen :hearteyes:
Het is het waard, ik heb dan nooit last van een kater/depressie
N
NtronautLid
01-01-2024, 00:00
#11
Stunner zei:
Men heeft het heelvaak over een nadip of een depressie. Maar als ik zo in me omgeving rond vraag, van mensen die gebruiken enzo. Zeggen velen dat ze dit nog nooit hebben gehad. Dus ik vraag me af of die nadip wel waar is?
Klik om te vergroten...
Ik heb er ook nooit last van gehad. Volgens mij krijg je het alleen als je een (te) hoge dosis hebt genomen, of als je het twee dagen achter elkaar hebt gebruikt. Vooral dat laatste put de voorraad serotonine in je hersenen helemaal uit, dus dan krijg je een (korte) depressie.
Kortom, het hangt samen met de intensiteit waarmee je het spul gebruikt.
N
NtronautLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wat (ook) helpt is het nemen van Tryptophaan. Dit moet je dan wel op een nuchtere/lege maag doen, anders werkt het niet.
Tryptophaan capsules zijn te koop in diverse gezondheidswinkels. Alleen preparaten waar ook Vitamine B6 bij zit, zijn effectief. Zonder deze vitamine wordt tryptophaan namelijk niet goed opgenomen door je lichaam.
S
SomsGebruikenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Heb altijd wel bijna een dipje maar dit weekend vond ik de ergste, ben naar een festival van 1 dag geweest en daar heb ik op 9 uur festival ongeveer 12 groene appeltjes en een half grammetje MD, de dag ernaa kan ik ongelofelijk moeilijk roken ( de geur en smaak zijn ongelofelijk veranderd en smaken naar muffe tabak, hetzelfde heb ik bij cannabis, vandaag ongeveer 3 dagen na het festival begint mijn cannabis en tabak normaal te ruiken maar het is toch nog niet dat, zijn dit misschien mijn smaakpapillen die eventjes "groggy" waren, kan iemand mij meer uitleg geven?
H
HerbalismeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dit komt omdat xtc de stof serotine aanwekt, hierdoor krijg je dat lekker love & broederschapgevoel, maar die serotine kan uitgeput worden, daardoor voel je je soms de dagen erna wat down en heb je een rushachtig gevoel in je maag en hoofd, dit kan makkelijk worden verholpen door het nemen van voldoende vitaminen enzo ;p

Greets Herbalisme
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Hoewel het waar is dat L-tryptofaan alleen gehydroxyleerd kan worden tot 5-HTP als er genoeg vitamine B6 in het lichaam is, krijgt een persoon met een normaal voedingspatroon ruim genoeg vitamine B6 binnen om aan die vraag te voldoen. Als je problemen hebt met voedsel binnenkrijgen na xtc is dit echter wel een aanrader.

De neurotransmitter serotonine is inderdaad bij heel veel functies in het dagelijks leven aanwezig. Eetlust, slaappatroon en humeur kunnen allemaal een tijdje ontregeld zijn na mdma misbruik. Sommige mensen hebben echter bijna nooit een dip. Dit ligt onder andere aan dat iedereen zijn hersenen anders in elkaar zitten.

Peace,
d
darkbullLid
01-01-2024, 00:00
#16
hoofdpijn, knallende knallende hoofdpijn, zo erg dat ik voorlopig écht geen xtc meer hoef, ik dacht echt dat ik een tia kreeg.
z
zornaxLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb me dip altijd op donderdag pas.... Heb hem 1x op dinsdag gehad maar toen had ik er voor het eerst alcohol bij op... :confused:
L
LitafethewawsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Meer bepaald gebeurt niet
x
xasturLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik vind/vond de na effecten juist fijn lekker warm relax gevoel.toch best.veel.zweten en nog.steeds een vrij zeverig gevoel. De echte dips heb ik met.xtc.niet.meegemaakt met speed weer wel. En eten heb ik nooit gekund en nooit gewilt gewoon alles lekker op zijn verloop laten.
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#20
Het is allemaal zeer relatief ja, maar vergeet grootvaders wijsheid niet:

"Hoogmoed komt voor de val"

:wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."