Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe XTC na effecten

De XTC na effecten

34 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
S
SomsGebruikenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heb altijd wel bijna een dipje maar dit weekend vond ik de ergste, ben naar een festival van 1 dag geweest en daar heb ik op 9 uur festival ongeveer 12 groene appeltjes en een half grammetje MD, de dag ernaa kan ik ongelofelijk moeilijk roken ( de geur en smaak zijn ongelofelijk veranderd en smaken naar muffe tabak, hetzelfde heb ik bij cannabis, vandaag ongeveer 3 dagen na het festival begint mijn cannabis en tabak normaal te ruiken maar het is toch nog niet dat, zijn dit misschien mijn smaakpapillen die eventjes "groggy" waren, kan iemand mij meer uitleg geven?
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het is allemaal zeer relatief ja, maar vergeet grootvaders wijsheid niet:

"Hoogmoed komt voor de val"

:wink:
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik voel me meestal ongeveer 4 dagen lang juist fijn nadat ik XTC op heb gehad, een soort van innerlijke rust. Twee keer voelde ik de dag erna nog een lichte roes. Twee keer voelde ik een lichte dip, een keer was op maandag wat later op de avond (had op zaterdag X op) en een keer kwam het doordat ik een beetje ziek was geworden, dus niet echt aan XTC gerelateerd.
Ik merk dat het helpt om goed te eten en te rusten en om veel zonlicht binnen te krijgen. Van zonlicht wordt ik altijd blij tot ongeveer vier dagen na XTC.
s
spookjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb 3 keer xtc gebruikt en was elke keer erg prikkelbaar in de weken die volgden.
Normaal kan ik me best goed met vervelende situaties dealen maar ik merk na het gebruik van x dat ik moeite heb met het focussen op positieve dingen; mentaal raakt het sommige mensen dus wel..
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Op zondag voel ik me mentaal meestal nog heel okay, alleen lichamelijk naar de tering. En de dagen erna, nja, meestal zorg ik wel goed voor mezelf qua eten en dat ik geen 'intensieve' afspraken plan als het lukt. Zorg er in ieder geval voor dat ik iedere dag wel wat relaxtijd heb en uiteindelijk ben ik meestal alleen snel geïrriteerd en cranky.
Voor de meeste mensen hier niet van toepassing, maar het voelt voor mij soms emotioneel gezien alsof ik ongesteld ben, haha, omdat ik dan ook zo dipperig kan worden. Dat je jezelf zielig gaat zitten vinden en zin hebt om op de bank te zitten met chocola (cliché.......). :P
D
DarkGateLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben nu overspannen en drugs heeft er ook echt wel mee te maken. zit zelfs bijna tegen een burnout aan
S
StunnerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Men heeft het heelvaak over een nadip of een depressie. Maar als ik zo in me omgeving rond vraag, van mensen die gebruiken enzo. Zeggen velen dat ze dit nog nooit hebben gehad. Dus ik vraag me af of die nadip wel waar is?
z
zornaxLid
01-01-2024, 00:00
#8
jaa die bestaat zeker wel, heb hem op het moment :cry:
u
universal*flowLid
01-01-2024, 00:00
#9
wow! ik sta te kijken van alle "naschokken" en bijwerkingen die iedereen heeft. :openmouth:

Als ik al ergens last van heb, dan komt dat vaak op dinsdag bovendrijven (dan heb ik het de zaterdag gebruikt). Goed afgelopen zaterdag gebruikt, zondag nergens last van, flinke schoonmaakbeurt thuis gehouden. Maandag vrolijk op het werk. dinsdag vrije dag, opperbest humeur, alleen geen zin in socialisen (heb ik wel vaker niet).

Dit kan er mee te maken hebben dat ik echt super gezond eet. Tijdens gebruik gaan er vaak al wat appels, bananen en meloen naar binnen. Bij thuiskomst salade. En eigenlijk eet ik altijd alleen maar fruit en groente, af en toe wat vis en aardappels.
R
RoygbivLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zelf nu ook last van een dip! Het hangt bij mij zeker af van de hoeveelheid gebruik en hoe hard ik gefeest heb, uren slaap, gezond eten, etcetera.

Meestal als ik zaterdag gebruikt heb voel ik me zondag, maandag en dinsdag behoorlijk duf en lusteloos, geen zin in moeilijke dingen, lastig om me te concentreren. Een echte 'dinsdagdip' met een zwaar depressief gevoel heb ik niet echt. Het beste om te doen is, zoals veel genoemd, uitrusten, groente/fruit/vitamientjes en niet teveel prikkels opzoeken. Ik vind het wel fijn om even een stukje te wandelen of met een klein groepje vrienden af te spreken, maar bijvoorbeeld school en drukke omgevingen vind ik dan vreselijk.

Nu ben ik net terug van Lowlands, en daar had ik twee dagen achter elkaar mdma gebruikt (geen schokkend hoge dosissen, maar toch), zeer weinig geslapen en ik merk nu ook dat de dip zwaarder is. Gisteren ging het nog redelijk goed, ik was ook vooral bezig met dingen, tent afbreken, reis naar huis, opruimen enzo, maar nu voel ik me echt totaal leeggezogen. Ik heb echt enorm veel geslapen maar voel me nog steeds duf.
w
wieweetwaarLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dit weekend voor het eerst gebruikt en nergens last van :wave: Laten we maar hopen dat ik het nooit mee mag maken.... Aan de reacties te lezen misschien toch iets voor de veelgebruiker? Vrienden ook nooit ergens last van gehad (gebruiken elke 2/6 maanden).
A
AlbinoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Afgelopen zaterdag met mysteryland 3,5 weggetikt en heb toch nergens last van, denk de kater/dip eruit gelopen op de terugweg naar de bus :P
H
HerbalismeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dit komt omdat xtc de stof serotine aanwekt, hierdoor krijg je dat lekker love & broederschapgevoel, maar die serotine kan uitgeput worden, daardoor voel je je soms de dagen erna wat down en heb je een rushachtig gevoel in je maag en hoofd, dit kan makkelijk worden verholpen door het nemen van voldoende vitaminen enzo ;p

Greets Herbalisme
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoewel het waar is dat L-tryptofaan alleen gehydroxyleerd kan worden tot 5-HTP als er genoeg vitamine B6 in het lichaam is, krijgt een persoon met een normaal voedingspatroon ruim genoeg vitamine B6 binnen om aan die vraag te voldoen. Als je problemen hebt met voedsel binnenkrijgen na xtc is dit echter wel een aanrader.

De neurotransmitter serotonine is inderdaad bij heel veel functies in het dagelijks leven aanwezig. Eetlust, slaappatroon en humeur kunnen allemaal een tijdje ontregeld zijn na mdma misbruik. Sommige mensen hebben echter bijna nooit een dip. Dit ligt onder andere aan dat iedereen zijn hersenen anders in elkaar zitten.

Peace,
d
darkbullLid
01-01-2024, 00:00
#15
hoofdpijn, knallende knallende hoofdpijn, zo erg dat ik voorlopig écht geen xtc meer hoef, ik dacht echt dat ik een tia kreeg.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."