Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Goh, je maakt me wel nieuwsgierig. Ik ben ook hoogsensitief. Voor mij betekent dat dat ik maar weinig nodig heb om effect te voelen. Ik heb echter nog nooit speed gebruikt, ik heb alleen ervaring met MDMA. Klopt het dat jij dan ook een lagere dosis nodig hebt dan andere mensen? Alert ben je dus van je zelf al, door je hogere gevoeligheid. Wat is voor jou de meerwaarde van speed? (ik ben gewoon nieuwsgierig )"
"Bedankt voor je antwoord. Leuk dat je het een 'bonus' noemt. Gevoelig zijn heeft inderdaad pluspunten. Zo geniet je veel intenser van dingen. Wat betreft die 'meerwaarde': ik hoop eigenlijk dat mensen zeggen welke innerlijke gevoelswaarden voor hun dan duidelijk opgepept worden in vergelijking met een normale toestand. Dus zelfvertrouwen, energie, (nog) gevoeliger, optimistischer,.... etc. Ik hoop ook dat snuverjetje nog antwoordt. Greetz"
"Klinkt goed. Ik had tot nu toe nog geen speed gedaan, maar ik wil het ook eens proberen. Ik weet alleen nog niet hoe ik er aan moet komen."
"Asperger en Hoogsensitief liggen heel dicht bij elkaar, en er zijn veel overeenkomsten. Je merkt dat je Asperger hebt als je alles rationaliseert, en moeite hebt sociale codes of sociale situaties te "lezen"/begrijpen. Elke dag speed gebruiken is volgens mij niet goed. Daar is het leven niet voor bedoeld. Juist als je Asperger of HSP bent is de moeilijkheid van het 'normale' leven ervoor bedoeld dat je andere situaties opzoekt, of dingen gaat doen die veel beter bij je passen. Ik snap de verleiding natuurlijk wel, en het valt inderdaad niet mee als je zo gevoelig bent aangelegd. Maar je kunt het dan beter bij één keer per week houden. Trouwens, kan jij dan nog goed slapen als je elke dag gebruikt? Groetjes, Ntronaut"
"universal*flow zei: Met LSD zijn mijn gedachten vaak al genoeg om iets of iemand te sturen. Klik om te vergroten... Bedoel jij hier dat je mensen telepatisch kunt manipuleren? Het lijk erop alsof je dit zo zegt. Als je het ook zo meent, ga ik er van uit dat je gelooft in de theorieën van New Thought (Seth en zo). Klopt dit?"
"universal*flow zei: Heb je zelf ervaring met LSD? Klik om te vergroten... Met LSD? Nee, nog niet. Ik weet nog niet hoe ik eraan moet komen. Tot nu toe heb ik - wat hallucinogenen betreft - alleen nog getript op psilocybine. Ik vind het vooral spiritueel interessant, omdat mij tijdens een trip waardevolle bewustwordingen te binnen schieten die ik niet heb tijdens het normale (vertroebelde) aardse bestaan. Maar nu jij zegt dat je in die toestand effectiever denkkracht kan uitoefenen op je omgeving, heb je me erg nieuwsgierig gemaakt. Wil ik ook wel eens proberen. En ik heb jou misschien weer aan nieuw leesvoer geholpen voor de kerstdagen, haha. Als ik een bijlage kon meesturen met een PM had ik je wel een .pdf kado kunnen doen. Maar ik denk dat je al genoeg kunt vinden over New Thought op het internet, om je een poosje zoet te houden. Het lijkt me wel iets voor jou, afgaande op je reactie(s) hier. Maar dit draadje ging over speed geloof ik... ahum. We moeten onze discussie over LSD maar elders voortzetten misschien."
"Krijg je van 6-APB ook dat kauwen? (bruxisme)"
"Wat raar dat niemand dit weet. Ik stel de vraag nog maar eens. Ga je van 6-APB ook kauwen?"
"Toch wel opmerkelijk dat je na zulk veelvuldig gebruik nog een wow-effect kunt hebben. Natuurlijk is je tolerantie omhoog geschoten. Maar nog steeds kun je na zoveel keer blijkbaar een fantastische ervaring hebben. Dat geeft hoop voor mensen die denken dat na 5 of 10 keer de lol eraf is. Volgens mij is het allemaal vooral psychologisch, die zogenaamde 'loss of magic'. Het komt door je verwachtingspatroon. Dat is het probleem bij regelmatig XTC gebruik: je gaat verwachten dat je weer dat gevoel krijgt, en je gaat er ook op zitten wachten. En dan lukt het niet. Bert567 schrijft dan ook in het begin van zijn report dat hij er dit keer niet veel meer van verwachtte. En dan komt het toch, juist omdat je er niet veel meer van verwacht. Toch is vaker gebruik dan één keer per maand sterk af te raden (liever één keer per 2 à 3 maanden). Het is niet zo goed voor je hersenen. Maar ik concludeer uit dit report (en andere) dat als je geen verwachtingen hebt, het altijd weer leuk kan zijn."
"NiandraLades zei: ... ik zou het ook zo fijn vinden om mooie ervaringen te kunnen delen. Net zoals ik het graag vertel als ik iets heel leuks heb meegemaakt, een mooi concert of leuk nieuws ofzo. Soms heb ik een geweldig MDMA weekend gehad en wil ik graag vertellen over hoe gelukkig ik me voelde en welke inzichten ik heb gekregen... vind het dan wel jammer dat dat niet kan. Klik om te vergroten... Ik net zo. Maar gelukkig hebben we dan dit forum. Ik vind overigens net als jij, dat het begrip "drugs" uit de taboesfeer moet worden gehaald, of beter gezegd: niet meer gedemoniseerd moet worden. Het zijn juist uiterst waardevolle middelen om het bewustzijn en de ziel te genezen. (mits verstandig gebruikt natuurlijk)"