Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsfisherman jar en 90 en xtc van nu

fisherman jar en 90 en xtc van nu

124 antwoorden
51 weergaven
18-5-2026
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Je praat alsof je het op feiten baseert maar je verhaal klopt van geen kant. Als je dit soort dingen roept moet je het op zijn minst met bronnen onderbouwen.

Zoals ik eerder zei, bekijk het DIMS jaarbericht eens dan kun je de feiten over de kwaliteit van de Nederlandse drugsmarkt bekijken. Hierbij een linkje voor het gemak:

http://www.trimbos.nl/webwinkel/product ... 02013.ashx

Kijk vooral naar het percentage MDMA per pil door de jaren heen. Zoals je kunt zien is er in 2009 een dip geweest in kwaliteit en is verder eigenlijk altijd minimaal 80 procent van de XTC pillen alléén voorzien van MDMA, er zitten dus geen reststoffen uit de productie in en geen andere zooi.

De laatste tijd is zelfs 90% van de XTC zuiver.

De MDMA is NIET veranderd en het verhaal wat je nu ophangt over reststoffen uit productie klopt dus óók niet.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Goede regel.

SmartieAndMe zei:
Om die reden hebben we een poosje geleden ook een nieuwe forumregel ingevoerd:

Speculeren over de kwaliteit van jouw pil/poeder of vragen naar de (mogelijke) kwaliteit (inclusief foto's)
Klik om te vergroten...

Vragen of een bepaald logootje wel of geen goede pil is mag dus niet meer. Helaas moet ik wel continu uitleggen waarom het niet meer mag, maar het zorgt er in ieder geval voor dat bepaalde logo's hier op het forum niet meer worden bestempeld als goede pillen :) Klein stapje in de goede richting in ieder geval... :)
Klik om te vergroten...
F
FrenzelLid
01-01-2024, 00:00
#3
gen zei:
maar ik blijf erbij dat de pillen van de jaren 90 niet te evenaren zijn .
en al de mensen die in die tijd pillen hebben genomen zullen het met me eens zijn.
Klik om te vergroten...
Yep :)
Helemaal mee eens.
Was een veel zuiverder en sterker gevoel wat je er vroeger van kreeg.
Ook zag je het goed aan iemand wanneer die gebruikt had. Zo'n grote pupillen.
Tegenwoordig word je meer depressief van de pillen. Dat zeggen andere leeftijdgenoten van mij ook al.
Ik kan me nog goed herinneren dat ik eens een Oxbow had geslikt en ik zag compleet alles trillen dat ik zeg: Hoe kan dat?
Dus me maten kijken me aan en zeggen: Ja maar Frenzy jongen, je ogen zijn ook heel snel op en neer aan 't bewegen :grin:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Frenzel zei:
Tegenwoordig word je meer depressief van de pillen. Dat zeggen andere leeftijdgenoten van mij ook al.
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy: :tearsofjoy:

En je gelooft serieus dat dat door de kwaliteit van de pillen komt? Lees dit topic eens terug...
F
FrenzelLid
01-01-2024, 00:00
#5
Geloof jij dan dat ik gek ben of waarom probeer je mijn boodschap van zijn waarde te ontdoen?
Misschien kun je dezelfde kwaliteit pillen als van de jaren 90 uithalen, maar ik heb ze ongeveer sinds de invoering van de euro niet meer voorbij zien komen. Ik zou zeggen, dan heb je geluk, want die willen wij ook.
En vroeger werd je ook wel eens genept met slechte kwaliteit, maar tegenwoordig is dat andersom. Dat je af en toe eens goeien krijgt. Dan nog, blijf ik het eens met Gen en dat die goeien van nu niet te evenaren zijn met die van de 90-er jaren.
Ook financieel gezien ging het toen beter. Het was een tijd van weinig inflatie. En extasy was nog maar net in opkomst.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Omdat jij door overmatig gebruik je hersenen 'kapot' gemaakt hebt waardoor je nu minder voelt van eenzelfde stof en dat afschuift op de kwaliteit van de pillen.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
Thanks voor het nogmaals duidelijk uitwerken wat velen in dit topic al gezegd hebben GoedeWiet! :wave:
M
MantraLid
01-01-2024, 00:00
#8
BWa ja, kan het wel geloven.. als ge die uitzinnige beelden ziet van concerten of festivals in de jaren 80/begin 90. En ook de discotheken die gewoon geen sluitingsuur hadden..

Gebruikte je toen vaak en was het effect op het laatst nog altijd feller als bij die van tegenwoordig?
g
genLid
01-01-2024, 00:00
#9
hoi vrienden ben nu 38 jaar .
heb jaren geen xtc meer willen nemen omdat het zo slecht was.
mijn eerste pilletjes waren de fisherman en duifjes van de jaren 90.
heb nu via een betrouwbare persoon de pillen van 240 mg geregeld een paar weken geleden .
omdat ik had gehoord dat de kwaliteit zo is verbeterd .
gisteren een halfje genomen.
na een uur begon deze in te kicken het love gevoel was er zeker maar het inckiken was eerst wat paniekerig .
daarna was het gewoon fantastisch het echte mdma gevoel.
nu in de jaren 90 als je een fisherman nam was er geen paniekerige inckik.
als die pil begon te werken was je zeker voor 10 uur zoet een love gevoel dat ik niet meer ben tegengekomen.
ongeevenaart ,nbu heb ik gisteren thuis in de zetel een halfje alleen genomen na het inckiken even scheel gezien,maar daarna een echt mdma love gevoel wat trance liggen luisteren .
en om 4 uur was dit uitgewerkt heb gewoon direct goed kunnen slapen ben om 14 uur opgestaan.
gewoon goed kunnen eten en voel me prima .
dus conclusie de pillen zijn er echt op vooruit gegaan en zijn gewoon goed.
maar tegen de duifjes en fishermans van vroeger zijn het gewoon nog meelopers,grts
J
Jantje001Lid
01-01-2024, 00:00
#10
:tearsofjoy: zat er 300mg in die duifjes of zo?
K
KockarLid
01-01-2024, 00:00
#11
gen zei:
maar tegen de duifjes en fishermans van vroeger zijn het gewoon nog meelopers,grts
Klik om te vergroten...

:rolleyes: Leuk om een account aan te maken om ons dit mee te delen.....

En had je nu 2 dagen na elkaar een helftje genomen?
g
genLid
01-01-2024, 00:00
#12
heeft niets met 300 mg te maken de mensen die de jaren 80 90 hebben meegemaakt kunnen er over meespreken.
dan keek je niet naar de miligramen ik weet niet wat voor mdm er inzat maar zeker andere grondstoffen dan nu.
als je er een pakte was je gewoon 10 uur in de hemel een gevoel dat je met geen enkele pil meer kan vergelijken.
die fishermans koste toen 20 euro het stuk ze waren groot de duifjes kleiner.
de pillen van nu op het moment zijn ook sterk maar geven nog steeds niet het zelfde gevoel als de tijd van de globe extreme carat en dan heb ik het nog niet over de tt en ufos wat een pillen.
heb jaren niets gepakt omdat de kwaliteit zo belabert was van alle drugs trouwens en zeker van de cocaine.
cocaine is gewoon vergif geworden of je moet dicht bij de bron zitten.
ik weet nog in de jaren 90 als je coke nam daar hield je geen kater van over dat bleef niet in je neus zitten dat ging recht naar de hersens met een boem en met een puntje deed je 2 uur zo zuiver was hij,niemand zag wat aan je ,je kost er zelfs op eten,en toch zat je in de zevende hemel,en dat gevoel van ik moet meer en meer als het op was was er ook helemaal niet en ik heb die tien jaar wat coke genomen hoor dat is zuivere cocaine niet zweten en scheel zien en paranoi,paranoia van de coke kende we gewoon niet.
ik ben daarom ook al jaren met coke gestopt wat een shit kwaliteit overal.
waar zijn de tijden gebleven maar ik ben wel blij dat ik ze heb meegemaakt.
ik moet wel zeggen heb een halfe witte domino genomen van het weekend en de kwaliteit is er echt wel op vooruit gegaan ,maar de tijd van de ufos tts fishermans en duifjes zullen nooit meer terugkomen
g
genLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kockar zei:
gen zei:
maar tegen de duifjes en fishermans van vroeger zijn het gewoon nog meelopers,grts
Klik om te vergroten...

:rolleyes: Leuk om een account aan te maken om ons dit mee te delen.....

En had je nu 2 dagen na elkaar een helftje genomen?
Klik om te vergroten...
voor wat is dat goed ik wou gewoon eens testen of de pillen echt zo verbetert waren en dat is ook zo.
maar de tts ufos fishermans duifjes dat was gewoon andere koek in de tijd va de globe extreme de max carat wie die tijd heeft meegemaakt zal me zeker begrijpen.
waren het andere grondstoffen of wat anders ik weet het niet zelfde met coke toen was hij gewoon zuiver nu wil je geen meer kopen omdat het gewoon vergif is.
K
KockarLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja, het logo en het teken bepalen de sterkte van de pil man.
Wil niet onbeleefd overkomen maar raad je eens aan om je wat in te lezen over deze toch niet zo onschuldige stofjes.... Wat dat tweede betreft; de gemiddelde zuiverheid van cocainestalen daalde
tot 56% terwijl dit in 2003 nog 65% was.
g
genLid
01-01-2024, 00:00
#15
wil ook niet onbeleefd overkomen maar als je die tijden had meegemaakt zou je me begrijpen.
en natuurlijk zijn het geen onschuldige stoffen in die tijd kon je coke blijven pakken tot je neus kapot was dagen aan een stuk zonder dat je het zelf doorhad dat je op de coke zat .
ik denk dat nog maar weinige mensen de echte zuivere supercoke genomen hebben want die bestaat echt .
maar nu gaat alles nog maar om winst en mengen.
gewoon zuivere coke goed bereid bestaat gewoon niet in belgie of je moet een groot handelaar zijn
,vroeger kon je die gewoon per gram kopen.levensgevaarlijk spul zo verslafend.
en de pillen van toen zijn echt niet de pillen van nu al zijn ze goed gedoseerd.
als er nog retros van vroeger dit lezen zul je het wel horen.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#16
Heb je er misschien over nagedacht dat jij ook het effect minder kunt ervaren door het gebruik van vroeger?
g
genLid
01-01-2024, 00:00
#17
wat heeft dat er mee te maken het verschil kwa kwaliteit tegen nu was gewoon enorm .
en kan jij het weten hoe oud ben je.
als ik nu naar peru ga weet ik ook dat ik die kwaliteit hier niet zal vinden.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ben 19, maar je kunt mij niet wijsmaken dat de MDMA van vroeger 'beter' was dan de MDMA van nu. Het enige verschil dat ik me voor kan stellen is dat de isomeerverhouding verschillend was, maar dat zou dat grote verschil niet moeten kunnen maken, hooguit verschil in dosering.

Wat je overal ziet gebeuren is dat de 'kwaliteit' van een MDMA-ervaring veel minder wordt naarmate de persoon dit vaker slikt. Het zou me dus niets verbazen dat jouw MDMA-ervaringen van mindere 'kwaliteit' zijn, simpelweg omdat je dit te vaak hebt gebruikt.
g
genLid
01-01-2024, 00:00
#19
heb jaren geen mdma genomen maar was nieuwschierig omdat een vriend van me zei dat hij dominos had en de kwaliteit tegen de vorige jaren zwaar was verbetert.
ik heb dan een halfje geprobeert het was een echt goed puur mdma gevoel.
een geweldige ervaring zelfs.
maar ik blijf erbij dat de pillen van de jaren 90 niet te evenaren zijn .
en al de mensen die in die tijd pillen hebben genomen zullen het met me eens zijn.
dus dat ik te veel mdma pak klopt helemaal niet ,dan blijft er nog maar een optie over voor mij en dat is dat de samenstelling niet het zelfde was als toen.
waarom is de kwaliteit jaren zo slecht geweest omdat er een basisproduct was dat moeilijk te krijgen was.
daar hebben ze nu iets op gevonden in de vorm van een soort olie,dat masaal wordt geimporteerd uit china .
nee die halfe domino was zeker niet slecht ,dat geef ik zeker toe. :rock:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#20
MDMA als molecuul is niet veranderd (want dan is het geen MDMA meer), daarmee de werking dus ook niet. Een grote verandering die je ziet is de sterkte in miligrammen. Een andere wijziging die heeft plaatsgevonden is de synthese.

Vroeger werden pillen gemaakt met Safrololie. Tegenwoordig is deze stof (voor zover ik weet) niet meer te verkrijgen omdat deze zo streng gereguleerd is. Tegenwoordig is de meestgebruikte stof om MDMA te maken volgens mij PMK.

Producenten gebruiken dus een andere route, om bij hetzelfde stofje uit te komen. Ook deze verandering lijkt dus niet de oorzaak te zijn.

Jouw gevoel komt hoogstwaarschijnlijk vanwege het feit dat je een gevoel vergelijkt met een gevoel van 20 jaar geleden. Je hebt dat gevoel 20 jaar lang gekoesterd en waarschijnlijk ook op een sokkel gezet. Het verwachtingspatroon wordt dan veel hoger en dan lijken de pillen van tegenwoordig minder goed.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."