Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsfisherman jar en 90 en xtc van nu

fisherman jar en 90 en xtc van nu

124 antwoorden
47 weergaven
18-5-2026
p
peter DrugsmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik moet even een ding kwijt.

Met mail heb ik vaak problemen. Mensen begrijpen me soms niet. Ik spring letterlijk van de hak op de tak oid. Haha

Echter na een poosje vind je er een patroon in. Het is ook zoveel...Dertig jaar gebruiker en genieter van house feesten. Dat kun je niet allemaal in de juiste volgorde beschrijven. Ik zal mijn best gaan doen om strak en korter te noteren.

Mens is niet te oud te leren toch? In 98 heb ik een zeer heftig auto ongeluk meegemaakt waarbij in het dashboard van een grootte auto,....wegens het niet dragen vd gordel ,.mijn gezicht ingedrukt was.

Op de foto later zag je echt mijn gezicht...En toch leef ik nog en ben vrder weer redelijk bovenop gekomen. Kostte tien jaar van mijn leven. dat wel. Ben geheel anders gaan denken over zaken....zowel voordeel dan nadeel. tja....als je dat weet kun je er wat mee.

Gelukkig heb ik iemand die veel om mij geeft en de peter van vroeger kent. Zij is een diamant zonder we elkaar aanraken. Hebben ieder een eigen partner en zijn trouw naar de ander. Zo tof he
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#2
peter Drugsman zei:
P.S. Enne ,..nee ik heb geen last van vroeger of wat dan ook. Xtc bestond in den beginne uit andere stoffen. MDME was de hoofdstof dacht ik. Werd verboden en MDMA werd het hoofd middel. MDMA geeft een totaal ander resultaat. Niet beter of slechter maar anders.
Klik om te vergroten...

Ook begin jaren 90 bestond XTC uit MDMA. MDME bestaat waarschijnlijk niet, het lijkt erop dat met MDME óf MDEA óf MDMEO bedoelt wordt. MDEA kwam begin jaren 90 wel voor en is een minder potente versie van MDMA. MDMEO staat vrijwel alleen in Phikal en is nog minder potent. Waarschijnlijk heb je dus gewoon MDMA gehad :)
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Poepoe. Hèhè. Ik kan toch weinig meer kwijt dan dat in dit topic.
g
genLid
01-01-2024, 00:00
#4
peter Drugsman zei:
Ik zal vertellen hoe ik aan die informatie ben gekomen. Dat staat in een artikel en zal dat gaan opzoeken. Dat kost wel even wat tijd.

De redens dat drugs in mijn ogen zijn veranderd van kwaliteit/ of stoffen is meer een begrijpelijker
verhaal. Toen drugs als XTC op de markt kwam was zij niet te vergelijken met heden. Het verhaal of drugs echt minder van kwaliteit zijn is voor iedereen weer een vraag.

Het feit dat je met èèn pil vele uren kon doen klopt echt. Ook de prijs van FL 40 gulden per stuk.
Iedereen zal meteen begrijpen dat producten worden nagemaakt. Ik denk dat het de reden is van verminderen van de echte effecten die de eerste XTC gaven. Jongens....al je zo'n pil nu zou hebben werd je multi miljonair. Er kwamen steeds meer xtc makers op de markt en ik vermoedt het orginele recept verloren gegaan is in de loop der tijd. Dat is ook zo bij Speed.

Dat kan ik niet in een keer vertellen. Speed zou ook worden toegepast bij Astronauten en soldaten in oorlogstijd. Zelfs Churchil en Hitler hebben dat gebruikt. Kijk maar op Discovery.

Om heel eerlijk te zijn tegen jullie.....mis ik die goede drugs. Ik val er never iemand mee lastig.

Junk zul je denken. Echt niet en ook weer wel. Gelukkig ben ik verzekerd van een goed leven. Heb n huis gekocht en niets van mijn geld verdwijnt naar drugs. Het dubbelleven ik leid is soms zeer zwaar. Ik zoek het nog op waarvan ik gelezen heb over MDME en MDMA.

Dat kan niet moeilijk zijn maar was onder invloed. Ik zocht het direct op nadat ik jullie verhalen las. Dus gisteren en daarvoor.

Komt eraan maar nogmaals kan even paar dagen duren. Moet ook nog werken en heb muziekles.

Ik ben organist....en niets anders dan muziek maken en luisteren naar House...gewoon goeie house dan he. tot later....grt peter :wink:
Klik om te vergroten...

ik blijf erbij de pillen van de jaren 90 waren gewoon van een uitzonderlijke kwaliteit,niet meer te verkrijgen.
kijk op you tube eens naar de documentaire van we gaan nog niet naar huis(house) op het einde komt er een dealer in zicht,hoor maar eens wat hij te zegen heeft.
er is zoveel op het net te vinden van de xtc en uitgaansleven.
eind jaren 2000 waren de balmoral,baccacio,carat ,extreme,globe,the max enz.... allemaal gesloten het liep gewoon uit de hand.
de bollen van toen xtc dus daar kost je dagen op blijven doorgaan,zonder kwaliteitsverlies.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Grappig dat dat vroeger dus wel bestond en dat tegenwoordig in de wetenschap daar niets over bekend is. Er bestaan geen middelen waar je dagen mee door kunt gaan zonder kwaliteitsverlies en zonder klachten. Als ik jou dus moet geloven was er 15 jaar geleden een middel wat nu volledig van de aardbodem verdwenen is en wat alleen jij nog kent.

Sterk verhaal man...
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Orale Meth schijnt aardig lang door te werken, daarbij, als je dagenlang doorgaat zul je vast wel eens redosen. :P

Heb wel vaker gehoord dat Methamfetamine wel een gevoel van MDMA in zich heeft, al zal het natuurlijk best verschillend zijn, zouden sommigen vast wel een deel ervan herkennen. Als je naar Amerika kijkt zweren mensen erbij dat hun Methylone de echte "MDMA" is en als je ze een MDMA-pil geeft, zullen sommigen zeggen dat het neppe zooi is.
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als je af en toe bij blijft nemen kun je in principe meerdere dagen achterelkaar door blijven gaan met methamfetamine, al wordt je na twee dagen binnen een week vooral wazig (ook bij 3 losse avonden binnen een week wordt je bij de derde avond vooral wazig). Een paar dagen tot halve week pauze is al genoeg om weer het volle effect te krijgen. Het heeft wel gedeeltelijk hetzelfde effect als MDMA, maar aanzienlijk lichter en het heeft meer het egoïstische van sos dan de liefde van MDMA.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#8
Maar dat egoïstische van cocaïne is ook erg persoonsafhankelijk, de enige twee keren dat is sosa gehad heb, werd ik eerder wat meer empathisch dan egoïstisch. Zo heb ik dat bij meerdere personen hier ervaren, zowel dat menen meer empathisch als meer egoïstisch werden.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Maar dat egoïstische van cocaïne is ook erg persoonsafhankelijk, de enige twee keren dat is sosa gehad heb, werd ik eerder wat meer empathisch dan egoïstisch. Zo heb ik dat bij meerdere personen hier ervaren, zowel dat menen meer empathisch als meer egoïstisch werden.
Klik om te vergroten...

Precies wat fool zegt, ik voel me helemaal niet een koning als ik sos gebruik. Van 5 of 6 keer dat ik het nu gebruikt hebt, heb ik het niet als heel bijzonder ervaren. Wel wat scherper hoor, maar ik denk dat de kwaliteit ook niet altijd even goed is. Daarnaast pakte ik er ook vaak pep bij, zou ook wel niet echt bevorderend voor de cocaïne effecten zijn. :rolleyes:
P
PlainrisingwizardLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ben ook wat ouder en heb de jaren 90 ook meegemaakt.
Ik kan de bovenstaande verhalen alleen maar bevestigen.
Ook ik heb jaren geen xtc gebruikt en toen ik weer nam, haalde die het niet bij vroeger. Dit waren rode supermans en nintendo`s. Mijn favoriete pillen uit de 90er jaren waren roze tonnetjes. Heerlijk waren die. Het love gevoel was zo groot en intens dat je het gevoel kreeg uit elkaar te spatten. Ik snap dat een stof een stof is en als die hetzelfde is, dit niet uit zou moeten maken. Toch blijft het opvallend. Misschien dat het met tolerantie te maken heeft, maar vroeger had je ook goede of slechte pillen. De pillen van tegenwoordig lijken gewoon matige pillen, in vergelijking met de echt goede van vroeger.
Ik moet wel zeggen dat gewone kristallen wel nog een goede uitwerking hadden, enkele jaren terug. Ik snap dat dit ook weer dezelfde stof zou moeten zijn als in pillen, maar misschien moet ik dat dan toch maar weer eens gaan proberen, voor de zekerheid.
P
PlainrisingwizardLid
01-01-2024, 00:00
#11
PS : ik heb vroeger wel eens gehoord dat er in elke XTC pil altijd een klein beetje speed zat. Je had natuurlijk speedpillen, om snel geld te verdienen. Maar daarnaast zat er in alle echt goede pillen altijd een heel klein snufje speed, om het effect te verbeteren. Althans, dat had iemand mij wel eens verteld. Ik weet dus niet of dit zo is, maar dat zou eventueel nog een verklaring kunnen zijn. Dat dit tegenwoordig wordt weggelaten.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#12
Alle mensen die tegenwoordig een beetje speed bij XTC snuiven merken dat het echte XTC-gevoel minder wordt. Daarnaast is die combinatie ook nog eens extra slecht voor je koppie.

Waarschijnlijk is het gewoon deels het 'ophemelen' van het effect door de tijd heen en daarnaast tolerantie kweken. :)
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Is het niet gewoon zo dat "vroeger" de mensen ieder weekend beste hoeveelheden gebruikte? Ik ken wat oudere party gangers en die vertellen vaak over overmatig gebruik en dagen door gaan. En dat destijds weinig bekend was over de risico's, gevaren en hoe veilig te gebruiken.
Kan het niet zijn dat je vroeger gewoon enorm drugs hebt misbruikt. Hierdoor een flinke tolerantie hebt opgebouwd die niet meer is weggegaan? Dan werkt xtc dus bijna niet meer en lijkt het heel anders. Ligt niet aan de xtc maar aan jezelf.

Ik ben 13 jaar geleden begonnen met xtc. In het begin was het een en al love gevoel, heel sociaal, veel willen praten en toen kreeg ik er enorme energie van. Kon zo een avond, nacht en ochtend doorgaan op 1 pil.
Nu jaren later. En flink misbruik in de beginjaren. Is de ervaring en het gevoel wat xtc geeft totaal veranderd. Het lijkt alsof xtc minder goed werkt. Het werkt anders. Korter en de ervaring is veel minder intens. Geen love gevoel, weinig sociaal en de energie is ook minder. Maar dit ligt aan mij als persoon. En niet aan de xtc. Want het is nog steeds hetzelfde als 13 jaar geleden. Schone hoog gedoseerde pillen en zuiver MDMA kristal.
D
Dr. MDLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mijn eerste xtc pil was in 2004 en die eerste pillen voelden ook veel beter aan..

Ook al gebruk ik niet eens veel, je lichaam went er wel aan, en het voelt gewoon wat minder intens, werkt sneller uit, ...

ook zat er wss een beetje speed bij de pillen geperst toen, als je dat doet dan lijkt de pil veel beter ( van horen zeggen natuurlijk :sunglasses: )

de stof MDMA zelf is alleszins nog altijd gewoon dezelfde als in de jaren 90
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik zeg niet dat je gek bent, maar je hebt overduidelijk dit topic niet gelezen. Als je het wel gelezen hebt, heb je het waarschijnlijk niet begrepen.

Uit de cijfers van het DIMS blijkt dat de pillen al jarenlang stabiel zijn, het molecuul is nooit veranderd en de MDMA dus hetzelfde. Ruim 90% van de pillen bevat alléén MDMA als werkzame stof en de kwaliteit van de pillen is dus beter dan ooit. Een paar jaar geleden had je een periode met PMMA, een paar jaar daarvoor had je een periode met mCPP. Dat wordt nu weinig meer in pillen gevonden en de pillen zijn dus vrij schoon.

Er kunnen dus maar twee redenen zijn waarom jullie de pillen vroeger beter vonden en dat is:

Herinneringsvervalsing. Vroeger was alles beter. De positieve ervaringen die je in je herinnering hebt zullen langzaam beter worden, vooral als je het nu nog eens doet. Dat valt het allemaal ineens tegen omdat je het beter vond in je herinnering dan nu.

Je hebt teveel gebruikt. Ik zag in dat andere topic dat je het had over doseringen van 400mg in één keer, tjsa dan maak je je receptoren kapot en uiteindelijk werkt het niet meer goed.

Je kunt dit ontkennen, maar dan begrijp je het gewoon niet. Dit zijn feiten en daar kun je niet omheen...
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik weet niet hoor meneer frenzel, maar volgens mij heb jij dan andere pillen dan ik. Ik word er namelijk niet depressief van...

Lees maar eens goed wat smartie en fool schrijven.Zij hebben er namelijk verstand van en komen met beter onderbouwde argumenten dan: dit is wat ik voelde
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#17
Stiekem worden actieve restproducten ook gewoon vermeld bij de testresultaten. Daarnaast kun je ook gewoon naar het productieproces van MDMA kijken en zien dat de kans op andere actieve componenten niet zo heel groot is. :wink:
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#18
Frenzel zei:
gen zei:
maar ik blijf erbij dat de pillen van de jaren 90 niet te evenaren zijn .
en al de mensen die in die tijd pillen hebben genomen zullen het met me eens zijn.
Klik om te vergroten...
Yep :)
Helemaal mee eens.
Was een veel zuiverder en sterker gevoel wat je er vroeger van kreeg.
Ook zag je het goed aan iemand wanneer die gebruikt had. Zo'n grote pupillen.
Tegenwoordig word je meer depressief van de pillen. Dat zeggen andere leeftijdgenoten van mij ook al.
Ik kan me nog goed herinneren dat ik eens een Oxbow had geslikt en ik zag compleet alles trillen dat ik zeg: Hoe kan dat?
Dus me maten kijken me aan en zeggen: Ja maar Frenzy jongen, je ogen zijn ook heel snel op en neer aan 't bewegen :grin:
Klik om te vergroten...

Geeuw ...

Mdma is mdma. Valt het je niet op dat de pillen van de jaren 90 gewoon op mdma combi speed lijken? Of die erge day afters omdat er speed en mdma in je pil zat? Het depri gevoel omdat je helelaal leegewalst bent? Leg de link es man. In deze tijden zijn de meeste pillen puur MDMA en mss nog beter zelfs dan vroeger :wink:
F
FrenzelLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het kan best dat het met combi's heeft te maken.
En dat weet ik verder niet zeker. Het zal beslist een rol meespelen.

Persoonlijk denk ik dat ze de mdma tegenwoordig onvoldoende zuiveren aansluitend op het productie-proces.
Mdma is ook dan gewoon mdma. Maar alleen van een lager percentage. En dat niet omdat ze versneden hebben, maar omdat er grondstoffen achterblijven die worden gebruikt bij de vervaardiging.
Je kunt pas spreken van kwalitatieve mdma wanneer die meer dan 80% zuiver is. De hoogste zuiverheid die ze destijds hebben gemeten was 96,4%. Maar als het 85% is heb je nog steeds van die echte knalpillen.

Tegenwoordig gaat het slecht met de ekenemie en is het niet meer zo aantrekkelijk om je eigen organisatie op te zetten. En al helemaal niet om te kijken naar detail. Zoals de gezondheid van je klant bijvoorbeeld. Want die grondstoffen zijn nog erger dan de extasy. Van extasy word je misschien wel verslaafd (en daarom wordt het 'slecht' genoemd), maar van sommige grondstoffen wordt vermoed dat die kankerverwekkend zijn. Daarnaast is het mogelijk dat ze een tegenwerking op het effect van de extasy kunnen geven.

Het kan vanalles zijn. Ook gewenning.
Maar laat ik daaraan toevoegen dat de gebruiker minder snel afhankelijk zal worden wanneer hij tevreden is over de gang van zaken.
F
FrenzelLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wat ik hiermee wil zeggen is dat men er in het drijven van handel een belang bij heeft om de klant met een ongemakkelijk gevoel achter te laten, want dan wil hij meer consumeren :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."