Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"SmartieAndMe zei: MDMA als molecuul is niet veranderd (want dan is het geen MDMA meer), daarmee de werking dus ook niet. Een grote verandering die je ziet is de sterkte in miligrammen. Een andere wijziging die heeft plaatsgevonden is de synthese. Vroeger werden pillen gemaakt met Safrololie. Tegenwoordig is deze stof (voor zover ik weet) niet meer te verkrijgen omdat deze zo streng gereguleerd is. Tegenwoordig is de meestgebruikte stof om MDMA te maken volgens mij PMK. Producenten gebruiken dus een andere route, om bij hetzelfde stofje uit te komen. Ook deze verandering lijkt dus niet de oorzaak te zijn. Jouw gevoel komt hoogstwaarschijnlijk vanwege het feit dat je een gevoel vergelijkt met een gevoel van 20 jaar geleden. Je hebt dat gevoel 20 jaar lang gekoesterd en waarschijnlijk ook op een sokkel gezet. Het verwachtingspatroon wordt dan veel hoger en dan lijken de pillen van tegenwoordig minder goed. Klik om te vergroten... nee hoor het is juist omgekeerd ze worden nu van safrololie gemaakt en pmk is vroeger aan banden gelegd. het heeft ook niets met verwachtingspatroon te maken toen werkte een pil 10 uur aan een stuk. nu 5 uur en het gevoel is gewoon anders daar bijf ik bij. ik vindt het spijtig dat ik geen reacties krijg van mensen die pillen pakte in die tijd die zouden dit meteen bevestigen dus als een pil tien uur werkte zou die nu 400 miligram gedoseerd zijn pak dit maar eens in een keer in dat komt niet goed."
"Mantra zei: BWa ja, kan het wel geloven.. als ge die uitzinnige beelden ziet van concerten of festivals in de jaren 80/begin 90. En ook de discotheken die gewoon geen sluitingsuur hadden.. Gebruikte je toen vaak en was het effect op het laatst nog altijd feller als bij die van tegenwoordig? Klik om te vergroten... eindelijk iemand die het wat begrijpt . eind jaren 90 begonnen we zaterdag in illusion van daar naar carat of de max in sintniklaas van daar naar larocca en van daar zondagmorgen naar carat of de max en van daar beetje slapen en dan kon je maandagnacht nog naar extreme zonder nog boccacio en o ik kan nog zoveel opnoemen die tijd was het tijdperk van de afterclubs en hoe komt dit omdat er zon goed spul was. de pillen kwammen toen voornamelijk uit holland en het was mdma en een pil werkte tien uur en en tollerantie ze werkte elke keer even hard"
"Fool zei: Inderdaad, zaten er niet gewoon andere chemicaliën in je pillen? Klik om te vergroten... nee man die pillen kwamen uit alleen holland kosten 800 fr dus 20 euro toen kost je nog rijk worden met pillen verkoop tolerantie hahah man al de mensen die ik kende ,als je in het uitgaansleven zat kende je iedereen omdat het een groote familie was. dus al die mensen die elke week jaren aan elkaar en dagen achter een pillen pakte en er steeds even hard op gingen hadden dus tolerantie opgebouwd volgens jou . tolerantie serotine ik weet wat je bedoelt maar dat bestondt toen niet en werdt ook niet over gesproken. ik heb nooit vermindert evect gehad zelfs na dagen slikken en ik ben echt hardcore gegaan hoor. als je toen sprak over de werking van een mdma pil 2 tot 4 uur dan zou je jezelf echt belachelijk maken. jaren 80 90 toen begon de new beat de house en nu zijn er zoveel varianten trance enz... voor zon pil zou ik nu 100 euro geven geen probleem."
"ha ha speedpillen juist dat verschil kent niemand jongen toch ik heb speed en coke met de kilos verkocht wat zou ik het verschil niet kennen. jongen de speed van toen kost je niet in je zakken of auto steken zo sterk was hij iedereen rook het gewoon ja een stom grammetje. wat is de speed van nu nog waard. die tijden zijn voor ons geweest en daar kunnen jullie alleen het raden naar hebben en die zullen jullie nooit meemaken. blijf maar lekker echte mdma slikken die 3 a 4 uur werkt. ik ben nu een vader met 2 kinderen die werkt en gelukkig is zonder drugs . maar ik heb wel in de jaren 80 en 90 een 10 jaar genomen en ik kijk met heimwee terug naar die leuke tijden. jij gaat zeggen o ja ik heb mdma genomen toen ik jong was. voor ons is het spul dat nooit meer gaat terug komen,ja spul en niet het gevoel of serotine of testcentrum. ik vraag me af waarom er nu zoveel doden vallen terwijl er een testcentrum is . toen was er geen testcentrum en hoorde je die stomme verhalen helemaal niet bad trip of dood. omdat de groothandelaars of dealer er toen nog genoeg aan verdiende 20 euro pil reken maar uit, nu is het alleen nog maar winst gericht en val maar dood of niet ,nog veel leren hoor wetenschapertjes."
"Fool zei: Als serotonine toen niet bestond was iedereen dood, serotonine is namelijk vrij essentieel, als neurotransmitter in je hersenen. Daarbij kunnen pillen uit Holland ook prima andere chemicaliën bevatten. Door de lange werkingsduur en het feit dat je er meerdere dagen op door kunt zou ik haast gaan denken dat je gewoon speedpillen aan het slikken was? Verder was er vroeger toch geen testcentrum en geen manier om zeker te weten wat er in je pillen zat? Klik om te vergroten... wie zegt dat serotine niet bestond er werdt niet over gesproken zeg ik. ja hoor speed of mdma wie kent het verschil niet heb je al eens een zak met duizend pillen gezien"
"gen zei: Fool zei: Als serotonine toen niet bestond was iedereen dood, serotonine is namelijk vrij essentieel, als neurotransmitter in je hersenen. Daarbij kunnen pillen uit Holland ook prima andere chemicaliën bevatten. Door de lange werkingsduur en het feit dat je er meerdere dagen op door kunt zou ik haast gaan denken dat je gewoon speedpillen aan het slikken was? Verder was er vroeger toch geen testcentrum en geen manier om zeker te weten wat er in je pillen zat? Klik om te vergroten... wie zegt dat serotine niet bestond er werdt niet over gesproken zeg ik. ja hoor speed of mdma wie kent het verschil niet heb je al eens een zak met duizend pillen gezien Klik om te vergroten... o ja het zal mda geweest zijn 10 uur scheel zien"
"mandragora zei: SmartieAndMe zei: En je weet zeker dat je MDMA had? De halfwaarde tijd van MDMA is 6-8 uur en de werking slechts 2-4 uur. Je brein heeft slechts een beperkte voorraad serotonine, op = op en daarna is je love effect gewoon voorbij. Klik om te vergroten... Fool zei: Door de lange werkingsduur en het feit dat je er meerdere dagen op door kunt zou ik haast gaan denken dat je gewoon speedpillen aan het slikken was? Verder was er vroeger toch geen testcentrum en geen manier om zeker te weten wat er in je pillen zat? Klik om te vergroten... Hier ben ik het 100% mee eens. Heb zelf vroeger witte duifjes geslikt en nee hoor, die werken bijlange na geen tien hoor. 10u een love gevoel ervaren door mdma kan gewoon ECHT NIET. en hoe oud ben jij. heb het over de grijze duifjes van begin jaren 90 niet de witte namaak van de jaren 2000. ze hebben al die namen teruggebruikt omdat het gewoon gelinkt was aan kwaliteit. de duifjes waren grijsachtig met grijze stippeljes en ze roken naar de echte tipische pillengeur van toen,weet je een fisherman kost je in vier breken maar dat deed niemand en het werkte 10 uur en die waren van toen de new beat begon en de globe in belgie opkwam een legendarische club zoals alle clubs toen dus haal die tutter uit je mond Denk ook dat het iets anders was..speed, mixje,.... wie weet maar geen mdma-pil Klik om te vergroten..."
"25tolife zei: Beste Gen, Ik moet helaas je toch teleurstellen ; maar de literatuur en voorlichting en oude ervaringen zijn 'gewoon' goede ervaringen net zoals er nu is met de hoge dosissen die in omloop zijn. Boek wat in Published May 22nd 1995 by Transform Press,U.S. (first published October 1st 1990) al uit kwam: Pihkal: A Chemical Love Story by Alexander Shulgin, Ann Shulgin #109 MDMA MDM; ADAM; ECSTASY; 3,4-METHYLENEDIOXY-N-METHYLAMPHETAMINE DOSAGE: 80 - 150 mg. DURATION: 4 - 6 h. dit is een nederlandse forum ik woon in belgie. het waren tijden om nooit te vergeten zon goede pillen. kan je wel gelijk geven het bleef ook niet bij een pil maar heb nooit iets van tolerantie gevoeld. heb dominos liggen en het kribbelt om vanavond thuis een half pilletje met dj axtrix op te nemen. wou het niet geloven tot ik vorige week zon halvje nam ,niet de dosis maar de kwaliteit is enorm goed geworden verschoot er echt van een zuiver gevoel. natuurlijk moet je wel naar de dosis kijken die je ineemt. vroeger was dit niet zo dan waren er niet veel pillennamen in omloop en wist je wat je nam. het was pakken en gaan toen. Klik om te vergroten... Na effecten kunnen langer aanhouden maar dan ben je de echte piek al voorbij. Sta er wat sceptisch tegenover aangezien ik geen enkele aanwijzing kan vinden. En over het inslaan klopt dit ook nog steeds als een bus: (with 120 mg) As the material came on I felt that I was being enveloped, and my attention had to be directed to it. I became quite fearful, and my face felt cold and ashen. I felt that I wanted to go back, but I knew there was no turning back. Then the fear started to leave me, and I could try taking little baby steps, like taking first steps after being reborn. The woodpile is so beautiful, about all the joy and beauty that I can stand. I am afraid to turn around and face the mountains, for fear they will overpower me. But I did look, and I am astounded. Everyone must get to experience a profound state like this. I feel totally peaceful. I have lived all my life to get here, and I feel I have come home. I am complete. Klik om te vergroten... Pihkal: A Chemical Love Story by Alexander Shulgin, Ann Shulgin Erowid Zie graag wat bronnen van je beweringen, ben benieuwd namelijk! Klik om te vergroten..."
"je moet eens zoeken op xtc pillen jaren 90 de pillen waren toen tussen de 200 en 250 milligram. de 3 maanden regel bestond helemaal niet er waren mensen die wekelijks tien pillen namen jaren aan een stuk en dat zijn nu gewoon gelukkige succesvolle mensen. het staat er allemaal beschreven. wij noemde het toen in belgie bollen. maar je hebt gelijk het lijkt erop dat de jaren 90 terugzijn behalve het uitgaansleven is ook niet meer voor mij wegelegd hoor. nu maar snel af en toe van profiteren nu de pillen zo goed zijn, want het zal niet blijven duren vrees ik."
"mb90 zei: Echt respect voor jullie geduld mensen. Ik raak gewoonweg geïrriteerd van de reacties van gen. Ik ben zelf ook van mening dat gen gewoon ontzettend goeie herinneringen heeft aan de feesten uit de jaren 90, de sfeer van die feesten mist en de xtc hiervan de schuld geeft. Het stofje MDMA is niet veranderd, en haar werking ook niet... Maargoed, in discussie gaan met dit soort mensen is als schaken tegen een duif; hoe goed je ook speelt en na denkt over je zetten, hoe hard je ook wint, de duif zal uiteindelijk alle stukken omgooien, het bord vol schijten en toch weglopen alsof ie gewonnen heeft... Klik om te vergroten... was jij erbij toen de new beat opkwam de voor looper en moeder van de trance ,goa ,hard trance enzzz. nee dus was jij erbij toen de xtc opkwam in de houscene nee dus was jij erbij toen de dancings en afterclubs nog geen sluitingsuur hadden nee dus. xtc de schuld geven idioot ,ik ben een gelukig man en vindt het leven leuk waarom zou ik dan het vergif dat ik vroeger genomen heb ergens de schuld van geven, dat neem je voor het plesier jij niet soms . dat weet toch iedere idioot dat je geen xtc moet nemen,als je je niet oke voelt toen had jij je pamper nog aan dus voor dat je praat over iets dat je niet hebt meegemaakt en niet kunt meegemaakt hebben kun je best zwijgen. toen werd er gewoon niet zo wetenschapelijk nachedacht over xtc. toen was het anders en nu is het anders en wat heeft dat te maken met gelijk te krijgen,het is gewoon de waarheid schijtduif"