Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsfisherman jar en 90 en xtc van nu

fisherman jar en 90 en xtc van nu

124 antwoorden
46 weergaven
18-5-2026
M
MantraLid
01-01-2024, 00:00
#1
BWa ja, kan het wel geloven.. als ge die uitzinnige beelden ziet van concerten of festivals in de jaren 80/begin 90. En ook de discotheken die gewoon geen sluitingsuur hadden..

Gebruikte je toen vaak en was het effect op het laatst nog altijd feller als bij die van tegenwoordig?
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja maar in een pilletje en dan dagen door gaan? Moet je er flink wat slikken! En dan heb je waarschijnlijk nooit de echte MDMA ervaren, anders zou je het niet vergelijken :P
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nee, kom er ook niet wijs uit.

Alleen iets met betere pillen in 1990
g
genLid
01-01-2024, 00:00
#4
hoi vrienden ben nu 38 jaar .
heb jaren geen xtc meer willen nemen omdat het zo slecht was.
mijn eerste pilletjes waren de fisherman en duifjes van de jaren 90.
heb nu via een betrouwbare persoon de pillen van 240 mg geregeld een paar weken geleden .
omdat ik had gehoord dat de kwaliteit zo is verbeterd .
gisteren een halfje genomen.
na een uur begon deze in te kicken het love gevoel was er zeker maar het inckiken was eerst wat paniekerig .
daarna was het gewoon fantastisch het echte mdma gevoel.
nu in de jaren 90 als je een fisherman nam was er geen paniekerige inckik.
als die pil begon te werken was je zeker voor 10 uur zoet een love gevoel dat ik niet meer ben tegengekomen.
ongeevenaart ,nbu heb ik gisteren thuis in de zetel een halfje alleen genomen na het inckiken even scheel gezien,maar daarna een echt mdma love gevoel wat trance liggen luisteren .
en om 4 uur was dit uitgewerkt heb gewoon direct goed kunnen slapen ben om 14 uur opgestaan.
gewoon goed kunnen eten en voel me prima .
dus conclusie de pillen zijn er echt op vooruit gegaan en zijn gewoon goed.
maar tegen de duifjes en fishermans van vroeger zijn het gewoon nog meelopers,grts
J
Jantje001Lid
01-01-2024, 00:00
#5
:tearsofjoy: zat er 300mg in die duifjes of zo?
K
KockarLid
01-01-2024, 00:00
#6
gen zei:
maar tegen de duifjes en fishermans van vroeger zijn het gewoon nog meelopers,grts
Klik om te vergroten...

:rolleyes: Leuk om een account aan te maken om ons dit mee te delen.....

En had je nu 2 dagen na elkaar een helftje genomen?
g
genLid
01-01-2024, 00:00
#7
heeft niets met 300 mg te maken de mensen die de jaren 80 90 hebben meegemaakt kunnen er over meespreken.
dan keek je niet naar de miligramen ik weet niet wat voor mdm er inzat maar zeker andere grondstoffen dan nu.
als je er een pakte was je gewoon 10 uur in de hemel een gevoel dat je met geen enkele pil meer kan vergelijken.
die fishermans koste toen 20 euro het stuk ze waren groot de duifjes kleiner.
de pillen van nu op het moment zijn ook sterk maar geven nog steeds niet het zelfde gevoel als de tijd van de globe extreme carat en dan heb ik het nog niet over de tt en ufos wat een pillen.
heb jaren niets gepakt omdat de kwaliteit zo belabert was van alle drugs trouwens en zeker van de cocaine.
cocaine is gewoon vergif geworden of je moet dicht bij de bron zitten.
ik weet nog in de jaren 90 als je coke nam daar hield je geen kater van over dat bleef niet in je neus zitten dat ging recht naar de hersens met een boem en met een puntje deed je 2 uur zo zuiver was hij,niemand zag wat aan je ,je kost er zelfs op eten,en toch zat je in de zevende hemel,en dat gevoel van ik moet meer en meer als het op was was er ook helemaal niet en ik heb die tien jaar wat coke genomen hoor dat is zuivere cocaine niet zweten en scheel zien en paranoi,paranoia van de coke kende we gewoon niet.
ik ben daarom ook al jaren met coke gestopt wat een shit kwaliteit overal.
waar zijn de tijden gebleven maar ik ben wel blij dat ik ze heb meegemaakt.
ik moet wel zeggen heb een halfe witte domino genomen van het weekend en de kwaliteit is er echt wel op vooruit gegaan ,maar de tijd van de ufos tts fishermans en duifjes zullen nooit meer terugkomen
g
genLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kockar zei:
gen zei:
maar tegen de duifjes en fishermans van vroeger zijn het gewoon nog meelopers,grts
Klik om te vergroten...

:rolleyes: Leuk om een account aan te maken om ons dit mee te delen.....

En had je nu 2 dagen na elkaar een helftje genomen?
Klik om te vergroten...
voor wat is dat goed ik wou gewoon eens testen of de pillen echt zo verbetert waren en dat is ook zo.
maar de tts ufos fishermans duifjes dat was gewoon andere koek in de tijd va de globe extreme de max carat wie die tijd heeft meegemaakt zal me zeker begrijpen.
waren het andere grondstoffen of wat anders ik weet het niet zelfde met coke toen was hij gewoon zuiver nu wil je geen meer kopen omdat het gewoon vergif is.
K
KockarLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja, het logo en het teken bepalen de sterkte van de pil man.
Wil niet onbeleefd overkomen maar raad je eens aan om je wat in te lezen over deze toch niet zo onschuldige stofjes.... Wat dat tweede betreft; de gemiddelde zuiverheid van cocainestalen daalde
tot 56% terwijl dit in 2003 nog 65% was.
g
genLid
01-01-2024, 00:00
#10
wil ook niet onbeleefd overkomen maar als je die tijden had meegemaakt zou je me begrijpen.
en natuurlijk zijn het geen onschuldige stoffen in die tijd kon je coke blijven pakken tot je neus kapot was dagen aan een stuk zonder dat je het zelf doorhad dat je op de coke zat .
ik denk dat nog maar weinige mensen de echte zuivere supercoke genomen hebben want die bestaat echt .
maar nu gaat alles nog maar om winst en mengen.
gewoon zuivere coke goed bereid bestaat gewoon niet in belgie of je moet een groot handelaar zijn
,vroeger kon je die gewoon per gram kopen.levensgevaarlijk spul zo verslafend.
en de pillen van toen zijn echt niet de pillen van nu al zijn ze goed gedoseerd.
als er nog retros van vroeger dit lezen zul je het wel horen.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#11
Heb je er misschien over nagedacht dat jij ook het effect minder kunt ervaren door het gebruik van vroeger?
g
genLid
01-01-2024, 00:00
#12
wat heeft dat er mee te maken het verschil kwa kwaliteit tegen nu was gewoon enorm .
en kan jij het weten hoe oud ben je.
als ik nu naar peru ga weet ik ook dat ik die kwaliteit hier niet zal vinden.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ben 19, maar je kunt mij niet wijsmaken dat de MDMA van vroeger 'beter' was dan de MDMA van nu. Het enige verschil dat ik me voor kan stellen is dat de isomeerverhouding verschillend was, maar dat zou dat grote verschil niet moeten kunnen maken, hooguit verschil in dosering.

Wat je overal ziet gebeuren is dat de 'kwaliteit' van een MDMA-ervaring veel minder wordt naarmate de persoon dit vaker slikt. Het zou me dus niets verbazen dat jouw MDMA-ervaringen van mindere 'kwaliteit' zijn, simpelweg omdat je dit te vaak hebt gebruikt.
g
genLid
01-01-2024, 00:00
#14
heb jaren geen mdma genomen maar was nieuwschierig omdat een vriend van me zei dat hij dominos had en de kwaliteit tegen de vorige jaren zwaar was verbetert.
ik heb dan een halfje geprobeert het was een echt goed puur mdma gevoel.
een geweldige ervaring zelfs.
maar ik blijf erbij dat de pillen van de jaren 90 niet te evenaren zijn .
en al de mensen die in die tijd pillen hebben genomen zullen het met me eens zijn.
dus dat ik te veel mdma pak klopt helemaal niet ,dan blijft er nog maar een optie over voor mij en dat is dat de samenstelling niet het zelfde was als toen.
waarom is de kwaliteit jaren zo slecht geweest omdat er een basisproduct was dat moeilijk te krijgen was.
daar hebben ze nu iets op gevonden in de vorm van een soort olie,dat masaal wordt geimporteerd uit china .
nee die halfe domino was zeker niet slecht ,dat geef ik zeker toe. :rock:
g
genLid
01-01-2024, 00:00
#15
peter Drugsman zei:
Ik zal vertellen hoe ik aan die informatie ben gekomen. Dat staat in een artikel en zal dat gaan opzoeken. Dat kost wel even wat tijd.

De redens dat drugs in mijn ogen zijn veranderd van kwaliteit/ of stoffen is meer een begrijpelijker
verhaal. Toen drugs als XTC op de markt kwam was zij niet te vergelijken met heden. Het verhaal of drugs echt minder van kwaliteit zijn is voor iedereen weer een vraag.

Het feit dat je met èèn pil vele uren kon doen klopt echt. Ook de prijs van FL 40 gulden per stuk.
Iedereen zal meteen begrijpen dat producten worden nagemaakt. Ik denk dat het de reden is van verminderen van de echte effecten die de eerste XTC gaven. Jongens....al je zo'n pil nu zou hebben werd je multi miljonair. Er kwamen steeds meer xtc makers op de markt en ik vermoedt het orginele recept verloren gegaan is in de loop der tijd. Dat is ook zo bij Speed.

Dat kan ik niet in een keer vertellen. Speed zou ook worden toegepast bij Astronauten en soldaten in oorlogstijd. Zelfs Churchil en Hitler hebben dat gebruikt. Kijk maar op Discovery.

Om heel eerlijk te zijn tegen jullie.....mis ik die goede drugs. Ik val er never iemand mee lastig.

Junk zul je denken. Echt niet en ook weer wel. Gelukkig ben ik verzekerd van een goed leven. Heb n huis gekocht en niets van mijn geld verdwijnt naar drugs. Het dubbelleven ik leid is soms zeer zwaar. Ik zoek het nog op waarvan ik gelezen heb over MDME en MDMA.

Dat kan niet moeilijk zijn maar was onder invloed. Ik zocht het direct op nadat ik jullie verhalen las. Dus gisteren en daarvoor.

Komt eraan maar nogmaals kan even paar dagen duren. Moet ook nog werken en heb muziekles.

Ik ben organist....en niets anders dan muziek maken en luisteren naar House...gewoon goeie house dan he. tot later....grt peter :wink:
Klik om te vergroten...

ik blijf erbij de pillen van de jaren 90 waren gewoon van een uitzonderlijke kwaliteit,niet meer te verkrijgen.
kijk op you tube eens naar de documentaire van we gaan nog niet naar huis(house) op het einde komt er een dealer in zicht,hoor maar eens wat hij te zegen heeft.
er is zoveel op het net te vinden van de xtc en uitgaansleven.
eind jaren 2000 waren de balmoral,baccacio,carat ,extreme,globe,the max enz.... allemaal gesloten het liep gewoon uit de hand.
de bollen van toen xtc dus daar kost je dagen op blijven doorgaan,zonder kwaliteitsverlies.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Grappig dat dat vroeger dus wel bestond en dat tegenwoordig in de wetenschap daar niets over bekend is. Er bestaan geen middelen waar je dagen mee door kunt gaan zonder kwaliteitsverlies en zonder klachten. Als ik jou dus moet geloven was er 15 jaar geleden een middel wat nu volledig van de aardbodem verdwenen is en wat alleen jij nog kent.

Sterk verhaal man...
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#17
Orale Meth schijnt aardig lang door te werken, daarbij, als je dagenlang doorgaat zul je vast wel eens redosen. :P

Heb wel vaker gehoord dat Methamfetamine wel een gevoel van MDMA in zich heeft, al zal het natuurlijk best verschillend zijn, zouden sommigen vast wel een deel ervan herkennen. Als je naar Amerika kijkt zweren mensen erbij dat hun Methylone de echte "MDMA" is en als je ze een MDMA-pil geeft, zullen sommigen zeggen dat het neppe zooi is.
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#18
Als je af en toe bij blijft nemen kun je in principe meerdere dagen achterelkaar door blijven gaan met methamfetamine, al wordt je na twee dagen binnen een week vooral wazig (ook bij 3 losse avonden binnen een week wordt je bij de derde avond vooral wazig). Een paar dagen tot halve week pauze is al genoeg om weer het volle effect te krijgen. Het heeft wel gedeeltelijk hetzelfde effect als MDMA, maar aanzienlijk lichter en het heeft meer het egoïstische van sos dan de liefde van MDMA.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#19
Maar dat egoïstische van cocaïne is ook erg persoonsafhankelijk, de enige twee keren dat is sosa gehad heb, werd ik eerder wat meer empathisch dan egoïstisch. Zo heb ik dat bij meerdere personen hier ervaren, zowel dat menen meer empathisch als meer egoïstisch werden.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#20
Thanks voor het nogmaals duidelijk uitwerken wat velen in dit topic al gezegd hebben GoedeWiet! :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."