Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsfisherman jar en 90 en xtc van nu

fisherman jar en 90 en xtc van nu

124 antwoorden
45 weergaven
18-5-2026
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#1
SmartieAndMe zei:
mb90 zei:
Maargoed, in discussie gaan met dit soort mensen is als schaken tegen een duif; hoe goed je ook speelt en na denkt over je zetten, hoe hard je ook wint, de duif zal uiteindelijk alle stukken omgooien, het bord vol schijten en toch weglopen alsof ie gewonnen heeft...
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy: Ongelofelijk, hoe kom je erop! Geniaal....
Klik om te vergroten...

+1 haaaa echt zit hier met een hemelsbrede smile die tekst nog een paar keer te lezen, krijg er geen genoeg van, GEWELDIG! hahaha :grin:
g
genLid
01-01-2024, 00:00
#2
peter Drugsman zei:
Ik zal vertellen hoe ik aan die informatie ben gekomen. Dat staat in een artikel en zal dat gaan opzoeken. Dat kost wel even wat tijd.

De redens dat drugs in mijn ogen zijn veranderd van kwaliteit/ of stoffen is meer een begrijpelijker
verhaal. Toen drugs als XTC op de markt kwam was zij niet te vergelijken met heden. Het verhaal of drugs echt minder van kwaliteit zijn is voor iedereen weer een vraag.

Het feit dat je met èèn pil vele uren kon doen klopt echt. Ook de prijs van FL 40 gulden per stuk.
Iedereen zal meteen begrijpen dat producten worden nagemaakt. Ik denk dat het de reden is van verminderen van de echte effecten die de eerste XTC gaven. Jongens....al je zo'n pil nu zou hebben werd je multi miljonair. Er kwamen steeds meer xtc makers op de markt en ik vermoedt het orginele recept verloren gegaan is in de loop der tijd. Dat is ook zo bij Speed.

Dat kan ik niet in een keer vertellen. Speed zou ook worden toegepast bij Astronauten en soldaten in oorlogstijd. Zelfs Churchil en Hitler hebben dat gebruikt. Kijk maar op Discovery.

Om heel eerlijk te zijn tegen jullie.....mis ik die goede drugs. Ik val er never iemand mee lastig.

Junk zul je denken. Echt niet en ook weer wel. Gelukkig ben ik verzekerd van een goed leven. Heb n huis gekocht en niets van mijn geld verdwijnt naar drugs. Het dubbelleven ik leid is soms zeer zwaar. Ik zoek het nog op waarvan ik gelezen heb over MDME en MDMA.

Dat kan niet moeilijk zijn maar was onder invloed. Ik zocht het direct op nadat ik jullie verhalen las. Dus gisteren en daarvoor.

Komt eraan maar nogmaals kan even paar dagen duren. Moet ook nog werken en heb muziekles.

Ik ben organist....en niets anders dan muziek maken en luisteren naar House...gewoon goeie house dan he. tot later....grt peter :wink:
Klik om te vergroten...

ik blijf erbij de pillen van de jaren 90 waren gewoon van een uitzonderlijke kwaliteit,niet meer te verkrijgen.
kijk op you tube eens naar de documentaire van we gaan nog niet naar huis(house) op het einde komt er een dealer in zicht,hoor maar eens wat hij te zegen heeft.
er is zoveel op het net te vinden van de xtc en uitgaansleven.
eind jaren 2000 waren de balmoral,baccacio,carat ,extreme,globe,the max enz.... allemaal gesloten het liep gewoon uit de hand.
de bollen van toen xtc dus daar kost je dagen op blijven doorgaan,zonder kwaliteitsverlies.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Grappig dat dat vroeger dus wel bestond en dat tegenwoordig in de wetenschap daar niets over bekend is. Er bestaan geen middelen waar je dagen mee door kunt gaan zonder kwaliteitsverlies en zonder klachten. Als ik jou dus moet geloven was er 15 jaar geleden een middel wat nu volledig van de aardbodem verdwenen is en wat alleen jij nog kent.

Sterk verhaal man...
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#4
Orale Meth schijnt aardig lang door te werken, daarbij, als je dagenlang doorgaat zul je vast wel eens redosen. :P

Heb wel vaker gehoord dat Methamfetamine wel een gevoel van MDMA in zich heeft, al zal het natuurlijk best verschillend zijn, zouden sommigen vast wel een deel ervan herkennen. Als je naar Amerika kijkt zweren mensen erbij dat hun Methylone de echte "MDMA" is en als je ze een MDMA-pil geeft, zullen sommigen zeggen dat het neppe zooi is.
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als je af en toe bij blijft nemen kun je in principe meerdere dagen achterelkaar door blijven gaan met methamfetamine, al wordt je na twee dagen binnen een week vooral wazig (ook bij 3 losse avonden binnen een week wordt je bij de derde avond vooral wazig). Een paar dagen tot halve week pauze is al genoeg om weer het volle effect te krijgen. Het heeft wel gedeeltelijk hetzelfde effect als MDMA, maar aanzienlijk lichter en het heeft meer het egoïstische van sos dan de liefde van MDMA.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Maar dat egoïstische van cocaïne is ook erg persoonsafhankelijk, de enige twee keren dat is sosa gehad heb, werd ik eerder wat meer empathisch dan egoïstisch. Zo heb ik dat bij meerdere personen hier ervaren, zowel dat menen meer empathisch als meer egoïstisch werden.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Maar dat egoïstische van cocaïne is ook erg persoonsafhankelijk, de enige twee keren dat is sosa gehad heb, werd ik eerder wat meer empathisch dan egoïstisch. Zo heb ik dat bij meerdere personen hier ervaren, zowel dat menen meer empathisch als meer egoïstisch werden.
Klik om te vergroten...

Precies wat fool zegt, ik voel me helemaal niet een koning als ik sos gebruik. Van 5 of 6 keer dat ik het nu gebruikt hebt, heb ik het niet als heel bijzonder ervaren. Wel wat scherper hoor, maar ik denk dat de kwaliteit ook niet altijd even goed is. Daarnaast pakte ik er ook vaak pep bij, zou ook wel niet echt bevorderend voor de cocaïne effecten zijn. :rolleyes:
P
PlainrisingwizardLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ben ook wat ouder en heb de jaren 90 ook meegemaakt.
Ik kan de bovenstaande verhalen alleen maar bevestigen.
Ook ik heb jaren geen xtc gebruikt en toen ik weer nam, haalde die het niet bij vroeger. Dit waren rode supermans en nintendo`s. Mijn favoriete pillen uit de 90er jaren waren roze tonnetjes. Heerlijk waren die. Het love gevoel was zo groot en intens dat je het gevoel kreeg uit elkaar te spatten. Ik snap dat een stof een stof is en als die hetzelfde is, dit niet uit zou moeten maken. Toch blijft het opvallend. Misschien dat het met tolerantie te maken heeft, maar vroeger had je ook goede of slechte pillen. De pillen van tegenwoordig lijken gewoon matige pillen, in vergelijking met de echt goede van vroeger.
Ik moet wel zeggen dat gewone kristallen wel nog een goede uitwerking hadden, enkele jaren terug. Ik snap dat dit ook weer dezelfde stof zou moeten zijn als in pillen, maar misschien moet ik dat dan toch maar weer eens gaan proberen, voor de zekerheid.
P
PlainrisingwizardLid
01-01-2024, 00:00
#9
PS : ik heb vroeger wel eens gehoord dat er in elke XTC pil altijd een klein beetje speed zat. Je had natuurlijk speedpillen, om snel geld te verdienen. Maar daarnaast zat er in alle echt goede pillen altijd een heel klein snufje speed, om het effect te verbeteren. Althans, dat had iemand mij wel eens verteld. Ik weet dus niet of dit zo is, maar dat zou eventueel nog een verklaring kunnen zijn. Dat dit tegenwoordig wordt weggelaten.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#10
Alle mensen die tegenwoordig een beetje speed bij XTC snuiven merken dat het echte XTC-gevoel minder wordt. Daarnaast is die combinatie ook nog eens extra slecht voor je koppie.

Waarschijnlijk is het gewoon deels het 'ophemelen' van het effect door de tijd heen en daarnaast tolerantie kweken. :)
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#11
Is het niet gewoon zo dat "vroeger" de mensen ieder weekend beste hoeveelheden gebruikte? Ik ken wat oudere party gangers en die vertellen vaak over overmatig gebruik en dagen door gaan. En dat destijds weinig bekend was over de risico's, gevaren en hoe veilig te gebruiken.
Kan het niet zijn dat je vroeger gewoon enorm drugs hebt misbruikt. Hierdoor een flinke tolerantie hebt opgebouwd die niet meer is weggegaan? Dan werkt xtc dus bijna niet meer en lijkt het heel anders. Ligt niet aan de xtc maar aan jezelf.

Ik ben 13 jaar geleden begonnen met xtc. In het begin was het een en al love gevoel, heel sociaal, veel willen praten en toen kreeg ik er enorme energie van. Kon zo een avond, nacht en ochtend doorgaan op 1 pil.
Nu jaren later. En flink misbruik in de beginjaren. Is de ervaring en het gevoel wat xtc geeft totaal veranderd. Het lijkt alsof xtc minder goed werkt. Het werkt anders. Korter en de ervaring is veel minder intens. Geen love gevoel, weinig sociaal en de energie is ook minder. Maar dit ligt aan mij als persoon. En niet aan de xtc. Want het is nog steeds hetzelfde als 13 jaar geleden. Schone hoog gedoseerde pillen en zuiver MDMA kristal.
D
Dr. MDLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mijn eerste xtc pil was in 2004 en die eerste pillen voelden ook veel beter aan..

Ook al gebruk ik niet eens veel, je lichaam went er wel aan, en het voelt gewoon wat minder intens, werkt sneller uit, ...

ook zat er wss een beetje speed bij de pillen geperst toen, als je dat doet dan lijkt de pil veel beter ( van horen zeggen natuurlijk :sunglasses: )

de stof MDMA zelf is alleszins nog altijd gewoon dezelfde als in de jaren 90
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#13
Die eerste pillen zijn gewoon altijd de beste. Men eerste was tien jaar geleden, denk dat er in die snoepjes toen mss 80mg zat, af en toe es een zogezegde "dubbele" van 120mg. Slikte er 2 a 3 op een avond en had geen zorgen. Was helemaal waus super loved up! Ik hou die herinneringen voor altijd bij want zoals de eerste 5x heb ik het nooit meer ervaren en dat verwacht ik ook niet meer van X... Vroeger was gewoon alles leuker :sunglasses:
D
Dr. MDLid
01-01-2024, 00:00
#14
het zal wel een combinatie van de 2 zyn;
- gewenwording
- en vroeger zat er mss een beetje speed bij de pilletjes geperst. Dan zou je de mdma in de pil nl. veel "intenser" ervaren..

Voor mij hoeft het niet, want de combinatie speed/mdma is extra slecht voor je hersenen

het mdma gehalte zou immers weer aan het stijgen zijn de laatste jaren... volgende keer laat ik myn pil alleszins teste, ben eens benieuwd
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dr. MD zei:
en vroeger zat er mss een beetje speed bij de pilletjes geperst. Dan zou je de mdma in de pil nl. veel "intenser" ervaren..
Klik om te vergroten...

Volgens mij wordt het mdma gevoel JUIST minder intens als je speed erbij gebruikt... Dat is tenminste mijn ervaring en dan weet ik wat ik geslikt heb :P
H
HoksaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb net de hele post doorgelezen, en het is nog niks gezegd over de welbekende serotoninereceptoren (oftewel 5-HT receptoren). (1)

Zelf ben ik 22 jaar oud en heb nog maar 2 jaar ervaring met XTC / MDMA. Mijn eerste keer weet ik niet meer zoveel van, toen had ik een laag gedoseerde halve pil gehad, en die had niet zoveel effect. Ik denk dat ik toen te weinig had om echt in de feeling te komen. 6 weken later heb ik één gele ferrari (2) gehad, en daar ben toch wel zeker 6 uur op door gegaan, alhoewel de effecten na 3-4 uur al wel minder werden. Mijn laatste keer was in augustus. Toen heb ik anderhalve rode supermans (3), steeds een halfje per keer, en daar ben ik ook maar ongeveer 6 uur op door gegaan. Toen werd het love gevoel al zelfs binnen één uur na het inkicken minder.

De reden daarvoor is denk ik omdat de serotonine receptoren permanent kapot gaan door het gebruik van MDMA (4). Dit betekent dus dat de mensen uit de jaren 90 nu nog net zoveel receptoren hebben als toen ze gestopt zijn met het gebruiken. Het aantal receptoren is echter wél lager dan hun eerste keer.

Wanneer er minder receptoren zijn, is er ook minder serotonine aanwezig. Zie het als een soort rijpe paardenbloem. Hoe minder paardenbloemen er in iemands hersenweiland staan, hoe minder capaciteit er is om die mooie witte vruchtjes in op te slaan. Tijdens het gebruik van MDMA worden zo goed als alle vruchtjes losgerukt van de steel en wordt de steel tijdelijk onbruikbaar en sommige zelfs helemaal vernield. Dit komt doordat MDMA er ook voor zorgt dat er tijdelijk geen serotonine opgenomen kan worden.

Het feit dat de old-school ravers onder ons de huidige effecten van pillen minder ervaren, komt dus waarschijnlijk door het aantal aanwezige receptoren wat minder is ten opzichte van hun eerste keer. Dit in combinatie met de redenen die al genoemd zijn, zoals goede herinneringen of de aanwezigheid van andere stoffen in de pillen, zorgt ervoor dat ze de huidige pillen als slechter ervaren.

1 - http://en.wikipedia.org/wiki/5-HT_receptor
2 - http://www.pillreports.com/index.php?pa ... l&id=29734
3 - http://www.pillreports.com/index.php?pa ... l&id=33378
4 - https://www.youtube.com/watch?v=jEAr7ThsYew (<- aanrader!)
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mwa, je stelt sommige dingen wel héél simpel nu. Daarnaast is dat filmpje ook niet heel erg correct. :P

De serotonine-receptoren gaan niet persé kapot door MDMA gebruik, ze trekken verder terug in de celwanden totdat er een tijdje minder geprikkeld wordt. Receptoren gaan echt niet zo snel kapot en het is nog helemaal niet bekend of MDMA dit(in normale doseringen) überhaupt wel voor elkaar krijgt. Wat wél aan de hand is, is dat MDMA de releasing-agents in je zenuwuitlopers kapot maakt, dít is zo lastig te herstellen en veroorzaakt semi-permanente tolerantie.

Ik ben het wel met je eens dat de bovenstaande dingen komen door soort van tolerantie die over te jaren ontstaan zijn/veredeling van gedachtes.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#18
Inderdaad heel weinig pillen hebben speed bevat en als het zo was werd al snel "pep-pillen" vermeld. Op andere forums hangt er ook discussie rond nu en vroeger en veelzijds merk ik van de jaren 90 gebruikers dat er gewoon meer mdXX content in zat zoals mdMA + mdA + mdAE. Een pil die je op alle drie die levels pakt maakt toch een goeie pil van vroeger naar mijn gedacht..
D
Dr. MDLid
01-01-2024, 00:00
#19
@ MusicIsLife :

Ik heb ook eens een pil met een beetje speed bij te pakken gekregen.. ik had al vaker gehoord dat dat extra straf zou worden. Dus maar een halve gepakt, en helemaal balls to the wall. ja top avand wel( :mrgreen: ) Maar kreeg ook een hele harde come down derbij !

MDMA pillen met beetje speed : nooit meer
dat is ook een hele slechte combo voor je hersenen naart schijnt

mijn volgende pil ga ik toch late testen
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dr. MD zei:
mijn volgende pil ga ik toch late testen
Klik om te vergroten...

Dus je had ze niet laten testen? Het komt zelden voor dat er speed in pillen zit... Hardnekkig fabeltje

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."