Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe noemen jullie het?

Hoe noemen jullie het?

363 antwoorden
121 weergaven
18-5-2026
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#1
een snekkie, drillie, ketser of een snoepie ?
K
KNIFTIGEKARELTJELid
01-01-2024, 00:00
#2
andere benamning voor X : schijven (in limburgs dialect sjiefkes), snoepjes, chemische tabletjes :P. Peetjes.

Het gebruik: Spacen,Knikkeren,Knallen,Gooien
M
Mr. XTCLid
01-01-2024, 00:00
#3
Frisko zei:
Mr. XTC zei:
midden limburg:

pillen, schijven
Klik om te vergroten...
vanwaar ben je dan?
Klik om te vergroten...


omgeving roermond, midden-limburg, NL
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik noem het nog altijd gewoon tikkels, door de jaren heen passeerde wat andere namen de revue maar ik ben van de oude stempel en de meeste namen vind ik gewoon lelijk.
m
maxtcLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bij ons noemen ze het gewoon diehackers pillen of illies :P
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#6
bij ons is de meest gebruikte naam gek genoeg ook : illies / illas , vind het altijd maar vaag noem het zelf gewoon xtc of pilluh
m
musQLid
01-01-2024, 00:00
#7
vriendenkring broodjes. en dealer een bakker.

omgeving rdam spijkenisse en hellevoet worden ze ook wel jalle genoemd
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja, bij ons ook wel illes ja, of E, klicks, tikkels, partydrugs
b
boyLid
01-01-2024, 00:00
#9
pillen, rakkers, snoepjes... vooral rakkers...
C
ColaiutaLid
01-01-2024, 00:00
#10
pillen, schijven
G
GnomeLid
01-01-2024, 00:00
#11
bagels illy's snoepie pillen kletsers :grin:
t
toepieklootLid
01-01-2024, 00:00
#12
menten, ronden, pillen
a
annoLid
01-01-2024, 00:00
#13
pe'kes,jailies,pille,
B
BollieLid
01-01-2024, 00:00
#14
tegenwoordig noemen ze het hier in de buurt ook al nootjes, maar das mijn schuld. Dat woord heb ik ingeburgerd.
Origineel noemde ik truffels tovernootjes, maar ondertussen noem ik alles al nootjes... Kvind het echt zo een vet woord :tongueout:

vechten noemen wij hier ook al, iemand nootjes geven :tongueout:
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#15
ik hoorde vanmiddag nogal grappige benaming.
Omdat er jonge kinderen bij waren noemande hij de pillen: "dans snoepjes" hehe moest wel lachen!
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Qocaïne zei:
ik hoorde vanmiddag nogal grappige benaming.
Omdat er jonge kinderen bij waren noemande hij de pillen: "dans snoepjes" hehe moest wel lachen!
Klik om te vergroten...
jah
dans carmellen zegge ze ook wel
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Bij ons: speksjes, piln, mentn, boln... :wave:
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#18
Pirkies, illies, en snoepjes.
w
wausie91Lid
01-01-2024, 00:00
#19
paaaaraaaaaaa---cetamolletjes snoepjes of brokkies
s
spliffsnatcherLid
01-01-2024, 00:00
#20
dans caramellen
pillen
bollen
stuikparels
tabletten
vitamienen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789...19
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."