Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRegulering en legalisering van XTC/MDMA

Regulering en legalisering van XTC/MDMA

27 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Aan je steun hebben ze niet zoveel als je een petitie ondertekent terwijl je handtekening ongeldig is :P Misschien de petitie delen op facebook voor het geval hij Nederlandse facebookvrienden heeft :P
T
Timmie94Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Misschien dat sommige het al wisten, misschien sommige ook niet. Er zal morgen een xtc-winkel openen in amsterdam om te laten zien hoe een gereguleerde verkoop van xtc in zijn werking zou gaan. daarbij is dit de aftrap voor een burger initiatief voor legalisering/regulering xtc verkoop door de overheid.

de winkel zal natuurlijk geen echte xtc verkopen, maar placebo's. het is puur ter illustratie hoe ze dit zouden gaan aanpakken en om te bewijzen aan de huidige overheid dat het wel degelijk mogelijk is om het te reguleren.

voor diegene die het initiatief willen tekenen of meer info willen:

http://mdmja.nl/
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heb weinig hoop, maar uiteraard ondertekent. :wink:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#4
Oja, deze had ik inderdaad ook al ondertekend. Heb inderdaad ook niet veel hoop dat dit de druppel is die voor verandering gaat zorgen, maar er zijn wel steeds meer van dit soort acties die hopelijk wat meer opspraak in de politiek gaan maken. Het lijkt wel steeds meer de goede kant op te gaan. :)
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Getekend ja. Ben benieuwd of ze 't gaan halen.
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#6
En het dan raar vinden dat de hele wereld ons als drugsland zien :tongueout:
Uiteraard wel ondertekend en een gereguleerde markt zou veel onnodige slachtoffers schelen.
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik vraag me oprecht ook af hoeveel hiervan terecht gaat komen. Bij 40.000 handtekeningen gaat de Tweede Kamer hierover in debat maar de kans bestaat dat dit een dikke 'nee' wordt. Belangrijker is dat het in ongeveer alle Nederlandse kranten heeft gestaan waardoor hopelijk de discussie op gang komt. In principe hebben we ons doel al bereikt voordat dat evenement überhaupt heeft plaatsgevonden, hoewel nog meer media-aandacht en -debatten alleen maar mooi zou zijn.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Je telt officieel niet mee inderdaad. Dit is een burgerinitiatief, dat betekent dat als 40.000 Nederlandse burgers het ondertekenen, het verplicht op de agenda van de tweede kamer komt.

Je betuigd er natuurlijk wel je steun mee.
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik zie niet in waarom de politiek de toegang tot xtc voor het volk zou moeten vergemakkelijken door het toestaan van legale verkoop. Al zou ik het persoonlijk erg relaxed vinden als het er zou zijn, ben er in principe niet vóór. Er zijn momenteel gewoon testcentra waar je vrijwel al je zooi kan laten testen voordat je het in je mik gaat gooien. Als je van die faciliteiten geen gebruik wil maken is het je eigen verantwoordelijkheid. Ook gecontroleerde en gereguleerde verkochte xtc is een ongezonde stof, waarom zou je dat als overheid willen legaliseren / aanbieden?
k
kingdaltonLid
01-01-2024, 00:00
#10
Joopiejo zei:
Ook gecontroleerde en gereguleerde verkochte xtc is een ongezonde stof, waarom zou je dat als overheid willen legaliseren / aanbieden?
Klik om te vergroten...

Er zijn genoeg redenen om mdma te legaliseren. Voor mij is de belangrijkste dat ik graag zelf wil bepalen wat ik wel en wat ik niet gebruik. Vrijheid van het individu is een groot onderdeel van je zelfbeschikking. :grin:

Hef maar gewoon belasting en gebruik dat geld voor voorlichting op scholen en in coffeeshops/smartshops. Dat lijkt me sowieso een betere optie dan iets simpelweg verbieden en dan roepen dat alles slecht is, zonder verschil te maken tussen stoffen.

Spoiler
Daarnaast zou het doden kunnen schelen, de simpele zielen die hun goederen niet testen zijn beter af bij gereguleerde verkoop. :rolleyes:

Het enige nadeel dat ik kan bedenken is dat "criminelen" een nieuwe hobby moeten gaan zoeken en dat het zou kunnen dat hun voorkeur uitgaat naar mensenhandel en gedwongen prostitutie.
J
JackHerrerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik en ongeveer 20 vrienden van me gaan hem tekenen.

Heb nu al zin om legaal xtc te gebruiken:grin:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Goed initiatief. Ook getekend.

Het gaat er niet om of de stof ongezond is of niet. Het gaat erom dat een overheid niets te zeggen zou moeten hebben over wat jij in je lichaam stopt. Omdat mensen dit soort dingen toch wel nemen, is de enige intelligente optie om het te legaliseren, reguleren en er de juiste informatie over verspreiden. Nu is het zo dat xtc illegaal is door onwetendheid en angst. Dat is gewoon geen gezonde lange termijn oplossing voor zoiets wat veel gebruikt wordt.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Joopiejo zei:
Er zijn momenteel gewoon testcentra waar je vrijwel al je zooi kan laten testen voordat je het in je mik gaat gooien. Als je van die faciliteiten geen gebruik wil maken is het je eigen verantwoordelijkheid.
Klik om te vergroten...
Ik was bij Jellinek vorige week en die zei dat ze niet voor iedereen kunnen testen, omdat ze een max hebben aan samples die ze door kunnen sturen per week. Dat 'gewoon laten testen' valt dus ook nog wel mee.
H
HaardrogerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Kwam het vandaag tegen op GeenStijl.
Ergens mooi om te zien hoe verschillend de meningen hierover zijn.
Jammer om te zien wat voor achterlijke tegenargumenten er worden gebruikt.

Heb hem uiteraard ook zelf getekend.
Was in het begin wel wat terughoudend over het invullen van je gegevens.
Denk dat dit voor meer mensen zo zal zijn wat het aantal ondertekeningen niet echt zal helpen.

Enige petities die ik heb ondertekend:
Arjen voor farao en deze :grin:
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#15
Maakt het uit als ik, als belg zijnde, teken?
J
JackHerrerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik denk dat dat gewoon kan.
T
Timmie94Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Je kan hem dan denk ik wel tekenen maar volgens mij telt ie dan officieel niet. Ik dacht dat het echt 40.000 handtekeningen van Nederlandse staatsburgers moet zijn, niet helemaal zeker though
H
HaardrogerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Delen op fb is ook weer zo'n geweldige shout-out naar je oma van: Kijk! Ik gebruik!
Levert vast en zeker mooie discussies op tijdens verjaardagen

Iemand trouwens een idee hoe het er nu voor staat?
Aantal handtekeningen enzo?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Woensdagavond kreeg ik een mailtje van ze dat de teller op 7000 stond. Geen idee hoeveel er nog bij zijn gekomen vandaag.
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Haardroger zei:
Delen op fb is ook weer zo'n geweldige shout-out naar je oma van: Kijk! Ik gebruik!
Levert vast en zeker mooie discussies op tijdens verjaardagen
Klik om te vergroten...

Ja dit dus.... En mn ouders hebben ook allebei facebook dusja....

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."