#1
Aan je steun hebben ze niet zoveel als je een petitie ondertekent terwijl je handtekening ongeldig is :P Misschien de petitie delen op facebook voor het geval hij Nederlandse facebookvrienden heeft :P
Haardroger zei:Delen op fb is ook weer zo'n geweldige shout-out naar je oma van: Kijk! Ik gebruik!
Levert vast en zeker mooie discussies op tijdens verjaardagen
Dat is wel een slechte zaak.ZERO- zei:Ik was bij Jellinek vorige week en die zei dat ze niet voor iedereen kunnen testen, omdat ze een max hebben aan samples die ze door kunnen sturen per week. Dat 'gewoon laten testen' valt dus ook nog wel mee.Joopiejo zei:Er zijn momenteel gewoon testcentra waar je vrijwel al je zooi kan laten testen voordat je het in je mik gaat gooien. Als je van die faciliteiten geen gebruik wil maken is het je eigen verantwoordelijkheid.
Ik vind 't persoonlijk echt eng als een bevolking over zichzelf zegt dat ze niet te vertrouwen zijn als ze vrijheid over hun eigen lichaam krijgen. Waar het op neer komt, is dat de overheid dan maar de rol overneemt van mama en papa als opvoeder die goed in de gaten houdt of jij wel verstandig je leven leeft.Joopiejo zei:Maar goed ik verwacht wel dat er meer mensen xtc zullen gaan gebruiken als het legaal is, wat ik niet persee als iets goeds zie. Regulering zal misschien ook wel tot registratie van personen die gebruiken leiden (zoals de wietpas), waar ik ook niks van moet hebben.
Ik vind het argument dat ieder maar vrij moet zijn om alles in te nemen wat hij/zij wil niet echt een sterke, want ik denk dat als coke bijvoorbeeld legaal, goed verkrijgbaar voor een redelijke prijs er zou zijn, dat dat echt niet zo best is voor de volksgezondheid, xtc legaal zou misschien wel werken, maar zeker niet alle drugs. De opiumwet is ooit niet voor niks ontstaan.
Waar baseer je dit op? MDMA is al redelijk makkelijk te krijgen in Nederland en toch zijn er genoeg mensen die het bewust niet willen proberen. Hoezo zouden die het in enen massaal gaan proberen dan? Toen de coffeeshops werden ingevoerd ging ook niet iedereen massaal blowen. En tijdens de drooglegging ging het alcohol gebruik juist omhoog ipv omlaag.Joopiejo zei:Maar goed ik verwacht wel dat er meer mensen xtc zullen gaan gebruiken als het legaal is, wat ik niet persee als iets goeds zie.
Registratie zou ook niet bij een volledige legalisering horen. Je hoeft je toch ook niet te registreren om alcohol te kopen.Regulering zal misschien ook wel tot registratie van personen die gebruiken leiden (zoals de wietpas), waar ik ook niks van moet hebben.
Het argument dat iedereen vrij zou moeten zijn om te gebruiken wat hij/zij wil zolang die daar geen anderen mee tot last is is juist wel een sterk argument. Persoonlijke vrijheid is opgenomen in het Europees verdrag voor de rechten van de mens. Drugsgebruik criminaliseren is daarmee dus in strijd met dit verdrag. Het gaat om een basis principe dat een overheid niet voor jou zou moeten bepalen wat je wel en niet kunt doen. Daarnaast is het om een meer pragmatische reden gewoon een drogreden om tegen het legaliseren van drugs te zijn omdat drugsgebruik slecht is. Ik ontken ook niet dat drugsgebruik slecht is, maar het is wel heel naïef om te denken dat mensen in enen niet meer gebruiken als iets illegaal is. Zelfs in landen waar zeer strikte drugs wetgeving bestaat zijn er nog genoeg gebruikers. Hoezo zijn dat allemaal criminelen dan? En hoe hypocriet is het dat alcohol massaal wordt toegestaan terwijl dit ook gewoon een hard drugs is.Ik vind het argument dat ieder maar vrij moet zijn om alles in te nemen wat hij/zij wil niet echt een sterke, want ik denk dat als coke bijvoorbeeld legaal, goed verkrijgbaar voor een redelijke prijs er zou zijn, dat dat echt niet zo best is voor de volksgezondheid, xtc legaal zou misschien wel werken, maar zeker niet alle drugs. De opiumwet is ooit niet voor niks ontstaan.
Psychedelibee zei:Waar baseer je dit op? MDMA is al redelijk makkelijk te krijgen in Nederland en toch zijn er genoeg mensen die het bewust niet willen proberen. Hoezo zouden die het in enen massaal gaan proberen dan? Toen de coffeeshops werden ingevoerd ging ook niet iedereen massaal blowen. En tijdens de drooglegging ging het alcohol gebruik juist omhoog ipv omlaag.Joopiejo zei:Maar goed ik verwacht wel dat er meer mensen xtc zullen gaan gebruiken als het legaal is, wat ik niet persee als iets goeds zie.
Joopiejo zei:Ook gecontroleerde en gereguleerde verkochte xtc is een ongezonde stof, waarom zou je dat als overheid willen legaliseren / aanbieden?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."